Справа № 761/42947/24
Провадження № 1-кс/761/28361/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2024 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 42024110000000324, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 вересня 2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
в с т а н о в и в:
15.11.2024 року до Шевченківського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42024110000000324, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 вересня 2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а саме на: земельні ділянки, розташовані у межах Української міської ради Київської області з кадастровими номерами: 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0080, які на праві приватної власності належать ТОВ «ПІВДЕНЬ АГРО КОНСАЛТІНГ»(ЄДРПОУ 41081861); 3223151000:04:074:0064, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 ; 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, які на праві приватної власності належать ОСОБА_5 ; 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0058, які на праві приватної власності належать ОСОБА_6 ; 3223151000:04:074:0056, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ЗЕМ-ІНОВАЦІЯ» (ЄДРПОУ 41229826); 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, які на праві приватної власності належать ОСОБА_7 ; 3223151000:04:074:0068, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_8 ; 3223151000:04:074:0069, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_9 ; 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, які на праві приватної власності належать ОСОБА_10 ; 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079, які на праві приватної власності належать ОСОБА_11 ; 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040 на які згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про власника відсутні, із забороною користування та розпорядження вказаними земельними ділянками. Також прокурор просив заборонити будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (код ЄДРПОУ - 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (код ЄДРПОУ - 00015622), ДП Дія (ідентифікаційний код юридичної особи 43395033) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо вказаних земельних ділянок.
Своє клопотання прокурор обґрунтовує тим, що СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024110000000324, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 вересня 2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Так, прокурор зазначає, що Указом Президента України № 750/94 від 10.12.1994 «Про створення заказників загальнодержавного значення» року на території Обухівського району Київської області створено ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Козинський», зовнішні межі якого встановлювались графічними матеріалами у пакеті документів при його створенні у 1993 році та у 1997 році відповідно до технічного звіту по встановленню меж і винесення в натуру.
Згідно Указу Президента заказник «Козинський» утворено загальною площею 967 га на ділянці заплави Дніпра між обводним каналом та річкою Козинкою. Згідно вказаного наказу Заказник утворено із земель наступних землекористувачів - колгосп «Заповіт Ілліча» - 76,7 га, «Вітчизна» 455 га, «Колос» - 59 га, «Придніпровський» - 319,3 га, «День урожаю» - 57 га.
У технічному звіті 1997 року наведено опис топографо-геодезичних робіт по встановленню зовнішніх меж і винесення в натуру ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський».
Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 03.03.2004 № 80 відповідно до Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та у зв`язку зі зміною землекористувачів території ландшафтного заказника «Козинський» затверджено Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Козинський».
Згідно з пунктами 1.2, 1.5 Положення про ландшафтний заказник загальнодержавного значення «Козинський» заказник розташований на землях, що перебувають у державній власності Обухівської районної державної адміністрації Київської області. Територія заказника не вилучається із землекористування Обухівської районної державної адміністрації Київської області, яка здійснює на ній господарську та іншу діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Положення.
Відповідно до Охоронного зобов`язання, зареєстрованого у державному управління екології та природних ресурсів в Київській області, землекористувачем даного заказника є Обухівська районна державна адміністрація, яка має забезпечувати додержання вимог заповідного режиму на території заказника та згідно з Законом України «Про природно-заповідний фонд» має винести в натуру межі природно-заповідної території, встановити державні межові, інформаційно-охоронні щити тощо.
Охоронним зобов`язанням передбачені обмеження щодо використання заказника, у тому числі, заборона передачі у господарське та інше використання або під забудову земельних ділянок заказника.
Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації № 713 від 15.05.2008 «Про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки та складення Обухівській районній державній адміністрації державного акту на право постійного користування земельною ділянкою природоохоронного призначення ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський» на території Обухівського району», вирішено доручити землевпорядній організації виготовити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки та складення Обухівській районній державній адміністрації державного акту на право постійного користування земельною ділянкою природоохоронного призначення загальною площею 967 га ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський» на території Обухівського району.
У зв`язку з чим між Обухівською районною державною адміністрацією та ТОВ «НВК «Горизонт» 21.05.2008 укладено договір на виконання проектно-вишукувальних робіт по виготовленню технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації вищевказаної земельної ділянки та складення відповідного державного акту на право постійного користування.
Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 1741 від 12.11.2008 затверджена технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки та складання Обухівській райдержадміністрації державного акту на право постійного користування земельною ділянкою природоохоронного призначення площею 967 га ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський» на території Обухівського району.
На підставі вказаного розпорядження Обухівській райдержадміністрації 18.08.2009 на земельні ділянки площами 732,2216 га та 234,7784 га видані державні акти на право постійного користування. Однак у подальшому виявилось, що при збереженні загальної площі заказника, його межі було змінено, точніше перенесено межі та фактично вилучено земельну ділянку площею, яка відповідно до технічного звіту є територією ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський».
Вказане підтверджується інформацією Київської обласної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» від 09.04.2010, згідно якої, за результатами порівняння координат заказника 1997 року (технічний звіт) та 2008 року (технічна документація ТОВ «НВК «Горизонт»), установлено, що за координатами 1997 року межі земельної ділянки не відповідають межам земельних ділянок площами 732, 2216 га та 234, 7784 га, які містить в собі база даних АС ДЗК.
Після проведеної інвентаризації зазначеного заказника, з його меж, встановлених у 1997 році, в тому числі вилучено і земельну ділянку в адміністративних межах Української міської ради, яка відносилась до території заказника.
Вказані обставини встановлені Київським окружним адміністративним судом, у зв`язку із чим постановою Київського окружного адміністративного суду від 01.03.2011 у справі № 2а-6597/10/1070 визнано незаконним та частково скасовано розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 529 від 10.04.2008, а також визнано незаконним та частково скасовано розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 1358 від 26.08.2008.
Таким чином, службовими особами Обухівської РДА умисно вчинено дії щодо затвердження технічної документації із землеустрою що містила недостовірні відомості щодо меж земельної ділянки ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський», що надало можливість у подальшому протягом 2016-2019 років за попередньою змовою із службовими особами Головного управління Держгеокадастру у Київській області здійснити виділення земельних ділянок з числа земель природно-заповідного фонду громадянам у приватну власність.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що моніторингом публічної кадастрової карти установлено що земельні ділянки приватної форми власності із кадастровими номерами 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0056, 3223151000:04:074:0058, 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, 3223151000:04:074:0064, 3223151000:04:074:0080, 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, а також земельні ділянки із цільовим призначенням для індивідуального садівництва із кадастровими номерами 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, 3223151000:04:074:0068, 3223151000:04:074:0069, 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079 накладаються на шар «Заповідний фонд», тобто на території, які відносяться до Ландшафтного заказника «Козинський».
У зв`язку із викладеним, прокурором 26.09.2024 скеровано запит ГУ Держгеокадастру в Київській області з метою установлення чи накладаються земельні ділянки із кадастровими номерами 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0056, 3223151000:04:074:0058, 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, 3223151000:04:074:0064, 3223151000:04:074:0080, 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040, 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, 3223151000:04:074:0068, 3223151000:04:074:0069, 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079 на території Ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Козинський».
Відповідно до відповіді із ГУ Держгеокадастру в Київській області № 10-10-0.222-9533/2-24 від 07.10.2024 за інформацією Відділу 6 Управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління (лист від 02.10.2024 № 18917/497-24, далі - Відділ) у місцевому фонді документації із землеустрою та оцінки земель Відділу відсутні документації із землеустрою на запитувані у листі Київської обласної прокуратури від 26.09.2024 № 31/2-615вих24 земельні ділянки.
Згідно з інформаційним шаром природно-заповідного фонду Державного земельного кадастру, запитувані земельні ділянки розташовані у шарі природно-заповідного фонду ДЗК.
Законом України «Про природно-заповідний фонд України» (далі - Закон) визначаються правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об`єктів.
Природно-заповідний фонд становлять ділянки суші і водного простору, природні комплекси та об`єкти яких мають особливу природоохоронну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність і виділені з метою збереження природної різноманітності ландшафтів, генофонду тваринного і рослинного світу, підтримання загального екологічного балансу та забезпечення фонового моніторингу навколишнього природного середовища.
У зв`язку з цим законодавством України природно-заповідний фонд охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення і використання.
До природно-заповідного фонду України належать природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказника, пам`ятки природи, заповідна урочища) та штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, пам`ятки природи, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва (ст.3 Закону).
На землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних комплексів та об`єктів.. чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
Території та об`єкти природно-заповідного фонду можуть використовуватися лише у природоохоронних, науково-дослідних, освітньо-виховних, оздоровчих та інших рекреаційних цілях, а також: для потреб моніторингу навколишнього природного середовища. Інші види використання можуть здійснюватися лише за умови, що така діяльність не суперечить цільовому призначенню територій та об`єктів природно-заповідного фонду, встановленим вимогам щодо охорони, відтворення та використання їх природних комплексів та окремих об`єктів (ст. 9 Закону).
Межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об`єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду (частина 4 статті 7 Закону України Про природно-заповідний фонд України).
Відповідно до ст. 54 Закону України «Про природно-заповідний фонд» зміна меж, категорії та скасування статусу територій та об`єктів природно-заповідного фонду проводиться за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, на підставі відповідного експертного висновку.
Статтею 43 ЗК України передбачено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду.
Згідно зі ст. 44 ЗК України, до земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва).
Статтею 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» закріплено аналогічний перелік об`єктів природно-заповідного фонду України.
Заказники, пам`ятки природи, ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки та парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва залежно від їх екологічної і наукової, історико-культурної цінності можуть бути загальнодержавного або місцевого значення.
Згідно зі ст. 25 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», заказниками оголошуються природні території (акваторії) з метою збереження і відтворення природних комплексів чи їх окремих компонентів.
Оголошення заказників провадиться без вилучення земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів у їх власників або користувачів.
Відповідно до ст. 43, 44 ЗК України, ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ландшафтні заказники загальнодержавного значення є об`єктами і територіями природно-заповідного фонду України.
Чинне земельне законодавство не передбачає можливості і не встановлює порядку приватизації громадянами земельних ділянок, які відносяться до земель природно-заповідного фонду.
Відповідно до ст. 45 ЗК України, землі природно-заповідного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Порядок використання земель природно-заповідного фонду визначається законом.
Згідно із положеннями п. в ч. 4 ст. 83 ЗК України, до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, зокрема, землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та Історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом.
Аналогічні положення щодо заборони передачі у приватну власність земель державної власності під об`єктами природно-заповідного фонду закріплено у п. г ч. 4 ст. 84 ЗК України.
Таким чином, з урахуванням положень ст. 45, 83, 84 ЗК України, громадяни у встановленому порядку можуть створити на належних їм на праві власності земельних ділянках об`єкт природно-заповідного фонду, відповідно до Закону України Про природно-заповідний фонд України, і лише в такому випадку земельні ділянки, на яких вони розміщені, перебуватимуть у приватній власності зі змінною цільового призначення як землі природно-заповідного фонду.
Також, у ході досудового розслідування установлено, на даний час здійснюється реалізація вказаних земельних ділянок третім особам, у тому числі шляхом їх поділу та об`єднання, з метою приховання злочину.
Так, земельні ділянки з кадастровими номерами 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, 3223151000:04:074:0068, 3223151000:04:074:0069, 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079 виділено у власність ОСОБА_11 , якою у подальшому земельні ділянки 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067 згідно договорів купівлі продажу у 2021 році реалізовано ОСОБА_7 , земельні ділянки 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071 згідно договорів купівлі продажу у 2019 році реалізовано ОСОБА_10 , земельну ділянку 3223151000:04:074:0068 згідно договору купівлі продажу у 2020 році реалізовано ОСОБА_12 , земельну ділянку 3223151000:04:074:0069 згідно договору купівлі продажу у 2019 році реалізовано ОСОБА_9 .
При цьому, частину земельних ділянок протягом 2019-2024 років реалізовано аграрним підприємствам ТОВ «ПІВДЕНЬ АГРО КОНСАЛТІНГ» та ТОВ «ЗЕМ-ІНОВАЦІЯ».
Водночас, загальний розмір завданої шкоди від вилучення у період часу з 2016 року по 2019 рік вищевказаних земельних ділянок державної форми власності згідно нормативно-грошової оцінки складає 713 872,35 грн. Водночас у подальшому у ході досудового розслідування підлягає встановленню розмір шкоди завданої навколишньому природному середовищу внаслідок вилучення вказаних земельних ділянок та їх використання, здійснення будівництва, тощо.
Таким чином, у ході досудового розслідування отримано фактичні дані, які свідчать про те, що службові особи Головного управління Держгеокадастру у Київській області, посадові особи органів державної влади та місцевого самоврядування, залучивши державних реєстраторів органів місцевого самоврядування Київської області та приватних нотаріусів Київської області, зловживаючи владою та своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для інших осіб, з використанням службового становища, всупереч інтересам служби передали у власність громадян земельні ділянки загальною площею близько 30 га, які розташовані на території Української міської ради Київської області та відносяться до земель природно-заповідного фонду, шляхом внесення недостовірних відомостей до земельно-технічної документації.
Вмотивованою постановою прокурора 11.10.2024 земельні ділянки з кадастровими номерами 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0056, 3223151000:04:074:0058, 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, 3223151000:04:074:0064, 3223151000:04:074:0080, 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040, 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, 3223151000:04:074:0068, 3223151000:04:074:0069, 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079 визнано речовими доказами у кримінальному провадженні № 42024110000000324 від 20.09.2024.
Згідно відомостей із Державного реєстру речових прав на майно, вказані земельні ділянки належать:
3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0080, які на праві приватної власності належать ТОВ «ПІВДЕНЬ АГРО КОНСАЛТІНГ»(ЄДРПОУ 41081861);
3223151000:04:074:0064, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 ;
3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, які на праві приватної власності належать ОСОБА_5 ;
3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0058, які на праві приватної власності належать ОСОБА_6 ;
3223151000:04:074:0056, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ЗЕМ-ІНОВАЦІЯ» (ЄДРПОУ 41229826);
3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, які на праві приватної власності належать ОСОБА_7 ;
3223151000:04:074:0068, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_8 ;
3223151000:04:074:0069, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_9 ;
3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, які на праві приватної власності належать ОСОБА_10 ;
3223151000:04:074:0071, 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079, які на праві приватної власності належать ОСОБА_11 ;
3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040 на які згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про власника відсутні.
Прокурор ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, надіслав на адресу суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, до якого долучив копії витягів з Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно стосовно перелічених у клопотанні земельних ділянок.
Враховуючи те, що майно, на яке прокурор просить накласти арешт, не було тимчасово вилучено, а розгляд справи без повідомлення власників є необхідним з метою забезпечення арешту майна, слідчий суддя приходить до висновку про доцільність здійснення розгляду вищевказаного клопотання прокурора без повідомлення власників майна.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Так, згідно зі статтями 131 та 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Положенням ч. 2 ст. 170 КПК України встановлено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Частиною 3 ст. 170 КПК України передбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Частиною 1 ст. 98 КПК України встановлено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Положенням ч. 2 ст. 173 КПК України передбачено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, за фактом вчинення якого здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, з метою запобігання можливості передачі та відчуження майна, яке відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України, беручи до уваги наявність достатніх підстав вважати, що воно може бути майном, отриманим внаслідок вчинення злочину та визнано речовим доказом у даному кримінальному провадженні відповідною постановою, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність накладення арешту на земельні ділянки, розташовані у межах Української міської ради Київської області з кадастровими номерами: 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0080, які на праві приватної власності належать ТОВ «ПІВДЕНЬ АГРО КОНСАЛТІНГ»(ЄДРПОУ 41081861); 3223151000:04:074:0064, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 ; 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, які на праві приватної власності належать ОСОБА_5 ; 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0058, які на праві приватної власності належать ОСОБА_6 ; 3223151000:04:074:0056, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ЗЕМ-ІНОВАЦІЯ» (ЄДРПОУ 41229826); 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, які на праві приватної власності належать ОСОБА_7 ; 3223151000:04:074:0068, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_8 ; 3223151000:04:074:0069, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_9 ; 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, які на праві приватної власності належать ОСОБА_10 ; 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079, які на праві приватної власності належать ОСОБА_11 ; 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040 на які згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про власника відсутні, із забороною користування та розпорядження вказаними земельними ділянками із забороною будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (код ЄДРПОУ - 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (код ЄДРПОУ - 00015622), ДП Дія (ідентифікаційний код юридичної особи 43395033) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо вказаних земельних ділянок.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 98, 131, 132, 170-173, 309, 310, 392, 393, 395, 532 КПК України, слідчий суддя -
у х в а л и в:
Клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 42024110000000324, що внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 вересня 2024 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - задовольнити.
Накласти арешт, на земельні ділянки, розташовані у межах Української міської ради Київської області з кадастровими номерами: 3223151000:04:074:0019, 3223151000:04:074:0080, які на праві приватної власності належать ТОВ «ПІВДЕНЬ АГРО КОНСАЛТІНГ»(ЄДРПОУ 41081861); 3223151000:04:074:0064, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_4 ; 3223151000:04:074:0060, 3223151000:04:074:0062, які на праві приватної власності належать ОСОБА_5 ; 3223151000:04:074:0050, 3223151000:04:074:0051, 3223151000:04:074:0054, 3223151000:04:074:0058, які на праві приватної власності належать ОСОБА_6 ; 3223151000:04:074:0056, яка на праві приватної власності належить ТОВ «ЗЕМ-ІНОВАЦІЯ» (ЄДРПОУ 41229826); 3223151000:04:074:0065, 3223151000:04:074:0066, 3223151000:04:074:0067, які на праві приватної власності належать ОСОБА_7 ; 3223151000:04:074:0068, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_8 ; 3223151000:04:074:0069, яка на праві приватної власності належить ОСОБА_9 ; 3223151000:04:074:0070, 3223151000:04:074:0071, які на праві приватної власності належать ОСОБА_10 ; 3223151000:04:074:0072, 3223151000:04:074:0073, 3223151000:04:074:0074, 3223151000:04:074:0075, 3223151000:04:074:0076, 3223151000:04:074:0077, 3223151000:04:074:0078, 3223151000:04:074:0079, які на праві приватної власності належать ОСОБА_11 ; 3223151000:04:072:0038, 3223151000:04:072:0039, 3223151000:04:072:0040 на які згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про власника відсутні, із забороною користування та розпорядження вказаними земельними ділянками.
Заборонити будь-яким суб`єктам державної реєстрації прав, визначених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зокрема державним реєстраторам прав на нерухоме майно та органам державної реєстрації прав (в тому числі Міністерству юстиції України (код ЄДРПОУ - 00015622) та його територіальним органам, ДП Національні інформаційні системи (код ЄДРПОУ - 00015622), ДП Дія (ідентифікаційний код юридичної особи 43395033) виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській, Севастопольській, міським, районним, районним у містах Києві і Севастополі державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам (державним та/або приватним), іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») вчиняти будь-які реєстраційні дії, перелік яких міститься в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», спрямовані на зміну, виникнення, перехід, припинення прав власності, реєстрацію обтяжень та арештів, реєструвати заяви в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в тому числі, але не обмежуючись, державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно, відкриття та/або закриття розділів в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а також вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, записи про скасування державної реєстрації речових прав та їх обтяжень, зміни до таких записів щодо вказаних земельних ділянок.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення. Якщо ухвалу суду постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.
Крім того, відповідно до ст. 174 КПК України арешт майна може бути скасований повністю чи частково за заявленим клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисників, законних представників, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутніми при розгляді питання про арешт майна, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2024 |
Оприлюднено | 12.12.2024 |
Номер документу | 123669124 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Сидоров Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні