РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2024 року справа № 580/9722/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В. розглянув у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу №580/9722/24 за позовом комунального підприємства «Тальне - Сервіс» (вул. Соборна 30 Б, м. Тальне, Черкаська область, 20401, код ЄДРПОУ 31525663) до Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Фізкультури 9, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправними та скасування індивідуальних актів, ухвалив рішення.
І. ПРОЦЕДУРА/ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
01.10.2024 вх. № 46230/24 позивач у позовній заяві просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову від 03.09.2024 №072073 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000 грн;
- визнати протиправною та скасувати постанову від 03.09.2024 №072074 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 51000 грн.
03.10.2024 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі (ч.1 ст.258 КАС України). Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
В обґрунтуванні позовних вимог представник позивача зазначає, що за результатом проведення перевірки на підставі постанов до позивача застосовані адміністративно-господарські штрафи у сумі 17000 грн та 51000 грн за здійснення перевезення вантажу без наявних на момент проведення перевірки документів, а саме: у водія відсутня товарно-транспортна накладна на вантаж та індивідуальна контрольна книжка водія або копія графіка змінності водіїв відповідно до вимог ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» та перевищення вантажу (згідно товарного чека від 16.07.2024, вантаж пісок) з перевищенням встановлених п.22.5 Правил дорожного руху вагових норм на 37,5% (загальна маса транспортного засобу 35757 кг, при допустимих 26 тоннах) - абз. 17 4.1 ст.60 Закону №2344 - перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30% під час перевезення подільного вантажу. Позивач зазначає, що працівниками відділу Державного нагляду (контролю) не взяли до уваги той факт, що маса автомобіля без вантажу є значно меншою, так як вказаний транспортний засіб використовується в літній період як автомобіль - самоскид (без спецобладнання - переднього поворотного відвалу та піскорозкидувального обладнання). На момент перевірки у водія автомобіля був подорожній лист, виданий 16.07.2024 перед початком роботи, час виїзду автомобіля із гаража - 08.00 годин, не вказано години повернення в гараж, так як вказаний документ наданий суду з тими даними, що були відображені на момент перевірки (09:02 16.07.2024), тому (на думку позивача) підприємством контролюється час роботи водія під час виконання рейсів. 16.07.2024 року водієм проводились внутрішні перевезення вантажу в рамках потреб підприємства. Позивач зазначає, що на вантаж, який перевозився постачальником виписаний товарний чек замість товарно-транспортної накладної, що зумовлено необачністю водія, який перевозив вантаж, що поставлявся для потреб підприємства, а тому підприємство не виступало в ролі перевізника і товарно-транспортна накладна не є обов`язковою.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
Відповідач позов не визнав, 24.10.2024 вх. №49789/24 подав до суду відзив на позов, де просив відмовити в задоволенні позову, зазначивши, що за результатами здійснення 16.07.2024 старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області та головним спеціалістом Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області рейдової перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом виявлено, що о 09 годині 02 хвилини на автомобільній дорозі Т-24-07 3 км автомобільний перевізник КП «Тальне-Сервіс» ТМР за допомогою водія ОСОБА_1 (керував транспортним засобом марки АТ MDK 113 д/н НОМЕР_1 ) здійснював перевезення вантажу, проте виявлені порушення: перевезення вантажу з перевищенням встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм на 37,5%, відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, або копія графіка змінності водіїв, відсутня товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, чим порушено ст. 48 Закону № 2344. У відзиві представник відповідача зазначає, що норми Положення №340 не містять розмежувань поширення дії на автомобільних перевізників, які надають послуги з перевезення вантажів, чи автомобільних перевізників, які здійснюють перевезення вантажів для власних потреб, контроль за роботою водіїв повинен здійснюватися роботодавцем незалежно від того надаються послуги з перевезення чи здійснюються перевезення для власних потреб з огляду на безпеку як водіїв так і інших осіб. Фактичні дані щодо початку та кінця робочої зміни, перерви водія, який керує транспортним засобом, що не оснащений тахографом у даному випадку беруться з індивідуальної контрольної книжки або копії графіка змінності водіїв, невиконання вказаного порядку ведення та контролю робочого часу та часу відпочинку водія на практиці призводить до того, що водії працюють більше встановленого часу по декілька днів підряд, не відпочивши, наражаючи себе та учасників дорожнього руху на небезпеку.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Суд встановив, що за результатами здійснення 16.07.2024 старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Обуховим О.І. та головним спеціалістом Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Беренком О.В. рейдової перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом виявлено, що о 09 годині 02 хвилини на автомобільній дорозі Т-24-07 3 км, автомобільний перевізник КП «Тальне-Сервіс» ТМР, за допомогою водія ОСОБА_1 який керував транспортним засобом марки АТ MDK 113 д/н НОМЕР_1 здійснював перевезення вантажу.
Під час перевірки виявлено порушення: перевезення вантажу (згідно товарного чеку від 16.07.2024, вантаж - пісок) з перевищенням встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм на 37,5% (загальна маса т/з - 35,75 тонн, при допустимих 26 т.), порушення вимог наказу МТУ № 363 від 14.10.1997, вимог наказу МТЗУ від 07.06.2010 №340, а саме: у водія ОСОБА_1 відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, або копія графіка змінності водіїв.
Відповідачем проведений документальний ваговий контроль транспортного засобу, що використовується позивачем, що відповідно до наданих на момент перевірки свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу повна маса транспортного засобу з вантажем становила 35750 кг (маса т/з д/н НОМЕР_2 згідно свідоцтва серії НОМЕР_3 кг + маса вантажу (пісок) згідно товарного чеку 20300кг = 35750кг), при нормативно допустимих для доріг державного значення, відповідно до п. 22.5 ПДР -26 т. Відповідачем встановлено перевищення встановлених законодавством вагових норм на 9750 кг, тобто на 37,5% від норми, працівниками Укртрансбезпеки складений акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 16.07.2024 № АВ 005317 та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 16.07.2024 №ДЗ 006647.
Після оформлення акту перевірки, його надано водієві для підписання та надання письмових пояснень чи зауважень до акту. Водій з актом ознайомився та надав власні пояснення про причини порушення такого змісту: «товарно-транспортна накладна в кар`єрі не виписується, транспортний засіб не переважувався». Копію акта водій отримав.
Листом від 30.07.2024 №65200/43/24-24 позивачу направлене повідомлення про розгляд справи на 03.09.2024 (з 09:00 години до 11:30 годин), 03.09.2024 розгляд справи відбувався за участі представника позивача.
03.09.2024 стосовно виявлених порушень позивача винесені: постанова №072073 про застосування адміністративно-господарського штрафу, передбаченого абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у сумі 17000 грн «за здійснення перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон №2344), а саме: без товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документу на вантаж, у водія відсутня індивідуальна контрольна книжка, або копія графіка змінності»; постанову №072074 про застосування адміністративно-господарського штрафу, передбаченого абзацом 17 частини першої статті 60 Закону №2344, у сумі 51000 грн «за здійснення перевезення вантажу з перевищенням встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30% при перевезенні подільного вантажу (пісок), а саме: «перевищення встановлених п.22.5 ПДР вагових норм становить 37,5%, чим порушено вимоги п. 22.5 ПДР». Згідно із свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 маса транспортного засобу позивача становить 15450, товарний чек на пісок складений щодо кількості 20,3 т.
Вважаючи оскаржувані постанови протиправними, позивач звернувся із позовом до суду.
V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом № 2344. Згідно із статтею 1 Закону № 2344 визначено, що автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Відповідно до частини четвертої статті 6 Закону № 2344 державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Згідно зі статтею 18 Закону №2344 з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці. Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю. Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством. Відповідно до статті 34 Закону № 2344 автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства, забезпечувати безпеку дорожнього руху.
Згідно з частиною другою статті 48 Закону № 2344 визначені документи для здійснення внутрішніх перевезень вантажів: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. Відповідно до абзацу 17 частини 1 статті 60 Закону №2344 до автомобільних перевізників за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - застосовується штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-III за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 цього Закону застосовується штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до абзацу 20 статті 60 Закону №2344 під час вчинення однією особою двох або більше правопорушень адміністративно-господарський штраф накладається за кожне правопорушення окремо.
Відповідно до ст. 1 Закону №2344 товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.
Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 затверджений Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі Порядок №1567), згідно якого державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Згідно з п. 2 Порядку №1567 державному контролю належать усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Згідно з п. 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону № 2344 документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом, додержання водієм режиму праці та відпочинку, виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів. Відповідно до п. 20 Порядку №1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму. У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 (п. 21 Порядку №1567). Згідно з пунктом 25 Порядку №1567 передбачено, що справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Згідно з пунктом 1.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 (далі - Положення № 340) це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку. Відповідно до пункту 1.3 Положення №340 вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами. Згідно з пунктом 6.1 Положення №340 встановлено, що вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення. Згідно з пунктом 1.2,1.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі - Інструкція №385) передбачено, що ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів та поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Згідно із ст. 60 Закону №2344 непред`явлення документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, та є наслідком для застосування санкцій.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
На момент перевірки посадовими особами Укртрансбезпеки перевірялась наявність визначених статтею 48 Закону №2344 документів, на підставі яких здійснювалося вантажне перевезення автомобільним транспортом, проте водій позивача не надав державному інспектору товарно-транспортну накладну, що включена до переліку документів, передбачених законодавством, та який відповідно до статті 48 Закону №2344 повинен мати водій для здійснення перевезень, і пред`являти особам, уповноваженим здійснювати контроль на автомобільному транспорті, чим допустив порушення статті 48 Закону №2344, відповідальність передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону №2344, перевезення вантажу з перевищенням встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм на 37,5%, відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, або копія графіка змінності водіїв.
Факт відсутності на момент перевірки у водія позивача товарно-транспортної накладної, як водієм на момент перевірки так і позивачем не заперечується. Перевезення юридичною особою будь-якого вантажу, в тому числі для власних потреб підприємства, не звільняє перевізника від обов`язку забезпечувати водія ТТН, а водія цього транспортного засобу від необхідності мати при собі та передавати для перевірки оформлений належним чином вказаний документ уповноваженим на те посадовим особам контролюючому органу. Копія товарного чеку від 16.07.2024, на яку покликається позивач, є документом, що підтверджує факт здійснення оплати в сумі 2030 грн за 20,3 т піску, але не є іншим визначеним саме законодавством документом на вантаж.
Надаючи оцінку відсутності у водія ОСОБА_1 індивідуальної книжки водія або копії графіка змінності водіїв суд зазначає таке. Згідно із статтею 2 Закону №2344 визначений обсяг законодавства про автомобільний транспорт, а саме: Закону України «Про автомобільний транспорт», законів України «Про транспорт» та «Про дорожній рух», чинних міжнародних договорів, інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Згідно змісту вищезазначеної норми закону, інші нормативно-правові акти також визначають обов`язкові документи, що повинні бути у водіїв під час здійснення перевезень вантажів.
Аналіз наведених положень Закону №2344 дає підстави для висновку, що законодавцем під час визначення документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не встановлений їх вичерпний перелік, але вимагається наявність інших документів, передбачених законодавством.
Згідно з пунктом 7.1 Положення №340 органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України.
Надаючи оцінку відсутності у водія ОСОБА_1 товарно-транспортної накладної суд зазначає таке.
Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, що дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора. Факт відсутності на момент перевірки у позивача товарно-транспортної накладної на момент перевірки у позовній заяві не заперечується.
Відповідно до статті 1 №2344 автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року №363 затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні із змінами та доповненнями (далі - Правила №363). Згідно із абз.18 розділу І Правил №363 перевізник - фізична або юридична особа - суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами. Правилами № 363 врегульовано, що товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами. Відповідно до пункту 11.1 Правил №363 основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.
Відповідно до п. 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року транспортна послуга - це перевезення вантажів та комплекс допоміжних операцій, що пов`язані з доставкою вантажів автомобільним транспортом.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону №2344 за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників за перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 48 цього Закону, - застосовується штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Надаючи оцінку щодо перевищення водієм встановлених законодавством вагових норм, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 4 абзацу 2 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року №30, допускається перевищення вагових параметрів над визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2%.
Відповідно до частини 4 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
У даному випадку проведений документальний ваговий контроль транспортного засобу, що використовується позивачем, відповідно до наданих на момент перевірки свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу повна маса транспортного засобу з вантажем становила 35750 кг, (маса т/з д/н НОМЕР_2 згідно свідоцтва серії НОМЕР_4 - 15450 кг. + маса вантажу (пісок) згідно товарного чеку - 20300кг = 35750кг), при нормативно допустимих для доріг державного значення, відповідно до п. 22.5 ПДР -26 т, встановлено перевищення встановлених законодавством вагових норм на 9750 кг (37,5%).
Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.
Позивачем не спростоване встановлене порушення вимог нормативно-правових актів про автомобільний транспорт належними та допустимими доказами і обгрунтованими доводами; у позові не зазначено про захист/відновлення якого саме права/інтересу позивача йдеться у контексті протиправності індивідуальних актів, не окреслений зміст і характер незаконного втручання у яке саме право позивача.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
Беручи до уваги, що під час перевірки посадовими особами Укртрансбезпеки встановлені порушення: перевезення вантажу з перевищенням встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм на 37,5%, відсутня індивідуальна контрольна книжка водія або копія графіка змінності водіїв, відсутня товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, чим порушено ст. 48 Закону № 2344, суд доходить висновку, що оскаржувані індивідуальні акти від 03.09.2024 №072073, від 03.09.2024 №072074 про застосування адміністративно-господарського штрафу на підставі абз. 3 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у сумі 17000 грн та 51000 грн прийняті відповідачем правомірно у контексті перевірених критеріїв ч.2 ст.2 КАС України у межах повноважень, у порядку та у законний спосіб. Суд на підставі оцінених доказів і зважених аргументів учасників сукупно, системного аналізу законодавства, дійшов висновку, що порушення позивачем вимог законодавства про автомобільний транспорт є доведеним відповідачем на підставі зафіксованих порушень, позовні вимоги щодо протиправності індивідуальних актів від 03.09.2024 №072073 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000 грн, від 03.09.2024 №072074 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 51000 грн є необґрунтованими, тому у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.
VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Відповідно до статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 2, 5-16, 19, 73-78, 90, 139, 242-246, 255, 258, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Судові витрати не належать розподілу.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням рішення ВРП від 17.08.2021 № 1845/О/15-21.
Копію рішення направити сторонам справи:
позивач: комунальне підприємство «Тальне - Сервіс» [вул. Соборна 30 Б, м. Тальне, Черкаська область, 20401, код ЄДРПОУ 31525663];
відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті [вул. Фізкультури 9, м. Київ, 03150, код ЄДРПОУ 39816845].
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123654574 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні