ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
29.11.2024 Справа № 905/1396/21
Особа, якій законом надано право звертатись до суду в інтересах інших осіб - керівник Бахмутської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області, Миронівської селищної ради.
Відповідач - Комунальне унітарне підприємство "Мирком" Миронівської селищної ради .
Про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу.
ВСТАНОВИВ:
Керівник Бахмутської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Донецькій області та Миронівської селищної ради звернувся до Господарського суду Донецької області з позовною заявою до Комунального унітарного підприємства "Мирком" Миронівської селищної ради про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу.
Рішенням суду від 10.11.2021 позов задоволений повністю.
На виконання рішення суду від 10.11.2021, видані судові накази від 18.08.2023.
Від Світлодарської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області надійшла заява про заміну стягувача та боржника на їх правонаступників у виконавчому документі, виданого за результатом розгляду справ №905/1396/21.
В обґрунтування заяви в частині заміни стягувача його правонаступником представник заявника зазначив, що виходячи з приписів Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" з урахуванням Указу Президента України від 19.02.2021 №61 "Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Донецькій області", Світлодарська міська військова адміністрація Бахмутського району Донецької області є правонаступником Миронівської селищної ради.
Крім того, згідно з розпорядженням керівника Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області від 09.11.2021 № 126, з метою забезпечення здійснення повноважень та функцій органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунального господарства на території Світлодарської міської територіальної громади, Світлодарською міською військово-цивільною адміністрацією Бахмутського району Донецької області, як правонаступника Миронівської селищної ради, прийнято право управління комунальним унітарним підприємством Мирком Миронівської селищної ради.
Відповідно до розпорядження керівника Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області від 09.11.2021 № 127 юридична особа Комунальне унітарне підприємство "Мирком" Миронівської селищної ради код 33225282 перейменоване на Комунальне підприємство "Мирком" Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області.
Дослідивши заяву про заміну сторін (стягувача, боржника) та додані до неї документи, суд зазначає наступне.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Донецької області" від 06 травня 2020 №540-р затверджено Перспективний план формування територій громад Донецької області, згідно з яким до Світлодарської територіальної громади увійшли територіальні громади: Світлодарська, Зайцівська, Кодемська, Луганська, Миронівська, Новолуганська, з адміністративним центром у м. Світлодарськ Бахмутського району Донецької області.
Постановою Верховної ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 №807-IX утворено у Донецькій області Бахмутський район (з адміністративним центром у місті Бахмут) у складі територій Бахмутської міської, Званівської сільської, Світлодарської міської, Сіверської міської, Соледарської міської, Торецької міської, Часовоярської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Указом Президента України від 19.02.2021 №61 "Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Донецькій області" утворена Світлодарська міська військово-цивільна адміністрація Бахмутського району Донецької області.
Відповідно до ч.ч. 1-2, 10-12 ст.3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" від 03 лютого 2015 року No 141-VIII, військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.
У день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження районної ради, її виконавчого апарату, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації району.
У разі утворення військово-цивільної адміністрації населених пунктів повноваження відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів припиняються з дня призначення керівника такої військово-цивільної адміністрації. Повноваження виконавчих органів зазначених рад, апаратів цих рад та їх виконавчих комітетів, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у таких органах та апаратах, припиняються з дня, наступного за днем прийняття рішення зазначеним керівником військово-цивільної адміністрації населених пунктів про можливість цієї військово-цивільної адміністрації здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Військово-цивільні адміністрації населених пунктів утворюються на території територіальних громад, сільські, селищні, міські ради яких та/або їх виконавчі органи не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, у тому числі внаслідок фактичного саморозпуску або самоусунення від виконання своїх повноважень, або їх фактичного невиконання, а також у разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про неможливість проведення виборів до відповідних органів місцевого самоврядування. Найменування військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, як правило, є похідними від найменувань населених пунктів, визначених адміністративними центрами відповідних територіальних громад, у формі прикметника.
Безпосереднє керівництво військово-цивільними адміністраціями здійснюють їх керівники.
Повноваження військово-цивільних адміністрацій району, області починаються у день набрання чинності актом Президента України про їх утворення і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної ради.
Повноваження військово-цивільних адміністрацій населених пунктів починаються з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної ради.
У день відкриття першої сесії новообраної ради акт Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації втрачає юридичну силу в частині, що стосується відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Повноваження військово-цивільних адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Відповідно п. 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" від 03 лютого 2015 №141-VIII, у разі утворення військово-цивільних адміністрацій населених пунктів на територіях територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (далі - новоутворені військово-цивільні адміністрації), де за рішенням Центральної виборчої комісії перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад та відповідних сільських, селищних, міських голів не проводилися, набуття повноважень зазначеними військово-цивільними адміністраціями та припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, території яких увійшли до складу територій відповідних сформованих територіальних громад (далі - розформовані територіальні громади), їхніх виконавчих органів, реорганізація таких сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб, а також припинення повноважень військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, території яких увійшли до складу територій відповідних сформованих територіальних громад (далі - військово-цивільні адміністрації, що припиняються), реорганізація таких військово-цивільних адміністрацій як юридичних осіб здійснюються з урахуванням таких положень: 1) з дня призначення керівника новоутвореної військово-цивільної адміністрації припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних розформованими територіальними громадами, адміністративні центри яких включені до території відповідної сформованої територіальної громади; 2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, зазначених у підпункті 1 цього пункту (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до дня, наступного за днем прийняття рішення керівниками військово-цивільних адміністрацій відповідних населених пунктів про можливість цих військово-цивільних адміністрацій здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Протягом зазначеного строку керівники новоутворених військово-цивільних адміністрацій очолюють такі виконавчі комітети та входять до їх персонального складу.
Указом Президента України "Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області" від 30 березня 2022 №188/2022, на виконання Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено утворити на базі військово-цивільних адміністрацій населених пунктів Донецької області, утворених Указами Президента України від 19 лютого 2021 №61/2021 "Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Донецькій області" та від 26 травня 2021 №210/2021 "Про утворення військово-цивільної адміністрації" Світлодарську міську військову адміністрацію Бахмутського району Донецької області.
У зв`язку з утворенням військових адміністрацій населених пунктів, зазначених у частині першій цієї статті, повноваження відповідних військово-цивільних адміністрацій населених пунктів припиняються з дня початку здійснення відповідною військовою адміністрацією своїх повноважень.
01.04.2022 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань внесено запис 1002547770007005389, згідно якого утворено Світлодарську міську військову адміністрацію Бахмутського району Донецької області, код ЄДРПОУ 44203093, керівником якої є Гошко Сергій Васильович.
На підставі розпорядження керівника Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації від 05.08.2021 № 3 визначено, що з 03.08.2021 керівництво у т.ч. Миронівською селищною радою здійснюється керівником Світлодарської МВЦА Бахмутського району Донецької області Гошко С.В.
Згідно з відомостями, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 05.08.2021 внесено запис про державну реєстрацію Світлодарської МВЦА Бахмутського району Донецької області, а також те, що Миронівська селищна рада перебуває з 11.08.2021 в стані припинення.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022 в Україні з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан.
Закон України "Про правовий режим воєнного стану" визначає зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб.
Згідно з ч.1 ст.4 Закон України "Про правовий режим воєнного стану", на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
Частиною 9 ст.4 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що у зв`язку з утворенням військових адміністрацій населених пунктів повноваження військово-цивільних адміністрацій цих населених пунктів припиняються з дня початку здійснення відповідною військовою адміністрацією своїх повноважень.
Відповідно до ч.3 ст.44 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.
Військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом (ст.15 Закону України "Про правовий режим воєнного стану").
Пунктом 3 частини 1 статті 78 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках передбачених законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану".
Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації (ч.5 ст.78 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Відповідно до ст.15 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із, зокрема, управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік).
На виконання Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України № 188/2022 від 30 березня 2022 року утворено Світлодарську міську військову адміністрацію Бахмутського району Донецької області.
Статтею 10 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування: начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови. Апарат сільської, селищної, міської ради та її виконавчого комітету, інші виконавчі органи (з урахуванням абзацу третього пункту 1 цієї частини), комунальні підприємства, установи та організації відповідної територіальної громади підпорядковуються начальнику відповідної військової адміністрації.
Постановою Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2703-IX "Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Бахмутському, Волноваському, Покровському районах Донецької області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" передбачено, що у період дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування: начальники Світлодарської та Торецької міських військових адміністрацій Бахмутського району, Вугледарської міської військової адміністрації Волноваського району, Авдіївської, Мар`їнської міських та Очеретинської селищної військових адміністрацій Покровського району Донецької області: крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України "Про правовий режим воєнного стану", здійснюють повноваження відповідних селищної, міських рад, їх виконавчих комітетів, відповідних селищного, міських голів.
Розпорядженням Президента України від 17.11.2022 № 301/2022-рп Горідєнка Олександра Володимировича призначено начальником Світлодарської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області.
Отже, виходячи з викладеного вище, повноваження Миронівської селищної ради припинені та перейшли до Світлодарської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 52 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України), у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Таким чином, заява в частині заміни стягувача у справі Миронівську селищну раду його правонаступником - Світлодарською міською військовою адміністрацією Бахмутського району Донецької області є такою, що підлягає задоволенню.
В той же час, заявником не доведено настання обставин, передбачених ч.ч.1,2 ст. 52 ГПК України, наявність яких є підставою для заміни боржника у справі.
Зокрема, заявником не доведено, що боржник був припинений та інша юридична особа є правонаступником боржника.
Змінено було лише найменування боржника.
Відтак, заява в цій частині задоволенню не підлягає.
Суд звертає увагу, що відповідно до абз.2 ч.5 ст.12 Закону України "Про виконавче провадження", у разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.
Відповідно до ч.ч. 1, 5 ст. 334 ГПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Доказів відкриття виконавчого провадження з примусового виконання рішення суду в цій справі надано не було.
За таких обставин, заява Світлодарської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області про заміну стягувача та боржника у справі №905/1396/21 правонаступниками підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст.ст. 52, 334 ГПК України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Заяву Світлодарської міської військової адміністрації Бахмутського району Донецької області про заміну стягувача та боржника у справі №905/1396/21 їх правонаступниками задовольнити частково.
Замінити стягувача у справі №905/1396/21 - Миронівську селищну раду (вул. Мира, б. 16, смт. Миронівський (пн), Бахмутський район, Донецька область, 84791, ідентифікаційний код юридичної особи - 25946404), його правонаступником - Світлодарською міською військовою адміністрацією Бахмутського району Донецької області (пр-т. Миру, 5, м. Світлодарськ, Донецька область 84792, ідентифікаційний код юридичної особи - 44203093).
В задоволенні заяви в іншій частині відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складання повного тексту ухвали до Східного апеляційного господарського суду.
Повний текст ухвали складений 06.12.2024.
Суддя О.В. Говорун
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123711131 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні