Справа № 711/8562/24
Номер провадження 3/711/2682/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11грудня 2024 м.Черкаси
Cуддя Придніпровського районного суду м.Черкаси Олійник В.М., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ; зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ; працюючого керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІВА - ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 33585132, далі - TOB «ВІВА - ТРЕЙД»),
до адміністративної відповідальності передбаченої ст.212-15 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Національним агентством з питань запобігання корупції головним спеціалістом відділу реалізації матеріалів перевірок Департаменту формування доброчесності політичних фінансів як уповноважена особа Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_2 , виявлено, що TOB «ВІВА - ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 33585132), в особі керівника ОСОБА_1 , здійснюючи грошові внески на користь Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) у 2022 році, порушили пункт 9 частини першої статті 15 Закону в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій юридичною особою, з якою укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 278854,13грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії таких договорів та протягом одного року після припинення їх дії, що є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 212-15 КУпАП.
ОСОБА_1 , повторно не з`явився, причин неявки суду не повідомив, про день, час та місце розгляду адміністративної справи повідомлений належним чином шляхом направлення СМС повідомлень, які отримав.
Приписами ч.2 ст.268 КУпАП визначений вичерпний перелік справ про адміністративні правопорушення, під час розгляду яких участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов`язковою, однак справи щодо притягнення осіб до адміністративної відповідальності заст.212-15 КУпАП до таких не відносяться, тому суд, приймаючи постанову за результатами розгляду стосовно ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за його відсутності, не порушив його право на захист.
Крім того, Європейський суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3квітня 2008 року зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Таким чином, суд виконав свій обов`язок, щодо повідомлення ОСОБА_1 про судовий розгляд справи відносно нього. В свою чергу, ОСОБА_1 достеменно знаючи про те, що відносно нього складено протокол про адміністративне правопорушення, не вжив заходів, щоб дізнатись про стан відомого його судового провадження.
Враховуючи принцип судочинства, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд може провести розгляд справ за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання КУпАП, яким є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержанняКонституціїі законівУкраїни,поваги доправ,честі ігідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконаннясвоїх обов`язків,відповідальності передсуспільством(стаття 1 КУпАП).
Згідно зістаттею 245КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Недотримання строків розгляду справ про адміністративне правопорушення порушуєконституційне правона судовийзахист,гарантованийстаттею 55Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади.
Зазначене дає підстави і зобов`язує суддю розглянути справу без присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності і не з`являється в судове засідання.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 251 КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також іншими документами.
Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та потягом одного року після припинення його дії.
В судовомузасіданні встановлено,що протягом2022року ТО«²ВА -ТРЕИД» наданона підтримкуЧеркаської міськоїорганізації Партії(кодЄДРПОУ 39983007)грошові внескиу розмірі:10.11.2022 на суму15000,00грн;11.11.2022 на суму25000,00грн;14.11.2022 на суму6748,40грн;16.11.2022 на суму 7 500,00 грн; 19.12.2022 на суму15000,00грн., про що зазначено у Звіті Черкаської міської організації Партії за 2022 рік.
Таким чином загальний розмір наданих ТОВ «ВІВА - ТРЕЙД» грошових внесків на підтримку Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) протягом 2022 року становить 69 248,40 грн.
Так, пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Зазначені кошти10.11.2022,11.11.2022,14.11.2022,16.11.2022та19.12.2022 були перерахованіна поточнийрахунок Черкаськоїміської організаціїПартії НОМЕР_2 ,МФО 305229,відкритий вАТ КБ«ПриватБанк» зпризначенням платежу:«Добровільна пожертвазгідно ізлистами №35від 07.11.2022та №41від 05.12.2022»від ТО«²ВА -ТРЕЙД»(кодЄДРПОУ 33585132) зрахунку№UA593223130000026004000000865,МФО 322313,відкритого вАТ «УкрексімБанк» (Додаток 3). Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 15 Закону не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України ProZorro, TOB «ВША - ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 33585132), в особі керівника ОСОБА_1 протягом 2022 року укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 278854,13грн., що становить понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (Прожитковий мінімум станом на 1 січня 2022 року становив 2 481,00 грн: 100 х 2 481,00 = 248 100,00), а саме:
Договір поставки від 16.05.2022 № 88, укладений з Комунальним підприємством «ВОДГЕО» (код ЄДРПОУ 30794986), в особі директора ОСОБА_3 щодо поставки товару на загальну суму 79 059,53 грн. Термін дії договору до 25.05.2022.
Засновником Комунального підприємства «ВОДГЕО» (код ЄДРПОУ 30794986) є Смілянська міська рада (код ЄДРПОУ 25874705), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) від 31.05.2024 за кодом 254716452040.
Договір купівлі - продажу товару від 12.10.2022 № 6389, укладений з Комунальним некомерційним підприємством «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» (код ЄДРПОУ 38553482), в особі директора ОСОБА_4 щодо поставки товару на загальну суму 199 794,60 грн. Термін дії договору до 21.11.2022.
Засновником Комунального некомерційного підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради» (код ЄДРПОУ 38553482) є Черкаська обласна рада (код ЄДРПОУ 24411541), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру від 31.05.2024 за кодом 140094191622.
Відповідно до частини 1, 2 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські та обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Обласні таміські радиє органамимісцевого самоврядування,що представляютьспільні інтереситериторіальних громадсіл,селищ,міст,у межахповноважень,визначених КонституцієюУкраїни,цим таіншимизаконами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
Отже, держава та територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад), забезпечила свої потреби у послугах.
Таким чином, TOB «ВІВА - ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 33585132), в особі керівника ОСОБА_1 здійснюючи грошові внески на користь Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) у 2022 році, порушили пункт 9 частини першої статті 15 Закону в частині недотримання обмежень у здійсненні внесків на підтримку політичних партій юридичною особою, з якою укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 278854,13грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії таких договорів та протягом одного року після припинення їх дії.
Таким чином, ОСОБА_1 порушив встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії, а саме: п.9 ч.1 ст.15 Закону, за що передбачена відповідальність за ст.212-15 КУпАП.
Винуватість ОСОБА_1 у вчиненніадміністративного правопорушеннявстановлена матеріаламисправ,а саме: звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» за 2022 рік; звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Черкаської міської організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» за 2022 рік; банківською випискою по поточному рахунку Черкаської міської організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» за період з 01.01.2022 по 31.01.2022; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.06.2024 за кодом 445828453070; копією Договору поставки від 16.05.2022 № 88; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31.05.2024 заходом 254716452040; копією Договору купівлі - продажу від 12.10.2022 № 6389; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 31.05.2024 за кодом 140094191622; висновок про результати перевірки; звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» за 2022 рік від 11.06.2024 № 486, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 12.06.2024 № 149/24; наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»; листом Національного агентства від 23.09.2024 № 50- 23/70061-24; скріншотом сайту Національного агентства щодо виклику ОСОБА_1 ; трекінгом Укрпошти; листом Національного агентства від 04.10.2024 № 50- 23/73947-24; скріншотом сайту Національного агентства щодо виклику ОСОБА_1 ; трекінгом Укрпошти; листом Національного агентства від 15.10.2024 № 50-20/77214-24; описом вкладенням поштового відправлення; копією списку згрукпованих поштових відправлень від 18.10.2024 № 5969.
Вказані докази у відповідності до ст.251 КУпАП є доказом у справі про адміністративне правопорушення.
Визначаючи вид та міру адміністративного стягнення, суд, виходячи із положень ст.23 КУпАП, зазначає, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.
Враховуючи викладене, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, є необхідним притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 215-15 КУпАП та застосувати до нього адміністративне стягнення в межах санкції ст. 215-15 КУпАП, що відповідає вимогам ст. 23 КУпАП та буде достатнім і необхідним для запобігання новим проступкам.
У відповідності до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» підлягає стягненню з порушника судовий збір.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.212-15, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії.
Стягнути з ОСОБА_1 користь держави судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що дорівнює 605,6 грн.
Відповідно до ч.1ст.307 КУпАПштрафмаєбутисплаченийнепізніше, як через п`ятнадцятьднівзднявручення їй постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбаченихстаттею 300-1 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постановине пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Роз`яснити, що у випадку несплати накладеного на неї штрафу у передбачений законом строк, у випадку примусового виконання постанови суду, до неї може бути застосовано подвійне стягнення штрафу в порядкуст.308 КУпАП,
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м.Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: В. М. Олійник
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123682920 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації |
Адмінправопорушення
Придніпровський районний суд м.Черкас
Олійник В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні