Рішення
від 14.11.2024 по справі 496/2780/22
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 496/2780/22

Провадження № 2/496/681/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2024 року Біляївський районний суд Одеської області у складі:

головуючої судді Портної О.П.,

за участю:

секретаря Рябової А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Біляївка Одеської області в порядку загального позовного провадження цивільну справу

за позовом: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстрація місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , до

відповідача: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстрація місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 ,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області, код ЄДРПОУ 39765871, місцезнаходження: Одеська область, Біляївський район, с. Усатове, пров. Урядовий, буд. 63,

вимоги позивачки: про скасування державної реєстрації земельної ділянки,

позивачка повідомлена належним чином про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилася, але представником надано заяву про розгляд справи без участі сторони позивачки,

відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явився, про поважність причин своєї неявки суд не повідомив,

представник третьої особи повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явився, але надав заяву про розгляд справи у його відсутність, -

В С Т А Н О В И В:

І. Виклад позиції позивачки та заперечень відповідача.

1.11.07.2022року ОСОБА_1 (далі позивачка) звернулася до суду з позовом до ОСОБА_2 (далі відповідач), з залученням третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області, в якому просить скасувати державну реєстрацію земельної ділянки, визначити порядок виконання рішення суду відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 265 ЦПК України та судові витрати покласти на відповідача.

2. Свої вимоги мотивує тим, що позивачка є власницею житлового будинку та земельної ділянки площею 0,2024 га, кадастровий номер 5121085200:02:003:0588, цільове призначення: для будівництва та обслуговування житлового будинку (присадибна ділянка), що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 . До 2005 року біля вказаного житлового будинку під високовольтними лініями електропередач знаходилася недобудована споруда, між якою та парканом позивачки існує проїзд до будинку та земельної ділянки позивачки. В листопаді 2021 року позивачці стало відомо про наявність помилок в Публічній кадастровій карті України, що унеможливлюють внесення до Державного земельного кадастру інформації про земельну ділянку позивачки відповідно до фактичних меж та конфігурації. Крім того з 2020 року між позивачкою та відповідачем існує спір щодо самовільного зайняття відповідачем частини земельної ділянки проїзду до земельної ділянки позивачки. За результатами інвентаризації земельної ділянки позивачки та розгляду заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, 12.02.2022 року від кадастрового реєстратора Відділу № 3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Волинській області позивачем було отримано Рішення № РВ-0700037822022 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) Державного земельного кадастру у зв`язку з розташуванням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Рішення № РВ-0700037822022 було зазначено про наявність перетину земельної ділянки (кадастровий номер 5121085200:02:003:0588) з земельною ділянкою з кадастровим номером 5121085200:02:003:0646, власником якої є відповідач. Також відповідно до викопіювання з публічної карти з мережі Інтернет, до земельної ділянки позивачки існує проїзд, який є землями загального користування (вулицею), однак зазначений проїзд включено в площу земельної ділянки відповідача. Відповідач виправити невідповідність фактичних меж земельної ділянки з відомостями Державного земельного кадастру не бажає. Позивачка зверталася до Усатівської сільської ради щодо вирішення питання з відновлення проїзду до її земельної ділянки та вилучення його з власності відповідача, але отримала відповідь, що при приватизації земельної ділянки відповідачем Усатівська сільська рада Біляївського району не погоджувала відповідачу акт встановлення меж земельної ділянки. Вирішити земельний спір позивачу з відповідачем не вдається. Наявність перетину земельних ділянок порушує право власності позивачки на земельну ділянку, а також включення проїзду (вулиці) в площу земельної ділянки відповідача створює позивачу перешкоди в користуванні своїм житловим будинком. У зв`язку з чим, позивач звернувся до суду з вказаними позовними вимогами.

3. Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

4. 08.11.2022 року від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, в особі представника, надійшли письмові пояснення, якими не заперечував проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування зазначив, що в червні 2020 року землевпорядник Усатівської сільської ради виїжджала на місцезнаходження земельних ділянок позивачки та відповідача, де було встановлено наявність провулку до позивача та було рекомендовано відповідачу провести інвентаризацію своєї земельної ділянки з метою приведення її відповідно до фактичного користування. 12.06.2020 року Усатівською сільською радою було надано позивачу лист, яким було повідомлено, що межі земельної ділянки відповідача представник Усатівської сільської ради не погоджував. Крім того повідомив, що прохід і заїзд до будинку позивачки є провулком який історично сформувався та повинен входити до земель загального користування. Щодо наявності накладки (перетину) земельної ділянки відповідача на земельну ділянку позивачки, то зазначену помилку можливо виправити проведенням інвентаризації земельної ділянки відповідача, від проведення якої останній відмовляється та її усунення стає можливим лише шляхом скасування державної реєстрації земельної ділянки відповідача. Окрім цього звернув увагу суду на те, що між позивачкою та іншими сусідами також існує накладення земельної ділянки, де земельна ділянка позивачки накладається на інші земельні ділянки. З метою виправлення цієї помилки щодо накладення (перетину) земельної ділянки, позивачка самостійно здійснює інвентаризацію своєї земельної ділянки відповідно до фактичних меж її використання. Закінчення інвентаризації земельної ділянки позивачки неможливо без усунення накладка (перетину) земельної ділянки відповідача на земельну ділянку позивача. Таким чином, власники суміжних земельних ділянок з земельною ділянкою позивачки очікують на вирішення спору між позивачкою та відповідачем щодо вирішення питання накладення (перетину) земельних ділянок в відомостях Державного земельного кадастру. (а.с. 117-119)

5. 04.06.2024 року від представника позивача надійшли додаткові пояснення, в яких представник позивача просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування зазначив, що спір між позивачкою та відповідачем пов`язаний з неможливістю позивачкою внести зміни до Державного земельного кадастру відносно своєї земельної ділянки за результатами її інвентаризації. Причиною цього є накладення земельної ділянки відповідача в Державному земельному кадастрі на земельну ділянку позивачки. Тобто позивачка не має можливості привести фактичне розташування своєї земельної ділянки з відомостями Державного земельного кадастру, оскільки, частково, на місці розташування земельної ділянки позивачки в Державному земельному кадастрі лежить (розміщена) земельна ділянка відповідача, що створює перетин (накладання) земельних ділянок та підтверджує, що розташування земельної ділянки відповідача в Державному земельному кадастрі не відповідає її фактичному розташуванню. Відповідачем не прийнято рішення щодо інвентаризації своєї земельної ділянки, єдиним шляхом усунення накладення земельних ділянок є скасування державної реєстрації земельної ділянки відповідача, що усунить накладення земельної ділянки відповідача на земельну ділянку позивачки та дасть можливість останній внести відомості до Державного земельного кадастру про її земельну ділянку у відповідності до її фактичного місця знаходження. (а.с. 175-179)

ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи.

7. Представник третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмету спору в судове засідання не з`явився, але надіслав на адресу суду заяву в якій просив розглянути дану справу без його участі відповідача, позовні вимоги позивачки підтримав. (а.с. 131).

8. Представник відповідача надав до суду заяву про виклик свідків, а саме землевпорядника Усатівської сільської ради. Судом вказана заява не розглядалася, оскільки матеріали справи містять письмові пояснення Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області з докладним викладенням обставин справи, в тому числі роботи землевпорядника та погодження меж земельної ділянки. Також сторона відповідача до судового засідання не з`явилася та заяву не підтримав (а.с. 156-161)

9. Сторона позивачки в судове засідання не з`явилася, але представником надано до суду заяву про розгляд справи у відсутність сторони позивачки. (а.с. 185)

ІІІ. Інші процесуальні дії у справі.

10. Згідно автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.07.2022 року, цивільну справу № 496/2780/22, передано на розгляд до провадження головуючій судді Біляївського районного суду Одеської області Портній О.П. (а.с. 101)

11. Ухвалою Біляївського районного суду Одеської області від 20.07.2022 року було відкрито загальне позовне провадження по справі з проведенням підготовчого судового засідання. Окрім того відповідачу був визначений строк для надання відзиву на позовну заяву. (а.с. 104-105)

12. Ухвалою Біляївського районного суду Одеської області від 28.03.2023 року підготовче провадження закрито та призначено справу до розгляду по суті. (а.с. 135)

13. Відповідач, в установлені ч. 7 ст. 178 ЦПК України строки, не подав до суду відзив на позовну заяву, будучи повідомленим належним чином про наявність ухвали про відкриття провадження та необхідністю подання відзиву, а тому суд вирішує справу за наявними матеріалами, що передбачено ч. 8 ст. 178 ЦПК України.

14. Верховний Суд у своїй Постанові від 29.04.2020 року у справі № 348/1116/16-ц вказав, що, якщо сторони чи їх представники не з`явилися в судове засідання, а суд вважає, що наявних у справі матеріалів достатньо для розгляду справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення, він може, не відкладаючи розгляду справи, вирішити спір по суті. Відкладення розгляду справи є правом суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні сторін чи їх представників, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні без їх участі за умови їх належного повідомлення про час і місце розгляду справи.

15. Судом на підставі ч. 2 ст. 247 ЦПК України, у зв`язку із неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

ІV. Фактичні обставини, встановлені Судом та зміст спірних правовідносин.

16. Судом встановлено, що власницею житлового будинку та земельної ділянки площею 0,2024 гектарів, кадастровий номер 5121085200:02:003:0588, наданої для будівництва обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), є ОСОБА_1 , що підтверджується копіями Свідоцтва про право на спадщину за законом, виданого 13.06.2016 року Біляївською районною державною нотаріальною конторою Одеської області, зареєстрованого в реєстрі за № 1-887, право власності за яким зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 13.06.2016 року, номер запису: 14946348, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 946637751210, та Свідоцтва про право на спадщину за законом, виданого 13.06.2016 року Біляївською районною державною нотаріальною конторою Одеської області, зареєстрованого в реєстрі № 1-890, право власності за яким зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 13.06.2016 року, номер запису про право власності: 14946617, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 672838451210. (а.с. 11, 12, 13, 14-15)

15. Власником земельної ділянки площею 0,0451 гектарів, кадастровий номер 5121085200:02:003:0646, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , є ОСОБА_2 , що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, № інформаційної довідки: 300969608 від 22.02.2022 року, право власності в якому за відповідачем зареєстровано 18.01.2018 року, номер запису про право власності: 24488683, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1467200451210, на підставі відомостей з ДЗК, серія та номер: 725302, виданий 18.01.2018 року, видавник: Державний земельний кадастр; заяви про поділ земельної ділянки, серія та номер: 1208, виданий 19.08.2017 року, видавник: ПН Гуменюк А.М.; рішення виконавчого комітету місцевої ради депутатів, серія та номер: 207, виданий 30.08.2017 року, видавник: виконавчий комітет Усатівської сільської ради. (а.с. 16)

16. Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-9900937312022 від 05.07.2022 року, земельна ділянка площею 0,0451 гектарів, кадастровий номер 5121085200:02:003:0646, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , має обмеження у використанні, а саме: вид обмеження: охоронна зона навколо (уздовж) об`єкта енергетичної системи; строк дії обмеження: безстроково. (а.с. 17-18)

17. 2021 року на замовлення ОСОБА_1 . Товариством з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР ПРИВАТИЗАЦІЇ» виготовлена Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель гр. ОСОБА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА_2 . (а.с. 19-90).

18. З Плану меж земельної ділянки позивачки, складеного за результатами зйомки, вбачається перетин земельної ділянки позивачки з земельною ділянкою відповідача. Окрім цього, також вбачається перетин земельної ділянки відповідача з суміжною земельною ділянкою ОСОБА_3 (а.с. 91, 121)

19. Рішенням № РВ-0700037822022 державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 12.02.2022 року, позивачці відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру в зв`язку з розташуванням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. (а.с. 92)

20. Листом № 1058 від 12.06.2020 року Усатівською сільською радою Біляївського району Одеської області повідомлено позивачку, що сільська рада не погоджувала акт встановлення меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , де ви є суміжним землевпорядником. (а.с. 93, 120).

21. Проїзд та межі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , вбачається також з фотофіксації. (а.с. 94, 95, 96).

22. 18.09.2006 року Біляївським районним відділом земельних ресурсів Одеської області на ім`я ОСОБА_2 , на підставі Договору купівлі-продажу, посвідченого 21.02.2006 року Біляївською державною нотаріальною конторою Одеської області, зареєстрованого в реєстрі за № 1-445, був виданий Державний акт на право власності на земельну ділянку (серія та номер нечитабельні), яким підтверджувалося право власності на земельну ділянку площею 0,0766 гектарів, кадастровий номер 5121085200:02:003:0093, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 . (а.с. 164-165)

V. Оцінка Суду.

23. Положеннями ст.ст. 15, 16Цивільного КодексуУкраїни (далі ЦК України), ст. 4 Цивільно-процесуального кодексу України (далі ЦПК України) передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. За змістом ч. 2 ст. 16 ЦК України, способом захисту цивільних прав та інтересів, зокрема, може бути визнання права.

24. Згідно з ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленим цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

25. Відповідно до ч. 1 ст.13ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

26. Згідно ч.ч. 1, 3, 4 ст.12ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

27. Ч.ч. 1, 2 ст.152ЗК України визначено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.

28. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

29. Ч. 3 ст.152ЗК України визначено способи захисту прав на землю. Проте, визначений перелік не є вичерпним.

30. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспорюваного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону. Аналіз вказаних норм вказує на можливість захисту права осіб на землю у будь-який спосіб, якщо такий спосіб є ефективним та не суперечить вимогам Закону.

31. Відповідно до положень ч. 2 ст. 158 Земельного Кодексу України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.

32. Відповідно ст.41Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.

33. Згідно ст. 317 ЦК України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

34. Згідно зі ст.125ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

35. Стаття 79ЗК України встановлює, що земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

36. Ч. 1 ст.79-1ЗК України встановлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

37. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом (ст. 202 ЗК України).

38. Ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» яка кореспондується з положеннями ст. 193 ЗК України, визначено поняття Державного земельного кадастру, відповідно до якого - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

39. Ст.3Закону України«Про Державнийземельний кадастр» визначено, що Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах: об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону тощо.

40. Згідно зі ст.21Закону України«Про Державнийземельний кадастр» відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених ст. 79-1 ЗК України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до ст. 107 ЗК України; на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

41. Згідно з ч. 3 ст.79-1ЗК України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

42. Ст.24Закону України«Про Державнийземельний кадастр» регулює питання державної реєстрації земельних ділянок. Вказана стаття передбачає порядок реєстрації земельних ділянок, перелік документів, які подаються для реєстрації земельної ділянки (ч. 4), підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки (ч. 6) та випадки скасування державної реєстрації земельної ділянки Державним кадастровим реєстратором (ч. 10).

43. Зокрема, ч. 6 цієї статті передбачено, що підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених ч. 4 цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

44. За змістом ч. 1, абз. 1, 2 ч. 2, ч.ч. 9, 10 ст.79-1Земельного кодексуУкраїни формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.

45. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

46. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

47. Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).

48. Підпунктом 3, п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.12, № 1051 (далі - Порядок № 1051) встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі - ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку. Відомості про об`єкти Державного земельного кадастру, що змінюються, вносяться до Державного земельного кадастру безперервно.

49. Державна ж реєстрація земельної ділянки шляхом внесення до Державного земельного кадастру передбачених законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера не є тотожним поняттю «державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», вжитому у п. 1 ст. 1 Закону України від 01.07.2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Отже, прийняття рішення щодо державної реєстрації земельної ділянки або відмови у здійсненні такої реєстрації саме собою не породжує виникнення жодних речових прав на цю земельну ділянку. Така правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 04 травня 2022 року у справі № 817/154/18 та від 27.07.2022 року у справі № 640/10412/21.

50. Як вбачається з рішення №РВ-0700037822022 від 12.02.2022 року Державного земельного кадастру державного кадастрового реєстратора Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, заяву ОСОБА_1 ЗР-9701385242022 від 28.01.2022 р. про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з доданими до неї документами розглянуто та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати іншої земельної ділянки або її частини. Перетин ділянок з ділянкою, кадастровий номер якої 5121085200:02:003:00587; Площа співпадає на 12.94174%; кадастровий номер якої 5121085200:02:003:0646; Площа співпадає на 5.2188%.

51. Викладене означає, що право користування земельною ділянкою, яка належить позивачу дійсно порушено, оскільки площа земельної ділянки співпадає на 5.2188% з земельною ділянкою з кадастровим номером 5121085200:02:003:0646, власником якої є відповідач.

52. Законодавцем визначено, а саме ч. 1 ст. 79 ЦП України, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

53. Таким чином, доказуванням є процесуальна і розумова діяльність суб`єктів доказування, яка здійснюється в урегульованому цивільному процесуальному порядку і спрямована на з`ясування дійсних обставин справи, прав і обов`язків сторін, встановлення певних обставин шляхом ствердження юридичних фактів, зазначення доказів, а також подання, прийняття, збирання, витребування, дослідження і оцінки доказів; докази і доказування виступають процесуальними засобами пізнання в цивільному судочинстві.

54. При дослідженні судом доказів, він має за мету одержання необхідного для вирішення справи висновку про їх реальне існування.

55. Частина 13 ст. 79 1 ЗК України встановлює, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується вразі скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації .

56. Відповідно ч. 4. ст. 83 ЗК України до земелькомунальної власності,які неможуть передаватисьу приватнувласність,належать землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо.

57. За викладених обставин справи, норм законодавства та з огляду на наявність розбіжностей між фактичним місцем розташування земельної ділянки, яка перебуває у власності відповідача, та її розташуванням згідно з Інформацією Державного земельного кадастру, що створює перетин земельних ділянок позивача та відповідача на 5.2188% відповідно до Рішення №РВ-0700037822022 від 12.02.2022 року державного кадастрового реєстратора Відділу №3 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та Плану меж земельної ділянки, складеного за результатами зйомки ТОВ «Центр приватизації», суд приходить до висновку, що сторона позивача довела обставини, на які вона посилалася, тому суд вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити повністю та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5121085200:02:003:0646, площею 0,0451 га, цільове призначеннядля будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , - для можливості відновлення порушеного права позивача.

58. Згідно з ч. 10 ст. 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» встановлює, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

59. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

60. Таким чином, оцінивши зібрані докази, суд прийшов до висновку, що позов ОСОБА_1 обґрунтований, знайшов своє підтвердження у судовому засіданні та підлягає задоволенню.

61. З огляду на відсутність необхідності у встановленні порядку виконання рішення суду відповідно до п. 1 ч. 7 ст. 265 ЦПК України шляхом зазначення, що рішення є підставою для виключення з Державного земельного кадастру відомостей щодо спірної земельної ділянки, в цій частині вимог суд відмовляє.

V. Розподіл судових витрат між сторонами.

62. Відповідно до вимог ч. 1 ст.141ЦПК України та ст.4Закону України«Про судовийзбір» з відповідача також підлягають стягненню на користь позивачки сплачений нею і документально підтверджений судовий збір в розмірі 992,40 гривня. (а.с. 99)

Керуючись ст.ст. 79-1, 131, 152-153 ЗК України, Законом України «Про державний земельний кадастр», Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ст.ст. 2, 5, 10-13, 18, 81, 141, 258-259, 263-265, 354, 355 ЦПК України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Позовні вимоги ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Усатівська сільська рада Одеського району Одеської області про скасування державної реєстрації земельної ділянки - задовольнити частково.

2.Скасувати державну реєстраціюземельної ділянкиз кадастровимномером 5121085200:02:003:0646,площею 0,0451га,цільове призначеннядлябудівництва іобслуговування житловогобудинку,господарських будівельі споруд(присадибнаділянка),розташовану заадресою: АДРЕСА_1 ,що належатьна правівласності ОСОБА_2 ,з одночаснимприпиненням усіхречових прав,їх обтяжень,зареєстрованих вДержавному реєстріречових правна нерухомемайно щодотакої земельноїділянки (номер запису про право власності/довірчої власності: 24488683, дата та час державної реєстрації: 18.01.2018, 10:24:05, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна: 1467200451210)

3. В іншій частини відмовити у задоволенні позовних вимог.

4.Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,реєстрація місцяпроживання заадресою: АДРЕСА_1 ,на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстрація місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , судовий збір у розмірі 992,40 гривень.

5. Учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності у особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення - якщо така адреса відсутня.

6. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

7. Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного суду на протязі 30 днів з дня його проголошення шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції.

8. Повний текст рішення складено 14.11.2024 року.

Суддя О.П. Портна

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123702636
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —496/2780/22

Ухвала від 23.12.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Громік Р. Д.

Рішення від 14.11.2024

Цивільне

Біляївський районний суд Одеської області

Портна О. П.

Ухвала від 28.03.2023

Цивільне

Біляївський районний суд Одеської області

Галич О. П.

Ухвала від 20.07.2022

Цивільне

Біляївський районний суд Одеської області

Галич О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні