Номер провадження 2-о/754/453/24
Справа № 754/11849/24
У Х В А Л А
Іменем України
11 грудня 2024 року м. Київ, Деснянський районний суд м. Києва, суддя О. Грегуль
ОСОБА_1 - заявник
Міністерство оборони України - заінтересована особа 1
ІНФОРМАЦІЯ_1 - заінтересована особа 2
ВСТАНОВИВ:
Заявником подано заяву про встановлення факту, що має юридичне значення з проханням встановити факт проживання однією сім`єю заявника з ОСОБА_2 без реєстрації шлюбу у період з 2016 по 2023 роки за адресою: АДРЕСА_1 . Вимоги про встановлення факту що має юридичне значення обґрунтовуються тим, що встановлення даного факту необхідне для реалізації прав, передбачених Законом України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин».
Справа перебувала у провадженні судді Таран Н.Г..
У зв`язку із звільненням судді Таран Н.Г. справу передано на повторний автоматизований розподіл.
Новому головуючому справу передано 11.12.2024.
Відповідно до абзацу першого п. 3 постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 31.03.1995, вирішуючи питання про прийняття заяв про встановлення фактів, що мають юридичне значення, судам необхідно враховувати, що ці заяви повинні відповідати як загальним правилам щодо змісту і форми позовної заяви, так і вимогам щодо її змісту. Якщо в заяві не зазначено, який конкретно факт просить встановити заявник, з яких причин неможливо одержати або відновити документ, що посвідчує даний факт, якими доказами цей факт підтверджується або до заяви не приєднано довідки про неможливість одержання чи відновлення необхідних документів, суддя постановляє ухвалу про залишення заяви без руху і надає заявникові строк для виправлення недоліків. У разі невиконання цих вказівок заява вважається неподаною і повертається заявникові, про що суддя постановляє мотивовану ухвалу.
Згідно ст. 316 ЦПК України, 1. Заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання. 2. Підсудність справ за заявою громадянина України, який проживає за її межами, про встановлення факту, що має юридичне значення, визначається за його клопотанням ухвалою судді Верховного Суду.
Згідно ч. 3 ст. 175 ЦПК України, 3. Позовна заява повинна містити: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, якщо позов підлягає грошовій оцінці; обґрунтований розрахунок сум, що стягуються чи оспорюються; 4) зміст позовних вимог: спосіб (способи) захисту прав або інтересів, передбачений законом чи договором, або інший спосіб (способи) захисту прав та інтересів, який не суперечить закону і який позивач просить суд визначити у рішенні; якщо позов подано до кількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з них; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору, якщо такі проводилися, в тому числі, якщо законом визначений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності); зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи; 10) підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього ж відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Згідно ч. 4 ст. 177 ЦПК України, 4. До позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ст. 318 ЦПК України, 1. У заяві повинно бути зазначено: 1) який факт заявник просить встановити та з якою метою; 2) причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; 3) докази, що підтверджують факт. 2. До заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, і довідка про неможливість відновлення втрачених документів.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 12.07.2018 № 2505-VIII, 1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: близькі родичі та члени сім`ї особи, зниклої безвісти за особливих обставин, - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом і мають взаємні права та обов`язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;
Згідно ст. 5 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 12.07.2018 № 2505-VIII, 1. Особа, зникла безвісти за особливих обставин, має всі права, гарантовані Конституцією та законами України, а також має право на всебічне розслідування обставин її зникнення та встановлення її місцеперебування. Держава зобов`язана вжити всіх можливих заходів для розшуку особи, зниклої безвісти за особливих обставин. 2. Права та інтереси особи, зниклої безвісти за особливих обставин, а також її майно підлягають захисту до моменту припинення її розшуку у порядку, передбаченому цим Законом, або оголошення її померлою відповідно до законодавства. 3. У разі якщо особа, зникла безвісти за особливих обставин на території України, є громадянином іншої держави, Національна поліція України зобов`язана в установленому законодавством порядку повідомити уповноважені органи держави, громадянином якої така особа є, про факт її зникнення та про результати її розшуку.
У порушення п. 4 і п. 5 ч. 3 ст. 175 ЦПК України зміст заяви не містить і у ній не викладено обставин і не зазначено доказів чому на порушення ст. 5 Законом України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 12.07.2018 № 2505-VIII заявником не залучається до участі у справі ОСОБА_2 , хоча в самій заяві порушення питання про права/обов`язки останнього.
Також у заяві заявником стверджується про наявність спільної дитини у заявника та ОСОБА_2 і на порушення п. 4 і п. 5 ч. 3 ст. 175 ЦПК України зміст заяви не містить і у ній не викладено обставин і не зазначено доказів на підставі офіційно задокументованих доказів заявником стверджується наявність ОСОБА_2 і заявника спільної дитини.
З урахуванням вищевикладених положень ст. 1 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 12.07.2018 № 2505-VIII на порушення п. 4 і п. 5 ч. 3 ст. 175 ЦПК України зміст заяви не містить і у ній не викладено обставин і не зазначено доказів про наявність у заявника будь-якої інформації щодо осіб про яких йдеться у ст. 1 Закону України «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин» від 12.07.2018 № 2505-VIII, оскільки від правильності вирішення даного питання залежить правильність визначення кола учасників справи з метою недопущення, порушення/обмеження прав/свобод/інтересів даних осіб при вирішенні справи.
У порушення ст. 318 ЦПК України до заяви не додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, зокрема, щодо відмови органами поліції в наданні заявникові необхідної їй інформації на звернення заявника.
У порушення п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України заява не містить РНОКПП заявника.
Практика ЄСПЛ виходить з того, що реалізовуючи пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду, кожна держава - учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух (рішення ЄСПЛ від 16.12.1992 у справі Жоффр де ля Прадель проти Франції).
За таких обставин заява про встановлення факту, що має юридичне значення підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків.
Недоліки мають бути усунуті шляхом подання нової редакції заяви з її копіями і завіреними копіями доданих до неї документів, окрім вже доданих, відповідно до кількості заінтересованих осіб та адрес останніх (якщо декілька адрес) з обґрунтованим спростуванням зазначених недоліків та поданням доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини про неможливість оформлення/отримання відповідної інформації (ч. 2 ст. 318 ЦПК України).
Супровідний лист має містити номер справи і провадження та прізвище і ініціали судді.
Рішеннями ЄСПЛ визначено, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Залишення заяви без руху не є перешкодою в доступі до правосуддя, а є спонуканням до добросовісного користування процесуальними права та неухильного виконання процесуальних обов`язків з метою уникнення затягування розгляду справи, а тим більше і умовах війни.
Керуючись ст. 185 ЦПК України,
УХВАЛИВ:
У справі № 754/11849/24 заяву про встановлення факту, що має юридичне значення ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП у заяві не вказано), залишити без руху та надати строк для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху заявнику.
Ухвала оскарженню не підлягає.
СУДДЯ:
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123683759 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Деснянський районний суд міста Києва
Грегуль О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні