ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/10522/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клочка К.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі також позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі також відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить:
- визнати протиправними дії Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції в особі керівника юридичної особи Колесник Наталії Юріївни, щодо винесення висновку від 20 березня 2024 року про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану, актового запису про народження у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , актовий запис про народження за № 00007699635 від 23 грудня 2009 р. 16603643 винесеного Шевченківським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції;
- скасувати висновок від 20 березня 2024 року про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану, актового запису про народження у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , актовий запис про народження за № 00007699635 від 23 грудня 2009р. 16603643, винесений Шевченківським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції;
- зобов`язати Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, внести зміни у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження за № 00007699635 від 23 грудня 2009 р. 16603643: ОСОБА_1 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме: в розділі: 5.Реєстрація актового запису про народження:
А) Відомості про актовий запис: Орган державної реєстрації актів цивільного стану, що склав актовий запис: Центральний відділ реєстрації актів цивільного стану Полтавського міського управління юстиції Полтавської області; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: Міський ЗАГС м.Полтава Міського Виконкому депутатів трудящих;
Б) Місце народження: Україна, Полтавська обл., м. Полтава; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: УРСР/СРСР, Полтавська область, м. Полтава;
У витягу (на другій сторінці) в розділі: відомості про батька:
А) Громадянство:- - - -; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: СРСР;
Б) Місце проживання: АДРЕСА_1 ; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: АДРЕСА_1 ;
Відомості про матір:
А) Громадянство:- - - -; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: СРСР;
Б) Місце проживання: АДРЕСА_1 ; в даному пункті слід внести зміни наступного тексту: АДРЕСА_2 ;
Підстава запису відомостей про батьків: свідоцтво про укладення шлюбу Центральний відділ реєстрації актів цивільного стану Полтавського міського управління юстиції 26.09.1969р. а/з № 2039 Державна реєстрація народження проведена відповідно до статті 133 Сімейного кодексу України; в даному пункті слід викласти у наступній редакції: Підстава запису відомостей про батьків: свідоцтво про укладення шлюбу Полтавського міського бюро РАГС 26.09.1969р. а/з № 2039 Державна реєстрація народження проведена відповідно до статті 17 Закону СРСР «Про затвердження основ законодавства союзу РСР та союзних республік про шлюб та сім`ю».
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на те, що з метою приведення у відповідність даних про факт народження Живонародженої Людини (факт реєстрації акту цивільного стану громадянина щодо актового запису про народження) яка відбулася в минулому часі, та відсутністю витягу з Книги реєстрації актів про зародження, Міського бюро ЗАГС м. Полтава Виконкому міського депутатів трудящих, з зробленим записом за №34 від 05.01.1973 року (про народження ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_4 та виданого на основі цього Свідоцтва про народження на ім`я ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_4 (Серія НОМЕР_1 від 05 січня 1973 року)), потрібно внести дійсні дані (шляхом внесення змін) у Державний реєстр актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження, щодо актового запису про зародження: ОСОБА_1 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_3 . Позивач наголошував, що станом на 12.12.1972 така країна, як Україна не існувала, а м. Полтава Полтавської області територіально було розташоване на території Української Радянської Соціалістичної Республіки, що є загальновідомим фактом і доказуванню не підлягає. Таким чином, на думку позивача, дані щодо громадянства ОСОБА_1 та його батьків, місця народження позивача, місця проживання батьків позивача, органів реєстрації та нормативних актів, - слід внести у тих назвах, які були чинними станом на дату відповідної події.
Однак відповідач відмовив ОСОБА_1 у внесенні змін до актового запису цивільного стану, актового запису про народження у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян, тому позивач вважав спірний висновок протиправним й таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2024 року у справі 440/10522/24 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю її вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
17 вересня 2024 року позивач надав до суду документи, чим усунув недоліки позовної заяви, визначені ухвалою суду від 06 вересня 2024 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2024 року відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників у порядку статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у відзиві на позовну заяву заперечує проти задоволення позову, посилаючись на те, що діючи в рамках законодавства України, на виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2024 року по справі № 440/11086/23, Відповідачем повторно розглянуто заяву ОСОБА_1 № S/1972-12-12/004/2022 в тому числі з наданням оцінки по її суті, за результатом чого винесено Висновок про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану від 20.03.2024. При реалізації відповідних повноважень на виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 07 березня 2024 року по справі № 440/11086/23 Відділ виходив із засад, що правові підстави внесення змін до актових записів цивільного стану визначаються, зокрема, Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» від 1 липня 2010 року № 2398-VI (далі - Закон № 2398). Висновок про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану від 20.03.2024 містить причини відмови та відомості про можливість її оскарження в судовому порядку, чим дотримано Відділом вимог абз. 3 ч. 1 ст. 22 Закону № 2398. Враховуючи вищевикладене, Відділ діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, відповідно дії відповідача є правомірними. Крім того, "заява-претензія" ОСОБА_1 створена не у відповідності до п. 1.5 Правил № 96/5, а саме не шляхом їх формування та реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян та без пред`явлення паспорта громадянина України ОСОБА_1 "Заява - претензія" ОСОБА_1 містить прохання "внести зміни у Державний реєстр актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження заявника: ОСОБА_1 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_3 ", однак не зазначає які саме зміни до актового запису просить унести заявник, що свідчить про ненадання у заяві-претензії відповідей на всі запитання, що не відповідає п. 2.2 р. ІІ Правил № 96/5.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.
23.12.2009 запис акта про народження №34 від 05.01.1972 гр. ОСОБА_1 (далі - актовий запис) зареєстровано у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян реєстратором Центрального відділу реєстрації актів цивільного стану Полтавського міського управління юстиції Полтавської області.
27.05.2022 до Відділу надійшла заява-претензія гр. ОСОБА_1 від 22.05.2022 №S/1972-12-12/004/2022 (далі - заява-претензія) щодо внесення змін до Державного реєстру актів цивільного стану громадян, актового запису про народження ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Листом від 10.06.2022 №261/20.22-20 позивача повідомлено про відсутність підстав для внесення змін до актового запису про народження та Державного реєстру актів цивільного стану громадян в частині місця народження та громадянства.
Позивач не погодився із діями відповідача щодо відмови внести зміни до актового запису про народження Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження, у зв`язку з чим звернувся до суду з позовом.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 10.10.2022 у справі №440/6298/22 у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 10.05.2023 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково: рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 10.10.2022 у справі №440/6298/22 скасовано; прийнято постанову, якою позов ОСОБА_1 задоволено частково: зобов`язано Шевченківський районний у місті Полтаві відділ державної реєстрації актів цивільного стану Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № S/1972-12-12/004/2022 від 22.05.2022 щодо внесення змін до актового запису про народження у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження ОСОБА_1 ; в іншій частині в задоволенні позовних вимог відмовлено.
На виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 10.05.2023 у справі № 440/6298/22 Відділом здійснено повторний розгляд заяви ОСОБА_1 № S/1972-12-12/004/2022 від 22.05.2022 про внесення змін до актового запису про народження ОСОБА_1 № 34 від 05.01.1972.
За результатами повторного розгляду заяви позивача відповідачем винесено висновок про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану від 19.05.2023, який листом Відділу від 19.05.2023 №771/20.22-20 направлено ОСОБА_1 .
Позивач не погодився із діями відповідача щодо відмови внести зміни до актового запису про народження Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження, у зв`язку з чим знов звернувся до суду з позовом.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 26.10.2023 у справі № 440/11086/23 відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 до Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, скасування висновку.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі № 440/11086/23 апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задоволено частково: рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 26.10.2023 по справі № 440/11086/23 - скасовано; прийнято нову постанову, якою позов ОСОБА_1 - задоволено частково: визнано протиправним та скасувати висновок Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 19.05.2023 про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану; зобов`язано Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Полтаві Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Суми) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № S/1972-12-12/004/2022 від 22.05.2022 р. щодо внесення змін до актового запису про народження у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_5 . в іншій частині позову ОСОБА_1 - відмовлено.
На виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2024 у справі № 440/11086/23 Відділом здійснено повторний розгляд заяви ОСОБА_1 № S/1972-12-12/004/2022 від 22.05.2022 про внесення змін до актового запису про народження ОСОБА_1 № 34 від 05.01.1972.
За результатами повторного розгляду заяви позивача відповідачем винесено висновок про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану від 20.03.2024, який листом Відділу від 20.03.2024 №161/30.30-28 направлено ОСОБА_1 .
Не погодившись щодо відмови внести зміни до актового запису про народження Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 1 липня 2010 року №2398-VI (далі - Закон №2398) відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Пунктом 7 Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 №52/5 (далі - Правила №52/5) працівники органів державної реєстрації актів цивільного стану у своїй діяльності керуються законами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України, а на території Автономної Республіки Крим, крім того, - законодавством Автономної Республіки Крим.
Відповідно до частини першої статті 22 Закону №2398 внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.
Внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством, що регламентовано п. 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5 (далі - Правила №96/5).
Заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами, шляхом їх формування та реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян при пред`явленні паспорта громадянина України (далі - паспорт), паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства (далі - паспортний документ) заявника. Сформована заява про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання роздруковується посадовою особою та за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, підписується заявником (пункт 1.5 Правил №96/5).
Згідно з пункту 2.1 Правил №96/5 заява про внесення змін до актового запису цивільного стану за формою, наведеною в додатку 1, подається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб (крім випадків, коли актовий запис про шлюб складено дипломатичним представництвом або консульською установою України).
Зміни, доповнення, виправлення вносяться в паперові носії актових записів цивільного стану та одночасно до Державного реєстру актів цивільного стану громадян (пункт 2.16 Правил №96/5).
Згідно з приписами статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.
За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку (частина перша цитованої статті).
Перевіряючи правомірність спірного висновку, суд зазначає таке.
В актовому записі про народження ОСОБА_1 №34 від 05.01.1973, складеному Полтавським міським бюро ЗАГС, зокрема, зазначено місце народження (місто Полтава, Полтавська область), документи, що підтверджують факт народження дитини: "Довідка Полтавського родбудинку ІНФОРМАЦІЯ_3 ", відомості про батька: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , українець, відомості про матір: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , українка.
Наказом Міністерства юстиції України №1269/5 від 24.07.2008, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2008 за №691/15382, затверджена Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, якою були встановлені строки внесення до Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомостей, що містяться в книгах державної реєстрації актів цивільного стану, які зберігаються в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських за період 1995-1950 роки, якою встановлено для Полтавської області строк внесення даних до Державного реєстру 4 роки.
Відомості до Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження ОСОБА_1 №34 від 05.01.1973 були внесені відповідачем 23.12.2009 за реєстраційним номером 00007699635.
При внесенні відомостей до Реєстру 23.12.2009 зазначено назву органу, який станом на 23.12.2009 вносив відомості - Центральний відділ реєстрації актів цивільного стану Полтавського міського управління юстиції Полтавської області, а тому суд вважає вимоги позивача про необхідність внесення назви органу, що діяв на момент реєстрації народження - Полтавське міське бюро ЗАГС, необґрунтованими.
Прикінцевими положеннями Інструкції №1269/5 від 24.07.2008 пункт 4.1 розділ ІV передбачено, що відомості про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть, які містяться в книгах реєстрації актів цивільного стану і метричних книгах, що зберігаються в архівах відділів реєстрації актів цивільного стану, підлягають обов`язковому внесенню до Реєстру у вигляді, межах та обсягах, наведених у відповідних книгах.
Графи "Відомості про батька" та "Відомості про матір" запису акта про народження №34 від 05.01.1973 гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_5 графу "Громадянство" не містять, а тому, підстави для внесення змін до актового запису відомостей про громадянство батьків позивача відсутні.
Суд вважає необґрунтованими посилання ОСОБА_1 на рішення Київського районного суду м. Полтави у справі №552/2909/21 як на підставу для внесення змін до актового запису, з огляду на таке.
Рішенням Київського районного суду м. Полтави від 14.04.2022 у справі №552/2909/21 встановлено юридичний факт про народження ОСОБА_1 о 18:30 12.12.1972 року в м. Полтава, Полтавської області, УРСР/СССР. Згідно змісту судового рішення, підставою для звернення ОСОБА_1 до суду за встановленням факту народження в УРСР стала наявна розбіжність у документах про його народження: в окремих документах країною народження було зазначено УРСР/СРСР, а в окремих - Україну.
Однак погоджуючись зі твердженням позивача, що факт народження ОСОБА_1 в УРСР встановлено судом, суд вказує, що це судове рішення не містить зобов`язання для Відділу щодо внесення змін до запису акта про народження та Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Разом з тим, суд враховує вимоги Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки", який набрав чинності 21.05.2015, який засуджує комуністичний та націонал-соціалістичний (нацистський) тоталітарні режими в Україні, визначає правові основи заборони пропаганди їх символіки та встановлює порядок ліквідації символів комуністичного тоталітарного режиму. Згідно ст. 1 п. 4 цього Закону символіка комуністичного тоталітарного режиму - символіка, що включає: а) будь-яке зображення державних прапорів, гербів та інших символів СРСР, УРСР (УСРР) інших союзних або автономних радянських республік у складі СРСР… є) назви областей, районів, населених пунктів, районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ … Крім цього, п.1.2 ч. 3 ст. 4 вказаного Закону передбачають, що заборона не поширюється на випадки використання символіки комуністичного тоталітарного режиму, символіки націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму: на документах державних органів та органів місцевого самоврядування (місцевих органів державної влади і управління), прийнятих чи виданих до 1991 року; на документах, виданих закладами освіти та науки, підприємствами, установами, організаціями до 1991 року.
Отже, виходячи із вимог цього Закону, на час ухвалення судового рішення у справі діє заборона на використання символіки комуністичного тоталітарного режиму, якою є, зокрема, і назва "УРСР".
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято висновок про відмову у внесенні змін до актового запису цивільного стану від 20.03.2024.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд встановив відсутність доказів у справі, що розглядається в підтвердження наведених позивачем підстав для визнання протиправними дії відповідача та відповідно дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог повністю.
При прийнятті рішення у цій справі суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки інших аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява №65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).
Отже, позов ОСОБА_1 належить залишити без задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ) до Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Полтаві Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (вул. Соборності, буд. 8,м. Полтава, Полтавська область,36000, код ЄДРПОУ 40455272) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з складення повного судового рішення.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123691654 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні