Рішення
від 10.12.2024 по справі 340/6540/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/6540/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із позовною заявою в якій просить:

- визнати протиправними діяння Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях щодо : відмови виготовити та направити до ГУ ПФУ в Кіровоградській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на листопад 2019 року, щодо ОСОБА_1 , відповідно вимог ст.43,ст.63 Закону України 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб та з врахуванням положень постанови КМУ від 13.02.2008року №45 Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 p. N 393, Закону України Про індексацію грошових доходів населення від 03.07.1991 р. № 1282-ХИ та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", із обов`язковим зазначенням відомостей про всі розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) станом на 01.12.2019року та в довідку включити посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби в поліції(міліції), надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції, індексація в сумі 887.09 грн., надбавка 100 %, яка складає у відсотках від суми: посадовий оклад 2470 грн., оклад за військовим званням 1000 грн. та надбавка за стаж служби в поліції 1388,00 грн. що дорівнює- 4858 грн, доплату за службу в нічний час -у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час;-864,50грн та премії, для проведення з 01.12.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) перерахунку основного розміру пенсії;

- зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях виговити та направити до ГУ ПФУ в Кіровоградській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на листопад 2019 року, щодо ОСОБА_1 , відповідно вимог ст.43,ст.63 Закону України 2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб та з врахуванням положень постанови КМУ від 13.02.2008року №45 Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393, Закону України Про індексацію грошових доходів населення від 03.07.1991 р. № 1282-ХИ та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", із обов`язковим зазначенням відомостей про всі розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) станом на 01.12.2019року та в довідку включити посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби в поліції(міліції), надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції, індексація в сумі 887.09 грн., надбавка 100 %, яка складає у відсотках від суми: посадовий оклад 2470 грн., оклад за військовим званням 1000 грн. та надбавка за стаж служби в поліції 1388,00 грн., що дорівнює-4858 грн, доплату за службу в нічний час - у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час;-864,50грн та премії, для проведення з 01.12.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) перерахунку основного розміру пенсії.

В обґрунтування вимог зазначив, що є пенсіонером органів внутрішніх справ, перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ). Державною установою "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Кіровоградській області" виготовлено довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії за № 8255 від 17.06.2021 р. Однак, до вказаної довідки не включено індексацію грошового забезпечення поліцейських ГУ НП в Кіровоградській області за листопад 2019року з урахуванням спеціального звання в сумі -887,09грн, надбавку 100 %, яка складає у відсотках від суми: посадовий оклад, окладу за військовим званням та надбавки за стаж служби в поліції, доплату за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час. 28.08.2024 позивач звернувся із заявою до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях, щодо виготовлення та направлення до ГУ ПФУ в Кіровоградській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на листопад 2019 року, із обов`язковим зазначенням відомостей про всі розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) станом на 01.12.2019року та в довідку включити посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби в поліції (міліції), надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції, середня по Україні за період з 19.11.2019 по 18.12.2019 надбавка за службу в умовах режимних обмежень, індексація в сумі 887.09 грн., надбавка 100 %, яка складає у відсотках від суми: посадовий оклад 2470 грн., оклад за військовим званням 1000 грн. та надбавка за стаж служби в поліції 1388,00 грн. = 4858 грн, доплату за службу в нічний час - у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час;-864,50 та премії середньої по Україні за період з 19.11.2019 по 18.12.2019 для проведення з 01.12.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) перерахунку основного розміру пенсії. Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях листом від 05.09.2024 року за № 31/31/К-2122-1667-2024 відмовлено у виготовленні оновленої довідки з урахуванням вищеозначених грошових виплат, оскільки Урядом рішення щодо перерахунку пенсій не приймалося, жодних змін до Постанови №988 щодо збільшення грошового забезпечення поліцейських не вносилося та індексація не визначена Постановою №988, як один із видів грошового забезпечення поліцейського, указ Президента від 04.10.1996року №926/96 втратив чинність про встановлення надбавки. Позивач вважає протиправними дії відповідача щодо не включення вищео значених грошових виплат у довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії.

Відповідач позов не визнав, надав до суду письмовий відзив, у якому зазначив, що зазначені позивачем вище означених грошові виплати не враховується при перерахунку пенсії ( а.с.77-82).

Представник третьої особи у пояснення щодо позову просив відмовити в задоволенні вимог ( а.с. 74-75).

Дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Позивач є пенсіонером органів внутрішніх справ з 2005 року, перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (а.с. 39).

Державною установою "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Кіровоградській області" виготовлено довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії за № 8255 від 17.06.2021 за листопад 2019 року, відповідно до якої грошове забезпечення за прирівняною посадою поліцейського поліції особливого призначення (молодший склад) становив:

посадовий оклад - 2 470,00 грн.;

оклад за спеціальним званням ст. сержант поліції 1 000 грн;

надбавка за стаж служби в поліції (40 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням) -1388,00 грн.;

надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції ( 39, 9 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням та надбавки за стаж служби) - 1942,71 грн;

премія (125,22 відсотків грошового забезпечення) - 8 515,85 грн.

Всього - 15 316,57 грн.

28.08.2024 позивач звернувся із заявою до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях, щодо виготовлення та направлення до ГУ ПФУ в Кіровоградській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на листопад 2019 року, із обов`язковим зазначенням відомостей про всі розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) станом на 01.12.2019року та в довідку включити посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби в поліції (міліції), надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції, середня по Україні за період з 19.11.2019 по 18.12.2019 надбавка за службу в умовах режимних обмежень, індексація в сумі 887.09 грн., надбавка 100 %, яка складає у відсотках від суми: посадовий оклад 2470 грн., оклад за військовим званням 1000 грн. та надбавка за стаж служби в поліції 1388,00 грн. = 4858 грн, доплату за службу в нічний час - у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час;-864,50 та премії середньої по Україні за період з 19.11.2019 по 18.12.2019 для проведення з 01.12.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) перерахунку основного розміру пенсії ( а.с.40-44).

Відповідачем листом від 05.09.2024 року за № 31/31/К-2122-1667-2024 відмовлено у виготовленні оновленої довідки з урахуванням вищеозначених грошових виплат, оскільки Урядом рішення щодо перерахунку пенсій не приймалося, жодних змін до Постанови №988 щодо збільшення грошового забезпечення поліцейських не вносилося та індексація не визначена Постановою №988, як один із видів грошового забезпечення поліцейського, указ Президента від 04.10.1996року №926/96 втратив чинність про встановлення надбавки. Позивач вважає протиправними дії відповідача щодо не включення вищеозначених грошових виплат у довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ( а.с.52-53).

Позивач не погодившись з діями відповідача звернувся до суду із позовом про захист порушених прав.

Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

У справі, яка розглядається спір виник через порушення, на думку позивача, його права на перерахунок пенсії у зв`язку із неправомірністю дій державного органу, який видає довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії особі, яка проходила службу в ОВС у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення діючих поліцейських Національної поліції, які полягають у невключені до складових цього грошового забезпечення поліцейських сум індексації грошового забезпечення, надбавки, доплати за службу в нічний час, премії.

Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих поліцейських, є положення частини третьої статті 43 та частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII.

Порядок здійснення перерахунку пенсій військовослужбовців, інших осіб, які отримують пенсію відповідно до Закону № 2262-ХІІ у тому числі колишніх працівників міліції, врегульовано статтею 63 цього Закону та Порядком №45.

Відповідно до частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Згідно із статтею 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII «Про Національну поліцію» визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України. Пунктом 4 частини десятої статті 62 цього Закону, якою врегульовані гарантії професійної діяльності поліцейського визначено, що поліцейський своєчасно і в повному обсязі отримує грошове забезпечення та інші компенсаційні виплати відповідно до закону та інших нормативно-правових актів України.

Статтею 94 Закону № 580-VIII регламентовано грошове забезпечення поліцейських, згідно із частиною першою якої поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається Кабінетом Міністрів України залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.

Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України (частина друга статті 94 Закону № 580-VIII).

Нормативно-правовими актами, якими визначається розмір грошового забезпечення, його складові, умови та порядок його виплати, є постанова № 988 та Порядок № 260, відповідно, якими не передбачено такого додаткового виду грошового забезпечення для перерахунку пенсії як індексація грошового забезпечення.

Разом з цим, відповідно до частини п`ятої статті 94 вказаного Закону № 580-VIII грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону.

Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України врегульовано Законом України від 03.07.1991 № 1282-XII «Про індексацію грошових доходів населення» (далі - Закон № 1282-XII).

Відповідно до статті 1 Закону № 1282-XII індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Статтею 2 вказаного Закону визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення) та пенсії.

Економічною підставою для проведення індексації грошових доходів населення згідно зі статтями 4, 6 Закону № 1282-ХІІ є факт, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Також ознаками, що характеризують індексацію доходів громадян, є місце отримання відповідних доходів, а також джерела їх фінансування (частина перша статті 9 Закону № 1282-XII).

Отже, індексація має спеціальний статус виплати з боку держави у формі відшкодування знецінення грошових доходів громадян, зокрема, пенсії, стипендії, оплати праці (грошового забезпечення), які мають систематичний характер, а тому, індексація є невід`ємною складовою частиною сум при розрахунку пенсії військовослужбовцям, колишнім працівникам органів внутрішніх справ, поліцейським, тощо.

Обов`язковий характер індексації визначається статтею 18 Закону України від 05.10.2000 № 2017-ІІІ «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» (далі - Закон № 2017-ІІІ), у якій зазначається, що законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії, зокрема, щодо індексації доходів населення з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін.

Державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (частина друга статті 19 Закону № 2017-ІІІ).

Тож, суд констатує, що дійсно індексація грошового забезпечення має систематичний (щомісячний) характер, а її правова природа полягає у підтриманні купівельної спроможності рівня заробітної плати (грошового забезпечення) внаслідок її знецінення через подорожчання споживчих товарів і послуг.

У той же час, у рішенні Конституційного Суду України від 13.05.2015 № 4-рп/2015 у справі № 1-9/2015 Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення першого речення частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ необхідно розуміти так, що до встановлених виключно законами України нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, на підставі введення яких усі призначені за цим законом пенсії підлягають перерахунку, належать лише надбавки, доплати, підвищення.

Таким чином, індексація грошового забезпечення не підлягає врахуванню при перерахунку пенсії на підставі частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ.

Поряд з цим, відповідно до статті 64 Закону №2262-ХІІ у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.

Підстави для проведення індексації визначено статтею 4 Закону № 1282-XII, відповідно до якої індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначає Порядок № 1078.

Пунктом 2 постанови № 118 установлено, що з 01.03.2022 розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31.12.2021 включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.

Підвищення пенсії, передбачене абзацом першим цього пункту, встановлюється додатково до щомісячної доплати до пенсії, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 № 713 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб».

Підвищення на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, застосовується також у разі поновлення виплати пенсії, призначеної до 31.12.2021 відповідно до Закону № 2262-ХІІ, та перерахунку пенсії відповідно до Закону № 2262-ХІІ, крім перерахунків пенсії, що проводилися у період з 01.01.2021 до 28.02.2022 за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до частини четвертої статті 63 зазначеного Закону.

Підвищення пенсії, передбачене цим пунктом, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ.

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що об`єктом здійснення індексації доходів позивача, є його дохід у формі пенсії, а не розмір грошового забезпечення діючого поліцейського за прирівняною посадою, яку обіймав позивач на момент звільнення, а тому, відсутні підстави для врахування індексації цього грошового забезпечення при формуванні довідки для перерахунку його пенсії.

Отже пенсія, яку позивач отримує, є об`єктом індексації, що має нараховуватись щомісячно, за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив встановлений поріг індексації, у частині, що дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Проведення індексації призначеної (перерахованої) позивачу пенсії (з урахуванням надбавок, доплат та підвищень) є встановленим механізмом підвищення грошових доходів населення, що дає можливість відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг, реалізація якого дає підстави стверджувати про дотримання державних гарантій, спрямованих на підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, у розумінні Закону України від 05.10.2020 № 2017-III «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії».

Таким чином, системний аналіз наведених норм права свідчить про те, що, суми індексації грошового забезпечення поліцейських не віднесені до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та не підлягають зазначенню у довідці про грошове забезпечення позивача для перерахунку його пенсії.

До спірних відносин суд застосовує правові Верховного Суду викладені у постанові від 21.06.2023 у справі № 480/11090/21 та постанові від 30 січня 2024 року у справі № 580/1974/23.

Таким чином, вказана вимога є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.

Щодо доводів позивача про не зазначення суми надбавки у розмірі 100 % та про невірне визначення відповідачем періоду, за який були взяті середні розміри надбавки за специфічні умови проходження служби та премії, а саме, позивач вважає, що вказаний період повинен бути з 19 листопада 2019 року по 18 грудня 2019 року, суд зазначає, що вказана вимога є необґрунтованою у зв`язку з наступним.

Відповідно до п.5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 р. N 45 (у редакції станом на день видачі довідки) визначено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

З аналізу вказаної норми судом встановлено, що при визначених вказаних складових береться за основу місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії.

Відповідно до вище зазначеного рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 грудня 2021 року у справі № 340/9541/21 встановлено, що право на перерахунок пенсії у позивача виникло 19.11.2019, тобто у листопаді 2019 року, а тому відповідач правомірно визначив розмір надбавки за специфічні умови проходження служби та премію, враховуючи середні розміри вказаних складових саме за листопад 2019 року.

Враховуючи викладене, вказані вимоги є необґрунтованою та також не підлягає задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині включення до нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на листопад 2019 року доплати за службу в нічний час -у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час-864,50грн, суд зазначає наступне.

Відповідно до правового висновку, що викладений у постанові Вищого адміністративного суду України від 16.05.2013 №к-41840/10-с, судом вказано на необґрунтованість позовних вимог в частині зобов`язання відповідача включити до грошового забезпечення при обчисленні пенсії доплату за роботу в нічний час у розмірі 35% посадового окладу, яка виплачувалась особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ відповідно до Указу Президента України від 04.10.1996 року №926 «Про умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати працівників органів внутрішніх справ».

Оскільки така доплата не носить постійного характеру, тобто є тимчасовою і залежить від кількості відпрацьованого вночі часу, вона не є додатковим видом грошового забезпечення і не може бути включена до грошового забезпечення при обчисленні пенсії за вислугу років.

Таким чином, у даному випадку, суб`єктом владних повноважень при вирішенні питання про призначення й обчислення пенсії, вірно не враховано доплату за роботу у нічний час до складу грошового забезпечення, з якого позивачу обчислено пенсію.

У зв`язку із цим позовні вимоги в цій частині також задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях (вул. Ботанічна, буд. 24, м. Вінниця, 21010, ЄДРПОУ 45400935), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (вул. Соборна, 7А, м. Кропивницький, 25009) про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду А.В. САГУН

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123690183
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —340/6540/24

Рішення від 10.12.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. САГУН

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. САГУН

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні