РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
11 грудня 2024 р. Справа № 120/14818/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні, в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області
до: Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), третя особа - Комунальний заклад Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області
про: скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (далі - позивач) з адміністративним позовом до Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі відповідач) про скасування постанови.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю постанови Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 22.10.2024 про закінчення виконавчого провадження № 69600141.
Вказуючи на протиправність зазначеної постанови позивач зауважує, що на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду в адміністративній справі №120/1271/20-а від 26.10.2021 виданий виконавчий лист. У резолютивній частині виконавчого листа зазначено: застосувати до Козинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: вул. Шевченка, б. 5, с. Козинці, Липовецький р-н, Вінницька обл., 22530 шляхом відключення від джерела електроживлення, опломбування вхідних дверей будівлі, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки від 10.01.2020 року № 1, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Виконавчий лист №120/1271/20-а від 05.07.2022 було направлено 04.08.2022 Головним управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області для примусового виконання до Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області, на підставі чого 10 серпня 2022 року відкрито виконавче провадження № 69600141.
Як зазначає позивач, 23 вересня 2024 року до Головного управління Вінницькою обласною прокуратурою направлено заяву від громадянки ОСОБА_1 щодо невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26.10.2021 в справі № 120/1271/20-а про зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Шкільна, 5, с. Козинці, Вінницький район, Вінницька область.
Враховуючи, що виконавчий лист №120/1271/20-а від 05.07.2022 знаходиться на виконанні (ВП № 69600141) у Липовецькому відділі державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Головним управлінням 08.10.2024 року направлено запит щодо стану виконання рішення суду № 120/1271/20-а.
24.10.2024 до Головного управління надійшла відповідь Липовецького відділу ДВС згідно з якою стало відомо, що 07 серпня 2024 року було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті №1 від 10.01.2020, опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі, електрощитову біля господарського виходу залишено для користування з метою усунення порушень. Враховуючи вищевикладене, 22.10.2024 винесено постанову про закінчення виконавчого провадження за виконавчим листом № 120/1271/20-а, виданим 05.07.2022 року, згідно з п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України про виконавче провадження, у якій зазначено про повне та фактичне виконання рішення суду.
З метою більш ретельної перевірки вказаних у зверненні фактів, співробітниками Головного управління 25 жовтня 2024 року здійснено вихід на місце звернення громадянки ОСОБА_1 . За результатами огляду було встановлено, що на вхідних дверях навчального закладу відсутні печатки та повноцінно проходить навчальний процес, що підтверджує невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2021 року в адміністративній справі №120/1271/20-а.
Позивач зазначає, що станом на час звернення до суду з цим позовом експлуатація будівлі Комунального закладу Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, який розташований за адресою: вул. Шкільна, буд. 5, с. Козинці, Вінницький район, Вінницька область, здійснюється з порушенням правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей, а тому, оскільки вимоги зобов"язального характеру, зазначені в рішенні суду в справі №120/1271/20-а не виконані, позивач вважає, що постанова Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 22.10.2024 про закінчення виконавчого провадження № 69600141 є протиправною та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 11.11.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням ( викликом ) сторін та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунальний заклад "Козинецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області" ( після перейменування - Комунальний заклад "Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області). Також даною ухвалою встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті та витребувано у відповідача належним чином завірені копії матеріалів виконавчого провадження ВП №69600141.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обгрунтування зазначає, що 10.08.2022 року на підставі виконавчого листа № 120/1271/20-а, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом про застосування до Козинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: вул. Шкільна, 5, с. Козинці, Липовецького району, Вінницької області шляхом відключення від джерела електроживлення, опломбування вхідних дверей, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки від 10.01.2020 № 1, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної безпеки, старшим державним виконавцем Липовецького районного відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.
07.09.2022 старшим державним виконавцем відділу Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) здійснено виїзд на дільницю за адресою с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та в присутності директора школи Романенко С.Т., заступника директора Ніколайчук Г.В., представника стягувача Танасієнко В.А. та двох понятих ОСОБА_2 , Питель А.С. було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті № 1 від 10.01.2020. Також опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі навчального закладу, електрощитова, яка знаходиться біля господарського виходу залишена для користування з метою проведення робіт з усунення недоліків.
Під час проведення виконавчих дій особи, що брали участь, заперечень не мали, проводилась фото фіксація.
Враховуючи викладене, 22.10.2024 винесено постанову про закінчення виконавчого проваджений згідно пункту 9 частини 1 статті 39 Закону України «Про виконавче провадження», так як рішення суду виконано в повному обсязі.
Судове засідання, призначене на 09.12.2024 року, відкладено в зв"язку з наданням третій особі додаткового часу для подання письмових пояснень по суті справи, враховуючи невчасне отримання ухвали суду про відкриття провадження, та для надання представником третьої особи належних доказів на підтвердження повноважень.
Представником третьої особи подано письмові пояснення щодо позовної заяви. Відповідно до змісту наданих пояснень адміністрація Комунального закладу Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області повідомляє про усунення порушень, викладених в адміністративному позові в справі №120/1271/20-а, а саме зазначає, що: 1) виконано захист будівлі закладу та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог; 2) виготовлено проектно-кошторисну документацію та виконано обробляння дерев`яних елементів горищного покриття (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; 3) проведено експертизу виконаних робіт; 4) виготовлено проектно - кошторисну документацію щодо встановлення пожежної сигналізації з метою облаштування закладу освіти системами автоматичної пожежної сигналізації та пожежогасіння; 5)по мірі надходження коштів у період воєнного стану буде виконано роботи згідно проекту; 6) переносні вогнегасники встановлені у видимих та легкодоступних місцях з навішуванням їх на вертикальні конструкції % висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника; 7) пожежний щит доукомплектований протипожежним інвентарем згідно норм належності; 8) відкориговано та вивішено на видному місці плани (схеми) евакуації учасників освітнього процесу на випадок пожежі; 9) керівник закладу пройшов функціональне навчання у сфері цивільного захисту; 10) виготовлено проектно - кошторисну документацію та збудовано котельню за межами навчального закладу. Будівлю буде введено в експлуатацію по мірі надходження фінансування в період воєнного стану; 11) всі нормативно-правові документи, які повинні бути в закладі освіти з пожежної безпеки ведуться згідно чинного законодавства.
В судове засідання, призначене на 11.12.2024 року, представники позивача, відповідача та третьої особи не з"явились, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце розгляду справи.
Разом з тим, представниками позивача та відповідача подано заяви про розгляд справи без їх участі. При цьому, представником позивача зазначено, що позовні вимоги підтримуються в повному обсязі, а представником відповідача вказано, що підтримуються в повному обсязі доводи відзиву.
Представником третьої особи заяв щодо неможливості прибути в судове засідання з наведенням поважних причин або про розгляд справи буз участі представника третьої особи не подано.
Відповідно до положень ст. 268 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-283-1, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки до електронного кабінету, а за його відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду. Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Таким чином, виходячи з вищенаведених положень КАС України та наявних у справі доказів, суд приходить до висновку, що позивач, відповідач та третя особа належним чином повідомлені про розгляд даної справи, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, з"ясувавши доводи сторін та третьої особи, викладені в поданих заявах по суті справи, дослідивши матеріали справи, в тому числі надані відповідачем копії матеріалів виконавчого провадження №69600141, оцінивши наявні докази, встановив такі фактичні обставини.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 26.10.2021 у справі №120/1271/20-а, яке залишене без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.05.2022, позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Козинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Турбівської селищної ради Липовецького р-ну Вінницької області про застосування заходів реагування задоволено.
Застосовано до Козинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: вул. Шкільна, б. 5, с. Козинці, Липовецький р-н., Вінницька обл., 22530 шляхом відключення від джерела електроживлення, опломбування вхідних дверей будівлі, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки від 10.01.2020 року № 1, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
На виконання вказаного рішення Вінницьким окружним адміністративним судом 05.07.2022 видано виконавчий лист № 120/1271/20-а.
09.08.2022 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області звернулось до Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) із заявою про примусове виконання виконавчого листа № 120/1271/20-а, якою просило прийняти на примусове виконання виконавчий лист у справі №120/1271/20-а, виданий Вінницьким окружним адміністративним судом 05 липня 2022 року, та відкрити виконавче провадження. Як додаток зазначений оригінал виконавчого листа №120/1271/20-а на 1 арк. ( а.с. 61-62 ).
10.08.2022 державним виконавцем Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), на підставі заяви стягувача про примусове виконання, відкрито виконавче провадження № 69600141 щодо виконання виконавчого листа № 120/1271/20-а, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 05.07.2022.
07.09.2022 старшим державним виконавцем відділу Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) здійснено виїзд на дільницю за адресою с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та в присутності директора школи Романенко С.Т., заступника директора Ніколайчук Г.В., представника стягувача Танасієнко В.А. та двох понятих ОСОБА_2 , Питель А.С. було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті № 1 від 10.01.2020. Також опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі навчального закладу, електрощитова, яка знаходиться біля господарського виходу залишена для користування з метою проведення робіт з усунення недоліків (а.с. 64).
22.10.2024 начальником відділу Липовецького відділу державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) прийнято постанову про закінчення виконавчого провадження № 69600141 на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження», у зв"язку з повним фактичним виконанням рішення суду.
Не погоджуючись з вказаною постановою, вважаючи, що рішення суду не виконано в повному обсязі, позивач звернувся до суду з позовом про оскарження такої постанови.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам в цій справі та визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд керується таким.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, що визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, є Закон України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон № 1404-VIII).
Відповідно до статті 1 Закону № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з пункту 1 частини 1 статті 3 Закону № 1404-VIII підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема, виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.
Відповідно до положень частини першої статті 5 Закону № 1404-VIII примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Згідно з частиною 1 статті 18 Закону № 1404-VIII передбачено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Частиною другою вищевказаної статті Закону № 1404-VIII передбачено, що, серед іншого, виконавець зобов`язаний: 1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; 3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання.
Відповідно до приписів пункту 9 частини першої статті 39 виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
Частиною першою статті 74 Закону № 1404-VIII передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.
Спірною у даній справі є постанова про закінчення виконавчого провадження №69600141 від 22.10.2024 року.
Позивач, обґрунтовуючи протиправність вказаної постанови, зазначає, що 23 вересня 2024 року до Головного управління Вінницькою обласною прокуратурою направлено заяву від громадянки ОСОБА_1 щодо невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26.10.2021 в справі № 120/1271/20-а про зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: АДРЕСА_1 . З метою більш ретельної перевірки вказаних у зверненні фактів, співробітниками Головного управління 25 жовтня 2024 року здійснено вихід на місце, зазначене в зверненні громадянки ОСОБА_1 . За результатами огляду було встановлено, що на вхідних дверях навчального закладу відсутні печатки та повноцінно проходить навчальний процес, що підтверджує невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2021 року в адміністративній справі №120/1271/20-а.
Таким чином, позивач зазначає, що станом на даний час експлуатація Комунального закладу Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, який розташований за адресою: вул. Шкільна, буд. 5, с. Козинці, Вінницький район, Вінницька область, здійснюється з порушенням правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей, що свідчить про невиконання рішення суду.
В свою чергу, як встановлено судом з наявних матеріалів справи, 03.08.2024 до Вінницької обласної прокуратури надійшло звернення ОСОБА_1 , в якому було повідомлено про невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26.10.2021 в справі № 120/1271/20-а про зупинення експлуатації будівлі школи за адресою: вул. Шкільна, 5, с. Козинці, Вінницький район, Вінницька область.
14.10.2024 на виконання листа ГУ ДСНС у Вінницькій області від 07.10.2024 керівником Комунального закладу «Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області», а 18.10.2024 на виконання листа ГУ ДСНС у Вінницькій області від 30.09.2024 управлінням гуманітарної політики Турбівської селищної ради надано інформацію про проведені заходи адміністрацією Комунального закладу «Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області» щодо усунення порушень, викладених в адміністративному позові у справі № 120/1271/20-а.
Як зазначає позивач в позові, з наданої керівником Комунального закладу «Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області» та управлінням гуманітарної політики Турбівської селищної ради інформації встановлено наявність порушень в будівлі навчального закладу. А отже, відповідно до вимог чинного законодавства, відсутні підстави для відновлення роботи ліцею.
Згідно з рапортом т.в.о. начальника Вінницького районного управління ГУ ДСНС України у Вінницькій області від 28.10.2024 встановлено, що 25 жовтня 2024 року фахівцем відділу пожежно-профілактичної роботи ЦЗД ГУ ДСНС України у Вінницькій області лейтенантом служби цивільного захисту Павліченком Олександром Васильовичем з метою перевірки обставин, викладених у листі гр. ОСОБА_1 щодо невиконання рішення суду, було здійснено вихід до Комунального закладу Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, розташованого за адресою: Вінницький район, с. Козинці, вул. Шкільна, 5, та проведено урок безпеки з учнями 7-9 класів вищезазначеного навчального закладу.
За результатами виходу виявлено, що на вхідних дверях вищезазначеного навчального закладу відсутні печатки та повноцінно проходить навчальний процес, що підтверджує невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 26.10.2021 р. (справа № 120/1271/20-а) про зупинення експлуатації будівлі Козинецької загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів Липовецької районної ради Вінницької області до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Інформація щодо усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в повному обсязі, викладених у позові, до Вінницького районного управління ГУ ДСНС України у Вінницькій області не надходила.
Таким чином, позивач констатує, що станом на час звернення до суду з позовом експлуатація Комунального закладу Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області, який розташований за адресою: вул. Шкільна, буд. 5, с. Козинці, Вінницький район, Вінницька область, здійснюється з порушенням правил та норм пожежної і техногенної безпеки, що створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей.
В свою чергу, 22.10.2024 відповідачем на запит позивача від 07.10.2024 року направлено на адресу ГУ ДСНС у Вінницькій області лист №31482/22-3-05, яким, зокрема, повідомлено про те, що 07.08.2024 державним виконавцем здійснено виїзд на дільницю за адресою: с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та в присутності директора школи Романенко С.Т., заступника директора Ніколайчук Г.В., представника стягувача Танасієнко В.А. та двох понятих ОСОБА_2 , Питель А.С. було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті від 10.01.2020. Також опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі навчального закладу, електрощитова, яка знаходиться біля господарського виходу залишена для користування з метою проведення робіт з усунення недоліків. Під час проведення виконавчих дій особи, що брали участь, заперечень не мали, проводилась фото фіксація. Враховуючи вищевикладене, 22.10.2024 винесено постанову про закінчення виконавчого провадження згідно з п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження», так як рішення суду виконано в повному обсязі.
Надаючи оцінку вказаним підставам для закінчення виконавчого провадження та правомірності винесення оскаржуваної постанови, суд зауважує таке.
Згідно з частиною 1 статті 18 Закону №1404-VIII, виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до п. 1 ч. 3 статті 18 Закону №1404-VIII виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону.
Це право державного виконавця кореспондує з його обовязком здійснити таку перевірку у випадку, передбаченому ст. 63 Закону №1404-VIII.
Частиною 1 статті 63 Закону № 1404-VIII визначено, що за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.
Проте, за встановлених фактичних обставин справи суд констатує, що в порушення вимог Закону України Про виконавче провадження відповідачем не здійснено належної перевірки виконання боржником рішення суду в справі № 120/1271/20-а, зокрема, не перевірено чи повністю усунуті адміністрацією Комунального закладу «Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області» порушення законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначені в акті перевірки від 10.01.2020 року №1.
Суд ще раз зауважує, що 22.10.2024 відповідачем направлено на адресу ГУ ДСНС у Вінницькій області лист № 31482/22-3-05 про те, що 07.08.2024 державним виконавцем здійснено виїзд на дільницю за адресою: с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та в присутності директора школи Романенко С.Т., заступника директора Ніколайчук Г.В., представника стягувача Танасієнко В.А. та двох понятих ОСОБА_2 , Питель А.С. було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті від 10.01.2020. Також опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі навчального закладу, електрощитова, яка знаходиться біля господарського виходу, залишена для користування з метою проведення робіт з усунення недоліків.
Разом з тим, в матеріалах виконавчого провадження № 69600141 відсутні докази здійснення виїзду державним виконавцем 07.08.2024 на дільницю за адресою: с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та вчинення дій щодо опечатування вхідних дверей будівлі та опломбування електрощитової, зокрема відсутній відповідний акт державного виконавця.
В той же час, наявний в матеріалах виконавчого провадження акт державного виконавця щодо примусового виконання виконавчого листа №120/1271/20-а датований 07.09.2022 і ним встановлено, що старшим державним виконавцем відділу Липовецького районного відділу державної виконавчої служби Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) здійснено виїзд на дільницю за адресою с. Козинці, вул. Шкільна, 5 та в присутності директора школи Романенко С.Т., заступника директора ОСОБА_3 , представника стягувача Танасієнко В.А. та двох понятих ОСОБА_2 , ОСОБА_4 було проведено опечатування вхідних дверей школи, окрім господарського входу, які залишені з метою проведення робіт з усунення недоліків, вказаних в акті № 1 від 10.01.2020. Також опломбовано електрощитову, яка знаходиться на коридорі навчального закладу, електрощитова, яка знаходиться біля господарського виходу, залишена для користування з метою проведення робіт з усунення недоліків.
Додатки до зазначеного акта також свідчать, що відповідні дії мали місце саме 07.09.2022 року.
Аналогічні пояснення, в тому числі щодо дати виїзду - 07.09.2022 року, наведені відповідачем у відзиві на позовну заяву.
Таким чином, встановлені судом обставини свідчать про те, що після виїзду на місце 07.09.2022 року для примусового виконання рішення на протязі наступних двох років державним виконавцем не вчинялося інших виконавчих дій щодо примусового виконання рішення суду №120/1271/20-а, як і не з"ясовувалась інформація щодо усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки боржником.
При цьому, як зазначалось вище, державний виконавець відповідно до п. 1 ч. 3 статті 18 Закону №1404-VIII має право, зокрема, проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону, що кореспондує з обовязком здійснити таку перевірку у випадку, передбаченому ст. 63 Закону №1404-VIII.
Відтак, винесена 22.10.2024 року державним виконавцем постанова про закінчення виконавчого провадження згідно з п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження» є необгрунтованою, оскільки матеріали виконавчого провадження не містять доказів виконання рішення суду в повному обсязі станом на час прийняття такої постанови.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Суд зауважує, що відповідачем не надано доказів щодо належної перевірки державним виконавцем виконання рішення суду в справі № 120/1271/20-а перед винесенням постанови про закінчення виконавчого провадження № 69600141 від 22.10.2024.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що постанова державного виконавця від 22.10.2024 про закінчення виконавчого провадження №69600141 прийнята без належного з"ясування всіх обставин щодо виконання виконавчого листа №120/1271/20-а, передчасно, необгрунтовано, відтак є протиправною та підлягає скасуванню.
Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, надавши оцінку наявним в справі доказам, суд доходить висновку про задоволення адміністративного позову відповідно до вищевикладених мотивів.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 287, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Липовецького відділу Державної виконавчої служби у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції про закінчення виконавчого провадження № 69600141 від 22.10.2024 року.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 287 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення.
За змістом положень абз. 2 ч. 1 ст. 295 КАС України якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, строк апеляційного оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, буд. 11, м. Вінниця, 21021, код ЄДРПОУ 38635397)
Відповідач: Липовецький відділ ДВС у Вінницькому району Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (вул. Василя Липківського, 57, м. Липовець, Вінницький район, Вінницька область, 22500, код ЄДРПОУ 34246125)
Третя особа: Комунальний заклад "Козинецький ліцей Турбівської селищної ради Вінницького району Вінницької області" ( вул. Шкільна, буд. 5, село Козинці, Вінницький район, Вінницька область )
СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123687711 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Заброцька Людмила Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні