Ухвала
від 09.12.2024 по справі 759/25593/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/8599/24

ун. № 759/25593/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2024 року м.Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України , про тимчасовий доступ до речей і документів,

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України , про тимчасовий доступ до речей і документів .

Клопотання мотивовано тим, що ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), перебуваючи у змові із суб`єктами підприємницької діяльності, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », КСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », Фермерське Господарство « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », зловживаючи своїм службовим становищем, здійснюють розтрату та привласнення майна, яке перебуває у їх віданні, шляхом незаконного використання державних земель та реалізації вирощеної сільськогосподарської продукції за заниженими цінами, чим спричиняють матеріальну шкоду державі, а саме засіюють землі державного підприємства власним посівним матеріалом, з метою подальшого привласнення урожаю.У 2024 році ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » було засіяно земельні ділянки з кадастровими номерами 3221884400:07:034:6003 (40 га) та 3231884400:07:115:6004 (333, 1609 га), культурами проса, соняшника та сої.

Однак, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України №541-р від 13.06.2024 земельні ділянки ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » загальною площею 347, 1609 га, які засіяні культурами проса, соняшника та сої вилучені з постійного користування державного підприємства та передані у постійне користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », а тому ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює збір врожаю з вище зазначених земельних ділянок останній раз.

Для формування неофіційних прибутків, службовими особами зазначеного ДП під час надання відомостей до місцевих органів статистики, систематично здійснюється документальне заниження площ посівної та врожайності, різниця від фактичних вирощених обсягів реалізовується за готівку або завозиться на зберігання до елеваторів під документами підконтрольних підприємств таких, як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », КСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », Фермерське Господарство « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », а документальні матеріали щодо походження вказаної продукції підроблюються.

Було отримано інформацію щодо протиправної схеми до якої причетні ряд приватних підприємств, які пов`язані з діючим в.о. директора державного підприємства ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_11 та бухгалтером вказаного державного підприємства ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_12 вказана протиправна схема полягає в наступному: між Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 та Фермерським господарством « ОСОБА_6 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , де засновником та керівником значиться ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_13 (також значиться директором та співзасновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яке разом з ОСОБА_4 створили з метою отримання незаконних прибутків від засіювання державних земель, які до 07.2024 перебували в постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), протягом 2024 року було укладено низку договорів щодо постачання сої (загальний об`єм 120, 187 тон) врожаю 2023, які було розбито на декілька операцій на загальну суму 1 265 569 грн. без ПДВ (у період з 21.06.2024 по 24.06.2024), що складає вартість за 1 тону сої - 10 530 грн. без врахування ПДВ.

Згідно даних отриманих з ІНФОРМАЦІЯ_14 середня ціна реалізації бобів сої у період з січня по червень 2024 року становила 15 897 грн. 30 коп.

При цьому Фермерським господарством « ОСОБА_6 » було здійснено господарські операції щодо продажу сої об`єм 152, 54 тони на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ЄДРПОУ НОМЕР_3 , які було розбито на декілька операцій на загальну суму 2 408 525 грн. без ПДВ (у період 02.07.2024 по 03.07.2024), що складає вартість за 1 тону сої - 15 793 грн. без врахування ПДВ, що свідчить про заниження вартості сої державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яку було реалізовано Фермерському господарству « ОСОБА_6 » на суму 5 263, 61 грн. за оду тону без ПДВ (що становить загальну суму недоотриманого прибутку для підприємства - 632 617, 672 грн.).

Також Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період з 14.05.2024 по 16.05.2024 здійснювався продаж соняшника врожаю 2023 на користь Фермерського господарства « ОСОБА_6 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , які було розбито на декілька операцій на загальну суму 1 273 694 грн. без ПДВ, (загальний об`єм 96, 8 тон) що складає вартість за 1 тону соняшника - 13 158 грн. без врахування ПДВ.

Відповідно до інформації з ІНФОРМАЦІЯ_14 середня ціна реалізації соняшника у період з січня по травень 2024 року становила 13 827 грн. 2 коп.

При цьому у вказаний період Фермерським господарством « ОСОБА_6 » було здійснено господарські операції щодо продажу соняшника (об`ємом 87,98 тон) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ЄДРПОУ НОМЕР_3 , на загальну суму 1 450 898,42 грн. без ПДВ, що складає вартість за 1 тону соняшника - 16 491 грн, що свідчить про заниження вартості соняшника, який було реалізовано Фермерському господарству « ОСОБА_6 » на суму 3 333, 23 грн. за оду тону без ПДВ (що становить загальну суму недоотриманого прибутку для підприємства - 322 656, 669 грн.).

05.07.2024 Фермерське господарство « ОСОБА_6 » закуповує BMW X7 M60I XDRIVE, чорного кольору, держаний номерний знак НОМЕР_4 , що може свідчити про легалізацію коштів отриманих злочинним шляхом під час проведення операцій пов`язаних з посівом, вирошуванням та збором врожаю на земельних ділянках державної форми власності, які перебували у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в тому числі шляхом заниження врожайності та відображення врожаю за підприємствами, які підконтрольні ОСОБА_8 , а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФГ « ОСОБА_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». У березні-квітні закуповують 85564 тис. ременів у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_5 (керівником значиться близький друг ОСОБА_4 - ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ) на загальну суму 2 500 000 грн.

Також встановлено, що у період з 24.04.2024 по 04.05.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 здійснювало оплатну передачу в оренду тракторів на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , а саме: 24.04.2024 по 30.04.2024 (7 діб) трактор Johne Deere вартістю 12 600 грн., 09.05.2024 по 10.05.2024 (2 доби) трактор Johne Deere 8300+ та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 2 640 грн., 16.05.2024 по 20.05.2024 (5 діб) трактор Johne Deere 8300 та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 6 600 грн., 04.05.2024 по 10.05.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8850 та плуг оборотний 8 корпусний вартістю 5 880 грн., при цьому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 в подальшому вказану техніку передавало в суборенду ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_8 , а саме: 24.04.2024 по 30.04.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та борони Amazone 8003-2TX вартістю 178 000 грн., 08.05.2024 по 10.05.2024 (3 доби) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 6 660 грн., 16.05.2024 по 20.05.2024 (5 діб) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 11 100 грн., 04.05.2024 по 10.05.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8850 з екіпажем та плуг оборотний 8 корпусний вартістю 12 180 грн.

Після чого 20.05.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 закуповує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 «Ремні» паси привідні на загальну суму 240 тис. грн., що свідчить про виведення коштів отриманих злочинним шляхом після своєї незаконної діяльності.

03.06.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 закуповує у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_5 «Ремні» паси привідні на загальну суму 435 тис. грн., що свідчить про виведення коштів отриманих злочинним шляхом після своєї незаконної діяльності.

З метою встановлення причетності вказаних осіб та встановлення кола протиправних фігурантів існує реальна потреба в тимчасовому доступі до речей і документів, а саме документів з 01.01.2024 по теперішній час щодо взаємодії (продав товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між:

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_7 );

Фермерське господарство " ОСОБА_6 " ЄДРПОУ НОМЕР_2 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_7 );

ПП " ІНФОРМАЦІЯ_21 " ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 );

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ЄДРПОУ НОМЕР_10 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_12 );

ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_3 (директор ОСОБА_4 );

ПП " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 (директор ОСОБА_14 );

ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " ЄДРПОУ НОМЕР_3 , реєстрація АДРЕСА_5 (директор ОСОБА_15 );

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , реєстрація АДРЕСА_6 (директор ОСОБА_16 );

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ЄДРПОУ НОМЕР_11 , реєстрація АДРЕСА_7 (директор ОСОБА_17 ).

Таким чином, з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що отримання відомостей щодо реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень, виписок по рахункам, видаткових касових ордерів, договорів з додатками та додатковими угодами, специфікацій, рахунків-фактур, накладних, податкових накладних, видаткових накладних, валютно-митних декларацій, актів прийому-передачі товарів (робіт, послуг), товарно-транспортних накладних, договорів поставки, зберігання, а також перевезення від пункту навантаження до пункту вивантаження, видаткові накладні, платіжні доручення про сплату, інформацію щодо посадових осіб відповідальних за контроль виконання вказаних угод, довіреностей (доручень) відвантаження та отримання товарів, книг (реєстрів) обліку придбання та реалізації товарів (робіт, послуг), книг (реєстрів) реєстрації доручень, книг (реєстрів) складського обліку, журналів обліку в`їзду та виїзду автотранспортних засобів, сертифікатів відповідності (якості, стандартизації), технічних паспортів та інших документів, які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, документів, що підтверджують факти використання у господарській діяльності чи/або підтверджують факт подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), копій наказів про призначення на посаду головного бухгалтера/бухгалтера та директора, копії їх посадових інструкцій, з подальшим вилученням оригіналів вказаних документів, вказаних підприємств, матиме суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Крім того, відповідно до ст. 162 КПК України, відомості, які можуть містити комерційну або банківську таємницю. Такі документи та відомості розкриваються банками лише на письмову вимогу суду або за рішенням суду.

Відповідно до п.п. 3.2, 4.1., 4.2. «Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці», затверджених постановою правління Національного банку України № 267 від 14.07.2006, банки зобов`язані виконувати рішення суду про розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, у порядку, встановленому законодавством України. За рішенням суду про розкриття інформації, що становить банківську таємницю, банк розкриває інформацію в обсязі, визначеному рішенням суду. Вилучення (виїмка) речей і документів, які містять інформацію, що становить банківську таємницю, проводиться на підставі ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів (далі - ухвала) та в порядку і з дотриманням вимог глави 15 розділу II Кримінального процесуального кодексу України. Банк зобов`язаний надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі слідчого судді, суду речей і документів, які містять інформацію, що становить банківську таємницю, особі, зазначеній в ухвалі.

Приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що інформація, що зберігається у ПП " ІНФОРМАЦІЯ_20 ", щодо взаємодії (продаж товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між вище зазначеними підприємствами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ та провести вилучення речей та документів, які підтверджують дану інформацію та містять відомості і перебувають у володінні ПП " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 .

В судове засідання прокурор не з`явився, подав заяву, відповідно до якої просив розглядати клопотання за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не виключають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5 цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів.

Слідчий суддя вважає, що з метою повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, необхідно надати дозвіл на отримання тимчасового доступу до речей та документів, оскільки прокурором доведено можливість використання, як доказів речей які будуть вилучені та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а тому клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами ст. 131, 132, 160-166, 245, 309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України , про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити.

Надати прокурору відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_18 та прокурорам у групі прокурорів тимчасовий доступ до документів, що містять охоронювану законом таємницю, зберігаються на електронних носіях та перебувають у володінні ПП " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 , а саме:

документів з 01.01.2024 по день здійснення тимчасового доступу, щодо взаємодії (продажу товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_7 ), Фермерське господарство " ОСОБА_6 " ЄДРПОУ НОМЕР_2 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_7 ), ПП " ІНФОРМАЦІЯ_21 " ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ЄДРПОУ НОМЕР_10 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_12 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_3 (директор ОСОБА_4 ), ПП " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 (директор ОСОБА_14 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " ЄДРПОУ НОМЕР_3 , реєстрація АДРЕСА_5 (директор ОСОБА_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , реєстрація АДРЕСА_6 (директор ОСОБА_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ЄДРПОУ НОМЕР_11 , реєстрація АДРЕСА_7 (директор ОСОБА_17 ), а саме: реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень, виписок по рахункам, видаткових касових ордерів, договорів з додатками та додатковими угодами, специфікацій, рахунків-фактур, накладних, податкових накладних, видаткових накладних, валютно-митних декларацій, актів прийому-передачі товарів (робіт, послуг), товарно-транспортних накладних, договорів поставки, зберігання, а також перевезення від пункту навантаження до пункту вивантаження, видаткові накладні, платіжні доручення про сплату, інформацію щодо посадових осіб відповідальних за контроль виконання вказаних угод, довіреностей (доручень) відвантаження та отримання товарів, книг (реєстрів) обліку придбання та реалізації товарів (робіт, послуг), книг (реєстрів) реєстрації доручень, книг (реєстрів) складського обліку, журналів обліку в`їзду та виїзду автотранспортних засобів, сертифікатів відповідності (якості, стандартизації), технічних паспортів та інших документів, які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, документів, що підтверджують факти використання у господарській діяльності чи/або підтверджують факт подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), копій наказів про призначення на посаду головного бухгалтера/бухгалтера та директора, копії їх посадових інструкцій, з вилученням оригіналів вказаних документів.

Строк дії ухвали два місяці, тобто - до 09.02.2025 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123668987
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —759/25593/24

Ухвала від 09.12.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні