Постанова
від 10.12.2024 по справі 160/15924/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 160/15924/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2024 року (суддя Врона О.В.) у справі №160/15924/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кропперс груп» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и В :

ТОВ «Кроперс груп» звернулося до суду з позовом, в якому просило:

Визнати протиправним та скасуватиподаткове повідомлення-рішення від 18.03.2024 р. № 0/121080407 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яким до Товариства застосовані штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних.

В обгрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що відповідачем безпідставно і протиправно прийнято податкове повідомлення-рішення, яким застосовано штрафні санкції, оскільки податкові накладні були відправлені на реєстрацію своєчасно, протягом операційного часу, без порушення строків їх подання на реєстрацію.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2024 року позов задоволено.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що встановлена нормою п.120-1.1 ст.120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу, може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

У спірному випадку, як зазначив суд першої інстанції, позивачем податкові накладні були подані до реєстрації у строки, передбачені п.201.10 ст.201 ПК України, що, зокрема, підтверджено і відповідачем, у зв`язку з чим до позивача неправомірно застосовані спірні штрафні санкції.

Не погодившись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач посилається на положення податкового законодавства, якими врегульовано порядок реєстрації податкових накладних в період дії карантину та воєнного стану, а також визначено умови звільнення платника від

відповідальності та розміри штрафних санкцій, які застосовуються за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КРОППЕРС ГРУП» (код ЄДРПОУ 38432130) перебуває на обліку Головного управління ДПС у Дніпропетровській області як платник податків.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ «КРОППЕРС ГРУП» з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України, складено акт камеральної перевірки від 25.01.2024 №3539/04-36-04-07/38432130.

Перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, що тягне за собою відповідальність платника передбачену абзацем 1 пункту 120-1. 1. статті 120-1 глави 11 розділу II Податкового кодексу України, а саме податкових накладних: від 28.10.2022 № 281; від 31.10.2022 №№ 542, 712; від 18.10.2022 № 194; від 21.10.2022 №203, від 31.10.2022 № 700; від 18.10.2022 р. № 362, від 31.10.2022 р. №№ 694, 578; від 19.10.2022 р. № 601; від 31.10.2022 р. №№ 660, 811; від 25.10.2022 р. № 416; від 31.10.2022 р. №№ 710, 526, 528, 610, 591; від 27.10.2022 № 277; від 19.10.2022 р. №434. Зазначено, що дата реєстрації вказаних податкових накладних в ЄРПН є 16.11.2022, тоді як граничний термін реєстрації в ЄРПН є 15.11.2022.

Датою реєстрація податкових накладних: від 31.12.2022 р. №№ 485, 137, 522, 919, 897, 853, 212, 941, 586, 913, 604, 445, 447, 524, 845, 621, 213,463, 514, 168, 887, 858, 613, 199, 540, 216, 859, 848, 559, 908, 353, 874, 857, 309, 297, 429, 380, 461; від 29.12.2022 р. №№ 828, 817, 816; від 16.12.2022 р. №№ 346, 17; від 27.12.2022 р. №№ 620, 684, 589, 590, 794, 718, 643; від 23.12.2022 р. №№ 770, 769, 768, 241, 113, 771, 656; від 30.12.2022 р. № 664, 663; від 19.12.2022 р. № 619; від 21.12.2022 р. № 114, 207; від 20.12.2022 р. № 763, 255; від 28.12.2022 р. № 813, 809; від 30.12.2022 р. № 272, 150; від 26.12.2022 № 778, є 16.01.2023, тоді як граничний термін реєстрації в ЄРПН є 15.01.2023.

Термін порушення реєстрації податкових накладних складає 1 день.

Не погодившись з висновками акту 23.02.2024 позивачем до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були направлені заперечення.

Розглянувши заперечення Головне управління ДПС у Дніпропетровській області листом від 14.03.2024 №17472/6/04-36-04-07-18 повідомило, що висновки акту перевірки є правомірними і відповідають нормам чинного законодавства та залишаються без змін.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 18.03.2024 року №0/121080407 на суму штрафу в розмірі 21103 грн. 36 коп.

Позивачем оскаржено податкове повідомлення-рішення до Державної податкової служби України .

За результатами розгляду скарги позивача на податкове повідомлення-рішення Державною податковою службою України прийнято рішення №15908/6/99-00-06-03-01-06 від 29.05.2024 , яким податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Не погодившись з рішенням контролюючого органу про застосування штрафних санкцій, позивач звернувся з позовом до суду.

За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України ( в редакції на час реєстарції податкових накладних) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Як передбачає пункт 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно із пунктом 120-1.1 ПК статті 120-1 України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З аналізу вказаних правових норм слідує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

При цьому, суд першої інстанції правильно зазначив, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Тобто, встановлена нормою п.120-1.1 ст.120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

У спірному випадку встановлено, що направлені на реєстрацію податкові накладні жовтня 2022 р. були виписані підприємством у другій половині жовтня 2022 р.

Таким чином, як правильно зазначив суд першої інстанції, згідно п.201.10 ст. 201 ПК України граничним строком їх підписання та направлення до податкового органу для реєстрації було 15.11.2022 року протягом операційного дня.

Направлені на реєстрацію податкові накладні грудня 2022 р. були виписані підприємством у другій половині грудня 2022 р.

Таким чином, як правильнор зазначив суд першої інстанції, згідно п.201.10 ст. 201 ПК України граничним строком їх підписання та направлення до податкового органу для реєстрації було 15.01.2023 року протягом операційного дня.

Позивачем суду надано докази направлення для реєстрації податкових накладних у визначені п.201.10 ст. 201 ПК України.

Долучені позивачем електронні докази містять номер та дату підписаних та направлених податкових накладних, дані особи, яка їх підписала, її посада, ін. обов`язкові відомості.

У свою чергу, відповідач, під час розгляду справи в суді першої інстанції, надав інформацію суть якої полягає в тому, що згідно інформаційних баз даних ДПС України остання податкова накладна відправлена на реєстрацію в ЄРПН ТОВ КРОППЕРС ГРУП» 15.11.2022 об 17:59 год і 13.01.2023 об 17:46 год.

В той же час, направлені позивачем для реєстрації податкові накладні жовтня 2022 р. були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних лише 16.11.2022 року., а податкові накладні грудня 2022 р. були зареєстровані лише 16.01.2023 р.

Отже, встановивши такі обставини справи, суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку про те, що позивачем був виконаний обов`язок щодо своєчасного направлення для реєстрації податкових накладних, у зв`язку з чим відсутні підстави для застосування до нього штрафних санкцій на підставі положень п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

В апеляційній скарзі відповідач не спростовує такі висновки суду першої інстанції, натомість, посилається на положення податкового законодавства, якими врегульовано порядок реєстрації податкових накладних в період дії карантину та воєнного стану, а також визначено умови звільнення платника від відповідальності та розміри штрафних санкцій, які застосовуються за порушення граничних строків для реєстрації податкових накладних. Але, вказані положення податкового законодавства, не були підставою, з якої суд першої інстанції задовольнив позов.

Підсумовуючи вищевикладене. суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для його скасування не існує.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 вересня 2024 року у справі №160/15924/24 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Вступна та резолютивна частини проголошено 10.12.2024

Повне судове рішення складено 11.12.2024

Головуючий - суддяЯ.В. Семененко

суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123694412
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/15924/24

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 02.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні