Ухвала
від 11.12.2024 по справі 300/923/24
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відкриття касаційного провадження

11 грудня 2024 року

м. Київ

справа №300/923/24

адміністративне провадження №К/990/44958/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Бевзенка В.М., Стеценка С.Г.,

перевіривши касаційну скаргу Івано-Франківської обласної державної адміністрації

на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2024 (суддя Григорук О.Б.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2024 (колегія у складі: судді-доповідача Курильця А.Р., суддів Мікули О.І., Пліша М.А.)

у справі № 300/923/22

за позовом Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі: Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Коломийської районної державної адміністрації

до Чернелицької селищної ради, Івано-Франківської обласної державної адміністрації

про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинення дій,

УСТАНОВИВ:

Заступник керівника Івано-Франківської обласної прокуратури звернувся до суду в інтересах держави в особі: Управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Коломийської районної державної адміністрації з позовом до Чернелицької селищної ради та Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі також - Івано-Франківська ОДА, відповідач, скаржник), в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Чернелицької селищної ради, яка полягає у нездійсненні державної реєстрації права власності на об`єкти культурної спадщини національного значення - Замок XVI століття, вул. Незалежності - охоронний № 090066;

- зобов`язати Чернелицьку селищну раду вчинити дії щодо реєстрації права власності на об`єкт культурної спадщини національного значення - Замок XVI століття, вул. Незалежності - охоронний № 090066;

- визнати протиправною бездіяльність Івано-Франківської обласної державної адміністрації, яка полягає у нездійсненні державної реєстрації права власності на об`єкт культурної спадщини національного значення - Костел XVI століття, смт. Чернелиця, вул. Українська, 1 А - охоронний № 090067;

- зобов`язати Івано-Франківську ОДА вчинити дії щодо реєстрації права власності на об`єкт культурної спадщини національного значення - Костел XVI століття, смт. Чернелиця, вул. Українська, 1 А - охоронний № 090067;

- зобов`язати Чернелицьку селищну раду укласти із Коломийською районною державною адміністрацією охоронний договір на об`єкт культурної спадщини національного значення - Замок XVI століття, вул. Незалежності - охоронний № 090066.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд рішенням від 11.06.2024, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2024, задовольнив позов.

Вказані судові рішення ухвалені у справі, що призначена та розглянута за правилами спрощеного позовного провадження.

22.10.2024 на адресу Верховного Суду надійшла касаційна скарга Івано-Франківської ОДА, в якій остання з посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення ними приписів процесуального права, просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2024 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2024 в частині задоволення позовних вимог, що стосуються Івано-Франківської ОДА.

Підставами касаційного оскарження судових рішень скаржник визначає на п. 1 і 3 ч. 4 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)

Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.

Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.

Відповідач мотивує заявлені підстави касаційного оскарження таким: застосуванням судами попередніх інстанції при ухваленні судових рішень норм ч. 4 і 5 ст. 53 КАС України, абз. 1 і 2 ч. 3, абз. 1 - 3 ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» (а саме в частині питання наявності у прокурора правових підстав для представництва інтересів держави шляхом звернення до суду із позовом у межах цього спору) без урахування висновку щодо їх правозастосування у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 806/1000/17; відсутності наразі висновку Верховного Суду з правозастосування норм права у подібних правовідносинах, а саме з питання визначення наявності чи відсутності обов`язку в органу державної влади здійснювати державну реєстрацію речового права (права власності) на нерухоме майно- об`єкт культурної спадщини національного значення.

Крім того, скаржник покликається на те, що ця касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики, справа ж становить значний суспільний інтерес й має для нього виняткове значення.

Такі доводи підлягають перевірці під час касаційного перегляду судових рішень у цій справі.

Скарга подана у строк, встановлений у ст. 329 КАС України, відповідає вимогам ст. 330 КАС України, а тому підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.

Керуючись ст.ст. 328 - 335, 338, 359 КАС України, Верховний Суд,-

УХВАЛИВ:

1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Івано-Франківської обласної державної адміністрації на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2024 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.10.2024.

2. Витребувати із Івано-Франківського окружного адміністративного суду справу № 300/923/24.

3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.

4. Установити десятиденний строк з моменту отримання позивачем цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя В.М. Бевзенко

Суддя С.Г. Стеценко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення11.12.2024
Оприлюднено12.12.2024
Номер документу123697507
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —300/923/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 23.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 26.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 11.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні