Справа №521/17648/24
Номер провадження 3/521/9570/24
П О С Т А Н ОВ А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2024 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду міста Одеси Федоренко Т.І., розглянувши протокол про порушення митних правил №0831/50000/24 від 11.08.2024 року, який надійшов з Одеської митниці Держмитслужби у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючої директором ТОВ "ПЛАСТІК ГРУПП УКРАЇНА" (ЄДРПОУ 35732699, Україна, 67832, Одеська область, Одеський район, с.Великодолинське, вул.Паркова, 37-Б), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України,
В С Т А Н О В И В :
18.07.2024 між ТОВ "Пластік Групп Україна" (ЄДРПОУ 35732699) та компанією «FULYA KOZMETIK ISLAK MENDIL IMALAT VE PAZ. LTD. STI.» (Туреччина) було укладено контракт 18/07-2024 від 18.07.2024, щодо поставок товарів в Україну.
06.08.2024 на підставі ПМД від 06.08.2024 № 24UA500000929369U9 вказаний товар у асортименті, загальною вагою брутто 20910,88 кг. (згідно CMR від 02.08.2024 А № 005827) було доставлено в зону діяльності "Відділу митного оформлення № 2 митного поста "Одеса-внутрішній" Одеської митниці на вантажному автомобілі р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .
06.08.2024 декларантом/директором ТОВ "Пластік Групп Україна" гр. України ОСОБА_1 підготовлена та подана до Одеської митниці митна декларація типу «ІМ40ДЕ» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № 24UA500500027329U7. В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці були надані документи: інвойс від 02.08.2024 FLY2024000000862, пакувальний лист до інвойсу від 02.08.2024 FLY2024000000862, CMR від 02.08.2024 А № 005827, контракт від 18.07.2024 18/07-2024 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №24UA500500027329U7 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем та відправником товару є компанія: FULYA KOZMETIK ISLAK MENDIL IMALAT VE PAZ. LTD. STI.» (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ "Пластік Групп Україна" (ЄДРПОУ 35732699) (Україна, 67832, Одеська обл., Овідіопольський р-н, смт. Великодолинське, вул. Паркова, буд.37 б). Згідно граф МД № 24UA500500027329U7 було заявлено товар:-. «Вологі серветки, виготовлені з нетканого натурального матеріалу, не містять спирту. ВОЛОГІ СЕРВЕТКИ FRESHMAKER, ДЛЯ ГІГІЄНІЧНИХ ЦІЛЕЙ (БЕЗ ЛІКУВАЛЬНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ) У АСОРТИМЕНТІ: FRESHMAKER KIDS POCKET WET WIPES 15pcs - 14400шт.FRESHMAKER VINTAGE 120 pcs BABY WET WIPES with fliptop - 4800шт.FRESHMAKER MULTI-SURFACE WET WIPES 50 PCS with fliptop - 5040шт. FRESHMAKER EXTRA JUMBO 144 pcs BABY WET WIPES with fliptop - 1200шт. FRESHMAKER JUMBO PACK 120 pcs BABY WET WIPES with fliptop - 12000шт. FRESHMAKER 120 pcs BABY WET WIPES with fliptop (NEMDIL FOLYO) - 12000шт. FRESHMAKER MULTI-SURFACE WET WIPES 100PCS with fliptop GREEN - 600шт. FRESHMAKER MULTI-SURFACE WET WIPES 100PCS with fliptop BLUE - 600шт. EKO FRESHMAKER BABY WET WIPES 72 pcs (flower) with fliptop - 7632шт. FRESHMAKER BABY WET WIPES 72 pcs (orange) with fliptop - 2400шт.FRESHMAKER MAT BABY WET WIPES 72 pcs with fliptop - 6000шт.FRESHMAKER WET AUTOWIPES COCKPIT 40 pcs - 480шт.FRESHMAKER WET AUTOWIPES GLASS 40pcs -360шт. FRESHMAKER WET AUTOWIPES INTERIOR 40pcs - 360шт.
10.08.2024 співробітниками Одеської митниці у присутності декларанта/директора гр. ОСОБА_1 , було проведено повний митний огляд з перерахунком та взважуванням товару. За результатами проведеного повного митного огляду встановлено, що у вантажному автомобілі р.н. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 окрім задекларованих товарів знаходяться наступний товар: №1 а саме позиція №3 електронного інвойсу: «вологі серветки, виготовлені з нетканого натурального матеріалу», торгівельної марки «FRESHMAKER MULTI-SURFACE WET WIPES» 50 PCS with fliptop ., у кількості 14 місць (168 шт.). Вагою брутто-81.2 кг., вагою нетто -72.8 кг.
Таким чином гр. ОСОБА_1 не задекларував у електронній митній декларації 24UA500500027329U7 товар: №1 а саме позиція №3 електронного інвойсу: «вологі серветки, виготовлені з нетканого натурального матеріалу», торгівельної марки «FRESHMAKER MULTI-SURFACE WET WIPES» 50PCS with fliptop ., у кількості 14 місць (168 шт.). Вагою брутто 81.2 кг., вагою нетто 72.8 кг. які були переміщені через митний кордон України та підлягали обов`язковому декларуванню.
Відповідно до ст. 336 МК України митний контроль здійснюється шляхом проведення митного огляду та перевірки документів і відомостей, які відповідно до статті 335 МК України надаються митним органам під час переміщення товарів через митний кордон України.
Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
У відповідності до статті 258 МК України, під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з п.п.1,4 ч.1 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу.
Відповідно до «Інструкції про порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документу» затвердженої наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 651 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за №1372/21684) декларант зобов`язаний заявити точні відомості про товар у митній декларації.
Тобто, декларант зобов`язаний заявити відомості про товари, які мають містити достатній перелік інформації для їх розпізнання та однозначного віднесення до коду згідно з УКТЗЕД у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення, згідно з основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.
Митним кодексом України передбачено обов`язок особи - декларанта задекларувати товари за встановленою формою. Для виконання вимог та обов`язків щодо належного декларування ст. 266 МК України декларанту надано право перед подачею митної декларації здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах, брати проби та зразки.
Отже, декларант перед подачею митної декларації до митниці мав можливість переконатися щодо відповідності опису, характеристик товару, вазі та заявити в митну декларацію достовірні відомості.
Відповідно до графи №54 відповідальною особою за заповнення та надання до митного органу України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД від 06.08.2024 № 24UA500500027329U7 є декларант/директор ТОВ "Пластік Групп Україна" гр. України ОСОБА_1 , який відповідно до вимог ст. 266 Митного кодексу України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
Таким чином, декларантом/директором ТОВ "Пластік Групп Україна" гр. України ОСОБА_1 , було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст. 257 МК України та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 472 Митного кодексу України.
За даним фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил №0831/50000/24від 11.08.2024року відносно ОСОБА_1 за ст.472 МК України.
В судовезасідання ОСОБА_1 не з`явився, викликавсядо суду, зокрема шляхом направлення судової повістки на адресу зазначену в протоколі та шляхом направленнясмс-повісткина контактнийномер телефонувказаний вматеріалах справи.Відповідно до довідки про доставлення смс-повідомлення, смс-повідомлення про явку в судове засідання доставлено 08.11.2024 року.
Крім того, протокол про порушеннямитних правилмістить підпис ОСОБА_1 зокрема, в графі з інформацією, що розгляд справи відбудеться у Малиновському районному суді м. Одеси.
Беручи до уваги рішення Європейського Суду з прав людини у рішенні "Пономарьов проти України" від 03.04.2008 наголосив, що "сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження". Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу на приватним, суд вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття1КУпАП).
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності повинна добросовісно використовувати надані їй процесуальні права, не зловживати ними та зобов`язана демонструвати готовність брати участь у судовому розгляді і утримуватися від використання методів, які пов`язані зі зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби, передбачені законом для прискорення процедури слухання.
За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та обізнаність ОСОБА_1 про розгляд його справи судом, суд вважає можливим розглянути справу, за відсутності особи, яка притягається до відповідальності, на підставі наявних матеріалів.
Представники митниці Євдокимов Д.А. вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст.472 МК України.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ст.472 МК України за кваліфікуючими ознаками: недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Судом встановлено, що гр. України ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від від 06.08.2024 № 24UA500500027329U7 було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст. 257 МК України та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ч.1 ст.257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митним органом на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів; кількість у кілограмах (вага брутто, нетто) та інших одиницях виміру, тощо.
У відповідності до статті 258 МК України, під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України 30.05.2012 №651 «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» в графі митної декларації № 31 «вантажні місця та опис товарів» зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).
Згідно з ч.8 ст.264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно з ч. 2 ст. 266 МК України, декларант перед подачею митною декларації має право здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах.
Відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до графи №54 відповідальною особою за заповнення та надання до митного органу України документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, зокрема МД від 06.08.2024 № 24UA500500027329U7 є декларант/директор ТОВ "Пластік Групп Україна" гр. України ОСОБА_1 , який відповідно до вимог ст. 266 Митного кодексу України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
Враховуючи права та обов`язки декларанта при поданні митної декларації, які визначені Митним кодексом України, особа мала можливість здійснити фізичний огляд товару з метою декларування точних та достовірних відомостей про товар, однак даним правом не скористалася.
Тобто, проведення фізичного огляду товару є правом декларанта, а внесення до декларації точних та достовірних відомостей обов`язком, за порушення якого встановлена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Отже, судом встановлено, що особою порушено процедуру декларування та не було задекларовано за встановленою формою, передбаченою ст. 257 МК України, точних відомостей про товари, що підлягають обов`язковому декларуванню.
Статтею 472 МК України передбачено відповідальність за недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Викладені вище обставини встановлені при проваджені по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом про порушення митних правил, доповідною запискою інспектора митниці та іншими доказами у їх сукупності.
ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, доказів на спростування наданих суду доказів не надала.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи вищевикладене, суд визнає особу винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.472 МК України та накладає стягнення, відповідно до санкції статті, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 2616 (дві тисячі шістсот шістнадцять ) гривень 00 копійок, з конфіскацією цих товарів, вилучених згідно протоколу про порушення митних правил №0831/50000/24.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ст.ст. 3, 257, 458, 459, 461, 472, 487 МК України, ст. ст. 283-285, 294 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір»,суддя-
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме: 2616 (дві тисячі шістсот шістнадцять ) гривень 00 копійок з конфіскацією цих товарів, вилучених згідно протоколу про порушення митних правил №0831/50000/24.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 (вісімдесят) копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Т.І.Федоренко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123678847 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Федоренко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні