Справа №: 398/3959/21
провадження №: 1-кп/398/76/24
УХВАЛА
Іменем України
"09" грудня 2024 р. м.Олександрія
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018120010000058 від 28.11.2018 року за обвинуваченням:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Помічна Новоукраїнського району Кіровоградської області, українки, громадянки України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.212 КК України
сторін кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_4 (в режимі відеоконференції),
обвинуваченої ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_5 (в режимі відеоконференції),
ВСТАНОВИВ:
25.08.2021 року до Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні №32018120010000058 від 28.11.2018 року за обвинуваченням ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.212 КК України.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.08.2021 року справу розподілено судді ОСОБА_6 .
Ухвалою судді ОСОБА_6 від 01.09.2021 року призначено підготовче судове засіданні по кримінальному провадженню.
На підставі розпорядження керівника апарату Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_7 від 23.09.2024 року, №247-р, у зв`язку з припиненням повноважень судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_6 відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 12.09.2024 року №2679/2/15-24 «Про звільнення ОСОБА_6 з посади судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області у зв`язку з поданням заяви про відставку», згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23.09.2024 року справа розподілена судді ОСОБА_1 .
Ухвалою судді ОСОБА_1 кримінальне провадження прийнято до провадження та призначено підготовче судове засідання.
До підготовчого судового засідання захисник обвинуваченої ОСОБА_3 адвокатом ОСОБА_5 подано письмове клопотання про звільнення ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Згідно вимог ч.4ст. 286 КПК Україниякщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
У підготовчому судовому засіданні обвинувачена та її захисник підтримали вказане клопотання та просять його задовольнити.
Прокурор у підготовчому судовому засіданні не заперечував проти заявленого захисником обвинуваченої клопотання про закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності, вважає його таким, що підлягає задоволенню. Речові докази по справі відсутні. Вирішити питання про розподіл процесуальних витрат.
Заслухавши думку учасників, доводи клопотання, дослідивши матеріали справи, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до обвинувального акту КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради (код ЄДРПОУ 00185330, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Перспективна, 32-А) зареєстроване 04.12.1992 за № 359/7-Р Олександрійською районною державною адміністрацією Кіровоградської області, свідоцтво про державну реєстрацію від 16.10.1994 року №14451200000000639, код та назва організаційно-правової форми-150 комунальне підприємство. Місцезнаходження КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради відповідно до реєстраційних документів визначено Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Перспективна. 32-А.
На податковий облік КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради взято в контролюючому органі - Олександрійська ДНІ ГУ ДФС у Кіровоградській області.
КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради у період з січня 2017 по грудень 2018, являлось платником податку на доходи фізичних осіб, що відповідно до п.п. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України сплачують податкові агенти, із доходів платника податків у вигляді зарплати, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Комунальне підприємство «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради є юридичною особою, має Статут, свою печатку, поточні банківські рахунки відкриті для ведення фінансово-господарської діяльності в AT «Ощадбанк», AT «Райффайзен Банк Аваль», АТ КБ «Приватбанк», AT «Банк «Фінанси та Кредит», АБ «Укргазбанк».
Основним видом діяльності КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради у період з січня 2017 по грудень 2018. являлось постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.
Так, в період часу з січня 2017 по грудень 2018 ОСОБА_3 , працюючи директором Комунального підприємства «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради, відповідно до розпорядження від 02.10.2015 № p-248-к про продовження дії контракту ОСОБА_8 , являючись службовою особою відповідальною за додержання порядку ведення й достовірність бухгалтерського обліку, своєчасність, повноту нарахування та сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), діючи умисно, в порушення вимог ст.18, п.п.14.1.156, п.14.1 ст.14, п .п .168.1.2 п. 168.1 ст.168, п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168, п .171.1, п .171.2 «а» ст. 171, п .176.2 «а», «г» ст.176 пункту 16-1 підрозділу 10 Розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, шляхом не перерахування в бюджет податку на доходи фізичних осіб та військового збору з виплаченого працівникам підприємства доходу, умисно ухилилась від сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб в сумі 5 050 158,5 грн та військового збору в сумі 476 897, 68 грн, що призвело до ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах на загальну суму 5 527 056,18 грн.
Відповідно до п.п. 2.10 п. 2 Контракту з керівником комунального підприємства «Теплокомуненерго» ОСОБА_9 як директор вказаного комунального підприємства наділена наступними правами:
- діяти від імені підприємства, представляти інтереси підприємства на підприємствах, в установах та організаціях всіх форм власності, у відносинах з державними органами влади та місцевого самоврядування;
- укладати господарські та інші угоди;
- видавати доручення;
- відкривати рахунки в банках;
- користуватися правом розпорядження коштів підприємства;
- накладати на працівників стягнення та застосовувати заохочення відповідно до законодавства;
- в межах своєї компетенції видавати накази та інші акти, в тому числі управлінського характеру, давати вказівки, які є обов`язковими для всіх підрозділів та працівників підприємства;
- вирішувати інші питання, віднесені нормами чинного законодавства, органом управління майном, статутом підприємства і цим контрактом до компетенції керівника.
Працюючи директором КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради ОСОБА_9 , в силу займаної посади, а так само у зв`язку із покладеними на неї службовими обов`язками та повноваженнями згідно Статуту підприємства, виконувала адміністративно-господарські обов`язки по розпорядженню активами підприємства, володіючи правом першого підпису договірних, первинних, фінансових документів, документів податкового обліку та звітності, здійснювала контроль за фінансово-господарськими операціями, а також виконувала організаційно-розпорядчі обов`язки, пов`язані з керівництвом, підлеглими працівниками підприємства, тобто являлась службовою особою підприємства комунальної форми власності.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 Статуту, затвердженого 30.01.2014 Підприємство повинно забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із законодавством.
Відповідно до п.4 розділу 5 Статуту КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради - підприємство здійснює бухгалтерський, оперативний облік та веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством. Керівник підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення й достовірність бухгалтерського обліку та статистичної звітності. Керівник підприємства несе персональну відповідальність за ведення діловодства та зберігання документів.
Відповідно до п. 4 ст. 7 Статуту, затвердженого 30.01.2014 ОСОБА_9 , будучи директором підприємства: несе повну відповідальність за стан та діяльність підприємства; діє без довіреності від імені підприємства, представляє його в усіх установах та організаціях; розпоряджається коштами та майном відповідно до чинного законодавства та даного статуту; укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків поточні та інші рахунки; несе відповідальність за формування та виконання фінансових планів.
Крім того, у відповідності до чинних нормативно-правових актів України на ОСОБА_10 як на службову особу суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) покладено обов`язки і відповідальність щодо:
- ст. 67 Конституції України - щодо сплати податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених законом;
- п.п. 3. 6 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» - щодо належної організації бухгалтерського обліку на підприємстві та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, створення необхідних умов для правильного ведення бухгалтерського обліку;
- п.п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України - щодо ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складання звітності, яка стосується обчислення і сплати податків та зборів;
- п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України - щодо подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів;
- п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України - щодо сплати податків та зборів в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та законами з питань митної справи;
- п. 36.5 ст. 36 ПК України - щодо відповідальності за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку;
- ст. 47 ПК України - щодо відповідальності за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірнісгь інформації, наведеної у зазначених документах;
- ст. 110 ПК України - щодо відповідальності у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
- п.п. 168.1.3 п. 168.1 ст. 168 ПК України - щодо обов`язку самостійно включити суму окремих видів оподатковуваних доходів (прибутку) які не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку;
- ст. 49 Господарського кодексу України - не порушувати права та законні інтереси держави;
- п.п. 2.14, п. 2 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 - щодо відповідальності за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх у встановлені графіком документообороту терміни для відображення у бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали і підписали ці документи.
Так, ОСОБА_9 як директор КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради, являючись службовою особою суб`єкта підприємницької діяльності, згідно примітки до ст. 364 Кримінального кодексу України особою, яка постійно чи тимчасово здійснює функції представників влади, а також обіймає постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих чи адміністративно - господарських обов`язків, або виконує такі обов`язки за спеціальним повноваженням, в силу покладених та виконуваних організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функцій, відповідно до вимог ст.ст.3, 6, 8, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» здійснювала організацію бухгалтерського обліку юридичної особи; забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років; створення необхідних умов для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма працівниками, причетними до бухгалтерського обліку правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; відображення в облікових регістрах господарських операцій у тому звітному періоді в якому вони були здійсненні; відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних.
Однак директор КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради ОСОБА_9 , ігноруючи вимоги законодавства, у тому числі податкового, заздалегідь розуміючи і усвідомлюючи покладені на неї, як на керівника підприємства, обов`язки та відповідальність за достовірність, повноту нарахованих, сплачених податків, зборів, інших обов`язкових платежів, передбачаючи настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді несплати до бюджету податків і зборів в особливо великих розмірах, ОСОБА_9 , як службова особа вказаного підприємства, бажала їх настання та активно вчиняла дії спрямовані на ухилення від сплати податків та зборів.
Протягом періоду з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, до каси підприємства надходили готівкові кошти від абонентів за надані послуги з теплопостачання. В подальшому, отримані готівкові кошти вносились на рахунок КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради №26002060424308, відкритий в Кіровоградському РУ ПАТ КБ «Приватбанк» та витрачались на господарські потреби підприємства при цьому податки та збори до бюджету не сплачувались.
Відповідно до аналітичної довідки від 10.06.2021 за №181/11-28-08-13 «Про результати аналізу фінансових операцій Комунального підприємства Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради (код ЄДРПОУ 00185330) за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року в рамках досудового розслідування кримінального провадження від 28.11.2018 року №32018120010000058» проведеної відділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПС у Кіровоградській області, виявлено ряд, видаткових фінансових операцій із перерахування коштів за товари, роботи (послуги), прямо не пов`язаними із забезпеченням послуг з постачання теплової енергії (опалення), зокрема:
- 05.04.2016 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 8 839,00 грн з призначенням платежу «За ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000001 від 2016р.»;
- 05.04.2016 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВТСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 50 000,00 грн з призначенням платежу «За ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000002 від 2016р.»;
- 13.05.2016 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 50 000, 00 грн з призначенням платежу «За ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № б/н від 13.05.2016р.»;
- 12.10.2016 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 10 032, 00 грн з призначенням платежу «За ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № б/н від 12.10.2016р.»;
- 17.07.2017 на рахунок ДП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 40651837) перераховано кошти в сумі 69 880, 00 грн. з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-000039 від 2017р.»;
- 07.09.2017 на рахунок ДП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 40651837) перераховано кошти в сумі 18 537,00 грн з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-000052 від 2017р.»;
- 02.11.2018 на рахунок ДП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 40651837) перераховано кошти в сумі 5 000,00 грн з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058 від 10.10.2018р.»;
- 02.11.2018 на рахунок ДП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ
40651837) перераховано кошти в сумі 1 000,00 грн. з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058 від 10.10.2018р.»;
- 02.11.2018 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 14 000,00 грн. з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058»;
- 05.12.2018 на рахунок Філії Знам`янський Райавтодор (код ЄДРПОУ 26177285) перераховано кошти в сумі 13 688,00 грн. з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття по вул. Лесі Українки, 31 згідно рахунку № 165»;
- 10.12.2018 на рахунок ДП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС-1» (код ЄДРПОУ 40651837) перераховано кошти в сумі 20 000,00 грн з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058 від 10.10.2018р.»;
- 14.12.2018 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 10 000,00 грн з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058»;
- 18.12.2018 на рахунок ПП «ПРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 20 000,00 грн з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058»;
- 21.12.2018 на рахунок ПП «ГІРОМБУДСЕРВІСАЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 38840526) перераховано кошти в сумі 17 192,00 грн. з призначенням платежу «За поточний ремонт асфальтобетонного покриття згідно рахунку № СФ-0000058»;
- 25.01.2016 на рахунок 'ГОВ НВФ «Екоцентр» (код ЄДРПОУ 13744541) перераховано кошти в сумі 240,00 грн з призначенням платежу «За консультаційні послуги згідно рахунку №60 від 10.11.2015р.»;
- 09.02.2016 на рахунок ТОВ НВФ «Екоцентр» (код ЄДРПОУ 13744541) перераховано кошти в сумі 240,00 грн з призначенням платежу «За консультаційні послуги згідно рахунку №60 від 10.11.2015р.»;
- 10.02.2016 на рахунок ГОВ НВФ «Екоцентр» (код ЄДРПОУ 13744541) перераховано кошти в сумі 2 375,40 грн з призначенням платежу «За консультаційні послуги згідно рахунку №23 від 26.01.2016р.»;
- 12.03.2016 на рахунок ФОП « ОСОБА_11 » (код НОМЕР_1 ) перераховано кошти в сумі 1 500,00 грн з призначенням платежу «За консультування згідно рахунку 02АТС/02.16»;
- 18.03.2016 на рахунок ДП «Центр розвитку ДПГІ»» (код ЄДРПОУ 32485234) перераховано кошти в сумі 75 000,00 грн. з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку №11 від 15.03.2016р.»;
- 14.07.2016 на рахунок ТОВ «Інститут місцевого розвитку» (код ЄДРПОУ 33146866) перераховано кошти в сумі 5 550,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку від 08.07.2016р.»;
- 28.10.2016 на рахунок ФОП « ОСОБА_12 » (код НОМЕР_2 ) перераховано кошти в сумі 1 000,00 грн з призначенням платежу «За консультування з питань оподаткування згідно рахунку №190 від 2016 року»;
- 20.02.2017 на рахунок ТОВ «Спілка Будівельників України»» (код ЄДРПОУ 35849400) перераховано кошти в сумі 24 800,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно договору №0331/17 від 14.02.17 та згідно рахунку №68 від 02.2017р.»;
- 27.06.2017 на рахунок ТОВ «Інститут місцевого розвитку» (код ЄДРПОУ 33146866) перераховано кошти в сумі 9 800,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури від 15.06.2017р.»;
- 10.02.2017 на рахунок ТОВ «Виробнича лабораторія Будстандарт» (код ЄДРПОУ 32718967) перераховано кошти в сумі 3 599,40 грн з призначенням платежу «За надання консультаційних послуг згідно рахунку №4 від 2017р.»;
- 20.03.2017 на рахунок ТОВ «Центр-Економічної-Освіти» (код ЄДРПОУ 38232742) перераховано кошти в сумі 3 390,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури №35 від 17.03.2017р.»;
- 25.09.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_13 » (код 2032914828) перераховано кошти в сумі 2 499,00 грн з призначенням платежу «За консультаційний семінар від 20.09.2017 року»;
- 17.07.2017 на рахунок ТОВ «Економічна клініка «Умі-Інтелект» (код ЄДРПОУ 31452915) перераховано кошти в сумі 2 300,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури №75 згідно Постанови КМУ №93»;
- 08.02.2017 на рахунок ТОВ «Інститут місцевого розвитку» (код ЄДРПОУ 33146866) перераховано кошти в сумі 1 200,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури №В 17-20 від 06.05.2017р.»;
- 11.04.2018 на рахунок TOB «Інститут місцевого розвитку» (код ЄДРПОУ 33146866) перераховано кошти в сумі 7 950,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури від 02.04.2018р.»;
- 13.11.2018 на рахунок ТОВ «Інститут місцевого розвитку» (код ЄДРПОУ 33146866) перераховано кошти в сумі 5 300,00 грн з призначенням платежу «За інформаційно-консультаційні послуги згідно рахунку-фактури від 25.10.2018 р.»;
- 12.01.2016-14.03.2018 проводилися поповнення корпоративного карткового рахунку КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради №26052060393434 в загальній сумі 144 978,39 грн;
- 26.09.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 11 000,00 грн з призначенням платежу «Доплата за аудиторські послуги згідно рахунку-фактури №20 від 14.08.2018 р.»;
- 10.12.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 10 000,00 грн з призначенням платежу «За аудиторські послуги згідно рахунку-фактури №20 від 14.08.2018 р.»;
- 20.08.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 9 000,00 грн з призначенням платежу «Аудиторські послуги згідно рахунку-фактури від 2018 р.»;
- 15.02.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 20 000,00 грн з призначенням платежу «Предоплата по Договору №5 від 07.02.2018 р. (поставка бухгалтерського обліку на ПК) згідно рахунку-фактури №3 від 15.02.2018р.»;
- 30.03.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 20 000,00 грн з призначенням платежу «Предоплата по Договору №5 від 07.02.2018р. (поставка бухгалтерського обліку на ПК) згідно рахунку-фактури №3 від 15.02.2018р.»;
12.04.2018 на рахунок ТОВ «Аудиторська фірма «Олександрія-Аудит» (код ЄДРПОУ 20639419) перераховано кошти в сумі 20 000,00 грн з призначенням платежу «Предоплата по Договору №5 від 07.02.2018р. (поставка бухгалтерського обліку на 1ІК) згідно рахунку-фактури №3 від 15.02.2018р.»;
- 05.05.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 1 560,00 грн. з призначенням платежу «За ноутбук згідно рахунку № АР-0000138»;
- 29.01.2016 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 7300.00 грн з призначенням платежу «За ноутбук Lenovo IdeaPad 100 згідно рахунку № АР-0000014»;
16.03.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 14 500,00 грн з призначенням платежу «За ноутбук ASUS згідно рахунку № АР-0000008»;
11.12.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 8 718,00 грн з призначенням платежу «За ноутбук, мишь, згідно рахунку № АР-0000065»;
- 05.05.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 7 280,00 грн з призначенням платежу «За ноутбук згідно рахунку № АР-0000138»;
- 17.03.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_14 » (код НОМЕР_3 ) перераховано кошти в сумі 3 180,00 грн з призначенням платежу «За ноутбук доплата згідно рахунку № АР-0000088»;
- 15.05.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_15 » (код НОМЕР_4 ) перераховано кошти в сумі 31 000,00 грн з призначенням платежу «За кондиціонер OLMO OSH згідно рахунку-фактури № 22»;
- 16.05.2018 на рахунок ФОГ1 « ОСОБА_15 » (код 2681320773) перераховано кошти в сумі 7 750,00 грн з призначенням платежу «За кондиціонер OLMO OSH згідно рахунку-фактури № 23»;
- 12.01.2016 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 3 082,90 грн з призначенням платежу «За канцтовари, папір згідно рахунку № Ф-00000009 від 11.01.2016р.»;
- 06.09.2016 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 2 722,20 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000544 від 06.09.2016р.»;
- 11.10.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 4 512,30 грн з призначенням платежу «За канцтовари, папір згідно рахунку № Ф-00000496 від 02.10.2018р.»;
- 20.01.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 2 619,40 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000028 від 19.01.2017р.»;
- 10.08.2017 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 2 307,90 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000555 від 07.08.2017р.»;
- 31.01.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 429,50 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000001 від 02.01.2017р.»;
- 02.02.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 )
перераховано кошти в сумі 2 825,00 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000043 від 31.01.2018р.»;
- 15.05.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 3 855,30 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000221 від 10.05.2018р.»;
- 14.06.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 2 295,00 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000297»;
- 19.12.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 5 273,75 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000655»;
- 26.12.2018 на рахунок ФОП « ОСОБА_16 » (код НОМЕР_5 ) перераховано кошти в сумі 8326,00 грн з призначенням платежу «За канцтовари згідно рахунку № Ф-00000945».
Отже, директор КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради ОСОБА_9 , будучи обізнаною про відповідальність за несвоєчасне та неповне перерахування сум податків та зборів до відповідного бюджету, в період з січня 2016 року по грудень 2018 року, перебуваючи за фактичною адресою КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради (Кіровоградська область, м.Олександрія, вул. Перспективна. 32-А), шляхом підписання відповідних платіжних доручень здійснила розпорядження грошовими коштами, що знаходились на рахунках підприємства, на інші комерційні потреби підприємства, товари, роботи (послуги), що прямо не пов`язані із забезпеченням послуг з постачання теплової енергії (опалення) на: ремонт асфальтно-бетонного покриття в загальній сумі 308 168,00 грн.; оплату інформаційно-консультаційних послуг на загальну суму 146 743,80 грн.; поповнення корпоративного карткового рахунку № НОМЕР_6 в загальній сумі 144 978,39 грн.; оплату аудиторських послуг та постановку бухгалтерського обліку на ПК в загальній сумі 90000,00 грн; придбання ноутбуків на загальну суму 42 538,00 грн.; придбання кондиціонерів на загальну суму 38750,00 грн.; оплату канцелярських товарів в загальній сумі 38249,25 грн.
Так, ОСОБА_9 ,здійснюючи фактичнекерівництво діяльністюКП «Теплокомуненерго»Олександрійської міськоїради табудучи директоромвказаного підприємства,реалізовуючи свійзлочинний умиселнаправлений наумисне ухиленнявід сплатиподатків тазборів,діючи умисно,достовірно знаючипро те,що підприємствомає кредиторськузаборгованість поподатку надоходи зфізичних осібта військовомузбору,в порушенняст.18.п .п.14.1.156.п.14.1ст.14,п.п.168.1.2п.168.1ст.168,п.п.168.1.5п.168.1ст.168,п .171.1,п.171.2«а» ст.171,п.176.2«а»,«г» ст.176пункту 16-1підрозділу 10Розділу XXПерехідних положеньПодаткового кодексуУкраїни від02.12.2010року №2755-VI,маючи нате реальнуможливість,а саменаявність грошовихкоштів вкасі тана рахункахпідприємства,у т.ч.рахунку № НОМЕР_7 ,відкритому вКіровоградському РУПАТ КБ«Приватбанк»,діючи вінтересах третіхосіб -КП «Теплокомуненерго»Олександрійської міськоїради,в періодз березня2017року погрудень 2018року несклала,не підписалата неподала добанківської установиплатіжні дорученняпро перерахуванняв бюджетподатку здоходів фізичнихосіб всумі 5050158,50 грн,а саме: заберезень 2017року всумі 132311,78грн,квітень 2017року всумі 203779,30грн,травень 2017року всумі 160240,59грн,червень 2017року всумі 159273,78грн,липень 2017року всумі 172669,56грн,серпень 2017року всумі 177601,06грн,вересень 2017року всумі 141948,99грн,жовтень 2017року всумі 261995,73грн,листопад 2017року всумі 267625,07грн,грудень 2017року всумі 297084,30грн,січень 2018року всумі 309737,90грн,лютий 2018року всумі 289638,99грн,березень 2018року всумі 309004,72грн,квітень 2018року всумі 252811,68грн,травень 2018року всумі 191393,91грн,червень 2018року всумі 181912,14грн,липень 2018року всумі 227880,14грн,серпень 2018року всумі 232030,69грн,вересень 2018року всумі 205580,84грн,жовтень 2018року всумі 301557,33грн,листопад 2018року всумі 381741,84грн,грудень 2018року всумі 192338,16грн;та вперіод зсічня 2017року погрудень 2018року несклала,не підписалата неподала добанківської установиплатіжні дорученняпро перерахуванняв бюджетвійськового зборув сумі 476897,68 грн, а саме: за січень 2017 року в сумі 20 488,66 грн, лютий 2017 року в сумі 20 876,87 грн, березень 2017 року в сумі 22 952,78 грн, квітень 2017 року в сумі 17 300,92 грн, травень 2017 року в сумі 13 666,41 грн, червень 2017 року в сумі 13 495,20 грн, липень 2017 року в сумі 14 543,23 грн, серпень 2017 року в сумі 15 015,96 грн, вересень 2017 року в сумі 12 083,64 грн, жовтень 2017 року в сумі 22 463,08 грн, листопад 2017 року в сумі 22 577,78 грн, грудень 2017 року в сумі 24 866,62 грн, січень 2018 року в сумі 25 930,09 грн, лютий 2018 року в сумі 24 294,99 грн, березень 2018 року в сумі 25 803,11 грн, квітень 2018 року в сумі 21 241,85 грн, травень 2018 року в сумі 16 103,38 грн, червень 2018 року в сумі 15 251,92 грн, липень 2018 року в сумі 19 022,84 грн, серпень 2018 року в сумі 19 468,10 грн, вересень 2018 року в сумі 17 300,73 грн, жовтень 2018 року в сумі 25 731,52 грн, листопад 2018 року в сумі 31 931,03 грн, грудень 2018 року в сумі 14 486,97 грн.
Статтею 163 Податкового кодексу України передбачено, що об`єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб резидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).
Відповідно до вимог п.п. 162.1.3 ст.162 Податкового кодексу України платником податку на доходи фізичних осіб є податковий агент. Згідно з вимогами п.п. 14.1.180 ст.14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), яка незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або не грошовій формі) зобов`язана нараховувати, утримувати та сплачувати вказаний податок до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі.
Згідно з п.п.168.1.1, 168.4.7 ст.168 Податкового кодексу України, податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід. Відповідно до п. 171.2 ст. 171 Податкового кодексу України, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб з інших доходів, є податковий агент для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні. У відповідності до вимог п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
У відповідності до вимог ст.167 Податкового кодексу України, ставка податку на доходи фізичних осіб в 2017 році становила 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`яязку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року. Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків. При цьому, у відповідності до п. 164.5 ст. 164 Податкового кодексу України застосовується підвищувальний коефіцієнт, який з 01.01.2016 дорівнює 1,21951.
Також, п.16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу. Платники збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу.
Таким чином, ОСОБА_9 , працюючи директором КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради, будучи обізнаною із вказаними правилами оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, умисно ухилилась від сплати податку на доходи фізичних осіб в сумі в сумі 5 050 158,50 грн та військового збору в сумі 476 897,68 грн, а всього умисно ухилилась від сплати податків та зборів на загальну суму 5 527 056,18 грн, що призвело до ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах, що підтверджується актом документальної планової виїзної перевірки Комунального підприємства «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради від 08.04.2019 №19/11-28-13-04/00185330 та висновком судово-економічної експертизи №1242/19-23, 1355/19-23 від 20.06.2019, якою підтверджується документально висновок Аналітичного дослідження від 30.01.2019 року №7/11-28-16-07/00185330 сектору боротьби з відмиванням доходів одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Кіровоградській області та підтверджується документально висновок Акту від 08.04.2019 №19/11-28-13-04/00185330 «Про результати документальної планової виїзної перевірки Комунального підприємства «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради (код ЄДРПОУ 00185330), з питань правильності обчислення, нарахування, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року, дотримання законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнодержавне соціальне страхування за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року» щодо несплати до бюджету КП «Теплокомуненерго» Олександрійської міської ради станом на 31.12.2018р: податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5 050 158,50 грн, який не перерахований до бюджету до або під час виплати доходу, чим не дотримано вимоги п.176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року; військового збору в сумі 476 897,68 грн., який не перерахований під час виплати доходів, чим не дотримано вимоги п. 176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України.
Так, ОСОБА_3 обвинувачується в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.212 КК України.
Відповідно до ч.2 ст.212 КК України, в редакції закону на час вчинення кримінального правопорушення, умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах, яке інкримінується обвинуваченій, карається штрафом від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років
Згідност. 12 КК України, в редакції закону на час ухвалення судом рішення, діяння, інкриміноване ОСОБА_3 є кримінальним проступком.
Згідно з п.1 ч.1ст.49 КК Україниособа у разі вчинення кримінального проступку, за якийпередбачене покаранняменш суворе,ніж обмеженняволі, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло два роки.
Як вбачаєтьсяіз фактичнихобставин справи,кримінальне правопорушеннявідбулось уперіод з січня 2017 року по грудень 2018 року, тобто на момент розгляду справи у суді, відповідно до положень п. 1 ч. 1ст. 49 КК України, закінчились строки давності.
Положеннямистатті 49 КК Українивизначено: строки давності з огляду на тяжкість вчиненого злочину, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання.
Строк давності - це передбаченийст. 49 КК Українипевний проміжок часу з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою звільнення особи, яка вчинила злочин, від кримінальної відповідальності.
Таким чином, враховуючи, що із дня вчинення обвинуваченою ОСОБА_3 інкримінованого їй кримінального правопорушення минуло більше двох років, у даній кримінальній справі, встановлено наявність підстав для застосування положеньстатті 49 КК Українита звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності.
Обвинувачена ОСОБА_3 повідомила, що підтримує клопотання про звільнення її від відповідальності, які є нереабілітуючі, та закриття кримінального провадження.
Таким чином, строки давності притягнення ОСОБА_3 до кримінальної відповідальності за ч.2ст. 212 КК Україниу відповідності дост.49 КК Українизакінчилися, відомостей про їх зупинення та переривання суду не надано, що є підставою для звільнення її від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження, на що остання надала свою згоду, у зв`язку із чим клопотання підлягає задоволенню.
Особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність (ч.1ст.285 КПК України).
Відповідно до вимог п.1 ч. 2ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до роз`яснень, викладених вПостанові Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності" № 12 від 23.12.2005, звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі закінчення строків давності є обов`язковим, тобто суд, встановивши наявність всіх передбачених законом обставин, зобов`язаний звільнити особу від кримінальної відповідальності на цій підставі незалежно від того, на якій стадії перебуває кримінальне провадження (справа), - досудове розслідування, попередній розгляд справи суддею (заКПК України 1960 року, підготовче судове засідання, судовий розгляд справи судом першої інстанції, на стадії провадження в суді апеляційної інстанції, але важливо, - до набрання вироком суду законної сили (ст.532 КПК).
За таких обставин, суд вважає, що клопотання обвинуваченої та захисника про закриття кримінальної справи у зв`язку із звільненням від кримінальної відповідальності підлягає задоволенню.
Під час закриття даного кримінального провадження процесуальні витрати за залучення експерта для проведення судової економічної експертизи в розмірі 2745,92 грн суд відносить на рахунок держави. При цьому суд відповідно до вимог ч.6ст.368 КПК України,враховує правовий висновок, що міститься у постанові об`єднаної палати ККС від 12.09.2022 у справі №203/241/17, згідно якого якщо особа звільняється від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК у зв`язку із закінченням строків давності, то процесуальні витрати, понесені органом досудового розслідування та пов`язані зі здійсненням кримінального провадження, в тому числі й витрати на проведення експертизи, не стягуються з особи, кримінальне провадження щодо якої закрито на цій підставі, а відносяться на рахунок держави, окрім витрат, пов`язаних, зокрема, із залученням експерта стороною захисту.
Цивільний позов не заявлено. Речові докази відсутні.
Запобіжний захід обвинуваченій не обирався.
Керуючисьст.49 КК України, ст. ст.284,372,395 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання захисника обвинуваченої ОСОБА_3 адвоката ОСОБА_5 задовольнити.
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звільнити від кримінальної відповідальності на підставі п.1 ч.1 ст. 49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32018120010000058 від 28.11.2018 року, за обвинуваченням ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України, закрити на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Процесуальні витрати за проведення експертиз у кримінальному провадженні віднести за рахунок держави.
Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду через Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом семи днів з дня її проголошення.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.
Повний текст ухвали проголошено 10.12.2024 о 16:30 год.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123659610 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів |
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Подоляк Я. М.
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Подоляк Я. М.
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Подоляк Я. М.
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Нерода Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні