ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2024 р. Справа № 520/6036/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Жигилія С.П.,
Суддів: Перцової Т.С. , Русанової В.Б. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.08.2024 (суддя Шевченко О.В.; м. Харків) по справі № 520/6036/24
за позовом Приватного акціонерного товариства "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат"
до Головного управління ДПС у Харківській області , Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" (надалі також - позивач, ПАТ "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (надалі також - відповідач-1, ГУ ДПС у Харківській області), Державної податкової служби України (надалі також - відповідач-2, ДПС України) в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог від 25.03.2024 року, просило суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412 в частині застосування штрафу у розмірі 7963 грн. 40 коп.;
- визнати протиправним та скасувати рішення про результати розгляду скарги Державної податкової служби України від 16 лютого 2024 року № 4026/6/99-00-06-03-01-06 в частині застосування штрафу у розмірі 7387 грн. 21 коп.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 12 березня 2024 року № 0/12951/0412 в частині застосування штрафу у розмірі 7387 грн. 21 коп.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що підприємство з дотриманням вимог абзацу 18 п.201.10 ст. 201 ПК України здійснив реєстрацію розрахунків коригувань, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, зокрема: № 14693/586 від 14.12.2019 року, № 1 від 30.08.2022 року, № 16 від 02.11.2022 року, № 17 від 02.11.2022 року, № 1 від 05.06.2023 року, № 2 від 05.06.2023 року. Відповідно, оскаржувані податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412 в частині застосування штрафу у розмірі 7963 грн. 40 коп., а також рішення про результати розгляду скарги Державної податкової служби України від 16 лютого 2024 року № 4026/6/99-00-06-03-01-06 в частині застосування штрафу у розмірі 7387,21 грн. є протиправними та підлягають скасуванню в судовому порядку.
Харківський окружний адміністративний суд рішенням від 23 серпня 2024 року в задоволенні заяви представника Головного управління ДПС у Харківській області про закриття провадження в частині позовних вимог - відмовив.
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" - задовольнив частково.
Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 12 березня 2024 року № 0/12951/0412 в частині застосування штрафу в розмірі 2047 (дві тисячі сорок сім) грн. 13 коп.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовив.
Стягнув на користь Приватного акціонерного товариства "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" (код ЄДРПОУ 30773938) судові витрати в розмірі 660 (шістсот шістдесят) грн. 70 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495).
ГУ ДПС у Харківській області частково не погодилось з рішенням суду першої інстанції та подало апеляційну скаргу в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.08.2024 у справі № 520/6036/24 в частині задоволення позову, прийнявши у справі нове судове рішення, яким у задоволенні позову ПАТ «НОВОСЕЛІВСЬКИЙ ГЗК» відмовити в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги відповідач-1 зазначає, що правомірність нарахування штрафних санкцій ГУ ДПС узгоджується з практикою Верховного Суду у справах № 280/4484/23 та № 160/10740/23, що в силу положень ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачає її використання та врахування іншими судами при застосуванні таких норм права при прийнятті рішень. Вказує, що зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року). З посиланням на положення пунктів 12 - 14 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, п. 201.10 ст. 201, ст. 120-1 ПК України, зазначає, що неврахування вказаних обставин свідчить про формальний підхід суду першої інстанції до з`ясування фактичних обставин даної справи, а судове рішення ґрунтується виключно на правовій позиції позивача без урахування доводів та пояснень, наданих представником відповідача.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу в якому, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції в оскаржуваній частині та безпідставність і необґрунтованість апеляційної скарги, вказує, що позивачем було дотримано визначений податковим законодавством строк для реєстрації розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику - 15 календарних днів з дня отримання розрахункового коригування від постачальника товарів/послуг до податкової накладної (постачальники послуг/товарів АТ «Українська залізниця», філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень»; ПрАТ «Виробниче об`єднання «ДОНБАСЕКСКАВАЦІЯ», АТ «Укрзалізниця», ТОВ «Харзбут»), що складена на отримувача - платника податку АТ «Новоселівський ГЗК», в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику. Таким чином, у податкових органів відсутні підстави для нарахування штрафних санкцій щодо розрахункових коригувань № 14693/586 від 14.12.2019, № 1 від 30.08.2022, № 16 від 02.11.2022, № 17 від 02.11.2022, № 1 від 05.06.2023, № 2 від 05.06.2023.
Враховуючи подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження, справа розглядається в порядку письмового провадження, відповідно до приписів п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Враховуючи, що відповідач оскаржує рішення суду першої інстанції лише в частині задоволених позовних вимог, оскаржене судове рішення переглядається судом апеляційної інстанції лише в цій частині в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, з таких підстав.
Судом встановлено, Приватне акціонерне товариство "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" зареєстроване в якості юридичної особи та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області як платник податків.
Контролюючим органом у відношенні позивача проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з ПДВ в ЄРПН.
За результатами перевірки складено акт від 15.11.2023 №34739/20-40-04-12-02/30773938, у висновках якого зазначено про порушення платником податків граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, відповідальність за що передбачено абзацом 1 пункту 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ, пунктами 89, 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України.
В акті перевірки зазначено, що ПрАТ "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" порушені терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН за грудень 2019, лютий 2022, серпень 2022, листопад 2022, червень 2023.
Не погоджуючись із висновками камеральної перевірки, 27.11.2023 ПрАТ "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат" подано до Головного управління ДПС у Харківській області заперечення на висновки акту камеральної перевірки від 15.11.2023 №34739/20-40-04-12-02/30773938, які за рішенням комісії Головного управління ДПС у Харківській області залишено без задоволення, а висновки акту камеральної перевірки - без змін (лист Головного управління ДПС у Харківській області від 08.12.2023).
На підставі висновків акту камеральної перевірки контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення - рішення від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412, яким за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до ПН застосовано штраф у розмірі 8 081,79 грн.
Згідно розрахунку штрафу (додаток до ППР від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412) вищевказаним податковим повідомленням - рішенням застосовано до платника податків штраф у розмірі від 2% до 10% від суми, вказаної в розрахунках коригування.
Не погоджуючись з податковим повідомленням - рішенням на підставі статті 56 ПК України 21 грудня 2023 року за вих. № 13/1067 на адресу ДПС України (через Електронний кабінет платника податків) було подано скаргу про перегляд податкового повідомлення-рішення від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412.
За результатами розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 16.02.2024, яким скасоване податкове повідомлення - рішення від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412 у частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН у сумі 576,19 грн., в іншій частині зазначене ППР залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
На підставі рішення ДПС України від 16.02.2024 року №4026/6/99-00-06-03-01-06, Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 12.03.2024 року №0/12951/0412, яким за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до ПН застосовано штраф у сумі 7 550,60 грн.
У зв`язку з чим, 25.03.2024 року позивачем подано уточнений позов, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати прийняті ГУ ДПС у Харківській області податкові повідомлення - рішення від 07 грудня 2023 року №00/39167/0412 в частині застосування штрафу 7963,40 грн. та від 12 березня 2024 року № 0/12951/0412 в частині застосування штрафу 7387,21 грн., а також рішення про результати розгляду скарги ДПС України від 16 лютого 2024 року № 4026/6/99-00-06-03-01-06 в частині застосування штрафу 7387,21 грн.
Задовольняючи вимоги позивача в частині скасування податкового повідомлення - рішення від 12 березня 2024 року № 0/12951/0412 на суму штрафу в розмірі 2047, 13 грн, суд першої інстанції виходив з того, що розрахунки коригування №14693/586 від 14.12.2019 року, №1 від 05.06.2023 року та №2 від 05.06.2023 року зареєстровані в ЄРПН з дотриманням строків реєстрації РК, визначених ПК України, а отже у контролюючого органу були відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1, пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням в цій частині на суму 2047,13 грн.
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, враховуючи межі перегляду, передбачені ст. 308 КАС України, апеляційний суд зазначає таке.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
На підставі підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.
Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267, визначено, що у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.
У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.
Відповідно до пункту 25 Порядку № 1307 розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю). З цією метою постачальник (продавець) складає у загальному порядку розрахунок коригування, у верхній лівій частині якого робить відповідну помітку «X», та надсилає його отримувачу (покупцю). Накладання кваліфікованих електронних підписів посадових осіб постачальника (продавця) та отримувача (покупця) на такий розрахунок коригування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Як визначено абз. 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Законом України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» № 2876-IX від 12.01.2023 підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1.1 статті 120-1 Кодексу.
Визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять:
для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК до ПН отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу штраф за порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, встановлюється у таких розмірах: до 15 календарних днів 2 % суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК; від 16 до 30 календарних днів 5 % такої суми ПДВ; від 31 до 60 календарних днів 10 % такої суми ПДВ; від 61 до 365 календарних днів 15 % такої суми ПДВ; на 366 і більше календарних днів 25 % такої суми ПДВ.
Зі змісту викладених правових норм випливає, що перебіг строку для реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику розпочинається з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) та становить 15/18 календарних днів.
Як встановлено судом та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, розрахунок коригування № 14693/586 від 14.12.2019 року направлено на адресу покупця - АТ «Новоселівський ГЗК» від продавця - АТ «Українська залізниця», філія «Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень» (код ЄДРПОУ 40075815) 03 січня 2020 року, реєстрація здійснена 08 січня 2020 року, що підтверджується квитанцією податкового органу №1 від 09.01.2020, документ "додаток №2 розрахунок коригування №14693/586 від 14.12.2019 року".
Розрахунок коригування №1 від 05.06.2023 року направлено на адресу покупця - АТ «Новоселівський ГЗК» від продавця - ПрАТ «Виробниче об`єднання «ДОНБАСЕКСКАВАЦІЯ»» (код ЄДРПОУ 01241384) 17 липня 2023 року, реєстрація здійснена 18 липня 2023 року, що підтверджується квитанцією №1 від 18.07.2023, документ "додаток №2 розрахунок коригування №1 від 05.06.2023 року".
Розрахунок коригування №2 від 05.06.2023 року направлено на адресу покупця - АТ «Новоселівський ГЗК» від продавця - ПрАТ «Виробниче об`єднання «ДОНБАСЕКСКАВАЦІЯ»» (код ЄДРПОУ 01241384) 28 липня 2023 року, реєстрація здійснена 28 липня 2023 року, що також підтверджується квитанцією №1 від 31.07.2023, документ "додаток №2 розрахунок коригування №2 від 05.06.2023 року".
Таким чином, розрахунки коригування №14693/586 від 14.12.2019, №1 від 05.06.2023 та №2 від 05.06.2023 зареєстровані в ЄРПН з дотриманням строків реєстрації РК, визначених встановленим п. 201.10 ст. 201 та п. 89 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України, що свідчить про відсутність порушень з боку позивача податкового законодавства.
Проте, податковий орган строк для реєстрації безпідставно обраховував з дати складання розрахунків коригування 14.12.2019 та 05.06.2023, а не з дати їх отримання ПАТ «Новоселівський ГЗК».
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що у контролюючого органу були відсутні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1, пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням в цій частині на суму 2047,13 грн.
Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає правильним та обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 12 березня 2024 року № 0/12951/0412 в частині застосування штрафу в розмірі 2047,13 грн є протиправним та підлягає скасуванню, а позов ПАТ «Новоселівський ГЗК» в цій частині таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване судове рішення в частині задоволених позовних вимог ПАТ «Новоселівський ГЗК», з дотриманням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Керуючись ст.ст. 229, 241, 243, 250, 308, 310, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.08.2024 по справі № 520/6036/24 - залишити без змін в частині задоволених позовних вимог Приватного акціонерного товариства "Новоселівський гірничо-збагачувальний комбінат".
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя С.П. Жигилій Судді Т.С. Перцова В.Б. Русанова
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123655305 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Жигилій С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні