Справа № 560/11893/24
РІШЕННЯ
іменем України
11 грудня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, зобов`язання зареєструвати податкові накладні №13 від 02.05.2024, № 14 від 02.05.2024 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючим органам були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарських операцій та обґрунтованість складання податкових накладних, зважаючи на що спірні рішення прийняті необґрунтовано.
Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий відзив, у якому відповідачі позов не визнають. Зазначають, що підставою прийняття рішень комісією регіонального рівня є ненадання платником копій усіх необхідних документів, що не давало можливості встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України. Відповідачі вважають спірні рішення правомірними, відтак просять відмовити у задоволенні позову.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.
Судом встановлено, що 11.03.2024 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прогрес ДФ" (покупець) укладений Договір №813-11/03 купівлі-продажу майнових прав на приміщення, відповідно до умов якого продавець зобов`язується передати у власність покупця, а покупець зобов`язується прийняти у власність майнові права на приміщення, визначене в п. 2.1 цього Договору, яке стане об`єктом нерухомості після завершення «Будівництва торговельно-офісного центру» у м. Житомирі по вулиці Київській, 40 (надалі - Об`єкт будівництва) та оплатити ціну таких прав в порядку та на умовах, визначених цим Договором.
Як вбачається зі змісту п. 1.2 Договору № 813-11/03, його предметом є майнові права на приміщення, які реалізуються шляхом набуття права власності (володіння, користування та розпорядження) на приміщення після прийняття Об`єкта будівництва в експлуатацію та оформлення покупцем відповідних правовстановлюючих документів (державної реєстрацій права власності). За умови виконання покупцем своїх обов`язків за цим Договором щодо сплати ціни майнових прав покупець одержить від продавця документи, необхідні для державної реєстрації права власності покупця на приміщення та виготовлення на нього технічного паспорту. Виготовлення технічного паспорту на приміщення та реєстрація права власності на приміщення здійснюється за рахунок покупця.
Згідно з п.1.3 Договору майнові права на приміщення за цим Договором передаються від продавця покупцю шляхом підписання сторонами акту прийому-передачі майнових прав на приміщення, який є невід`ємною частиною цього Договору. Акт прийому-передачі підписується сторонами протягом 3 (трьох) робочих днів після повної оплати покупцем ціни майнових прав, передбаченої п. 3.1 Договору.
Пунктом 3.1 Договору № 813-11/03 передбачено, що ціна майнових прав на приміщення за цим Договором становить 2 736 192, 00 грн., у тому числі ПДВ 456 032,0 грн. Покупець зобов`язується повністю оплатити ціну майнових прав на приміщення до 31 грудня 2024.
Зі змісту доказів встановлено, що у період з 01.05.2024 по 02.05.2024 ТОВ "Прогрес Д.Ф" проведено позивачу оплату за майнові права на приміщення на загальну суму 3235192 грн., що підтверджується меморіальними ордерами №1505, №1509, №1510 від 01.05.2024, №1519, №1516, №1521 від 02.05.2024. За фактом повної оплати виписано податкові накладні №12 від 01.05.2024 на суму 1497000 грн. (в тому числі ПДВ 249500 грн.), №13 від 02.05.2024 на суму 998000 грн. (в тому числі ПДВ 166333,33 грн.), №14 від 02.05.2024 на суму 241192 грн. (в тому числі ПДВ 40198,67 грн.), які скеровані для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних відбувалась за фактом першої події, якою була оплата вартості майнових прав на приміщення.
Встановлено, що сторонами Договору був складений та підписаний акт приймання-передачі майнових прав на приміщення від 06.05.2024.
Реєстрацію податкових накладних №13 та №14 від 02.05.2024 було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів з метою підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Позивач подав повідомлення №1 про надання пояснень від 20.05.2024, письмові пояснення та копії документів щодо податкової накладної №13 від 02.05.2024, № 14 від 02.05.2024: договір купівлі-продажу майнових прав на приміщення №813-11/03 від 11.03.2024, акт приймання-передачі майнових прав на приміщення від 06.05.2024, довідку ТОВ "БІЗНЕС-СІТІ ІНВЕСТ" №1/05 від 06.05.2024 про набуття покупцем майнових прав на нежитлове приміщення №813, Повідомлення №20-ОПП, меморіальні ордери №1510 на суму 499 000 грн., №1509 на суму 499 000 грн., №1505 на суму 499 000 грн. від 01.05.2024; №1521 від 02.05.2024 на суму 740 192 грн., №1516 від 02.05.2024 на суму 499 000 грн., №1519 від 02.05.2024 на суму 499 000 грн., банківські виписки а також інші документи, які стосуються будівництва об`єкта.
22.05.2024 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірні рішення №11091433/43673408, №11091432/43673408 про відмову у реєстрації податкових накладних №13 та №14 від 02.05.2024 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
У рішенні №11091433/43673408 підставою відмови вказане надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У розділі додаткової інформації зазначено, що згідно з наданими платіжними інструкціями встановлено порушення вимог п.44.1 ст.44, п.187.1 ст.187, п.201.1, 201.7 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки платником в підтвердження правила першої події в розумінні п. 187.1 ст. 187 ПК України надані платіжні інструкції від 02.05.2024 №1521 на суму 740 192 грн. та №1516 на суму 499 000 грн., де платником є ТОВ "Прогрес Д.Ф." при цьому податкові накладні від 02.05.2024 складені на суму 998 000,00 грн. №13 та на суму 241 192,00 грн. №14.
У рішенні №11091432/43673408 підставою відмови вказано також надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. У розділі додаткової інформації зазначено, що згідно з наданими платником платіжними інструкціями встановлено порушення вимог п.44.1 ст.44, п.187.1 ст.187, п.201.1, 201.7 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки платником в підтвердження правила першої події в розумінні п. 187.1 ст. 187 ПК України надані платіжні інструкції від 02.05.2024 №1521 на суму 740 192 грн. та №1516 на суму 499 000 грн., де платником є ТОВ "Прогрес Д.Ф.", при цьому податкові накладні від 02.05.2024 складені на суму 998 000,00 грн. №13 та на суму 241 192,00 грн. №14.
На рішення позивачем подано скаргу до ДПС України. До скарги платником надані письмові пояснення щодо господарської операції та підтверджуючі документи.
Позивач повідомив податковий орган про те, що згідно з меморіальним ордером № 1521 від 02.05.2024 на суму 740 192,00 грн. ТОВ «ПРОГРЕС Д. Ф.» помилково надміру сплатило кошти в сумі 499 000,00 грн., для повернення яких надіслало лист № 02/05-1-Б від 02.05.2024. За меморіальним ордером № 1521 від 02.05.2024 сума, зарахована в рахунок оплати за Договором № 813-11/03, становить 241 192,00 грн. Решта коштів, сплачених за меморіальним ордером № 1521 від 02.05.2024 у розмірі 499 000,00 грн. була повернена позивачем на розрахунковий рахунок ТОВ «ПРОГРЕС Д. Ф.», що підтверджується платіжною інструкцією № 58 від 02.05.2024 та випискою банку за період 01.05.2024-02.05.2024. У той же час, скарга позивача залишена ДПС України без задоволення. залишено без задоволення. До скарги платником надані письмові пояснення щодо господарської операції та підтверджуючі документи.
Оцінюючи правомірність спірних рішень, суд виходить з такого.
Згідно з п.201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Отже, продавець на дату отримання попередньої оплати за товар зобов`язаний скласти податкову накладну на суму такої попередньої оплати. Податковим законодавством передбачений обов`язок складати податкову накладну як на повне, так і на часткове постачання товарів (робіт, послуг) або їх оплату, часткову або повну, тому невідповідність загальної суми поставки у договорі зазначеній у податковій накладній вартості окремої партії чи частини товару не свідчить про необґрунтованість складання податкової накладної.
Отримання позивачем оплати за майнові права на приміщення в розмірі 2736192 грн. від покупця ТОВ "Прогрес Д.Ф." за договором №813-11/03 від 11.03.2024 підтверджується меморіальними ордерами №1510 на суму 499 000 грн., №1509 на суму 499 000 грн., №1505 на суму 499 000 грн. від 01.05.2024, №1521 від 02.05.2024 на суму 740 192 грн., №1516 від 02.05.2024 на суму 499 000 грн. від 02.05.2024, карткою рахунку 361 за травень 2024, випискою за рахунками ТОВ "Бізнес-Сіті Інвест" за період з 01.05.2024 по 02.05.2024.
На думку суду, надані платником документи були належними для підтвердження змісту господарської операції, за якою оформлено податкові накладні, відтак дозволяли підтвердити обґрунтованість складання та реєстрації податкових накладних. Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів, не оцінює і не спростовує ті первинні документи, які були надані платником. Відповідачами не доведено належними доказами те, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкових накладних.
Як встановлено вище, згідно з меморіальним ордером № 1521 від 02.05.2024 на суму 740 192,00 грн. ТОВ «ПРОГРЕС Д. Ф.» помилково сплатило кошти в більшому розмірі ніж вимагалось (більше на 499 000,00 грн). Для повернення надміру сплачених коштів ТОВ «ПРОГРЕС Д. Ф.» на адресу позивача був направлений лист №02/05-1-Б від 02.05.2024, у якому останній просить повернути помилково сплачені кошти в розмірі 499000 грн. на підставі платіжного доручення №1521 від 02.05.2024, а решту суми 241192 грн. зарахувати по договору №813-11/03 від 11.03.2024 (а.с.42 зворот).
Згідно з платіжною інструкцією №58 від 02.05.2024 помилково сплачена сума коштів за договором №813-11/03 від 11.03.2024 у розмірі 499000 грн. була повернута позивачем на рахунок ТОВ «ПРОГРЕС Д. Ф.» (а.с. 43). Платником також були надані документи, що стосуються реалізації будівництва торговельно-офісного центру за адресою Житомирська область м. Житомир, вул. Київська, 40.
Відповідно до п. п "а", п. п. "б" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, то кошти, що не пов`язані з такими взаємовідносинами між суб`єктами господарювання та які повернуто в належні терміни, не підпадають під об`єкт оподаткування.
Відтак, законодавством не передбачено обов`язку платника податків формувати податкові накладні на суми, які в день їх отримання були повернені як помилково перераховані.
Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували. Крім того, відповідачі не надали належних доказів на підтвердження того, що господарська операція фактично не відбулась.
Суд звертає увагу на те, що сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами Податкового кодексу України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на це суд вважає, що спірні рішення є необґрунтованими і протиправними, тому підлягають скасуванню.
Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:1.прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Враховуючи це, суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" №13, №14 від 02.05.2024.
Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятих рішень, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №11091433/43673408 від 22.05.2024, №11091432/43673408 від 22.05.2024, прийняті стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" № 13 від 02.05.2024, №14 від 02.05.2024.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" судові витрати на сплату судового збору в сумі 2422,40 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" судові витрати на сплату судового збору в сумі 2422,40 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 11 грудня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Сіті Інвест" (шосе Старокостянтинівське, 26,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29001 , код ЄДРПОУ - 43673408) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123692599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні