Рішення
від 09.12.2024 по справі 380/7353/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2024 рокусправа № 380/7353/24 м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Мричко Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Кулик С.В.,

представника відповідача Болотіна М.С.,

розглянув у письмовому провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛОБАЛ СІНАБУМ до Головного управління ДПС у Львівській області про визнанням протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

встановив:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛОБАЛ СІНАБУМ код ЄДРПОУ 44475051, місцезнаходження: 08129, Київська обл., Бучанський р-н, вул. Черкаська, буд. 38, прим. 247/1 (далі позивач, ТОВ ГЛОБАЛ СІНАБУМ) до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35 (далі відповідач), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби України в Львівській області № 39991 від 06.10.2023, яким Товариство з обмеженою відповідальністю ГЛОБАЛ СІНАБУМ віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ГЛОБАЛ СІНАБУМ з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Ухвалою від 09.04.2024 суддя залишила позовну заяву без руху.

Ухвалою від 23.04.2024 суддя прийняла до розгляду позовну заяву та відкрила спрощене позовне провадження без виклику сторін.

Ухвалою від 30.07.2024 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 28.10.2024 суд підготовче провадження в адміністративній справі закрив та призначив справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості. Оскаржене рішення не містить належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку. Звертає увагу, рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку прийнято не у зв`язку із вирішенням питання про реєстрацію або зупинення реєстрації податкової накладної, а за результатами здійснення моніторингу. Окрім того, платник податку не може нести відповідальності за віднесення контрагентів до ризикових платників податку.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечив. Відзив обґрунтований тим, що за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку з отриманням інформації у процесі поточної діяльності встановлено здійснення ризикових фінансово-господарських операцій по ТОВ ГЛОБАЛ СІНАБУМ, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Представник позивача подав до суду відповідь на в якій, додатково зазначив, що на момент здійснення господарських операцій контрагенти позивача не були віднесені до переліку ризикових.

У судове засідання яке відбулося 02.12.2024 представник позивача не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

В судовому засіданні представника відповідача позовні вимоги ТОВ ГЛОБАЛ СІНАБУМ не визнав, додатково зазначив, що на момент винесення оскарженого рішення усі контрагенти позивача віднесені до переліку платників податків, які відпоідають критеріям ризиковвості платника податку.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина п`ята статті 250 КАС України).

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

06.10.2024 Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із виявленням обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення № 39991 про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріям ризиковості платника податку:

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

13- придбання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У графі "Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" вказано:

- тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 3824509000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44793191; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7214, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 42887921; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 22.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7214, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44795251; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 6403993600, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44412054; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8421999000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44571420; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 3924300000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44955249; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 05.10.2023.

Вважаючи рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 06.10.2023 № 39991 протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючиц цей спір по суті суд виходив з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють Податковим кодексом України (далі ПК України).

Згідно з пунктом 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пунктом 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статі 39 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 окрім іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, Порядком № 1165 визначено процедуру прийняття комісією ДПС рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/ невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Аналіз наведених вище приписів Порядку № 1165 дає підстави для висновку про те, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку повинно містити чітку підставу, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд звертає увагу, що до повноважень Комісії регіонального рівня віднесено проведення постійного моніторингу щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додаток 1 до Порядку №1165 містить перелік Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

У затвердженій формі рішення (про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку №1165) передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Як видно з матеріалів справи, у зв`язку із виявленням обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення № 39991 про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріям ризиковості платника податку:

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

13- придбання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Верховний Суд у постановах від 16.12.2020 у справі № 340/474/20, від 05.01.2021 у справах №№ 640/10988/20, 640/11321/20 зазначив, що при вирішенні спорів цієї категорії суди мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскарженого рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.

У витязі з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.10.2023 № 324 зазначено, що за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку із отриманням інформації у процесі поточної діяльності встановлено здійснення ризикових фінансових операцій по ТОВ ГЛОБАЛ СІНАБУМ, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації 12, 13. Відтак, комісія прийняла рішення про відповідність ТОВ ГЛОБАЛ СІНАБУМ, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку згідно кодів податкової інформації 12, 13, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

Згідно з оскарженим рішенням, у графі "Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" вказано:

- тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД перації, визначеної як ризикова - 3824509000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44793191; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7214, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 42887921; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 22.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код КТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 7214, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44795251; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 6403993600, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44412054; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8421999000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44571420; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 08.09.2023;

- тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 01.07.2023 по 06.10.2023, код УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 3924300000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 44955249; дата включення платника податку задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 05.10.2023.

Так, судом встановлено, що рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 47040 від 08.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю ФОРЗА ПРО (код ЄДРПОУ 44793191) віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 10818 від 22.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю ІНТЕРБУД ГРУП (код ЄДРПОУ 42887921) віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 44325 від 08.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю СТОКТОН ТРЕЙД код ЄДРПОУ 44795251 віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 28543 від 08.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю МАНТОН МЕДЖІК (код ЄДРПОУ 44412054) віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 28549 від 08.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю ВІНДЗОР ЕКСПРЕС (код ЄДРПОУ 44571420) віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області № 31035 від 05.10.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю МОРКАН (код ЄДРПОУ 44955249) віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Таким чином, станом на момент здійснення позивачем господарських операцій та на момент винесення оскаржуваного рішення контрагенти позивача ТОВ ФОРЗА ПРО, ТОВ ІНТЕРБУД ГРУП, ТОВ СТОКТОН ТРЕЙД, ТОВ МАНТОН МЕДЖІК, ТОВ ВІНДЗОР ЕКСПРЕС, ТОВ МОРКАН були віднесені до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішення про віднесення контрагентів позивача до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку станом на момент винесення оскаржуваного рішення скасованими не були.

У відповідності до Порядку № 1165 відповідачем у рішенні від 06.10.2023 № 39991 зазначено, що рішення прийнято у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності.

Окрім того, в оскаржуваному рішенні зазначено детальну інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операцій (придбання/постачання), періоди здійснення господарських операцій, коди згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податкові номери платників податку, задіяних в ризиковій операції, дата включення платників податку, задіяних в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Суд також вказує, що позивачем не долучено до матеріалів справи доказів, які б спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію встановлено в процесі поточної діяльності.

Суд звертає увагу, що про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчить належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатися правомірним.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що відповідач довів наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості, відтак рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 06.10.2024 № 39991 про відповідність платника податку ТОВ «Глобал СІНАБУД» критеріям ризиковості платника податку є законним та не підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, позов не підлягає до задоволення.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-76, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ГЛОБАЛ СІНАБУМ до Головного управління ДПС у Львівській області про визнанням протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Судові витрати між сторонами не розподіляються.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

СуддяМричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123652824
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/7353/24

Рішення від 09.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні