Рішення
від 11.12.2024 по справі 560/12019/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/12019/24

РІШЕННЯ

іменем України

11 грудня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "М`ясник-Агропродукт" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "М`ясник-Агропродукт" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.05.2024 №0/14261/0408.

Позивач покликається на те, що за результатами перевірки контролюючим органом встановлені порушення ТОВ "М`ясник-Агропродукт" п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України в частині дотримання термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Висновки перевірки оформлені актом від 01.05.2024, на підставі якого прийняте оскаржене податкове повідомлення - рішення, з яким позивач не погоджується. Позивач зазначає, що контролюючий орган повинен провести перерахунок суми штрафних санкцій, оскільки спірне податкове рішення, яким позивачу були нараховані штрафні санкції, прийняте після набрання чинності (08.02.2023) Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

Відповідач подав відзив, у якому зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте правомірно, оскільки перевіркою були встановлені і позивачем не спростовані факти пропуску відповідних граничних строків реєстрації податкових накладних. З огляду на це, просить у задоволенні позову відмовити.

У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідача, викладеними у відзиві. У запереченні на відповідь на відзив відповідач не погоджується з доводами протилежної сторони.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 №1246, реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня, передбаченого п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, а саме :

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Статтею 120-1 Податкового кодексу України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Згідно з п. 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набув чинності з 08.02.2023, підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнено п.89 та п.90, якими змінено строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування та розмір штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.

Приписами п. 89 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України встановлено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Положеннями п. 90 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів

Відтак, встановлені п. 89 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до податкових накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ 08.02.2023, тобто з датою складання, починаючи з 16.01.2023, так як граничний строк для їх реєстрації - до 18.02.2023 (для податкових накладних з датою складання до 15.01.2023, граничний строк для реєстрації - до 05.02.2023).

Штрафи застосовуються в розмірах, встановлених п. 90 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України за порушення строків, передбачених саме п. 89 цього підрозділу, тобто строків, встановлених для податкових накладних з датою складання, починаючи з 16.01.2023.

Водночас, порушення платником податку граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ, тобто з датою складання до 15.01.2023 включно, тягне за собою нарахування штрафних санкцій у розмірах, встановлених п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

Законодавцем не визначено окремо конкретної календарної дати, з якої пункти 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону №2876-ІХ підлягають застосуванню, і вказаний Закон не містить прямої вказівки про надання зворотної дії в часі. Відтак, за загальним правилом положення пунктів 89, 90 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону №2876-ІХ підлягають застосуванню до тих правовідносин, котрі виникали у часі після набрання законної сили нормами Закону №2876-ІХ (тобто після 08.02.2023).

Отже, до 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до податкової накладної) в ЄРПН визначались пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а з 08.02.2023 граничні строки реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до податкової накладної) в ЄРПН визначаються пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону №2876-ІХ.

Згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Відтак, за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, штраф підлягає застосуванню у порядку, передбаченому пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, а за порушення граничних строків реєстрації податкової накладної (та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної) в ЄРПН, визначених пунктом 89 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону №2876-ІХ, штраф підлягає застосуванню у порядку, визначеному пунктом 90 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України у редакції Закону №2876-ІХ.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області проведена камеральна перевірка ТОВ "М`ясник - Агропродукт" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, складених у червні-жовтні 2022.

За результатами перевірки оформлений акт від 01.05.2024 №11619/22-01-04-08/42821829, з якого вбачається, що камеральною перевіркою встановлені порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, які полягали у тім, що платником зареєстровані податкові накладні у червні, липні, серпні, жовтні 2022 з порушенням граничних термінів їх реєстрації.

На підставі акту перевірки відповідачем прийняте спірне податкове повідомлення - рішення №0/14261/0408 від 27.05.2024, яким на позивача накладений штраф 646627,67 грн.

17.06.2024 позивач оскаржив зазначене податкове повідомлення - рішення до Державної податкової служби України, яка скаргу залишила без задоволення.

Судом встановлено, що граничними термінами реєстрації у ЄРПН відповідних податкових накладних, щодо яких виявлені порушення ( відповідно до вимог Податкового кодексу України) були:

- за податковими накладними складеними 30.06.2022 - до 15.07.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 29.06.2022 - до 15.07.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 16.06.2022 - до 15.07.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 31.07.2022 - до 15.08.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 02.08.2022 - до 31.08.2022 включно.

- за податковою накладною складеною 04.08.2022 - до 31.08.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 31.08.2022 - до 15.09.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 10.10.2022 - до 31.10.2022 включно;

- за податковою накладною складеною 31.10.2022 - до 15.11.2022 включно.

В розрізі кожної конкретно взятої податкової накладної перевіркою встановлено:

- податкова накладна від 30.06.2022. Граничний термін реєстрації до 15.07.2022 включно, дата реєстрації 18.07.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 3 (110 податкових накладних), також дата реєстрації 21.07.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 6 (1 податкова накладна).

- податкова накладна від 29.06.2022. Граничний термін реєстрації до 15.07.2022 включно, дата реєстрації 18.07.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 3 (2 податкових накладних);

- податкова накладна від 16.06.2022. Граничний термін реєстрації до 15.07.2022 включно, дата реєстрації 18.07.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 3 (2 податкових накладних);

- податкова накладна від 31.07.2022. Граничний термін реєстрації до 15.08.2022 включно, дата реєстрації 16.08.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 1 (118);

- податкова накладна від 02.08.2022. Граничний термін реєстрації до 31.08.2022 включно, дата реєстрації 15.09.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 15 (1 податкова накладна);

- податкова накладна від 04.08.2022. Граничний термін реєстрації до 31.08.2022 включно, дата реєстрації 01.09.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 1 (2 податкових накладних);

- податкова накладна від 31.08.2022. Граничний термін реєстрації до 15.09.2022 включно, дата реєстрації 16.09.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 1 (39 податкових накладних);

- податкова накладна від 10.10.2022. Граничний термін реєстрації до 31.10.2022 включно, дата реєстрації 28.12.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 58 (1 податкова накладна);

- податкова накладна від 31.10.2022. Граничний термін реєстрації до 15.11.2022 включно, дата реєстрації 16.11.2022, кількість днів порушення/пропуску строку - 1 (18 податкових накладних).

Зі змісту наданих доказів встановлено, що позивач дійсно пропустив граничні строки реєстрації податкових накладних серед тих, які були складені у червні, липні, серпні та жовтні 2022, чого останній належними доказами не спростовує.

Отже, з урахуванням вказаних вище норм, та оскільки спірним податковим повідомленням-рішенням застосовано штрафну санкцію за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних складених до 15.01.2023, правомірним є застосування у цій частині штрафу в порядку п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України за порушення строків, визначених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.

До аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 30 січня 2024 у справі № 280/4484/23, від 06 лютого 2024 у справі № 160/10740/23, від 07 лютого 2024 у справі № 380/7070/23, від 12 березня 2024 у справі №160/13661/23, від 02 квітня 2024 у справі № 520/18349/23, від 12 квітня 2024 у справі № 620/9720/23, від 24 вересня 2024 у справі №320/8747/23, від 24 вересня 2024 у справі №560/19985/23 та від 24 вересня 2024 у справі №560/9886/23.

У постанові від 24 вересня 2024 у справі №560/9886/23 Верховний Суд, зокрема, зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли помилкового висновку про те, що пункт 11 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України прямо вказує на обов`язок ГУ ДПС під час розрахунку штрафних санкцій за вчинене позивачем порушення застосовувати розміри, що визначені пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Відтак, висновки податкового органу є правомірними в частині доведеності факту порушення вимог податкового законодавства та в частині, яка стосується порядку розрахунку штрафу та його розміру, з огляду на що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 11 грудня 2024 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "М`ясник-Агропродукт" (вул. Молодіжна, 184, /3,с. Волиця (Красилівський),Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,31054 , код ЄДРПОУ - 42821829) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123692600
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/12019/24

Рішення від 11.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні