Справа № 939/3058/24
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 грудня 2024 рокуселище Бородянка
Суддя Бородянського районного суду Київської області Стасенко Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Бородянського районного суду Київської області в селищі Бородянці Бучанського району Київської області по вул. Шевченка, 3 справу про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 21221 КУпАП, яка надійшла з Національного агентства з питань запобігання корупції, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, керівника політичної партії "Трудова Україна", яка проживає по АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
ВСТАНОВИВ:
Положенням ч. 9 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Згідно з п. 1, 2 розділу ІІ Порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19 лютого 2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 року за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містять інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.
Поданню звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону України "Про політичні партії в Україні".
Листом-зверненням від 16 березня 2024 року № 1, політична партія "Трудова Україна" надала відомості про ОСОБА_1 , як керівника політичної партії "Трудова Україна".
Повноваження ОСОБА_1 , як керівника політичної партії "Трудова Україна" (Партії), також підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру.
Пункт 5.7 ст. 5 Статуту політичної партії "Трудова Україна", затвердженої у новій редакції VI черговим з`їздом партії "Трудова Україна" 28 квітня 2004 року, передбачає, що голова Партії, серед іншого, представляє Партію у всіх зовнішніх відносинах та має право підписувати всі документи від імені Партії.
Стаття 3 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно з партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про політичні партії в Україні", у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні", Національне агентство з питань запобігання корупції здійснило перевірку звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданих політичною партією "Трудова Україна" (ідентифікаційний код 21679835), за 2023 рік та І квартал 2024 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у звітах політичної партії "Трудова Україна", відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством з питань запобігання корупції встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у звітах Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, політична партія "Трудова Україна" має 72 місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. З них 15 місцевих організацій знаходяться на тимчасово окупованій території відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004.
Водночас інформація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 57 місцевих організацій політичної партії "Трудова Україна", які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, не додано до звіту Партії за 2023 року.
Крім того, у Єдиному державному реєстрі та у звіті політичної партії "Трудова Україна" за 2020 рік відображено інформацію про Рахівську районну організацію Партії (ідентифікаційний код 26098679), яка станом на кінець І кварталу 2024 року не перебуває в стані припинення, проте відомості про Рахівську районну організацію політичної партії "Трудова Україна" не відображені у звіті Партії за І квартал 2024 року.
Відповідно до п. 6 розділу IV Порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19 лютого 2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 року № 507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до звіту, що подається до Національного агентства з питань запобігання корупції та є його невід`ємними частинами.
Під час формування звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні звіту надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.
Неподання керівником політичної партії "Трудова Україна" відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всіх місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, за 2023 рік та Рахівської районної організації за І квартал 2024 року є порушенням ч. 9, 11 та 13 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні".
Відповідно до абз. 2 та 4 п. 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 січня 2021 року № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2021 року за №117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення звітів.
Виявлені порушення зафіксовано у висновках про результати перевірки звітів політичної партії "Трудова Україна" за 2023 рік та за І квартал 2024 року від 11 червня 2024 року № 516 та № 540, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, які опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції до вимог ч. 25 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні".
На розгляд справи ОСОБА_1 не з`явилася повторно, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. До суду надійшли письмові пояснення від ОСОБА_1 , відповідно до яких вона не оспорює фактичні обставини, викладені у протоколі про адміністративне правопорушення, водночас зазначила, що в умовах війни вона, як голова Партії, не має зв`язку з багатьма регіональними представництвами, так як одні члени Партії виїхали з межі України, інші вступили до лав ЗСУ, а з окремими втрачено будь-які контакти. Тому будь-які претензії щодо порушення подання звітів від місцевих організацій мають пред`являтися їх керівникам, а голова Партії не може нести відповідальність за бездіяльність чи неможливість подання звітів від місцевих організацій, так як не може на це вплинути ні юридично, ні фізично, отже відповідальність у даному випадку має нести Партія, як юридична особа, а не голова Партії. Разом з тим просила закрити провадження у справі за малозначністю.
Викладені в протоколі обставини підтверджуються звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2023 року, звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за І квартал 2024 року, копією звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2020 рік, який поданий у паперовому вигляді, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо політичної партії "Трудова Україна", відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо місцевих організацій політичної партії "Трудова Україна", копією висновку про результати перевірки звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за 2023 рік від 11 червня 2024 року № 516, затвердженого наказом Національного агентства з питаньзапобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, копією висновку про результати перевірки звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії "Трудова Україна" за І квартал 2024 року від 11 червня 2024 року № 540, затвердженого наказом Національного агентства з питаньзапобігання корупції від 12 червня 2024 року № 149/24, копією листа політичної партії "Трудова Україна" від 16 березня 2024 року № 1, у тому числі статутом політичної партії "Трудова Україна".
Оцінюючи дослідженні докази, суддя вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні зазначеного адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 21221 КУпАП, як порушення порядку подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
При накладенні стягнення враховується характер і обставини вчиненого правопорушення, особа порушниці, ступінь її вини.
У відповідності до п. 1 ч. 5 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" з ОСОБА_1 в доход держави підлягає стягненню судовий збір в розмірі 605 грн 60 копійок.
Керуючись ст. 23, 33, 283 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ :
Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 21221 КУпАП, і застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень
Стягнути з ОСОБА_1 в доход держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок (ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача(кодза ЄДРПОУ) 37993783,банк отримувача казначействоУкраїни (ЕАП),рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106).
Відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушницею не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення їй копії постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ГУК у Київській області/Бородянська селищна громада, код отримувача (код ЄДРПОУ) 37955989, банк отримувача казначейство України (ЕПА), рахунок отримувача UA158999980313000106000010744,код класифікаціїдоходів бюджету 21081100).
На підставі ст. 308 КУпАП у разі несплати штрафу у встановлений строк стягнути суму штрафу в порядку примусового виконання постанови у подвійному розмірі.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Бородянський районний суд Київської області.
Суддя Геннадій СТАСЕНКО
Суд | Бородянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123666259 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Бородянський районний суд Київської області
Стасенко Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні