Справа № 560/14320/24
РІШЕННЯ
іменем України
11 грудня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача військова частина НОМЕР_1 Міністерства оборони України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький, в якій просить суд:
1. Визнати протиправною бездіяльність Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький Міністерства оборони України, що полягає у відмові підготувати список надання житлової площі для постійного проживання та відмови у передачі Списку для розгляду Комісії із контролю за забезпечення військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями з метою прийняття рішення про виключення з числа службового житла та надання для постійного проживання однокімнатної квартири АДРЕСА_1 , житловою площею 17,8 м2 для надання постійного житла підполковнику ОСОБА_1 на склад сім`ї двох осіб, а саме - ОСОБА_1 та доньці ОСОБА_2 .
2. Зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький міста Хмельницький Міністерства оборони України підготувати Список надання житлової площі для постійного проживання та передати його до розгляду Комісії з контролю та забезпечення військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями для прийняття рішення про виключення з числа службового житла та надання для постійного проживання однокімнатної квартири АДРЕСА_1 , житловою площею 17,8 м2 для надання постійного житла підполковнику ОСОБА_1 на склад сім`ї двох осіб, а саме - ОСОБА_1 та доньці ОСОБА_2 .
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що позивач має вислугу років на військовій службі понад 21 рік і 4 місяці, а тому, має право на вирішення питання про виключення квартири, в якій він проживає, із числа службових. Вважає безпідставним посилання відповідача на рішення Міністра оборони України від 31.08.2022 №20241/з/2 щодо заборони подання командирам військових частин та іншими установами пропозицій щодо виключення житла із числа службового до окремого розпорядження не є нормативно-правовим актом та суперечить нормам законодавства України. Вважає бездіяльність Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький щодо неподання відповідного клопотання є позбавленням процесуальних гарантій у процесі прийняття рішення щодо права на житло.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.10.2024 відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - військову частину НОМЕР_1 Міністерства оборони України.
Від представника третьої особи - військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України 08.10.2024 надійшли пояснення, у яких зазначає, що відповідно до ст. 165 КАС України, військова частини НОМЕР_1 не має заперечень проти позовних вимог, викладених позивачем у позовній заяві про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
До суду 15.10.2024 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що ОСОБА_1 звернувся до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький із рапортом, аби КЕВ м. Хмельницький направив до виконавчого комітету Славутської міської ради міста Славути Шепетівського району Хмельницької області, клопотання з належними документами про виключення з числа службового однокімнатної квартири. При цьому, згідно даного рапорту, в додатках до нього додано рапорт начальнику Славутського гарнізону з проханням про дозвіл виключення службового житлового приміщення за адресою: АДРЕСА_2 , а також довідку про перебування на квартирному обліку, що звичайно є не достатнім аби Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький підготував список надання житлової площі для постійного проживання (вищевказані документи додані до даного відзиву на позовну заяву).
Звертає увагу на пункт 2 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, яким передбачено, що службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцемроботи або поблизу від нього. Через це зазначені приміщення повинні знаходитися у безпосередній близькості від дільниці, яка ними обслуговується (їх робочого місця). Відповідно п.3. жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів за клопотанням адміністрації підприємства, установи, організації. В тих випадках, коли підприємство, установа, організація розташована на території одного населеного пункту (району в місті), а жиле приміщення на території іншого, рішення про його включення до числа службових приймається виконавчим комітетом Ради народних депутатів за місцем знаходження приміщення.
Зазначає, що за загальним правилом, передбаченим ч. 2 ст. 2 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» № 2482 - VII від 19.06.2021 службові квартири не підлягають приватизації.
Вказує, що зі змісту ч. 1 ст. 118 ЖК Української РСР зрозуміло, що після вирішення питання про зняття із даного житла статусу службового воно може бути приватизоване.
В свою чергу,згідноп.6, жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа жилих. Сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців, які припинили трудові відносини з підприємством, установою, організацією, а також громадян, яких виключено з членів колгоспу, або тих, які вийшли з колгоспу за власним бажанням, не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових. Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. У будинках, належних колгоспам, жиле приміщення виключається зчисла службових за рішенням загальних зборів членів колгоспу або зборів уповноважених, затверджуваним виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.
Тобто, відповідно до даних пунктів необхідною умовою для подання клопотання щодо виключення жилого приміщення з числа службових перш за все є з`ясування у власника майна, чи відпала потреба у використанні такого приміщення, адже подання клопотання щодо виключення з числа службового до відповідного органу означатиме, відмову від даного майна.
Зазначає, що оскільки Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький є установою, яка підпорядковується Міністерству Оборони України, а майно, яке знаходиться на балансі у КЕВ належить на праві оперативного управління (згідно Положення про КЕВ м. Хмельницький), рішення щодо виключення квартири з числа службових повинно прийматись безпосередньо власником даного майна.
Від представника позивача 18.10.2024 надійшла відповідь на відзив, у якій з твердженнями представника відповідача, викладеними у відзиві на позовну заяву не погоджується та зазначає, що відповідачем не долучено до відзиву на позовну заяву належні і допустимі докази того, що саме КЕВ міста Хмельницького є власником квартири АДРЕСА_1 .
Зазначає, що посилання відповідача на рішення заступника Міністра оборони України №2551/з/5 від 04.11.2022 та протокол Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, згідно якого надання житла для постійного проживання шляхом виключення з числа службового не дозволяється, не є нормативно-правовим актом та суперечить нормам чинного законодавства України, а саме - ст. ст. 1, 2, 12 ч.1 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей», ст. 5 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», пунктам 3, 11 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03.08. 2006 року.
Суд встановив такі обставини справи.
Згідно з довідкою військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України від 26.08.2024 №550, позивач перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 на посаді заступника командира частини з безпеки.
Відповідно до довідки військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України від 27.08.2024 №554, загальна вислуга ОСОБА_1 у Збройних Силах України станом на 26.08.2024 становить 21 рік, 03 місяці, 01 день.
Згідно з довідкою військової частини НОМЕР_1 Міністерства оборони України від 26.08.2024 №548, підполковник ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку у військовій частині НОМЕР_1 Славутського гарнізону складом сім`ї 2 особи з 04.01.2008 під №34 у загальній черзі, а також у списках осіб, які мають право на першочергове отримання житлових приміщень з 05.05.2017 під №19, як учасник бойових дій. Забезпечений службовою 1-но кімнатною квартирою за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею - 37,7 м2, житловою площею - 17,8 м2.
Позивач 19.07.2024 звернувся до начальника Славутського гарнізону з рапортом, про виключення службового житлового приміщення за адресою: АДРЕСА_2 , житловою площею 17,8 м2, з числа службових і проханням до Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницького звернутися до виконавчого комітету Славутської міської ради з клопотанням та належним чином підготовленими документами про виключення з числа службового однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_2 , житловою площею 17,8 м2 та надання її як постійне житло на склад сім`ї дві особи, ОСОБА_1 та донька ОСОБА_2 .
ОСОБА_1 07.08.2024 звернувся до начальника Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький з рапортом про направлення КЕВ м. Хмельницький до виконавчого комітету Славутської міської ради міста Славути Шепетівського району Хмельницької області, клопотання з належними документами про виключення з числа службового однокімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_2 , житловою площею 17,8 м2 та надання її як постійне житло на склад сім`ї дві особи, ОСОБА_1 та донька ОСОБА_2 .
Листом Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький від 14.08.2024 №577/7/3906 позивача повідомлено, що відповідно до рішення заступника Міністра оборони України від 04.11.2022 №2551/з/5 та відповідно до протоколу Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями №142 від 16.11.2022, надання житла для постійного проживання шляхом виключення його з числа службового, дозволяється сім`ям військовослужбовців Збройних Сил України, які загинули (пропали) або пропали безвісти, як виняток у зв`язку з неможливістю надання іншого житла.
Позивач, вважаючи порушеними його права, звернувся з позовом до суду.
Згідно з статтею 1-2 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами. У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" ніхто не вправі обмежувати військовослужбовців та членів їх сімей у правах і свободах, визначених законодавством України.
За змістом статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті.
Механізм забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців - осіб офіцерського (у тому числі осіб, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку, розвідувальних органів, посади в яких комплектуються військово-службовцями, у тому числі звільнених в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у військових частинах, закладах, установах та організаціях (далі - військові частини) після звільнення (далі - військовослужбовці) та членів їх сімей визначає Порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2006 р. № 1081 (далі - Порядок №1081).
Згідно з частиною 1 пункту 3 Порядку №1081 військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання.
Відповідно до частини 3 пункту 3 Порядку №1081 забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.
Тобто законодавством прямо передбачене право військовослужбовців самостійно визначати, яким способом (шляхом) вони бажають реалізувати своє право на забезпечення житлом для постійного проживання.
Реалізація забезпечення постійним житлом шляхом його виключення з числа службових жодним чином не пов`язується законодавством з квартирною чергою особи, яка обрала такий спосіб забезпечення житлом.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1081 житлове приміщення виключається з числа службового, якщо відпала потреба в його використанні, а також якщо в установленому порядку його виключено з числа житлових приміщень.
Виключення житлового приміщення з числа службового провадиться згідно з рішенням виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини та квартирно-експлуатаційного органу.
Облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов (далі - облік), ведеться у військових частинах та квартирно-експлуатаційних органах (пункт 22 Порядку №1081).
Пунктом 1 розділу VII Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 №380, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.09.2018 за №1020/32472 (далі - Інструкція №380), визначено, що особи, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання, забезпечуються жилим приміщенням згідно з чергою у військовій частині, що визначається часом зарахування на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень, або до списків осіб, які користуються правом позачергового одержання житлових приміщень) за рішенням житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), яке затверджується наказом командира військової частини.
Відповідно до пункту 3 розділу VII Інструкції №380 для прийняття рішення про надання жилих приміщень для постійного проживання житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) протягом одного місяця з дня затвердження командиром військової частини протоколу з питань, вказаних у пункті 7 розділу ІІІ цієї Інструкції, розглядає документи облікових справ військовослужбовців.
Після розгляду документів облікової справи житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) приймає рішення про надання житлового приміщення для постійного проживання.
Затверджений у встановленому законодавством порядку протокол засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) є підставою для підготовки наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, який видається протягом трьох робочих днів з дня затвердження протоколу.
Протягом трьох робочих днів з дня видання наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання облікова справа військовослужбовця разом з витягом із затвердженого у встановленому законодавством порядку протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) та зазначеного наказу направляються військовою частиною до КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.
Згідно з пунктом 4 розділу VII Інструкції №380 на підставі отриманих документів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів з дня їх надходження готує список надання жилої площі для постійного проживання (додаток 23) (далі - список надання постійного житла), який затверджується командиром військової частини.
Список надання постійного житла, підписаний начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, з обліковою справою військовослужбовця, витягом із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю жилого приміщення для постійного проживання, копією протоколу засідання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) невідкладно в межах строку, визначеного абзацом першим цього пункту, направляються до ЦУІІЗ для узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю.
Пунктом 5 розділу VII Інструкції №380 визначено, що для розгляду Списку надання постійного житла Комісією з контролю на її засідання можуть запрошуватися голови житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій).
За результатами розгляду Списку надання постійного житла Комісія з контролю приймає рішення окремо щодо кожного військовослужбовця про: погодження надання постійного житла; відмову в погодженні надання постійного житла із зазначенням причини такої відмови.
Рішення Комісії з контролю оформлюється протоколом.
У разі прийняття Комісією з контролю рішення щодо відмови в погодженні надання постійного житла воно підлягає новому розподілу у встановленому цією Інструкцією порядку протягом одного місяця та є підставою для скасування наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.
Рішення Комісії з контролю є обов`язковим для виконання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району, ТЦК та СП та військовими частинами.
Згідно з пунктом 6 розділу VII Інструкції №380 ЦУІІЗ на підставі рішення Комісії з контролю протягом п`яти робочих днів з дня проведення засідання Комісії з контролю готує список надання постійного житла у Збройних Силах України та надає його до ГУКВ.
ГУКВ протягом одного дня подає список надання постійного житла заступнику Міністра оборони України (згідно з розподілом обов`язків), який затверджує цей список протягом десяти робочих днів з дня його надходження.
Відповідно до пункту 7 розділу VII Інструкції №380 затверджений Список надання постійного житла у Збройних Силах України є підставою для оформлення протягом десяти робочих днів КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та подання до виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради документів для видачі ордеру на постійну житлову площу, який є єдиною підставою для вселення в надане житлове приміщення.
До виконавчих органів районної, міської, районної у місті ради КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району надає облікову справу військовослужбовця разом з витягом із Списку надання постійного житла у Збройних Силах України, копію протоколу житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії), витяг із наказу командира військової частини про надання військовослужбовцю житлового приміщення для постійного проживання.
Ордер на постійну житлову площу в закритих військових містечках оформлюється та видається відповідним начальником КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району протягом п`яти робочих днів.
Для вселення в надане житлове приміщення військовослужбовець здає ордер на постійну житлову площу до житлово-експлуатаційної організації, за її відсутності - відповідному підприємству, установі, організації, що здійснює обслуговування цього житлового приміщення, або до будинкоуправління відповідного КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району.
Ордер на постійну житлову площу може бути визнаний недійсним у порядку, встановленому законодавством.
Положеннями пункту 10 розділу VIІ Інструкції №380 визначено, що військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, а також особи, звільнені з військової служби за станом здоров`я, віком, у зв`язку із скороченням штатів, особи з інвалідністю І чи ІІ групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, що забезпечені службовими житловими приміщеннями незалежно від місця його знаходження, мають право на виключення цього житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання за умови перебування на обліку та в порядку, визначеному пунктами 3-7 цього розділу.
Виключення квартир з числа службових для забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється на підставі клопотання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за встановленим порядком.
Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, які потребують додаткових гарантій держави, зокрема, гарантії соціального захисту. До них, насамперед, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме у Збройних Силах України, органах СБУ, податковій, міліції, прокуратурі, тощо (рішення від 06.07.1999 №8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20.03.2002 №5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій, гарантій).
Верховний Суд у постанові від 04.03.2020 у справі №636/1514/19 дійшов правового висновку, що визначальними обставинами - матеріальними підставами для задоволення позовних вимог (визнання права на виключення житла з числа службового та зобов`язання подання відповідного клопотання КЕВ м. Харків) є: перебування позивача на військовій службі, наявність календарної вислуги від 20 років, перебування на квартирному обліку та, до того ж, наявність статусу учасника бойових дій, що надає право на забезпечення постійним житлом, в тому числі і шляхом виключення квартири з числа службових.
Зі змісту викладеного слідує, що визначальними обставинами - матеріальними підставами для визнання права на виключення житла з числа службового є: перебування позивача на військовій службі, наявність календарної вислуги від 20 років, перебування на квартирному обліку та, до того ж, наявність статусу учасника бойових дій, що надає право на забезпечення постійним житлом, у тому числі і шляхом виключення квартири з числа службових.
Як встановив суд, позивач відповідає усім, визначеним законодавством, умовам для реалізації права на виключення житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання у встановленому порядку.
За наявності умов, визначених пунктом 10 розділу VIІ Інструкції №380, виключення житла зі службового здійснюється в порядку, визначеному пунктами 3 - 7 розділу VIІ Інструкції №380.
Зі змісту приписів Інструкції №380 слідує, що ЦУІІЗ наділено повноваженнями щодо узагальнення та внесення на розгляд Комісії з контролю Списків які надійшли, та не наділено повноваженнями розглядати та задовольнити або відмовити в погодженні надання постійного житла, оскільки вказані повноваження відносять до Комісії з контролю.
Зі змісту листа №577/7/3906 від 14.08.2024 слідує, що єдиною підставою бездіяльності відповідача є прийняття рішення заступником Міністра оборони України №2551/з/5 від 04.11.2022. Проте таке рішення не скасовує дію нормативних актів, які мають вищу юридичну силу, зокрема, Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", Порядку №1081 та Інструкції №380. Крім того, лист не забороняє відповідачу виконати вимоги Інструкції №380.
При цьому відповідач не заперечує права позивача на виключення спірної квартири з числа службових для постійного проживання.
Таким чином, відповідач допустив протиправну бездіяльність.
Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994).
За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Квартирно-експлуатаційного відділу міста Хмельницький Міністерства оборони України, що полягає у відмові підготувати список надання житлової площі для постійного проживання та відмови у передачі Списку для розгляду Комісії із контролю за забезпечення військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями з метою прийняття рішення про виключення з числа службового житла та надання для постійного проживання однокімнатної квартири АДРЕСА_1 , житловою площею 17,8 м2 для надання постійного житла підполковнику ОСОБА_1 на склад сім`ї двох осіб, а саме - ОСОБА_1 та доньці ОСОБА_3 .
Зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький міста Хмельницький Міністерства оборони України підготувати Список надання житлової площі для постійного проживання та передати його до розгляду Комісії з контролю та забезпечення військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями для прийняття рішення про виключення з числа службового житла та надання для постійного проживання однокімнатної квартири АДРЕСА_1 , житловою площею 17,8 м2 для надання постійного житла підполковнику ОСОБА_1 на склад сім`ї двох осіб, а саме - ОСОБА_1 та доньці ОСОБА_3 .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ) Відповідач:Квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький (вул. Героїв АТО, буд. 3/1, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29006 , код ЄДРПОУ - 07928461) Третя особа:Військова частина НОМЕР_1 Міністерства оборони України ( АДРЕСА_4 , код ЄДРПОУ - НОМЕР_3 )
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123692653 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні