ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/29236/23 Суддя (судді) першої інстанції: Головенко О.Д.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі: судді-доповідача: Беспалова О. О., суддів: Грибан І. О., Ключкович В. Ю., розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в м.Києві державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, в якому просив суд:
- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Солом?янської районної в місті Києві державної адміністрації щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 як громадянину, який проживав з 01.12.2022 в м. Коростень, який відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 № 106, віднесений до зони гарантованого добровільного відселення, встановленої ст. 37 Закону № 796-XII від 28.02.1991 щомісячної грошової допомоги у зв?язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від мінімальної заробітної плати, за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення;
- зобов?язати Управління соціального захисту населення Солом?янської районної в місті Києві державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 як громадянину, який проживав з 01.12.2022 в м. Коростень, який відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 № 106, віднесений до зони гарантованого добровільного відселення, встановлену ст. 37 Закону № 796-XII від 28.02.1991 щомісячну грошову допомогу у зв??язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від мінімальної заробітної плати (згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік) за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 червня 2024 року позов задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 як громадянину, який проживав з 01.12.2022 в м. Коростень, який відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 № 106, віднесений до зони гарантованого добровільного відселення, встановленої ст. 37 Закону № 796-XII від 28.02.1991 щомісячної грошової допомоги у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення.
Зобов`язано Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 як громадянину, який проживав з 01.12.2022 в м. Коростень, який відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 № 106, віднесений до зони гарантованого добровільного відселення, встановлену ст. 37 Закону № 796-XII від 28.02.1991 щомісячну грошову допомогу у зв"язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік) за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права просить змінити рішення суду в частині періоду проживання позивача на території радіоактивного забруднення, і за який відповідач зобов`язаний нарахувати та виплатити позивачу щомісячну грошову допомогу у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік) за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення, а саме: з 20.12.2022 по 26.05.2023 та наступні періоди згідно наданих довідок з актом за підписом сусідів про проживання позивача не за місцем реєстрації, а на території радіоактивного забруднення.
До Шостого апеляційного адміністративного суду від відповідача відзив на апеляційну скаргу не надходив.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Як вбачається з матерів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_1 реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 .
Відповідно до Довідки від 02.03.2023 № 158, позивач проживає без реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 з 01.12.2022.
Позивач звернувся із заявою до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в м.Києві, у якій просив відновити виплату компенсації передбачені ст. 37 Закону № 796.
Листом Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в м.Києві від 19.06.2023 позивачу повідомлено, він перебуває на обліку в управлінні з 01.08.2021 року як отримувач компенсаційної виплати вартості продуктів харчування учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії, згідно ст. 20 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Крім того, вказано, що статтю 37 вказаного Закону виключено на підставі Закону № 76-VIII 28.12.2014 року.
Не погоджуючись із вказаною відмовою позивач звернувся із даним позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, рішенням Конституційного Суду України від 17.07.2018 № 6-р/2018 пп. 7 п. 4 розділу І Закону № 76 визнаний таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), отже, відновлено дію ст. 37 Закону № 796 з 17.07.2018.
При цьому, судом першої інстанції зауважено, що при визначенні розміру виплати грошової допомоги, передбаченої ст. 37 Закону № 796, застосуванню підлягають безпосередньо норми ст. 37 Закону № 796 (у редакції, чинній з 09.07.2007).
Звертаючи із апеляційною скаргою на рішення Київського окружного адміністративного суду позивач фактично погоджується з таким, однак вважає, що судом першої невірно встановлено період його проживання в зоні гарантованого добровільного відселення.
Апелянт вказує на необхідність змінити резолютивну частину рішення суду шляхом зазначення в частині періоду проживання позивача на території радіоактивного забруднення, і за який відповідач зобов`язаний нарахувати та виплатити позивачу щомісячну грошову допомогу у зв`язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства в розмірі 40% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік) за час фактичного проживання у зоні гарантованого добровільного відселення, а саме: з 20.12.2022 по 26.05.2023 та наступні періоди згідно наданих довідок з актом за підписом сусідів про проживання позивача не за місцем реєстрації, а на території радіоактивного забруднення.
З цього приводу колегія суддів вважає в першу чергу акцентувати увагу апелянта, що а приписами ч. 4 ст. 317 КАС України зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.
Натомість, спірним судовим рішенням не встановлювався факт проживання та/або період проживання позивача у зоні гарантованого добровільного відселення, оскільки спірним у рамках даного адміністративного спору є саме наявність у позивача права на отримання виплат встановлених ст. 37 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Що ж стосовно періоду проживання у зоні гарантованого добровільного відселення, то такий підтверджується довідками Коростенької міської ради Житомирської області від 02.02.2023 № 158 та № 52 від 26.05.2023, відповідно до змісту яких ОСОБА_1 фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 з 01.12.2022 та з 01.02.2023.
Також, згідно змісту заяви позивача до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в м. Києві державної адміністрації, а також і з прохальної частини позову, ОСОБА_1 просив призначити йому виплату саме з 01.12.2022 року.
При цьому, апелянтом не надано жодних доказів в підтвердження необхідності внесення змін до мотивувальної та/або резолютивної частини рішення апелянтом не надано.
За таких обставин, суд не вбачається підстав для задоволення апеляційної скарги.
Згідно з ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
У відповідності до ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Керуючись ст.ст. 229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в м.Києві державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 червня 2024 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.
Суддя-доповідач О. О. Беспалов
Суддя В. Ю. Ключкович
Суддя І. О. Грибан
(Повний текст постанови складено 10.12.20224)
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123694896 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні