Черкаський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2024 року справа № 580/4561/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в особі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/4561/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл Груп» до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
06.05.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Інтероіл Груп» (далі позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби в Черкаській області щодо включення товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл Груп» до плану-графіка документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік;
- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо затвердження Плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік в частині, що стосується включення товариства з обмеженою відповідальністю «Інтероіл Груп» до такого Плану-графіка;
- визнати протиправним і скасувати наказ Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 № 787-п «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Інтероіл Груп».
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що його було включено до плану-графіку документальних перевірок на 2024 рік, який оприлюднено на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 № 787-п призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Інтероіл Груа» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 24.10.2019 по 31.12.2023 та правильності обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 24.10.2019 по 31.12.2023 через 10 календарних днів з дати отримання відомостей про вручення наказу, але не раніше 10.05.2024.
В Наказі Головним управлінням ДПС у Черкаській області підставою для проведення документальної планової виїзної перевірки контролюючим органом зазначено пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст.75, 77, 82, пп.69.351, 69.352 п.69 підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.
Разом із тим, Законом України від 03.03.2022 № 2118-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнено, зокрема, п. 69.2, відповідно до якого установлено, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються.
Отже, законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на проведення документальних планових та позапланових перевірок з 24.02.2022.
Водночас, 08.12.2023 набрав чинності Закон України від 09.11.2023 № 3453-IX, Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок, яким у пп. 69.352 установлено, що з 01 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки можуть бути включені виключно, зокрема, 1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/ або реалізації підакцизної продукції.
Проте ТОВ «Інтероіл Груп» фактично здійснювало операції з реалізації підакцизної продукції (пального) протягом травня 2020 лютого 2023 року, а станом на час видання спірного наказу не провадило діяльність у сфері реалізації підакцизної продукції та не має діючих ліцензій на роздрібну та оптову торгівлю пальним.
Також відсутні правові та фактичні підстави, які визнані законом як підстави для проведення перевірки.
Відповідачі в особі представника Харченко С.А. проти позову заперечили. У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 31.05.2024, вказали, що оновлений план-графік з урахуванням вимог підпункту 69.35 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» Закону України від 30 червня 2023 року №3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» був сформований засобами інформаційно-телекомунікаційних систем та оприлюднений на офіційному веб-сайті ДПС, про що повідомлено листом ДПС від 22.12.2024 № 32425/7/99-00-07-03-02-07.
ТОВ «Інтероіл Груп» (код за ЄДРПОУ 43306603) включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік згідно пункту 69.352 статті 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, оскільки за підсумками 2021 календарного року має ризики:
- рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,00/0,22% -по галузі);
- рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,24%/0,65%- по галузі).
За результатами діяльності за 9 місяців 2023 року позитивна динаміка відсутня, рівень сплати податку на прибуток становить 0% та податку на додану вартість 0,19%.
Основним видом діяльності ТОВ «Інтероіл Груп» (код за ЄДРПОУ 43306603) на момент оприлюднення оновленого плана-графіка є: 47.30_ Роздрiбна торгiвля пальним.
Наказ Головного управління ДПС у Черкаській області «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Інтероіл Груп»» (код за ЄДРПОУ 43306603) від 02 квітня 2024 року № 787-п направлено платнику 03.04.2024 року, тобто в період дії Закону України від 30.06.2023 №3219-IX. Згідно наказу початок документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Інтероіл Груп» призначено через 10 календарних днів з дати отримання відомостей про вручення наказу, але не раніше 10.05.2023 року, що не суперечить Закону України від 30.06.2023 N3219-IX, а саме, що перевірки можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка.
За вказаних обставин не вбачає підстав неправомірності дій щодо включення позивача до плану-графіка проведення перевірок на 2024 рік та наказу про проведення документальної перевірки від 02.04.2024.
Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 15.05.2024 позовна заява прийнята до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.
З`ясувавши доводи учасників справи, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.
Наказом Державної податкової служби України від 22.12.2023 був затверджений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік та оприлюднений на офіційному веб-сайті Державної податкової служби України.
ТОВ «Інтероіл Груп» (позивач у справі) було включено до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік у травні 2024 року.
Листом Державної податкової служби України від 22.12.2024 № 32425/7/99-00-07-03-02-07 Головне управління ДПС у Черкаській області було повідомлено про затвердження плану-графіка документальних перевірок на 2024 рік.
Наказом Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 №787-п на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст. 75, 77, 82, п.п. 69.351 69.352 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, ст. 13 Закону України від 08.07.2010 №2464-V1 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та відповідно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік призначено провести з 10.05.2024 документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Інтероіл Груп» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 24.10.2019 по 31.12.2023 з урахуванням п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу та правильності обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 24.10.2019 по 31.12.2023.
Копію наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 № 787-п та повідомлення про проведення документальної планової виїзної перевірки від 02.04.2024 № 104/23-00-07-01-01 отримано ТОВ «Інтероіл Груп»
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд виходить з наступного.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Порядок проведення податкових перевірок врегульований нормами глави 8 ПК України.
Згідно п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Порядок проведення документальних планових перевірок визначено ст. 77 ПК України.
Пунктом 77.1 ст. 77 ПК України визначено, що документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Відповідно до п. 77.2 ст. 77 ПК України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.
Порядок формування, затвердження плану-графіка та внесення змін до нього, а також перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.
Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у першому кварталі такого року і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка проведення документальних перевірок на поточний рік у другому кварталі такого року.
Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).
Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним п. 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними ст. 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу.
На підставі Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-1Х «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», на всій території України запроваджено воєнний стан.
Законом України від 03.03.2022 № 2118-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнено пунктом 69, згідно підпункту 69.2 установлено, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються.
Отже, законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на проведення документальних планових та позапланових перевірок з 24.02.2022.
Законом України від 30 червня 2023 року N 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі-Закон України від 30.06.2023 N3219-IX), який набрав чинності з 01.08.2023, до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» до Кодексу додано підпункт 69.35, яким установлено, що тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно:
1) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
2) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
3) платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги.
У подальшому 08.12.2023 набрав чинності Закон України від 09.11.2023 № 3453-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок», яким внесено зміни та пп. 69.352 установлено, що з 01 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки можуть бути включені виключно:
1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
3) платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;
4) нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:
рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень зростання доходів платника податків;
декларування нарахованої заробітної плати за відсутності декларування об`єкта оподаткування податком на прибуток або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України;
5) інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:
рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників єдиного податку;
рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників податків, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загального обсягу постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі;
дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у два рази;
загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше;
нарахування та/або виплата податковим агентом - юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні (за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику).
Передбачені цим підпунктом рівні сплати відповідного податку по галузях та показники середньої заробітної плати у відповідній галузі за регіонами, сформовані на основі показників за підсумками 2021 календарного року, публікуються на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок". При цьому для цілей цього підпункту галузь визначається за видами економічної діяльності на рівні класу згідно з КВЕД 009:2010.
При формуванні плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2024 рік враховуються показники позитивної динаміки:
рівнів сплати податку на прибуток та податку на додану вартість по відповідній галузі за дев`ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання річної звітності враховуються показники за 2023 рік. У разі якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, враховуються показники за попередній рік;
рівнів нарахування та/або виплати податковим агентом - юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати за дев`ять місяців 2023 року. Після настання граничних строків для подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за четвертий квартал 2023 року враховуються показники за чотири квартали 2023 року.
При цьому формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених пунктом 77.2 статті 77 цього Кодексу.
Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок, визначених підпунктом 69.2-2 цього пункту, та з урахуванням вимог, встановлених цим підпунктом.
Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік.
Документальна перевірка платника податків, який був включений до оновленого плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік відповідно до підпунктів 4 і 5 цього підпункту, може бути розпочата не раніше ніж через два місяці з дня оприлюднення оновленого плану-графіка.
Документальні планові перевірки платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), та платників податків, що надають фінансові, платіжні послуги, можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Як вбачається з відзиву на позовну заяву оновлений план-графік з урахуванням вимог підпунктів 69.351, 69.352 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України був сформований засобами інформаційно-телекомунікаційних систем та оприлюднений на офіційному веб-сайті ДПС 22.12.2024.
ТОВ «Інтероіл Груп» (код за ЄДРПОУ 43306603) включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2024 рік, оскільки згідно пункту 69.352 статті 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України за підсумками 2021 календарного року позивач має наступні ризики:
- рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,00/0,22% - по галузі);
- рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі (0,24%/0,65%- по галузі).
За результатами діяльності за 9 місяців 2023 року позитивна динаміка відсутня, так рівень сплати податку на прибуток становить 0,00% та податку на додану вартість 0,19%.
Також основним видом діяльності ТОВ «Інтероіл Груп» на момент оприлюднення оновленого плана-графіка є: 47.30 Роздрібна торгівля пальним.
Позивач не заперечує, що він здійснював операції з реалізації підакцизної продукції (пального) протягом травня 2020 лютого 2023 років, проте станом на час видання спірного наказу не провадило діяльність у сфері реалізації підакцизної продукції, не має діючих ліцензій на роздрібну та оптову торгівлю.
Враховуючи, що у 2024 році планові документальні перевірки проводяться щодо платників податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, а також інших платників податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають критеріям щодо вищезазначених рівнів сплати податку на прибуток та рівнів сплати податку на додану вартість, позивач був включений до плану-графіка документальних перевірок на 2024 рік на законних підставах.
Доводи позивача про те, що він здійснював операції з реалізації підакцизних товарів до лютого 2023 року, тобто станом на 08.12.2024, а саме на дату набрання чинності Законом від 09.11.2023 №3453-1Х, така діяльність ним не здійснювалась, є необгрунтованими з таких підстав.
Згідно п. 102.1 ст.102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається з наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 №787-п, документальна планова перевірки призначена за період з 24.10.2019 по 31.12.2023, тобто охоплює період, протягом якого позивач здійснював операції з реалізації підакцизної продукції (пального), а саме: протягом травня 2020 лютого 2023 років, що відповідає вимогам п.п. 69.352 п. 69.35 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України
Окрім цього як зазначено вище планова документальна перевірка призначена за наявності двох підстав, а не лише у зв`язку із здійсненням діяльності у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції
Щодо доводів позивача, що наказ Головного управління ДПС у Черкаській області від 02.04.2024 №787-п містить посилання на п.п. 69.352 ПК України без фактичного зазначення конкретних підстав, та не містить фактичних обставин, які можуть бути визнані законом як підстава для проведення перевірки, то підстави призначення планової документальної перевірки визначені законодавчо і чітко вказані у п.п. 69.352 п. 69.35 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України і знайшли своє підтвердження у судовому засіданні, отже та обставина, що у вказаному наказі відсутнє посилання, що документальна перевірка призначена з підстав здійснення позивачем реалізації підакцизних товарів та його відповідності рівням сплати податку на прибуток та податку на додану вартість не може слугувати формальною обставиною для скасування наказу, виданого на законних підставах.
Щодо посилання позивача на постанову Верховного Суду від 18.04.2022 у справі №440/6887/20, який зазначив, що контролюючий орган суто формально підійшов до оформлення наказу, не зазначивши у ньому предмет та мету проведення фактичної перевірки платника податків, що надавало право позивачу на недопуск посадових осіб Головного управління ДПС у Полтавській області до проведення такої перевірки, та аналогічну позицію Верховного Суду у постанові від 15.03.2023 у справі №440/1262/21, то спірні відносини у справі, що розглядається, є іншими, позаяк предметом спору є наявність підстав для призначення документальної планової перевірки, а не фактичної перевірки. Отже вказані висновки Верховного Суду не є застосовними у даній справі.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідачі діяли відповідно до вимог закону, а тому позовні вимоги є необгрунтованими і задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 90, 139-143, 242-246, 250, 255, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123692850 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні