ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/357/23 Суддя (судді) першої інстанції: Панченко Н.Д.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2024 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Київського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2023 року (м. Київ, дата складання повного тексту - 08.08.2023) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київської міської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
ОСОБА_1 звернувся з позовом до суду, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Департаменту щодо не підготовки проєкту рішення Київської міської ради про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років;
- зобов`язати Департамент в установленому законом порядку підготувати проєкт рішення Київської міської ради про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років;
- зобов`язати Київську міську раду розглянути на найближчому пленарному засіданні проєкт рішення Київської міської ради про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у порушення вимог законодавства повернуто позивачу подану ним заяву про надання йому в оренду земельної ділянки під заклад громадського харчування на 15 років з пакетом документів, який є вичерпним, оскільки положеннями законодавства не передбачено повернення Департаментом заяви без належного опрацювання та підготовки проєкту рішення.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2023 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що полягає у невчиненні передбачених пунктом 3.15 Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463 за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 про надання у користування (оренду) земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років. Вийти за межі позовних вимог та зобов`язано Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути заяву ОСОБА_1 про надання у користування (оренду) земельної ділянки та зобов`язання відповідача 1 розглянути заяву від 06.09.2022 про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років та прийняти рішення відповідно до пункту 3.15 Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням та неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, неповного з`ясування обставин у справі. Апелянт наголошує, що відсутні правові підстави для задоволення позову, оскільки позивачем не було усунуто недоліки (уточнено інформацію) поданих документів про які було зазначено відповідачем.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.07.2021 №26605429 ОСОБА_1 на праві приватної власності належать нежилі будівлі (літ. «Е», «Ж») загальною площею 178,1 (заклад громадського харчування « 1 (господарський блок) в літ. «Е» загальною площею 19,8 кв. м, заклад громадського харчування №2 в літ. «Ж» загальною площею 158,3 кв. м), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , 1-К.
06.09.2022 ОСОБА_1 подано заяву реєстраційний №67005-00700-4620-031-03 до Київської міської ради про видачу рішення Київської міської ради про надання в оренду земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності кадастровий номер 8000000000:62:206:0003, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Деснянський район, просп. Генерала Ватутіна, 1-К (рішенням Київської міської ради від 07.07.2016 №559/559 «Про перейменування вулиць, проспектів та провулків у місті Києві» проспект Генерала Ватутіна перейменовано у проспект Романа Шухевича); документи, що додаються до заяви: технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності громадянину ОСОБА_1 для експлуатації та обслуговування нежилих будівель на просп. Ватутіна Генерала, 1-К у Деснянському районі м. Києва; CD-диск з обмінним файлом у форматі XML; Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; коректурний аркуш. Подання позивачем зазначеної заяви з додатками підтверджується також описом документів, що надано до ЦНАП для виконання адміністративної послуги від 06.09.2022.
Листом Департаменту від 09.09.2022 №05702-10965 за наслідками розгляду технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель повідомлено, що Департамент повернеться до опрацювання порушеного питання після усунення наступних зауважень:
- обґрунтувати визначення коду КВЦПЗ, враховуючи функціональне використання будівель, оскільки відсутні підстави вважати, що на зазначений об`єкт нерухомості розповсюджується дія Порядку проведення експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2020 №559;
- оскільки відповідно до матеріалів інвентаризації нежитлової будівлі літ. «Ж» від 15.06.2021 фізичні параметри та загальна площа цієї будівлі змінені, додати документи, що обґрунтовують правомірність проведення реконструкції.
Додаткового проінформовано, що відповідно до частини третьої статті 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у випадках, визначених абзацами сьомим - дванадцятим цієї частини, за відсутності принаймні одного виду містобудівної документації, визначеного абзацами другим - п`ятим цієї частини, не допускається, якщо земельна ділянка розташована в межах зелених зон населених пунктів, внутрішньоквартальних територій (територій міжрайонного озеленення, елементів благоустрою, спортивних майданчиків, майданчиків відпочинку та соціального обслуговування населення). Після усунення зазначених у цьому листі зауважень, вирішення питання по суті має відбуватися в установленому порядку. Враховуючи викладене, документи, додані до заяви, повернені позивачу.
Також, листом Департаменту від 01.02.2022 №05702-2459 за наслідками розгляду технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель повідомлено, що Департамент повернеться до опрацювання порушеного питання після усунення зауважень, аналогічних викладеним у листі від 09.09.2022 №05702-10965.
Вважаючи бездіяльність відповідачів щодо не підготування та не розгляду проєкту про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років протиправними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не приймаючи жодного рішення в межах спірних відносин бездіяв, а тому правомірність поведінки такого суб`єкта має бути забезпечена результативним рішенням.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до положень частин першої та другої статті 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Відповідно до частини першої статті 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
Зазначені норми закріплюють загальний принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований. За цією нормою визначення правового режиму земельної ділянки перебуває у прямій залежності від права власності на будівлю і споруду та передбачається механізм роздільного правового регулювання нормами цивільного законодавства майнових відносин, що виникають при укладенні правочину щодо набуття права власності на будівлі і споруди, і правовою регулювання нормами земельного і цивільного законодавства відносин при переході прав на земельну ділянку у разі набуття права власності на будівлі і споруди.
При цьому, згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Отже, при застосуванні положень статті 120 Земельного кодексу України у поєднанні з нормою статті 125 Земельного кодексу України слід виходити із того, що у випадку переходу права власності, користування чи оренди на об`єкт нерухомості у встановленим законом порядку, право власності, користування чи оренди на земельну ділянку у набувача нерухомості виникає одночасно з виникненням права власності на зведені на земельній ділянці об`єкти. Це правило стосується й випадків, коли право на земельну ділянку не було зареєстровано одночасно з правом на нерухомість, однак земельна ділянка раніше набула ознак об`єкта права власності.
Таким чином, за загальним правилом, закріпленим у статті 120 Земельного кодексу України, особа яка набула право власності на будівлю чи споруду стає власником чи користувачем земельної ділянки на тих самих умовах, на яких вона належала попередньому власнику чи перебувала у його користуванні.
Частиною першою статті 124 Земельного Кодексу України встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої, третьої статті 124 Земельного Кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 123 Земельного кодексу України, надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Відповідно до підпункту 3.9 розділу 3 Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463 (далі по тексту - Порядок), після державної реєстрації земельної ділянки (внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру про документацію із землеустрою) зацікавлена особа з метою прийняття Київською міською радою відповідного рішення щодо розпорядження земельною ділянкою звертається в установленому порядку до центру надання адміністративних послуг з заявою на отримання адміністративної послуги.
Підпунктом 3.10.2 вказаного Порядку встановлено, що до заяви на отримання адміністративної послуги додаються у разі надання земельної ділянки у користування (у власність) на підставі технічної документації із землеустрою: оригінал технічної документації із землеустрою; оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на підставі якого здійснювалось формування земельної ділянки; довіреність або засвідчена в установленому законодавством порядку її копія, на підставі якої інтереси зацікавленої особи представляє її уповноважена особа (у разі якщо заява подається представником).
Відповідно до пункту 3.13 Порядку у разі невідповідності заяви про отримання адміністративної послуги та складу доданих до неї документів вимогам цього Порядку заява не приймається.
Адміністратор центру надання адміністративних послуг у день реєстрації заяви на отримання адміністративної послуги або протягом наступного робочого дня передає заяву з доданими до неї документами до приймальні Київради з земельних питань (пункт 3.14 Порядку).
Відповідно до підпункту 1.1 Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №182/342, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольній Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчу орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому орган Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).
Згідно з пунктом 3.11 вказаного Положення Департамент розробляє в установленому порядку проекти рішень Київської міської ради, готує та подає розпорядження Київського міської голови, розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також подає свої висновки з питань, зокрема, розпорядження землями в межах міста Києва, надання земельних ділянок в користування, вилучення земельних ділянок.
Пунктом 3.15 Порядку передбачено, що приймальня Київради з земельних питань у день надходження заяви на отримання адміністративної послуги або протягом наступного робочого дня формує кадастрову справу, присвоює їй реєстраційний номер та надсилає разом з доданими до неї документами до Департаменту земельних ресурсів для: підготовки висновку щодо надання в установленому порядку земельної ділянки відповідно до статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування»; занесення відповідної інформації до міського земельного кадастру (за необхідності); підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у користування (у власність); підготовки пояснювальної записки до проекту рішення Київської міської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки у користування (у власність). Пояснювальна записка до проекту рішення Київської міської ради обов`язково має містити інформацію щодо: правового статусу земельної ділянки; правового статусу об`єкта нерухомого майна (за наявності); особи заявника та іншу наявну інформацію, що має значення для прийняття рішення Київської міської ради.
Системний аналіз зазначених положень дає підстави для висновку про наявність підстав для неприйняття заяви на стадії її подання у випадку невідповідності такої заяви про отримання адміністративної послуги та складу доданих до неї документів вимогам цього Порядку. Водночас, після прийняття такої заяви адміністратором центру надання адміністративних послуг та її передачі до Департаменту в останнього відсутні правові підстави для її повернення заявнику, оскільки пунктом 3.15 Порядку передбачено вичерпний перелік дій, вчинених за наслідками розгляду такої заяви.
З матеріалів справи вбачається, що позивачу на праві приватної власності належить нерухоме майно, а саме: належать нежилі будівлі (літ. «Е», «Ж») загальною площею 178,1 (заклад громадського харчування « 1 (господарський блок) в літ. «Е» загальною площею 19,8 кв. м, заклад громадського харчування №2 в літ. «Ж» загальною площею 158,3 кв. м), що знаходяться за адресою: м. Київ, просп. Генерала Ватутіна, 1-К.
Позивач, з метою отримання у користування земельної ділянки звертався до Департаменту із відповідними заявами та документами, перелік яких визначений Порядком №241/2463, проте, Департамент листами повертав документи позивача, додані до заяви останньому на доопрацювання.
Разом із тим, суд першої інстанції вірно наголосив, що саме підготовка висновку, проекту рішення, пояснювальної записки про передачу чи відмову у передачі в користування земельної ділянки є формою реалізації владних повноважень, встановлених законом, які породжують правові наслідки, змінюють суб`єктивні права та створюють певні обов`язки позивача.
Натомість листи відповідача, якими документи позивача поверталися на доопрацювання, не є індивідуальним правовим актом відповідача, а носять лише інформаційний характер, тобто не змінюють стану суб`єктивних прав та не створюють додаткових обов`язків для позивача, а отже, не можуть порушувати його прав та охоронюваних законом інтересів у сфері публічно-правових відносин.
Оскільки адміністратором центру надання адміністративних послуг заява та документи, подані позивачем були прийняті без зауважень, про що свідчить опис документів та у зв`язку з нездійсненням Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) передбачених Порядком дій за результатами розгляду заяви позивача про надання у користування (оренду) земельної ділянки (мав прийняти відповідне рішення про передачу (надання) земельної ділянки в користування (у власність) або про відмову у передачі (наданні) земельної ділянки в користування (у власність)), суд першої інстанції дійшов вірного висновку про протиправну бездіяльність відповідача, що полягає у невчиненні передбачених пунктом 3.15 Порядку дій.
Жодних доказів того, що Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято відносно позивача рішення за наслідками розгляду заяви матеріали справи не містять, тобто відповідач не вирішив заяву позивача про надання в оренду земельної ділянки у порядок та спосіб, що визначений чинним законодавством.
Враховуючи встановлену протиправну бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), суд першої інстанції вірно вказав, що належним способом захисту та відновлення порушеного права позивача буде зобов`язання Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути заяву від 06.09.2022 про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років та прийняти відповідне рішення у відповідності до пункту 3.15 Порядку.
Разом із тим, не підлягають задоволенню вимоги щодо зобов`язання відповідача за результатами розгляду заяви підготувати відповідний проєкт рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу, оскільки задоволення таких позовних вимог фактично призведе до підміни судом компетенції Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), присвоєння собі його функцій, а також до фактичного прийняття рішення про підготовку проєкту рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу, що не належить до компетенції суду.
З урахуванням викладеного належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, в даному випадку є саме зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача із прийняттям відповідного владного рішення.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги про зобов`язання Київської міської ради розглянути на найближчому пленарному засіданні проєкт рішення Київської міської ради про передачу в оренду позивачу земельної ділянки по проспекту Романа Шухевича, 1-К у Деснянському районі м. Києва з кадастровим номером 8000000000:62:206:0003, площею 0,1531 га для експлуатації та обслуговування нежилих будівель (під заклад громадського харчування) на 15 років не підлягають задоволенню як такі, що заявлені передчасно, оскільки права та інтереси позивача станом на момент розгляду справи у цій частині не порушені у зв`язку з відсутністю такого рішення про передачу в оренду позивачу земельної ділянки.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не має.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2023 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 10.12.2024.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
В.О. Аліменко
Н.В. Безименна
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123656898 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні