ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття провадження
"10" грудня 2024 р. справа № 300/9179/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову
товариства з обмеженою відповідальністю "Рібас Карпати" (участок Вишні, буд. 539, с.Поляниця, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78593), в інтересах якого діє адвокат Кожухар Володимир Андрійович (бульвар Французький, 66/2, офіс 401, м. Одеса, Одеська область, 65000),
до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018),
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2024 за №022939/0706, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Рібас Карпати" (надалі по тексту також - позивач, ТОВ "Рібас Карпати"), в інтересах якого діє адвокат Кожухар Володимир Андрійович (надалі по тексту також - представник позивача), 05.12.2024 звернулася в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі по тексту також - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2024 за №022939/0706 (надалі по тексту також - оскаржуване рішення).
Дана заява до суду надійшла через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи із приміткою "Документ сформований в системі "Електронний суд" 04.12.2024" та підписана електронно-цифровим підписом адвоката Кожухара Володимира Андрійовича, який діє на підставі ордера серії ВН №1442147 від 04.12.2024.
Підставою звернення ТОВ "Рібас Карпати" із вказаним позовом є протиправні, на думку позивача, дії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області щодо винесення податкового повідомлення-рішення від 11.10.2024 за №022939/0706.
Позивач є особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України).
Позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, подано з дотриманням правил підсудності та в строк, установлений законом.
Інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених КАС України немає.
Справа підсудна Івано-Франківському окружному адміністративному суду.
Оскільки фактичним предметом оскарження є рішення контролюючого органу, на підставі якого може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів в сумі 730 882,00 гривень, то дана справа в силу вимог пункту 4 частини 4 статті 12 КАС України належить до категорії, яка розглядається виключно за правилами загального позовного провадження.
Справа підлягає розгляду за правилами загального позовного провадження.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 12, 171, 248, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Рібас Карпати", в інтересах якого діє адвокат Кожухар Володимир Андрійович, до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.10.2024 за №022939/0706.
2. Розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
3. Призначити підготовче судове засідання на "09" січня 2025 р. о 10:20 год., яке буде проводитися одноособово суддею Чуприною О.В., в приміщенні Івано-Франківського окружного адміністративного суду за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 46, поверх 1, зал судових засідань № 4.
4. Встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних докази (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати відповідача надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
5. Встановити позивачу для подання відповіді на відзив, а відповідачу для подання заперечення, - п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи відповіді на відзив, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані іншим учасникам справи.
6. Витребувати у Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, крім відзиву на позов, засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових документів:
6.1. усіх документів, які сформовані та/або складені відповідачем при ініціюванні, організації, проведенні і фіксування результатів оскаржуваної перевірки, за наслідками якої складено акт №090982 від 20.08.2024.
6.2. усіх документів бухгалтерського та податкового обліку, які були отриманні податковим інспектором від осіб, присутніх на місці перевірки, при та після складання акта перевірки від 20.08.2024.
6.3. детальний розрахунок і опис застосованих штрафних санкцій та зобов`язань, визначених податковими повідомлення-рішеннями від 11.10.2024 за №022939/0706 (із посиланням на конкретний факт/подію, склад і зміст порушення та норму матеріального права, яка визначає як правила поведінки так і санкцію за її недотримання).
6.5. машинописний чи друкований текст інформації в пункті 2.2.20. Акта від 20.08.2024.
6.6. скаргу позивача від 03.10.2024 за №03/10-2024-1 із усіма додатками.
7. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області у відзиві на позов або шляхом подання письмового пояснення повідомити суд про наступні обставини:
- конкретні фактичні і юридичні причини ініціювання спірної перевірки;
- яким чином мало місце оформлення і доведення до відома позивача про початок проведення фактичної перевірки та про результати її завершення?
- яким способом, методом і на підставі яких фактичних даних перевіряючими встановлено обставину за подіями:
а) проведення розрахункової операції на повну суму покупки без застосування РРО;
б) не видача розрахункового документа встановленого зразка;
в) видача розрахункового документа не встановленої форми та змісту;
г) проведення розрахункових операцій через програмний реєстратор розрахункових операцій без використання для підакцизних товарів режиму програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД;
д) використання праці двох найманих працівників без укладення трудових договорів.
8. Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області подати письмові пояснення щодо аргументів, викладених позивачем у позові, зокрема:
- "Позивач наполягає на відсутності визначених у ПК України підстав для проведення фактичної перевірки та звертає увагу на відсутність зазначення в наказі на проведення фактичної перевірки чітких підстав (мети) її проведення, як-от: в наказі відсутня інформація про наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючи органи; в наказі, на підставі якого була проведена перевірка, не зазначено дату початку і тривалість перевірки, підстави для її проведення та період діяльності, який буде перевірятись.";
- "В листі, отриманому ТОВ "Рібас Карпати" від ГУ ДПС в Івано-Франківській області, вказані додатки на 13 аркушах були відсутні.";
- "Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС в Івано-Франківській області в порушення вимог ст. 86 ПК України не було надіслано акт перевірки з інформативними додатками, які є його невід`ємною частиною.";
- "У наданій відповіді ГУ ДПС в Івано-Франківській області безпідставно стверджувало, що додатки до акту перевірки після ознайомлення, вручено адміністратору ОСОБА_1 . Також у відповіді ГУ ДПС в Івано-Франківській області зазначило, що надсилає копії додатків 1-2, пояснень та копію нефіскального чека (додаток: на 14-и аркушах).";
- "Однак жодного додатку, які було запитано адвокатським запитом вих. № 23/09-2024-1 від 23 вересня 2024 року і які начебто було додано до листа-відповіді, ГУ ДПС в Івано-Франківській області так і не було надіслано (лист не містив додатків).";
- "Таким чином, ГУ ДПС в Івано-Франківській області порушило право платника податків (ТОВ "Рібас Карпати") на звернення до контролюючого органу, який проводив перевірку, з запереченнями, що передбачене в пункті 86.7 статті 86 ПК України.";
- "Отже, після затвердження акцизної марки нового зразка в обігу перебували, як алкогольні напої марковані акцизними марками, введеними в обіг з 01.07.2015 року (без штрихових кодів), так і з акцизними марками нового зразка, введеними в обіг з 01.05.2020 року (з нанесеним штриховим кодом). Однак, Акт фактичної перевірки не містить доказів про те, яке акцизне маркування було на алкогольних напоях, що реалізував Позивач, старого чи нового зразка.";
- "Тому, Відповідач протиправно стверджує, що при продажу алкогольних напоїв за перевірений період позивач мав обов`язок друкувати рядок 9 на фіскальному чеку, тобто цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої. При цьому, законодавство України не зобов`язує Позивача зазначати на розрахункових документах серію та номер марки акцизного податку при продажу алкогольних напоїв, що марковані марками старого зразка.";
- "Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації від 06 вересня 2021 року №3347ЛПК/99-00-07-05-01-06 зазначила, що продаж з 01 жовтня 2021 року алкогольних напоїв (строк придатності яких не минув), маркованих марками старого зразка, без зазначення в розрахунковому документі РРО та або/ПРРО відомостей із штрих-коду марки акцизного податку (серії та номеру), не буде вважатися порушенням чинного законодавства.";
- "Додані до Акту фактичної перевірки додатки не можуть вважатися доказом вчинення Позивачем податкового правопорушення в розумінні ст. 73-76 КАС України.
Вказані обставини свідчать про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 11.10.2024 №022939/0706 про застосування штрафної (фінансової) санкції на суму 730 882,00 гривень, яким нараховані штрафні санкції за порушення п. 1, 2, 11 ст.3 Закону України від 06.07.1995 за №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".".
9. Про виконання вимог пунктів 5, 6, 7 і 8 резолютивної частини ухвали суду відповідачу слід інформувати суд до 03 січня 2024 року.
10. Повідомити учасникам справи, що будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
11. Повідомити Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про можливість отримання копії позовної заяви разом з доданими документами безпосередньо в Івано-Франківському окружному адміністративному суді.
12. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.
13. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
14. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.
Представнику позивача та відповідачу ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд". Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету відповідача в розділ "Мої справи".
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123651911 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні