ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
09 грудня 2024 року м. Житомир справа № 240/16361/24
категорія 109040000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Шуляк Л.А.,
розглянувши у письмовому провадженні заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін в справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Черняхівської селищної ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом, в якому просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо відмови у внесенні до Державного земельного кадастру виправлених відомостей про власника (користувача) земельної ділянки з кадастровим номером 1825688200:07:000:0034, що належить на праві власності ОСОБА_1 на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯБ №230987 від 26 травня 2005 року;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області виправити відомості про власника (користувача) земельної ділянки з кадастровим номером 1825688200:07:000:0034, що належить на праві власності ОСОБА_1 на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯБ №230987 від 26 травня 2005 року;
- зобов`язати Відділ державної реєстрації прав на нерухоме майно Черняхівської селищної ради після виправлення Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області відомостей про власника(користувача) земельної ділянки з кадастровим номером 1825688200:07:000:0034 провести державну реєстрацію права власності та іншого речового права (права оренди) на земельну ділянку за ОСОБА_1 відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯБ №230987 від 26 травня 2005 року.
Від Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області 25.11.2024 на електронну адресу суду надійшло клопотання, у якому представник просить справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Розглянувши подане клопотання, суд враховує наступне.
Згідно з п. 20 ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Згідно із частинами другою, третьою статті 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Частинами 6 та 7 статті 262 КАС України передбачено, що суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін:
1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу;
2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Як визначено частиною другою статті 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті. Даний спір не належить до тих, що визначені у частині четвертій статті 257 КАС України.
Вирішуючи питання про відкриття провадження у вказаній справі за правилами спрощеного позовного провадження, суд врахував вимоги частини третьої статті 257 КАС України, зокрема категорію та складність справи, відсутність необхідності призначати експертизу чи викликати свідків у справі.
Відповідач не обґрунтував, які є перешкоди для об`єктивного встановлення усіх обставин у даній справі при розгляді в порядку спрощеного позовного провадження та яким чином розгляд справи у спрощеному позовному провадженні з викликом сторін цьому сприятиме.
Суд зазначає, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Відтак, сторони не позбавлені можливості подачі доказів на підтвердження своєї позиції, а у разі необхідності суд може витребувати докази.
Крім того, відповідно до ч.2 ст.262 КАС України позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.
При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Отже, сторони при розгляді справи в порядку спрощеного позовного провадження не позбавлені можливості доводити свою позицію й без проведення судового засідання, тобто визначені ст.44 КАС України права учасників справи не порушуються в даному випадку.
Інших обставин на обґрунтування поданого клопотання відповідачем не зазначено.
Окрім того, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 з 5:30 год, 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації, який діє на даний час. При цьому, нестабільна безпекова ситуація, перебої із електропостачанням перешкоджають проведенню судових засідань, що зумовлює їх відкладення, що в свою чергу негативно впливає на дотримання строків розгляду справ.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що клопотання відповідача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 49, 236, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалив:
У задоволенні заяви Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про перехід до розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Повний текст ухвали складено: 09.12.2024.
Суддя Л.А.Шуляк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123651454 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні