Постанова
від 12.12.2024 по справі 754/15388/24
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Номер провадження 3/754/5830/24

Справа №754/15388/24

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2024 року м. Київ

Суддя Деснянського районного суду м. Києва Соловйов Олег Леонідович, розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агенства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ст. 212-21 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Громадянська солідарність» (ідентифікаційний код юридичної особи 33401155, юридична адреса: м. Київ, вул. Братиславська, 52), не подав звіти політичної партії «Громадянська солідарність» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2020 рік (квартальні або річні), чим порушив вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» в редакції, що діяла станом на 18.10.2019 та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, 10.12.2024 звернувся із заявою якою повідомив про неможливість особистої участі за станом здоровя, тому просив розгляд справи проводити за участі представника Зубкова О.В .

Представник Зубков О.В. повідомив суд, що обіймає посаду заступника Голови ліквідаційної комісії, відповідно до рішення з`їзду партії «Громадянська солідарність», проведеного 07.10.2020, де припинена діяльність партії шляхом її ліквідації (саморозпуску). З огляду на викладене, складання протоколу відносно ОСОБА_1 вважав безпідставним, оскільки з моменту ухвалення відповідного рішення з`їздом партії, останній не є суб`єктом правопорушення. Крім того, головою ліквідаційної комісії спрямовані відповідні звернення до реєстраційних та контролюючих органів щодо ліквідації політичної партії.

З`ясувавши правову позицію, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до такого висновку.

Розглядаючи справи про адміністративні правопорушення, суд зобов`язаний виконувати завдання Кодексу України про адміністративне правопорушення, передбачені ст. 1 КУпАП, у якій зазначено, що завданням Кодексу України про адміністративне правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Відповідно до статей 245, 251, 252, 280, 283 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ І далі - Закон № 3337-ХІ), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Звіти, передбачені статтею 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», які не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» - якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 №3337-ІХ набув чинності 26.12.2023, тому звіт політичної партії за минулий період повинен був поданий в строк до 26.04.2024.

Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщений на офіційному веб-сайті Національного агентства, серед яких значиться партія «Громадянська солідарність».

Вина ОСОБА_1 у вчиненні вищевказаного правопорушення підтверджується такими доказами: протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/321 від 30.09.2024; роздруківкою з веб-сайту Національного агентства щодо оприлюднення Списку політичних партій, які не подали Звіти у визначений Законом строк, серед яких є політична партія «Громадянська солідарність»; копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копіями Статуту політичної партії «Громадянська солідарність», копією наказу, копіями листів Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу.

Вказані докази є узгодженими між собою, отримані у встановленому законом порядку та не викликають сумнівів у їх належності, допустимості та достовірності.

Як убачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на час розгляду справи керівником політичної партії «Громадянська солідарність» (ідентифікаційний код юридичної особи 33401155) є ОСОБА_1 , такі відомості не змінені та не скасовані, а тому саме він несе відповідальність за виявлені порушення, у зв`язку з чим доводи представника Зубкова О.В. про те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом вказаного адміністративного правопорушення та про те, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення судом до уваги не приймаються, оскільки повністю спростовується протоколом про адміністративне правопорушення та долученими до нього доказами, дослідженими судом.

При цьому твердження про реалізацію змісту рішення партії ухваленого на з`їзді 07.10.2020, не знайшли свого документального підтвердження, оскільки відомості про фактичне надходження відповідних звернень до реєстраційних та контролюючих органів, відсутні. В свою чергу ОСОБА_1 , вважаючи, що не є керівником партії через ліквідацію (саморозпуск), не вжив жодних заходів для того, щоб бути виключеною з вищевказаного реєстру як керівник політичної партії «Громадянська солідарність».

Суд зазначає, що згідно з ст.212-21 КУпАП відповідальність настає у разі порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Таким чином, ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «Громадянська солідарність», (ідентифікаційний код юридичної особи 33401155), зобов`язаний був подати до Національного агентства Звіти за 2020 рік (квартальні або річні) через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному веб сайті Національного агенства.

Враховуючи наведене, приходжу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП,а саме: порушення строків подання фінансового звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Разом з тим, судом встановлено, що адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП не має ознак триваючого, а тому провадження по справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю у зв`язку із закінченням, визначеного ч. 4 ст. 38 КУпАП шестимісячного строку притягнення до адміністративної відповідальності.

Згідно п. 7 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням строків на момент розгляду справи, передбачених ст. 38 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 212-21, 275-280, 283-287 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Провадження по справі відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Київського апеляційного суду через районний суд, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О.Л. Соловйов

СудДеснянський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123709513
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —754/15388/24

Постанова від 12.12.2024

Адмінправопорушення

Деснянський районний суд міста Києва

Соловйов О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні