Рішення
від 28.11.2024 по справі 922/2995/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.11.2024м. ХарківСправа № 922/2995/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Шатернікова М.І.

при секретарі судового засідання Цірук О.М.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Комунального підприємства "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області (64608, Харківська обл., м. Лозова, с. Українське, вул. Степова, 3; ідент номер 41451855)

до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "1-29" м. Лозова, Харківської області (64604, Харківської області, м. Лозова, мкрн. 1, буд. 29; ідент. код 39854147)

про зобов`язання вчинити певні дії

за участю представників:

позивача - не з`явився

відповідача - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області звернулось 26.08.2024 до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "1-29" м. Лозова, Харківської області про встановлення Комунальному підприємству "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення в будинку № 29 мікрорайону 1, м. Лозова, Харківської області для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку та його обслуговування. Обґрунтовуючи свої вимоги позивач наголошує, що відповідачем, в порушення приписів Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" та "Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку", затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 206 від 09.08.2018, відмовлено представникам підприємства позивача у допуску до підвального приміщення за адресою: мкрн. 1, буд. 29, м. Лозова, Харківської області з метою обстеження мереж водопостачання для подальшого виготовлення проєктно-технічної документації на приєднання до систем централізованого питного водопостачання та/або централізованого водовідведення та узгодженням дати проведення обстеження.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.09.2024 прийнято позовну заяву "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області до розгляду, відкрито провадження у справі № 922/2995/24, розгляд якої призначено за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовче провадження, призначено підготовче засідання на "26" вересня 2024 р. о 12:00.

У підготовчому засіданні 26.09.2024 у справі постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу підготовчого засідання, про відкладення підготовчого засідання в порядку п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України на24 жовтня 2024 року о 12:00 год.

У підготовчому засіданні 24.10.2024 у справі задоволено клопотання відповідача про залучення доказів та постановлено ухвалу, яку занесено до протоколу підготовчого засідання, про продовження строку проведення підготовчого провадження на 30 днів до 01.12.2024 р. в порядку ч. 3 ст. 177 ГПК України та про відкладення підготовчого засідання в порядку п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України на12:30 14 листопада 2024 року.

У підготовчому засіданні 14.11.2024 р. постановлено: протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті в порядку передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України на 28.11.2024 о13:00 год. При цьому позивачем в системі "Електронний суд" було сформовано заяву (вх. 30000), в якій позивач просить суд провести засідання без участі представника та наполягає на задоволення позовної заяви про встановлення постійного безоплатного сервітуту щодо нежитлового підвального приміщення в повному обсязі.

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "1-29" (відповідач) проти позовних вимог заперечує у повному обсязі з підстав викладених у відзиві на позов (вх. 22252), вважає їх безпідставними та необґрунтованими, наголошуючи, що:

- позивач грубо порушив норми чинного законодавства України щодо порядку інформування співвласників про намір встановлення комерційного вузла обліку. Зокрема, повідомлення про намір встановлення вузла комерційного обліку адресоване та надано Голові правління ОСББ "1-29" ОСОБА_1 , який не власником/співвласником квартири та нежитлового приміщення в будинку № 29, першого мікрорайону, а не кожного власника будівлі; у повідомленні вказано неповну інформацію щодо вартості робіт, у зв`язку з чим, у власників (співвласників) будівлі не було можливості розглянути питання стосовно самостійного придбання та встановлення за власний рахунок комерційного вузла обліку холодного водопостачання на будинок; позивач не повідомив кожного власника(співвласників) будівлі шляхом повідомлення на паперовому та шляхом повідомлення у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі;

- намагання позивача отримати право безоплатного користування спільним майном співвласників будинку грубо порушує законні права та інтереси співвласників будинку, оскільки всі питання щодо використання спільного майна співвласників будинку, знаходяться виключно в компетенції загальних зборів співвласників будинку;

- намір позивача встановити вузол обліку на внутрішньобудинкових мережах протирічить вимогам ЗУ "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", яким визначено, що комерційним вузлом обліку обладнуються зовнішні вводи будинків;

- вимога позивача встановити постійний безоплатний сервітут щодо всього нежитлового підвального приміщення в будинку № 29, першого мікрорайону в м. Лозова Харківської області є необґрунтованою, тоді як ЗУ "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", надає право Оператору зовнішніх інженерних мереж вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку.

В свою чергу, позивачем до матеріалів справи надано відповідь відзив (вх. 22414), згідно з якою позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, наголошуючи на тому, що Голова правління ОСББ "1-29" Дмитро СТУСЕНКО вводить в оману суд щодо обставин, що передували зверненню позивача до суду. Позивач наголошує, що ДП "Лозоваводосервіс" КП "Теплоенерго" Лозівської міської ради Харківської області 10.01.2024 р. було розміщено інформацію на офіційному веб-сайті КП "Лозоваводосервіс" (Лозівський комунальний портал https://lkp.kh.ua/uk/novini/povidomlennia-1338) про намір встановити вузол комерційного обліку за адресою: мкрн. 1 буд. 29, м. Лозова, Харківської області та додатково були розміщенні повідомлення при входах на кожному під`їзді у будинку. Одночасно позивач наголошує, що КП "Лозоваводосервіс" діє в межах чинного законодавства, оскільки відповідно до пункту 13 Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку (далі Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі Мінрегіон) від 09.08.2018 № 206, вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях. Місце встановлення вузла комерційного обліку визначається відповідно до будівельних норм і правил. Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньобудинкових інженерних систем будівлі.

З огляду на те, що у матеріалах справи достатньо документів для вирішення спору по даній справі, у судовому засіданні 28.11.2024 р. на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України складено вступну та резолютивну частини рішення суду по даній справі.

З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками справи докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Комунальне підприємство "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області (позивач) є суб`єктом господарювання та надає послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до Закону України "Про житлово - комунальні послуги" та інших нормативно-правових актів України.

КП "Лозоваводосервіс" створене з метою забезпечення на договірних засадах потреб населення та інших категорій споживачів послугами з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для досягнення економічних, соціальних та інших результатів з метою отримання прибутку (п. 3.1. Статуту).

У листі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг надано роз`яснення, що оснащення будівель вузлами комерційного обліку води є вимогою Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Водночас, у вказаному листі зауважено, що норма п. 2 розділу IV «Прикінцевих та перехідних положень» зазначеного закону не забороняє здійснювати оснащення будівель вузлами комерційного обліку за рахунок власників (співвласників) будівлі, коштів місцевого або державного бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законом.

Дочірнім підприємством "Лозоваводосервіс" комунального підприємства "Теплоенерго" Лозівської міської ради Харківської області, правонаступником якого є КП "Лозоваводосервіс", 10.01.2024 року вручено Голові правління ОСББ "1-29" Дмитру СТУСЕНКО лист № 52 від 09.01.2024 р., в якому зазначено про намір встановлення вузла комерційного обліку у будинку за адресою: мкрн. 1 буд. 29, м. Лозова, Харківської області та повідомлено, що якщо у будинку встановлений вузол обліку, то надати інформацію щодо наявності проектної документації на встановлення вузла комерційного обліку (а.с. 30).

10.01.2024 р. на виконання вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" та Порядку №444, розміщено інформацію на офіційному веб-сайті КП "Лозоваводосервіс" (Лозівський комунальний портал https://lkp.kh.ua/uk/novini/povidomlennia-1338) про намір встановити вузла комерційного обліку за адресою: мкрн. 1 буд. 29, м. Лозова, Харківської області

Крім того, про намір здійснити обладнання будинку вузлом комерційного обліку централізованого водопостачання співвласників було додатково повідомлено шляхом розміщення повідомлень на дошках оголошень біля під`їздів (10.01.2024 р.)

Оскільки станом на 04.06.2024 співвласники будинку 29 мкрн. 1 м. Лозова не повідомили позивача про намір самостійно обладнати будівлю вузлом комерційного обліку позивач звернувся до голови правління ОСББ "1-29" (повноважного представника відповідача) з листом № 1678 від 04.06.2024, у якому позивач просив відповідача організувати доступ до підвального приміщення за вищевказаною адресою для обстеження мереж водопостачання для подальшого виготовлення проєктно-технічної документації на приєднання до систем централізованого питного водопостачання та/або централізованого водовідведення та узгодженням дати проведення обстеження (а.с. 31).

Листом № 2034 25.07.2024 р. позивачем повідомив Голову правління ОСББ "1-29" Дмитра Стусенка, як повноважного представника відповідача, про призначення дати обстеження мереж водопостачання, а саме 29.07.2024 р. о 10:00 год.

29.07.2024 р. о 10:00 год. Головою правління ОСББ "1-29" відмовлено представникам позивача у допуску до підвального приміщення за адресою: мкрн. 1, буд. 29, м. Лозова, Харківської області про що було складено «Акт про недопуск до підвального приміщення» від 29.07.2024 р (а.с. 36), в якому Головою правління ОСББ "1-29" зазначено про відсутність правових підстав для надання допуску та вимоги КП "Лозоваводосервіс" є незаконними.

З метою виконання вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Відповідно до положень Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України" від 27.06.2008р. № 190 (надалі - Правила користування) КП "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради, як виконавець послуги з централізованого водопостачання / централізованого водовідведення обслуговує вуличні, квартальні та дворові мережі водопостачання та водовідведення, споруди і обладнання, а також технологічні прилади й пристрої на них які перебувають у нього на балансі або на які є відповідний договір на обслуговування зі споживачем

Згідно зі статтею 23 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" підприємства питного водопостачання та централізованого водовідведення мають право, зокрема, здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків та споруд, забезпечувати встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку питної води відповідно до Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" (далі - Закон про облік).

Відповідно до статті 3 Закону про облік, оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування. їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг. Місце встановлення вузла комерційного обліку визначається відповідно до будівельних норм і правил.

Абзацом 4 ч. 3 ст. 3 Закону про облік передбачено, що у разі якщо власник (співвласники) будівлі не дає згоди або створює перешкоди для встановлений вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю, оператор зовнішніх інженерних мереж, до яких приєднана (приєднується) будівля, може вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку.

Згідно з пунктом 13 Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку (далі - Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон) від 09.08.2018 № 206, вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях. Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньобудинкових інженерних систем будівлі, а в разі неможливості встановлення - в іншому місці якомога ближче до точки приєднання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2018 р. № 444 Про порядок інформування оператором зовнішніх інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку визначено, що:

- оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за два місяці до встановлення вузла комерційного обліку повідомляє власникам (співвласникам) будівлі про намір встановити такий вузол за формою згідно з додатком (далі - повідомлення) (п.3).

- у разі якщо протягом двох місяців з дня отримання повідомлення оператора зовнішніх інженерних мереж про намір встановити вузол комерційного обліку власник (співвласники) будівлі не повідомивши) оператора зовнішніх інженерних мереж про намір погодити з ним відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлом комерційного обліку, а також у разі, якщо власник (співвласники) повідомивши) про намір погодити відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлом комерційного обліку, але не зробив(ли) цього протягом чотирьох місяців з дня отримання повідомлення оператора зовнішніх інженерних мереж про намір встановити вузол комерційного обліку, оснащення будівлі вузлом комерційного обліку здійснює оператор зовнішніх інженерних мереж (п.10).

Пунктом 2 ч. 1 ст. 395 ЦК України визначено, що речовими правами на чуже майно є право користування (сервітут).

Відповідно до ч. 1 ст. 401 ЦК України, право користування чужим майном (сервітут) може бути встановлене щодо земельної ділянки, інших природних ресурсів (земельний сервітут) або іншого нерухомого майна для задоволення потреб інших осіб, які не можуть бути задоволені іншим способом.

Частиною 1 ст. 402 ЦК України унормовано, що сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду.

У разі недосягнення домовленості про встановлення сервітуту та про його умови, спір вирішується судом за позовом особи, яка вимагає встановлення сервітуту (ч. 3 ст. 402 ЦК України).

Згідно ч. 1, 2, 5 ст. 403 ЦК України сервітут визначає обсяг прав щодо користування особою чужим майном. Сервітут може бути встановлений на певний строк або без визначення строку. Сервітут не позбавляє власника майна, щодо якого він встановлений, права володіння, користування та розпоряджання цим майном.

За змістом ч. 1, 3 ст. 404 ЦК України право користування чужою земельною ділянкою або іншим нерухомим майном полягає у можливості проходу, проїзду через чужу земельну ділянку, прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв`язку і трубопроводів, забезпечення водопостачання, меліорації тощо. Право користування чужим майном може бути встановлено щодо іншого нерухомого майна (будівлі, споруди тощо).

Аналіз норм чинного законодавства свідчить, що метою сервітуту є задоволення потреб зацікавленої особи для ефективного використання належного їй майна; умовою встановлення сервітуту є неможливість задовольнити такі потреби в інший спосіб.

Речове право у вигляді сервітуту дає змогу власникові повною мірою реалізувати надані йому правомочності щодо належного цій особі майна і забезпечити його ефективне використання, а також передбачає право на задоволення немайнових інтересів інших осіб, речове право яких на чужу річ не пов`язано зі здійсненням майнових прав.

Отже, однією з основних ознак сервітуту, який має бути встановлено за рішенням суду, є неможливість задоволення інтересів особи у будь-який інший спосіб у ситуації, коли власник і потенційний сервітуарій не можуть досягти згоди щодо встановлення сервітуту або способу його здійснення, плати тощо. Умовою встановлення сервітуту у такий спосіб є те, що позивач має довести у суді, що нормальне функціонування його господарства чи задоволення його інтересів при використанні свого майна неможливе без встановлення сервітуту.

Статтею 391 ЦК України визначено, що власник має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Суд констатує, що днем отримання повідомлення власниками (співвласниками) будівлі є дата розміщення повідомлення на офіційному вебсайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого вебсайту - на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування (п. 5 Порядку).

Судом встановлено, що 10.01.2024 о 10:15 на сайті позивача було опубліковано повідомлення про намір встановлення вузлів комерційного обліку для будинку 29, мікрорайону №1, в м. Лозова, Харківської області, яким управляє відповідач. Днем отримання відповідачем вказаного повідомлення відповідача суд визнає 10.01.2024. Також позивач у позові зазначає, що про намір здійснити обладнання будинку вузлом комерційного обліку централізованого водопостачання співвласників було додатково повідомлено шляхом розміщення відповідної інформації на дошках оголошень біля під`їздів, проти чого не заперечує і відповідач.

Власник (співвласники) будівлі протягом двох місяців з дня отримання такого повідомлення має право повідомити оператору зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про: згоду на встановлення вузла комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах; намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку у встановленому законодавством порядку (ч. 3 ст. 3 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»).

З урахуванням фактичних обставин справи, відповідач мав в строк до 11.03.2024 повідомити позивача або про згоду на встановлення вузла комерційного обліку, або про намір його самостійно встановити. Докази повідомлення відповідачем позивачу про згоду на встановлення вузла обліку або про намір його встановити самостійно матеріали справи не містять.

Суд зауважує, що у відносинах із забезпечення багатоквартирного будинку комерційним приладом обліку спеціальним законом є Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який має пріоритет перед іншими нормативно-правовими актами.

Разом із цим, Закон України «Про житлово-комунальні послуги» та Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» не закріплюють права співвласників забороняти, обмежувати або встановлювати додаткові умови для доступу у допоміжні приміщення багатоквартирних будинків (для об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) виконавців комунальних послуг або їхніх представників для встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань засобів вимірювальної техніки.

Для вирішення спору по суті має значення, що на час ухвалення рішення спірний житловий будинок не обладнаний вузлом комерційного обліку (докази зворотного відсутні), відповідач (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) ані самостійно не встановив вузел обліку, ані надав згоди на встановлення вказаного вузла у житловому будинку не зважаючи на вжиті позивачем заходи, які відповідали положенням законодавства.

Таким чином, судом з`ясовано, що встановлення зазначеного сервітуту не нанесе збитків відповідачу і не є обтяжливим для нього, а задоволення вимог позивача, що спрямовані на виконання приписів Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", за наявності заперечень відповідача, є неможливим в інший спосіб. Крім цього, встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в якій обладнується вузол комерційного обліку, передбачене приписами вказаного Закону.

Підсумовуючи наведене, заявлені позовні вимоги є правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі, зважаючи на перешкоди, які чиняться відповідачем для надання доступу до будівлі і встановлення вузла комерційного обліку холодної води.

Щодо стягнення судових витрат, то сплачений позивачем судовий збір покладається на відповідача, оскільки спір виник з його вини.

На підставі викладеного та керуючись ст. 129, 219-221, 238-240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Комунального підприємства "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області задовольнити повністю.

2. Встановити Комунальному підприємству "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області постійний безоплатний сервітут щодо нежитлового підвального приміщення в будинку № 29 мікрорайону 1, м. Лозова, Харківської області для оснащення будівлі вузлом комерційного обліку та його обслуговування

3. Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку « 1-29» м. Лозова, Харківської області (64604, Харківської області, м. Лозова, мкрн. 1, буд. 29; ідент. код 39854147) на користь Комунального підприємства "Лозоваводосервіс" Лозівської міської ради Харківської області (64608, Харківська обл., м. Лозова, с. Українське, вул. Степова, 3; ідент. номер 41451855) 3028,00 грн судового збору.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено "09" грудня 2024 р.

СуддяМ.І. Шатерніков

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення28.11.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123674132
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про речові права на чуже майно щодо сервітутів

Судовий реєстр по справі —922/2995/24

Рішення від 28.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 24.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 26.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні