Рішення
від 02.12.2024 по справі 320/31010/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 грудня 2024 року № 320/31010/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства "Київський завод "Радар" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось акціонерне товариство «Київський завод «Радар» (далі позивач, АТ «Київський завод «Радар») з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 08.03.2024 №176550414 (форма «Ш»), прийняте відповідачем про застосування до АТ «Київський завод «Радар» (код ЄДРПОУ 14307274) штраф у сумі 20210,48 грн;

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 08.03.2024 №176580414 (форма «Ш»), прийняте відповідачем про застосування до АТ «Київський завод «Радар» (код ЄДРПОУ 14307274) штраф у сумі 857569,16 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки платники податків звільняються від передбаченої Податком кодексом України відповідальності за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, за період коли у платника податків була відсутня можливість виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Крім того, позивач посилається на протиправне неврахування відповідачем його заперечень на акт.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.07.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін; запропоновано відповідачу подати до суду відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнав та зазначив, що до більшості податкових декларацій з податку на додану вартість, які зазначені в акті перевірки, по яким грошові зобов`язання з ПДВ сплачено з порушенням строків, норми Податкового кодексу України, які передбачаються звільнення платників податків від відповідальності за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, не застосовуються. По іншим податковим деклараціям з податку на додану вартість, які припадають на період з 20.01.2022 по 18.02.2022 до них така норма застосовується, проте позивачем пропущено строк. Крім того, відповідачем вказано, що позивачем не надано належного підтвердження причинно-наслідкового зв`язку між дією форс-мажорних обстави і неможливістю виконання податкового обов`язку.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Головним державним інспектором відділу застосування штрафних санкцій з ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у м. Києві Кочергою С.І. на підставі п. 16.1. ст. 16, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-V із змінами та доповненнями проведено камеральну перевірку дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету AT «Київський завод «Радар» (код ЄДРПОУ 14307274), за результатами якої складено акт від 14.02.2024 №11616/Ж5/26-15-04-14-03.

Перевіркою встановлено порушення AT «Київський завод «Радар» граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість, визначених п. 50.1. ст. 50, п. 57.1 ст. 57, п. 203.2 ст. 203, п.п. 69.1 п. 69 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу України, з урахуванням ст. 102 Кодексу.

AT «Київський завод «Радар» в порядку статті 86 Податкового кодексу України подано заперечення від 04.03.2024 №159 до акту від 14.02.2024 №11616/Ж5/26-15-04-14-03.

Листом Головного управління ДПС у м. Києві від 13.03.2024 № 3782/1/26-15-04-14-08 повідомлено позивача про залишення заперечення без розгляду.

На підставі висновків акта перевірки, Головним управлінням ДПС у м. Києві винесено податкові повідомлення-рішення:

№176550414 від 08.03.2024, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5%, в сумі 20 210,48 грн;

№176580414 від 08.03.2024, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10%, в сумі 857 569,16 грн.

Позивач, вважаючи зазначені податкові повідомлення-рішення протиправними, звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 31.1 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Відповідно до пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктами 54.1, 54.5 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Якщо граничний строк сплати податкового зобов`язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов`язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Крім того, у відповідності до пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України сума податкового зобов`язання зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до пункту 124.1 статті 124 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи, камеральною перевіркою встановлено несвоєчасну сплату AT «Київський завод «Радар» узгоджених сум грошового зобов`язання з податку на додану вартість, чим порушено п.50.1 ст.50, п.57.1 ст.57, п.203.2 ст.203 та п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 ПК України, а саме:

по декларації від 18.09.2020 № 9236780909 - граничний термін сплати податку (916,75 грн) - 30.09.2020, фактично сплачено - 27.04.2021 із затримкою 209 календарних днів;

по декларації від 18.09.2020 № 9236780909 - граничний термін сплати податку (29,60 грн) - 30.09.2020, фактично сплачено - 28.04.2021 із затримкою 210 календарних днів;

по декларації від 18.09.2020 № 9236780909 - граничний термін сплати податку (2603,29 грн) - 30.09.2020, фактично сплачено - 28.04.2021 із затримкою 210 календарних днів;

по декларації від 18.09.2020 № 9236780909 - граничний термін сплати податку (17371,01 грн) - 30.09.2020, фактично сплачено - 05.05.2021 із затримкою 217 календарних днів;

по декларації від 18.11.2020 № 9304686624 - граничний термін сплати податку (31829,00 грн) - 30.11.2020, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 764 календарних дні;

по уточнюючому розрахунку від 02.12.2020 № 9318550117 - граничний термін сплати 02.12.2020, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 762 календарних дні;

по уточнюючому розрахунку від 15.12.2020 № 9334652811 - граничний термін сплати 15.12.2020, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 749 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 01.12.2021 № 9365688761 - граничний термін сплати 01.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 398 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 01.12.2021 № 9365684126 - граничний термін сплати 01.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 398 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 03.12.2021 № 9367152005 - граничний термін сплати 03.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 396 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 03.12.2021 № 9367182437 - граничний термін сплати 03.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 396 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 03.12.2021 № 9367186868 - граничний термін сплати 03.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 396 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 07.12.2021 № 9370585389 - граничний термін сплати 07.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 392 календарних дні;

по уточнюючому розрахунку від 10.12.2021 № 9375334876 - граничний термін сплати 10.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 389 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381144248 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381146759 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381152024 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381144248 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381156605 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 14.12.2021 № 9381139422 - граничний термін сплати 14.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 385 календарних днів;

по декларації від 20.12.2021 № 9387768002 - граничний термін сплати податку - 30.12.2021, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 369 календарних днів;

по декларації від 20.12.2021 № 9422608821 - граничний термін сплати податку 31.01.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 337 календарних днів;

по декларації від 18.02.2022 № 9035128479 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 20.07.2022 № 9134076891 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 20.07.2022 № 9134072909 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 20.07.2022 № 9134062076 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 20.07.2022 № 9134068652 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 20.07.2022 № 9133733293 - граничний термін сплати податку 01.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 155 календарних днів;

по декларації від 22.08.2022 № 9163845261 - граничний термін сплати податку 30.08.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 126 календарних днів;

по декларації від 20.09.2022 № 9187756875 - граничний термін сплати податку 30.09.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 95 календарних днів;

по декларації від 20.10.2022 № 9215618414 - граничний термін сплати податку 30.10.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 64 календарних дні;

по декларації від 21.11.2022 № 9247350460 - граничний термін сплати податку 30.11.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 34 календарних дні;

по уточнюючому розрахунку від 22.12.2022 № 9275873812 - граничний термін сплати податку 22.12.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 12 календарних днів;

по декларації від 20.12.2022 № 9274064847 - граничний термін сплати податку (43289,13 грн; 67051,00 грн) 30.12.2022, фактично сплачено - 03.01.2023 із затримкою 4 календарних дні;

по декларації від 20.12.2022 № 9274064847 - граничний термін сплати податку (87150,87 грн) 30.12.2022, фактично сплачено - 23.01.2023 із затримкою 24 календарних дні;

по декларації від 20.01.2023 № 9300722437 - граничний термін сплати податку 30.01.2023, фактично сплачено - 23.03.2023 із затримкою 52 календарних дні;

по декларації від 20.03.2023 № 9054743519 - граничний термін сплати податку (6334,00 грн) 30.03.2023, фактично сплачено 18.04.2023 із затримкою 19 календарних днів;

по декларації від 20.03.2023 № 9054743519 - граничний термін сплати податку (80816,87 грн) 30.03.2023, фактично сплачено 24.04.2023 із затримкою 25 календарних днів;

по уточнюючому розрахунку від 17.04.2023 № 9082440484 - граничний термін сплати податку 17.04.2023, фактично сплачено 24.04.2023 із затримкою 7 календарних днів;

по декларації від 19.04.2023 № 9085190951 - граничний термін сплати податку 01.05.2023, фактично сплачено 08.05.2023 із затримкою 7 календарних днів.

Позивачем не заперечується той факт, що сплата вказаних вище узгоджених грошових зобов`язань з ПДВ здійснена поза межами граничних строків, встановлених Податковим кодексом України, проте, на його переконання, він як платник податків звільняється від передбаченої Податком кодексом України відповідальності за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, за період коли у платника податків була відсутня можливість виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні у відповідності до положень пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України та згідно з п. 101.5 ст. 101 Податкового кодексу України нараховані штрафні санкції за відповідний період підлягають списанню.

Суд зазначає, що Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року №2260-ІХ (далі Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27.05.2022.

Слід зазначити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Абзацом 18 підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, з урахуванням змін внесених Законом України № 2260-ІХ, визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з Податковим кодексом України. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), не застосовуються.

Отже, тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022, переважають норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податків податкових обов`язків у випадках та за умов, передбачених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Тому, норма пункту 52 і підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків та зборів на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), не застосовуються з 27.05.2022 на період дії воєнного стану.

Згідно з підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, з урахуванням змін внесених Законом України від 13 грудня 2022 року №2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі Закон №2836-ІХ), який набрав чинності 03.01.2023, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, граничний термін виконати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання своїх обов`язків за умови сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), І квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду) не пізніше 01 серпня 2022 року.

Зміни внесені Законом №2836-ІХ до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України застосовуються з 27 травня 2022 року.

Отже, починаючи з 27.05.2022 до платників податків, які мали можливість виконувати свої податкові обов`язки, зокрема, щодо сплати податків та зборів, але не виконали їх у строки визначені підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, з урахуванням змін внесених Законом №2836-ІХ, застосовуються штрафні (фінансові) санкції (штрафи).

З огляду на встановлені вище обставини справи, з урахуванням викладених норм, суд погоджується з доводами відповідача про те, що стосовно несвоєчасної сплати грошових зобов`язань згідно податкових декларацій з податку на додану вартість та уточнюючих розрахунків, які датовані з 18.09.2020 по 20.12.2021, вказана норма щодо звільнення від відповідальності не застосовується.

Стосовно несвоєчасної сплати узгоджених грошових зобов`язань згідно податкових декларацій, поданих починаючи з січня 2022 року, то, як зазначено вище, платник податків звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання своїх обов`язків згідно вказаної норми, але за умови якщо податки та збори за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), І квартал 2022 року(для квартального звітного (податкового) періоду) сплачені не пізніше 01.08.2022.

Водночас, як вбачається з матеріалів справи, позивачем сплачено податки за податковою звітністю за вказаний період 03.01.2023, тобто з пропущеним строком до 01.08.2022.

По іншим, вказаним в акті, податковим деклараціям та уточнюючих розрахункам, починаючи з серпня 2022 року, грошові зобов`язання з податку на додану вартість сплачувались із порушенням строків, передбачених п.57.1 ст.57, п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України.

При цьому, суд також звертає увагу, що відповідно до Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 року №225 (далі Порядок №225) у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Згідно Порядку №225 керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.

Вказаний Порядок не містить обмежень стосовно податкових періодів (до набрання чинності вказаним Порядком або після), за які неможливо виконувати податкові обов`язки, або інформацію щодо обставин, пов`язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації. Тобто, платник податків вправі у заяві визначити будь-який період, починаючи з 24.02.2022 року, за який неможливо виконувати податкові обов`язки.

Доказів подання будь-яких заяв та документів щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків, у тому числі, відповідно до Порядку №225, до Головного управління ДПС у м. Києві позивачем не надано.

Слід зазначити, що посилання на сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатись поважною причиною для звільнення від відповідальності за порушення строків сплати узгоджених зобов`язань.

До позовної заяви не надано належних доказів на підтвердження існування обставин, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасної сплати позивачем вказаних сум грошового зобов`язання.

Таким чином, висновки викладені у акті перевірки від 14.02.2024 №11616/Ж5/26-15-04-14-03 щодо порушення термінів сплати узгоджених грошових зобов`язань з податку на додану вартість є правомірними та відповідають нормам чинного законодавства.

Решта наведених позивачем аргументів не спростовують правильності висновків контролюючого органу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті контролюючим органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України та скасуванню не підлягають.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частинами першою, другою статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України та надавши оцінку доказам, наявним у матеріалах справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову та відсутність підстав для його задоволення.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 90, 139, 241-246 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. У задоволенні адміністративного позову акціонерного товариства «Київський завод «Радар» (03150, м. Київ, вул. Предславинська, 35, код ЄДРПОУ 14307274) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.03.2024 №176550414, від 08.03.2024 №176580414, відмовити.

2. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123689407
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/31010/24

Ухвала від 09.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні