МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 грудня 2024 р. № 400/5405/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Мельника О.М., за участю секретаря судових засідань Шакіної А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "АКТАН", вул. Медиків, 4, кв.27, м. Миколаїв,54050,вул. Глинки, 4, кв. 27, м. Миколаїв, 54050
до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005,
провизнання протиправним та скасування податкових повідомленнь-рішеннь від 22.05.2024 №1187714290707, №1188314290707,
в присутності представника позивача: Бурим В.В., Борисова В.О.
представника відповідача Рижикова Д.В.
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «АКТАН» звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: скасувати податкові повідомлення - рішення від 22.05.2024 № 1187714290707, від 22.05.2024 № 1178314290707.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при проведенні перевірки контролюючим органом та при оформленні її результатів мало місце не дотримання вимог податкового законодавства, висновки актів перевірки є неправомірними, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 22.05.2024 № 1187714290707, від 22.05.2024 № 1178314290707 прийняті з порушенням норм діючого законодавства України, що є підставою для їх скасування.
Відповідач проти позову заперечував, згідно наданого до суду відзиву на позов просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі та зазначивши, що оскаржувані в даній справі податкові повідомлення-рішення від 22.05.2024 № 1187714290707, від 22.05.2024 №1178314290707 є законними та обґрунтованими, винесеним відповідно до чинного законодавства, а позовні вимоги позивача є безпідставними та не підлягають задоволенню.
Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 14.06.2024 р. відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві.
Представник Головного управління ДПС у Миколаївській області в судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.
Суд, дослідив матеріали справи, заслухав пояснення представників сторін, допитав свідків, оцінив наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідач в період з 06.08.2021р. по 19.04.2024 р. здійснив фактичну перевірку щодо здійснення платником податків розрахункових операцій за товари (послуги), у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів, а також з питання дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з найманими працівниками.
Перевірка здійснювалась за адресою вул.Центральна, буд. 2 -Б, с.Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область.
Перевірка здійснювалась на підставі рішення начальника ГУ ДПС у Миколаївській області оформленого Наказом про проведення фактичної перевірки № 512-П від 09.04.2024р
Фактична перевірка проведена на підставі підпункту 80.2.2 пункту 80.2 статті 80 з урахуванням підпункту 69.351 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ « Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями, у зв`язку з отриманням в установленому законодавством порядку інформації від ДПС України (лист від 13.02.2024 № 3758/7/99-00-07-04-02-07) щодо суб`єктів господарювання, які мають діючі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, при цьому у період з 01.11.2023 по 30.11.2023 в чеках РРО зазначена інформація яка не відповідає коду УКТ ЗЕД, що належать пальному, у таких полях: «штриховий код», «код УКТ ЗЕД», «найменування товару», «коментарі» та з урахуванням до перевірочного аналізу діяльності суб`єкта господарювання ТОВ «АКТАН».
За результатами перевірки ГУ ДПС у Миколаївській області 22.04.2024 склало акт № 8006/14/29/07/35066039, в якому встановило порушення ТОВ « АКТАН » вимог: п. 1, п. 11 ст. 3 Закону № 265, п. 85.2 ст. 85 ПКУ.
Зазначений акт фактичної перевірки, директором ТОВ «АКТАН» Борисовим В.О., підписано із зауваженнями.
Встановлено, що при проведенні перевірки АЗС ТОВ «АКТАН», яка розташована за адресою: вул. Центральна, буд. 2-Б, с. Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область, 10.04.2024 особисто директором ТОВ «АКТАН» ОСОБА_1 , в присутності фахівців ГУ ДПС у Миколаївській області, було знято залишки товарно-матеріальний цінностей (пального), а саме «Дизельне паливо ДП-Л-ЄВРО5-ВО» ( резервуари №1, № 3), пальне «Бензин автомобільний А-95-Євро-ЕО (резервуари №2, №4) засобом вимірювальної техніки МЕТРОШТОК та пальне «Газ вуглеводневий скраплений» (резервуар №5) залишки зняті відповідно до показників процентоміру. Роздрукований Х - звіт від 10.04.2024 в 14:54:23 в якому зазначено залишки нафтопродуктів на момент проведення перевірки.
Також знято залишки нафтопродуктів у резервуарах АЗС/АГЗС згідно показників засобу вимірювальної техніки-рівноміра. За результатами зняття залишків ТМЦ (пального) було складено акт зняття залишків товарно-матеріальних цінностей (пального) від 10.04.2024, які знаходяться за адресою АЗС ТОВ «АКТАН» вул. Центральна, буд. 2-Б, с.Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область.
Будь яких зауважень, заяв щодо порушень при знятті залишків пального та пояснень щодо невідповідності знятих фактичних залишків до Х-звіту при підписанні акта про зняття залишків ТМЦ від 10.04.2024 директором ТОВ «АКТАН» не надавалось.
Всі засоби для вимірювань об`єму та маси нафтопродуктів та газу вуглеводного скрапленого на момент зняття залишків, тобто 10.04.2024, пройшли повірку, про що свідчать надані на перевірку свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, а саме: свідоцтво про повірку законодавчого засобу вимірювальної техніки №59/66, чинне до 14.04.2024, назва та умовне позначення «МЕТРОШТОК МШИ 3,5», зав. № 0858, виробник ТОВ «АЗТ Славутич», Україна.
Видане ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» дата видачі 14.04.2023.
За результатами повірки засіб вимірювальної техніки відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 8.247:2009 « Метроштоки для вимірювання рівня нафтопродуктів в горизонтальних резервуарах. Методика повірки».
Свідоцтво про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки № 83/127, чинне до 26.05.2025, №83/128, чинне до 26.05.2025, №83/129 чинне до 26.05.2025, №83/130 чинне до 26.05.2025. Відповідно акту зняття залишків ТМЦ (пального) від 10.04.2024 за адресою: вул. Центральна, буд. 2-Б, с. Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область та Х- звіту від 10.04.2024 (14:54:23) встановлено, що в резервуарі №1 в якому знаходиться «Дизельне паливо ДП-Л-ЄВРО5-ВО» встановлено розбіжність у 57,93 літри (надлишок).
Відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики, Міністерства економіки, Міністерства транспорту та зв`язку, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 №281/171/578/155, а саме Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і в організаціях України, встановлені гранично допустимі похибки при вимірюванні обсягів нафтопродуктів у резервуарах АЗС метроштоком.
Встановлена розбіжність у 57,93 літрів у гранично допустимих межах. В резервуарі № 2 (пальне Бензин А-95-Євро-ЕО) встановлено розбіжність в кількості пального зазначеного в Х- звіті від 10.04.2024 (14:54:23) та фактичному залишку зазначеному в акті зняття залишків ТМЦ від 10.04.2024, а саме нестача в кількості 2690,32 літра (за ціною 53.00 грн за літр) на загальну суму 142 586,96 грн.
Перше порушення п. 1 ст. 3 Закону № 265 (проведення розрахункової операції при продажу пального без застосування реєстратора розрахункових операцій та не видачу відповідного розрахункового документу).
В резервуарі № 3 (пальне Дизельне пальне ДП-Л-Євро-5-ВО) встановлено розбіжність в кількості пального зазначеного в Х- звіті від 10.04.2024 (14:54:23) та фактичному залишку зазначеному в акті зняття залишків ТМЦ від 10.04.2024, а саме нестача в кількості 326, 03 літра ( за ціною 52.00 грн за літр) на загальну суму 16 953,56 грн.
В резервуарі № 4 (пальне Бензин А-95-Євро-ЕО) встановлено розбіжність в кількості пального зазначеного в Х- звіті від 10.04.2024 (14:54:23) та фактичному залишку зазначеному в акті зняття залишків ТМЦ від 10.04.2024, а саме нестача в кількості 3200,9 літра (за ціною 53,00 грн. за літр) на загальну суму 169 647,7 грн.
В резервуарі № 5 ( пальне газ вуглеводний скраплений) встановлено розбіжність в кількості пального зазначеного в Х-звіті від 10.04.2024 (14:54:23) та фактичному залишку зазначеному в акті зняття залишків ТМЦ від 10.04.2024, а саме нестача в кількості 988, 64 літра (за ціною 27,00 грн за літр) на загальну суму 26 693,28 грн.
За результатами проведеної фактичної перевірки встановлено нестачу пального на загальну суму 355 881,5 грн., що свідчить про реалізацію пального («Дизельне паливо ДП-Л-ЄВРО5-ВО», « Бензин А-95-Євро-ЕО », «Газ вуглеводний скраплений») без застосування реєстратора розрахункових операцій та не видачу відповідного розрахункового документу за продане пальне, що є порушенням пункту 1 статті 3 Закону №265.
Порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів, включаючи порядок проведення інвентаризації та вимірювання залишків нафтопродуктів у стаціонарних контейнерах встановлено Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, що затверджена наказом Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку, Міністерства палива та енергетики, Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008р. № 281/171/578/155 (далі - « Інструкція № 281/171/578/155»).
За приписами пункту 4.3.2.7 Інструкції № 281/171/578/155 рівень нафти, нафтопродукту в резервуарах має вимірюватись металевими рулетками з вантажем, метроштоками, стаціонарними рівнемірами або іншими засобами вимірювання, допущеними до застосування Держспоживстандартом України.
Границі допустимої похибки вимірювання рівня світлих нафтопродуктів не повинні перевищувати +- 2 мм, нафти та газового конденсату - +- 4 мм, мазуту -5 мм, інших нафтопродуктів - +- 2 мм. Перед кожним вимірюванням рівня нафти і нафтопродукту у вертикальних і горизонтальних резервуарах здійснюється перевірка базової висоти згідно з підпунктом 4.3.2.6 цієї Інструкції. Після завершення приймання нафти і нафтопродуктів вимірювання здійснюється при закритих вхідних і вихідних засувках після 30-хвилинного відстоювання в горизонтальних резервуарах і годинного - у вертикальних резервуарах. Щоб уникнути спотворення лінії змочування на стрічці рулетки або на шкалі метроштока при вимірюванні рівня, стрічку рулетки або метрошток необхідно опускати повільно, поки вантаж рулетки чи метрошток не торкнеться дна, не допускаючи при цьому відхилення від вертикального положення, не торкаючи внутрішнє обладнання і зберігаючи спокійний стан поверхні нафти або нафтопродукту.
Відлік на стрічці рулетки або шкалі метроштока здійснюють з точністю до 1 мм одразу після появи змоченої частини стрічки рулетки чи метроштока над замірним люком. Для визначення рівня світлих нафтопродуктів допускається застосування спеціальних чутливих паст.
У разі вимірювання рівня нафтопродуктів у горизонтальних циліндричних резервуарах нижній кінець метроштока чи вантажу рулетки має потрапляти на нижню твірну резервуара.
Вимірювання рівня нафти або нафтопродукту здійснюються двічі. У разі виявлення розбіжностей між результатами двох вимірювань понад допустиму похибку (+- 2 мм) вимірювання необхідно повторювати доти, доки різниця між результатами трьох поспіль проведених вимірювань не буде в границях допустимої похибки вимірювання. При цьому за результат вимірювань береться середнє арифметичне значення результатів трьох найближчих вимірювань.
Згідно з приписами пункту 4.3.6.2 Інструкції №281/171/578/155 масу нафти або нафтопродукту, що міститься у технологічному трубопроводі, визначають за сумою мас продукту окремих ділянок трубопроводу. Визначення маси нафти або нафтопродукту окремих ділянок трубопроводу визначається за їх об`ємом і середньою густиною в резервуарі на час визначення маси.
Місткість технологічного трубопроводу (або його частини) на АЗС визначають за його градуювальною таблицею, яка розробляється розрахунковим шляхом та затверджується керівником підприємства, якому належить АЗС.
Розрахунки необхідно уточнювати після кожного ремонту трубопроводу. За вимогами пункту 4.3.6.3 Інструкції №281/171/578/155 перед визначенням маси нафти або нафтопродукту технологічні трубопроводи мають бути повністю заповнені. Контролювання за їх заповненням здійснюється за допомогою повітряних кранів, установлених на підвищених ділянках трубопроводу.
За вимогами пункту 4.3.2.7 «Інструкції №281/171/578/155 » рівень нафти, нафтопродукту в резервуарах має вимірюватись металевими рулетками з вантажем, метроштоками, стаціонарними рівнемірами або іншими засобами вимірювання, допущеними до застосування Держспоживстандартом України.
Границі допустимої похибки вимірювання рівня світлих нафтопродуктів не повинні перевищувати +- 2 мм, нафти та газового конденсату - +- 4 мм, мазуту - +- 5 мм, інших нафтопродуктів - +- 2 мм. У відповідності до вимог пункту 4.3.2.14 об`єм визначають за результатами вимірювань рівня нафти або нафтопродуктів із застосуванням градуювальної таблиці місткості.
Як прямо встановлено правилами пункту 4.13 Інструкції №281/171/578/155 повірці, згідно із Законом України " Про метрологію та метрологічну діяльність", підлягають вертикальні і горизонтальні резервуари, вимірювачі температури, рівня та густини, металеві рулетки з вантажем, метроштоки, рівнеміри, ПРК і ОРК, об`ємні лічильники, ваги, залізничні та автомобільні цистерни та інші ЗВТ, що використовуються під час визначення об`єму та маси нафти та нафтопродуктів. Зазначені ЗВТ підлягають повірці або державній метрологічній атестації у встановленому порядку згідно з ДСТУ 2708:2006 Метрологія. Повірка засобів вимірювальної техніки.
Організація та порядок проведення або ДСТУ 3215-95 Метрологія. Метрологічна атестація засобів вимірювальної техніки. Організація та порядок проведення, відповідно. Повірку ЗВТ здійснюють територіальні органи Держспоживстандарту України та повірочні лабораторії, уповноважені згідно із Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" на здійснення повірки відповідних ЗВТ. Використання для вимірювань об`єму та маси нафтопродуктів ЗВТ, що не пройшли повірку або державну метрологічну атестацію, забороняється.
Як встановлено судом, з метою виконання наведених вимог ТОВ «АКТАН» використовує метрошток, який пройшов повірку ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ». Копія свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (метроштоку) №59/66 від 14.04.2023р., за яким, термін повірки закінчується 14.04.2024р. контролюючому органу надавалась.
Судом встановлено, що з метою повірки метроштоку, ТОВ «АКТАН» 04.04.2024р. звернулося до ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ», отримало та оплатило відповідний рахунок на роботи із повірки метроштоку та передало вказаний ЗВТ (метрошток) представнику ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» до початку податкової перевірки.
Станом на 10.04.2024р., тобто на момент виконання замірів під час перевірки вказаний метрошток був на АЗГС відсутній, що було підтверджено поясненнями свідка ОСОБА_2 , яка було присутня під час перевірки, та підтвердила, що вимірювання здійснювались старим метроштоком. свідок ОСОБА_3 , пояснив, що на момент перевірки сертифікату про повірку метроштока, яким здійснювались вимірювання в резервуарах не було, скільки разів вимірювали не пам`ятає, пояснив, що не знав що показники мають співпасти двічі. Позивач лише 18.04.24 повідомив листом, що повірений метрошток був відсутній на час перевірки.
10.04.2024р. позивачу була вручена вимога про зняття залишків товарних запасів від 10.04.2024р. №б/н, в якій йшлося про застосування до підприємства санкцій, передбачених приписами статті 94 Податкового кодексу України, у разі відмови від зняття залишків.
З метою запобігання застосування до підприємства санкції у вигляді арешту майна, 10.04.2024р., на вимогу посадових осіб контролюючого органу, підприємство було вимушене провести зняття залишків пального із застосуванням іншого інструменту (метроштоку), строк використання якого вичерпався, який не пройшов повірку у вище встановленому порядку, не є засобом вимірювальної техніки, а тому не міг бути використаний за призначенням.
Як вбачається з матеріалів справи, станом на дату проведення зняття залишків нафтопродуктів на вимогу контролюючого органу, той метрошток, термін повірки якого не вичерпався, перебував в ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ», що підтверджується даними відповідного журналу ДП «МИКОЛАЇВСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ», в якому фіксується дата приймання ЗВТ на повірку та видачі.
При цьому, керування процесом зняття залишків (черговість резервуарів, в яких здійснювалося вимірювання рівня нафтопродуктів, кількість замірювань, необхідність проведення додаткових вимірювань рівня нафтопродукту, вимірювання густини та температури нафтопродукту в резервуарах та трубопроводах) здійснювалося головним державним інспектором відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Миколаївській області Ігорем Бабенко.
Після вимірювання рівня нафтопродуктів у кожному резервуарі директор ТОВ "АКТАН" Володимир Борисов надавав головному державному інспектору для огляду метрошток (термін повірки якого вичерпався), а посадова особа контролюючого органу фіксувала відмітку рівня нафтопродукту у резервуарі на паперових носіях.
Суд прийшов до висновку, що всупереч вищенаведеним нормам Інструкції №281/171/578/155, контролюючий орган провів зняття залишків нафтопродуктів із наступними порушеннями її вимог: використав інструмент, який не пройшов повірку; перед проведенням вимірювання висоти нафтопродукту у резервуарах, базова висота жодного із чотирьох резервуарів перед вимірюванням рівня нафтопродуктів не визначалась; вимірювання рівня нафтопродукту у кожному резервуарі здійснювалося лише один раз (а не двічі); факт повного заповнення об`єму технологічних трубопроводів не встановлювався; градуювальні таблиці резервуарів та технологічних трубопроводів у платника податку не вимагалися та не використовувалися.
Зняття залишків нафтопродуктів 10.04.2024р. було проведене всупереч вищенаведеним вимогам пунктів Інструкції №281/171/578/155 та не може підтверджувати фактичні залишки пального, що зберігалися на АЗС.
В акті перевірки не зазначено інформації щодо методів, способів та обладнання, за допомогою яких здійснювалось зняття фактичних залишків паливно-мастильних матеріалів, як того вимагає вказана Інструкція.
Суд приходить до висновку, що твердження відповідача про встановлення нестачі є не доведеним.
Висновки про встановлення нестачі не відповідають фактичним обставинам справи та зроблені внаслідок порушення контролюючи органом вимог чинного законодавства.
Порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів, включаючи порядок проведення інвентаризації та вимірювання залишків нафтопродуктів у стаціонарних контейнерах встановлено Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, що затверджена наказом Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку, Міністерства палива та енергетики, Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008р. №281/171/578/155 (далі - «Інструкція №281/171/578/155»).
За приписами пункту 4.3.2.7 Інструкції №281/171/578/155 рівень нафти, нафтопродукту в резервуарах має вимірюватись металевими рулетками з вантажем, метроштоками, стаціонарними рівнемірами або іншими засобами вимірювання, допущеними до застосування Держспоживстандартом України. Границі допустимої похибки вимірювання рівня світлих нафтопродуктів не повинні перевищувати +- 2 мм, нафти та газового конденсату - +- 4 мм, мазуту -5 мм, інших нафтопродуктів - +- 2 мм.Перед кожним вимірюванням рівня нафти і нафтопродукту у вертикальних і горизонтальних резервуарах здійснюється перевірка базової висоти згідно з підпунктом 4.3.2.6 цієї Інструкції.
Після завершення приймання нафти і нафтопродуктів вимірювання здійснюється при закритих вхідних і вихідних засувках після 30-хвилинного відстоювання в горизонтальних резервуарах і годинного - у вертикальних резервуарах. Щоб уникнути спотворення лінії змочування на стрічці рулетки або на шкалі метроштока при вимірюванні рівня, стрічку рулетки або метрошток необхідно опускати повільно, поки вантаж рулетки чи метрошток не торкнеться дна, не допускаючи при цьому відхилення від вертикального положення, не торкаючи внутрішнє обладнання і зберігаючи спокійний стан поверхні нафти або нафтопродукту.
Відлік на стрічці рулетки або шкалі метроштока здійснюють з точністю до 1 мм одразу після появи змоченої частини стрічки рулетки чи метроштока над замірним люком. Для визначення рівня світлих нафтопродуктів допускається застосування спеціальних чутливих паст. У разі вимірювання рівня нафтопродуктів у горизонтальних циліндричних резервуарах нижній кінець метроштока чи вантажу рулетки має потрапляти на нижню твірну резервуара. Вимірювання рівня нафти або нафтопродукту здійснюються двічі.
У разі виявлення розбіжностей між результатами двох вимірювань понад допустиму похибку (+- 2 мм) вимірювання необхідно повторювати доти, доки різниця між результатами трьох поспіль проведених вимірювань не буде в границях допустимої похибки вимірювання.
При цьому за результат вимірювань береться середнє арифметичне значення результатів трьох найближчих вимірювань.
Згідно з приписами пункту 4.3.6.2 Інструкції № 281/171/578/155 масу нафти або нафтопродукту, що міститься у технологічному трубопроводі, визначають за сумою мас продукту окремих ділянок трубопроводу. Визначення маси нафти або нафтопродукту окремих ділянок трубопроводу визначається за їх об`ємом і середньою густиною в резервуарі на час визначення маси.
Місткість технологічного трубопроводу (або його частини) на АЗС визначають за його градуювальною таблицею, яка розробляється розрахунковим шляхом та затверджується керівником підприємства, якому належить АЗС.
Розрахунки необхідно уточнювати після кожного ремонту трубопроводу.
За вимогами пункту 4.3.6.3 Інструкції №281/171/578/155 перед визначенням маси нафти або нафтопродукту технологічні трубопроводи мають бути повністю заповнені. Контролювання за їх заповненням здійснюється за допомогою повітряних кранів, установлених на підвищених ділянках трубопроводу. За вимогами пункту 4.3.2.7 «Інструкції №281/171/578/155» рівень нафти, нафтопродукту в резервуарах має вимірюватись металевими рулетками з вантажем, метроштоками, стаціонарними рівнемірами або іншими засобами вимірювання, допущеними до застосування Держспоживстандартом України. Границі допустимої похибки вимірювання рівня світлих нафтопродуктів не повинні перевищувати +- 2 мм, нафти та газового конденсату - +- 4 мм, мазуту - +- 5 мм, інших нафтопродуктів - +- 2 мм. У відповідності до вимог пункту 4.3.2.14 об`єм визначають за результатами вимірювань рівня нафти або нафтопродуктів із застосуванням градуювальної таблиці місткості. Як прямо встановлено правилами пункту 4.13 Інструкції №281/171/578/155 повірці, згідно із Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність", підлягають вертикальні і горизонтальні резервуари, вимірювачі температури, рівня та густини, металеві рулетки з вантажем, метроштоки, рівнеміри, ПРК і ОРК, об`ємні лічильники, ваги, залізничні та автомобільні цистерни та інші ЗВТ, що використовуються під час визначення об`єму та маси нафти та нафтопродуктів.
Зазначені ЗВТ підлягають повірці або державній метрологічній атестації у встановленому порядку згідно з ДСТУ 2708:2006 Метрологія. Повірка засобів вимірювальної техніки.Організація та порядок проведення або ДСТУ 3215-95 Метрологія. Метрологічна атестація засобів вимірювальної техніки. Організація та порядок проведення, відповідно. Повірку ЗВТ здійснюють територіальні органи Держспоживстандарту України та повірочні лабораторії, уповноважені згідно із Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність" на здійснення повірки відповідних ЗВТ.
Суд бере також до уваги той факт, що за наслідками перевірки, головним державним інспектором відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Миколаївській області складено протокол про адміністративне правопорушення №244 від 22.04.2024р., в якому йдеться, що: «Керівник ТОВ «АКТАН» ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 155-1 КУпАП, як порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Постановою Миколаївського районного суду Миколаївської області від 14.05.2024 р. № 945/99924, яка набрала чинності, встановлено наступне: «З вказаної копії акту слідує, що 10.04.2024р. о 13 годині 13 хвилин було здійснено купівлю п`яти літрів бензину автомобільного А-95-Євро5-ЄО вартістю 53 грн./літр на суму 265 грн., роздруковано та надано фіскальний чек №76497 від 10.04.2024р. Також, під час проведення перевірки знімалися та друкувалися Х-звіти, в яких відображено залишки нафтопродуктів.
Миколаївським районним судом Миколаївської області встановлено, що 10.04.2024р. на АЗС ТОВ «АКТАН» було здійснено продаж нафтопродуктів, роздруковано та надано фіскальний чек, тобто дана операція була проведені із застосуванням реєстратора розрахункових операцій. Сам по собі факт нестачі палива на АЗС не свідчить про непроведения розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій або ж проведення їх на неповну суму вартості товарів, чи невидачі відповідного розрахункового документа, оскільки може бути наслідком інших обставин».
Як зазначив Верховний Суд у пунктах 30-33 постанові від 12.07.2023 р. у справі № 560/8337/22 «Згідно з положеннями статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
У пункті 40 справи "Пономарьов проти України" (№ 3236/03) Європейський суд з прав людини зазначив, що "право на справедливий розгляд судом, яке гарантовано пунктом 1 статті 6 Конвенції, має розумітися у світлі преамбули Конвенції, у відповідній частині якої зазначено, що верховенство права є спільною спадщиною Високих Договірних Сторін. Одним із фундаментальних аспектів верховенства права є принцип юридичної визначеності, який передбачає повагу до принципу res judicata - принципу остаточності рішень суду.
Сутність цього принципу полягає у тому, що в разі винесення судом рішення, що набрало законної сили, воно не може бути піддане сумніву.
Так, відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом».
Миколаївським районним судом Миколаївської області вже встановлені обставини, за якими відсутні докази здійснення ТОВ «АКТАН» торгівлі пальним без застосування РРО.
Згідно зі статтею 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
В матеріалах перевірки відсутні докази здійснення підприємством торгівлі пальним без використання РРО, а штрафні санкції застосовані до платника виключно на базі нічим не підтверджених припущень посадових осіб, що проводили перевірку. За таких обставин податкове повідомлення-рішення від 22.05.2024р. №1187714290707 на суму 467628,77 грн. (5100,00 грн. штраф за невідповідність кодів УКТЗЕД + 462528,77 штраф за невикористання РРО), є неправомірним та підлягає скасуванню.
Отже, акт перевірки, на підставі якого були винесені оскаржувані податкові повідомлення - рішення від 22.05.2024 № 1188314290707 та від 22.05.2024 №1187714290707 не містить опис обставин за яких було вчинено порушення, та посилання на докази, якими воно обґрунтоване.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АКТАН" (вул. Медиків, 4, кв.27, м. Миколаїв,54050 код ЄДРПОУ 35066039) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005 код ЄДРПОУ 44104027) задовольнити.
2. Скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 22.05.2024 № 1187714290707.
3. Скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 22.05.2024 №1188314290707.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005 код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АКТАН" (вул. Медиків, 4, кв.27,м. Миколаїв, 54050 код ЄДРПОУ 35066039) судові витрати в розмірі 7030,00 (сім тисяч тридцять гривень ) грн.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123653282 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні