Ухвала
від 10.12.2024 по справі 560/17406/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/17406/24

УХВАЛА

іменем України

10 грудня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Польового О.Л., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Ярмолинецька селищна рада про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до адміністративного суду з позовною заявою до Ярмолинецької селищної ради, в якій просить:

1. Визнати протиправним рішення прийняте 14 позачерговою сесією Ярмолинецької селищної ради 8-го скликання №30 від 16.11.2021 про відмову в затвердженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності шляхом зміни її цільового призначення, із земель в категорії - землі сільськогосподарського призначення, землі запасу (КВЦПЗД-01.17) в землі в категорії - землі сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства (КВЦПЗД-01.03).

2. Зобов`язати Ярмолинецьку селищну раду повторно розглянути заяву та прийняти рішення щодо затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності селищної ради, шляхом зміни її цільового призначення, із земель в категорії - землі сільськогосподарського призначення, землі запасу (КВЦПЗД-01.17) в землі в категорії - землі сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства (КВЦПЗД-01.03) з метою подальшої передачі безоплатно у власність земельної ділянки площею 1,4306 га, що розташована за адресою: Хмельницька область, Ярмолинецька селищна рада, за межами населеного пункту с. Антонівці, кадастровий номер 6825880400:03:007:0050.

У позовній заяві позивач просив поновити строк звернення до суду та зазначав, що задля захисту своїх прав та інтересів звернувся за правовою допомогою до адвоката Уроди О.В., із яким був підписаний договір про надання правничої (правової) допомоги. В інтересах ОСОБА_1 було надіслано адвокатський запит до відповідача №381 від 23.09.2024 про надання рішення 14 позачергової сесії 8 скликання Ярмолинецької селищної ради про відмову у затвердженні проєкту землеустрою, у відповідь на який, Ярмолинецька селищна рада надіслала відповідь на адвокатський запит №1934 від 27.09.2024, який позивач отримав 30.09.2024. Тому вважав, що строк звернення до суду не порушив, оскільки відлік строку звернення розпочався від 30.09.2024 - з дня отримання позивачем оскаржуваного рішення.

Ухвалою від 27.11.2024 Хмельницький окружний адміністративний суд визнав неповажними підстави пропуску строку звернення ОСОБА_1 до суду з цим позовом, зазначені у позовній заяві, залишив без руху позовну заяву ОСОБА_1 .

На виконання вимог ухвали позивач подав до суду заяву про поновлення строку звернення до суду, в якій зазначив, що не був присутні на сесії ради під час прийняття спірного рішення. Також повідомив, що з 01.11.2018 він призначений на посаду старшим техніком відділу зберігання військової частини НОМЕР_1 .

Вирішуючи вказане клопотання, суд враховує, що частиною першою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Тобто, за загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Процесуальним строком є проміжок часу, встановлений законом або судом, у який суд та особи, що беруть участь у справі, та інші учасники процесу вчиняють певні процесуальні дії, передбачені Кодексом адміністративного судочинства України, в результаті вчинення яких настають певні правові наслідки. Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними процесуальних дій, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України.

Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними та після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

При цьому, у випадку пропуску строку звернення до суду підставами для його поновлення є лише наявність поважних причин, якими визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.

Законодавче обмеження строку протягом якого особа може звернутися до суду, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах.

Позивач в період часу з 10.12.2021 (наданого законодавством терміну для розгляду відповідачем поданої заяви) не вчинив жодних дій з метою з`ясування, який результат розгляду поданої ним заяви.

Факт перебування на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 ніяким чином не перешкоджав позивачу звернутись до суду з цим позовом у визначений законом строк.

Таким чином, в матеріалах справи відсутні докази наявності обставин, які були об`єктивно непереборними, не залежали від волевиявлення позивача та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного звернення до суду з цим позовом.

Відповідно до пункту 9 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, у випадках, передбачених частиною 2 статті 123 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Враховуючи викладене, необхідно повернути позовну заяву позивачу.

Керуючись частиною 2 статті 123, статтями 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Визнати неповажними зазначені ОСОБА_1 підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду.

Позовну заяву ОСОБА_1 до Ярмолинецької селищної ради про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії - повернути позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвалу може бути оскаржено до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Головуючий суддяО.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123654531
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —560/17406/24

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні