Рішення
від 26.11.2024 по справі 910/10864/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

26.11.2024Справа № 910/10864/24Господарський суд міста Києва у складі судді Ярмак О.М., за участю секретаря судового засідання Улахли О.М., розглянув господарську справу

за позовом Керівника Солом`янської окружної прокуратури м. Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1"

про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, визнання відсутнім права

Представники сторін: відповідно до протоколу судового засідання.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Керівник Солом`янської окружної прокуратури м. Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" з вимогами:

- усунути перешкоди власнику - територіальній громаді міста Києва в особі Київської міської ради у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, шляхом скасування рішення державного реєстратора приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Кондра Л.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 25.12.2021 індексний номер 62592105 та здійсненої на його підставі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" на нерухоме майно - житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, із закриттям розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи об`єкта нерухомого майна 2437654980000;

- визнати відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" права користування земельною ділянкою площею 0,13 га, яка розташована по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що Київська міська рада не надавала будь-яким фізичним чи юридичним особам земельну ділянку по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва для будівництва чи експлуатації житлової будівлі, державна реєстрація права власності на спірне нерухоме майно не відповідає вимогам закону, а рішення державного реєстратора підлягає скасуванню.

Господарський суд міста Києва ухвалою від 09.09.2024 прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі, ухвалив справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

Відповідач правом на подачу відзиву на позов не скористався, ухвалу суду від 09.09.2024 було надіслано відповідачу на адресу згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань поштовим відправленням № 0600288110961, яке повернено до суду із зазначенням причини повернення "адресат відсутній за вказаною адресою", будь-яких заяв про зміну місцезнаходження відповідача до суду не надходило.

Згідно положень ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

13.09.2024 позивач подав додаткові пояснення у справі, в яких підтримав поданий в його інтересах прокурором позов.

У судовому засіданні 29.10.2024 суд постановив закрити підготовче провадження та призначити розгляд справи по суті.

У судовому засіданні 26.11.2024 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

19.08.2021 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Рогач В.В. прийнято рішення № 59939781 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) та внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права власності за ОСОБА_1 на житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2437654980000).

Підставою для прийняття вказаного рішення та проведення державної реєстрації права власності стали технічний паспорт, серія та номер 202107 від 02.07.2021 видавник ТОВ «БТІ ПЛЮС», довідка про показники об`єкта, серія та номер 2017 від 02.07.2021 видавник: ТОВ «БТІ ПЛЮС».

У подальшому, 13.12.2021 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Рогач В.В. прийнято рішення № 62242952 про державну реєстрацію права власності на житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м за ОСОБА_2 (номер запису 45622291). Реєстрацію проведено на підставі договору купівлі-продажу № 2478 укладеного між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 13.12.2021.

Також встановлено, що 25.12.2021 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Кондра Л.В. прийнято рішення № 62592105 про державну реєстрацію права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" (відповідачем) на об`єкт нерухомого майна - житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м. по АДРЕСА_1 (номер запису 45935281).

Реєстрацію проведено на підставі акту приймання-передачі нерухомого майна від 23.12.2021 №№5520, 5521 про передачу від ОСОБА_2 до статутного капіталу відповідача.

При цьому, проведеними оглядами земельної ділянки по АДРЕСА_1 24.02.2023 та 18.06.2024 в рамках кримінального провадження № 42022102090000300 від 28.12.2022, встановлено, що на вказаній земельній ділянці об`єкт нерухомого майна, а саме житловий будинок, загальною площею 12,9 кв. відсутній.

Крім того, установлено, що в Міському земельному кадастрі зареєстроване клопотання відповідача від 06.01.2022 № 543601980 щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 0,13 га за вищевказаною адресою для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури.

У подальшому, на праві використання «мовчазної згоди» відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України відповідачем замовлено розроблення відповідного проекту землеустрою, про що повідомлено Київську міську раду.

Звертаючись в суд з указаним позовом прокурор зазначає, що державна реєстрація права власності на об`єкт нерухомого манна - житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по АДРЕСА_1 , здійснена у порушення вимог законодавства та підлягає скасуванню.

Згідно зі ч. 1. 2 ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав. їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрацій. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Статтею 331 Цивільного кодексу України встановлено, що право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна).

Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації.

Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна).

Статтею 328 Цивільного кодексу України визначено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необгрунтованості активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.

Відповідно до ч. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України, права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) (в редакції на час проведення реєстраційних дій) загальними засадами державної реєстрації прав є, серед іншого, гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 3 вказаного Закону передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними, за умови якщо реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення (зокрема, реєстрація права власності на нерухоме майно в Бюро технічної інвентаризації).

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій. зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення,- під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації.

Частиною 2 ст. 12 Закону передбачено, що записи, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться у документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведено реєстраційні дії.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону одним з етапів проведення державної реєстрації прав є перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень.

За ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав. повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншим нормативно-правовими актами.

Згідно з ч. 2 ст. 18 Закону перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Пунктом 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок № 1127), передбачено, що він визначає підстави і процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 40 Порядку № 1127 (в редакції на час проведення реєстраційних дій) державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону та цим Порядком.

Пунктом 41 Порядку № 1127 визначено, що для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подасться вичерпний перелік документів, в тому числі документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта: технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна та документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси.

Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалась в Єдиному реєстрі документів.

У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.

Таким чином, аналізуючи вище вказані норми законодавства, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав лише після перевірки наявності необхідних для нього документів та їх відповідності вимогам законодавства.

Згідно матеріалів реєстраційної справи об`єкта нерухомого майна № 2437654980000 вбачається, що первинна державна реєстрація права власності проведена державним реєстратором на підставі довідки про показники об`єкта від 02.07.2021 № 2017 та технічного паспорту від 02.07.2021, виданих ТОВ «БТІ ПЛЮС» та які були долучені до вказаної реєстраційної справи.

Водночас, будь-які відомості, а саме: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, в матеріалах вищевказаної реєстраційної справи відсутні.

Разом з тим, слід зазначити, що згідно інформації Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 17.02.2023, документи, що дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва за адресою: вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва Департаментом не видавалися та не реєструвалися.

Згідно з інформацією Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 16.02.2023 встановлено, що звернення від фізичних чи юридичних осіб щодо присвоєння реквізитів адрес об`єкту нерухомості на АДРЕСА_1 до Солом`янської районної в місті Києві адміністрації не надходили, відповідне розпорядження адміністрацією не видавалось.

Відсутність реєстрації права власності на нерухоме майно за вищевказаною адресою підтверджується також листом КП Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» від 28.02.2023.

Таким чином, за обставин ненадання Шматовим Д.О. документів, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, присвоєння поштової адреси об`єкту нерухомості, реєстрацію права власності на житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по АДРЕСА_1 , що проведено лише на підставі технічного паспорту від 02.07.2021 № 202107 та довідки від 02.07.2021 № 2017, здійснено у порушення Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та за відсутності обов`язкових документів, визначених п. 41 Порядку № 1127.

Крім того, слід зазначити, що технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта, та який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість тощо).

При цьому, технічний паспорт не є правовстановлюючим документом, а відтак не може слугувати самостійною підставою для здійснення державної реєстрації.

Довідка, у свою чергу, складена на підставі проведеної технічної інвентаризації, також не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який надає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості.

Враховуючи викладені обставини, державна реєстрація права власності за Шматовим Д.О. на майно не відповідає вимогам законодавства та не може свідчити про правомірне набуття особою майна у власність.

За змістом ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності із фактом його державної реєстрації.

При дослідженні обставин існування в особи права власності, першочерговим є встановлення підстави, на якій особа набула це право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.

Вказана правова позиція викладена Верховним Судом у своїх постановах, зокрема, від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18 та від 07.10.2020у справі № 920/728/18.

Крім того, як встановлено судом вище, оглядами земельної ділянки по АДРЕСА_1 , проведеними 24.02.2023 та 18.06.2024 в рамках кримінального провадження № 42022102090000300 від 28.12.2022, встановлено, що на вказаній земельній ділянці будь-які капітальні будівлі, споруди чи об`єкти незавершеного будівництва відсутні.

Отже, за відсутності законних підстав для здійснення державної реєстрації за Шматовнм Д.О. права власності на об`єкт нерухомого майна площею 12,9 кв.м по АДРЕСА_1 , сама по собі державна реєстрація не свідчить про виникнення прав власника на вказане нерухоме майно.

Статтею 9 Земельного кодексу України передбачено, що розпорядження землями територіальної громади міста Києва відноситься до повноважень Київської міської ради.

Оскільки, вказана земельна ділянка належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва виключно Київська міська рада має право розпоряджатися нею.

Разом з тим, Київська міська рада, як власник земельної ділянки по АДРЕСА_1 в установленому порядку будь яким фізичним чи юридичним особам, зокрема Шматову Д.О. у власність чи користування, в тому числі для будівництва земельну ділянку не передавала, правовстановлюючі документи на неї не отримувались.

З огляду на це, державна реєстрація спірної нерухомості площею 12,9 кв.м на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , власником якої є Київська міська рада, істотно обмежує права власника землі.

Тому державна реєстрація нерухомого майна на чужій земельній ділянці є фактично і реєстрацією обмеження права власника землі.

Вказаної правової позиції дотримується Велика Палата Верховного Суду у постанові від 19.05.2020 у справі № 916/1608/18.

Відповідно до інформації Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 07.04.2023 № 0570202/1-4488 за даними Міського земельного кадастру земельна ділянка за адресою: вул. Райніса Яна, 4а, Солом`янський район, місто Київ не зареєстрована та не обліковується.

Разом з тим в Міському земельному кадастрі зареєстровано клопотання відповідача від 06.01.2022 № 543601980 щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури по вул. Райніса Яна, 4а. У зв`язку з тим, що Київською міською радою у місячний термін не було прийняте рішення, відповідач замовив розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки. Розроблений та погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва для підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу вказаної земельної ділянки до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не надходив.

Враховуючи що Київська міська рада не надавала будь-яким фізичним чи юридичним особам земельну ділянку по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва для будівництва чи експлуатації житлової будівлі, державна реєстрація права власності на спірне нерухоме майно не відповідає вимогам закону, а рішення державного реєстратора підлягає скасуванню, тому позов в частині вимог про усунення перешкоди власнику - територіальній громаді міста Києва в особі Київської міської ради у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, шляхом скасування рішення державного реєстратора приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Кондра Л.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 25.12.2021 індексний номер 62592105 та здійсненої на його підставі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" на нерухоме майно - житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, із закриттям розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи об`єкта нерухомого майна 2437654980000 підлягає задоволенню.

З приводу заявленої вимоги про визнання відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" права користування земельною ділянкою площею 0,13 га, яка розташована по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва слід зазначити наступне.

Згідно інформації, викладеної в листі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 01.08.2024, в Міському земельному кадастрі зареєстроване клопотання відповідача від 06.01.2022 № 543601980 щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури.

В подальшому, у зв`язку з тим, що Київською міською радою у місячний термін не було прийнято відповідне рішення відповідач замовив розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на праві використання «мовчазної згоди» відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України.

Разом з тим, згідно ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

За змістом статей 122, 123. 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Крім того, правовий механізм переходу прав на землю, пов`язаний із переходом права на будинок, будівлю або споруду, визначено у ст. 120 Земельного кодексу України.

Виходячи зі змісту зазначеної статті, норма щодо переходу права на земельну ділянку у разі переходу права на будинок, будівлю і споруду може бути застосована у випадках, якщо земельна ділянка перебуває у власності або у користуванні колишнього власника будівлі.

Як вбачається із положень ст. 120 Земельного кодексу України, виникнення права власності на об`єкт нерухомості не є підставою для автоматичного виникнення права власності чи укладення (продовження, поновлення) договору оренди земельної ділянки.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).

При цьому, згідно ст. 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Разом з цим, як встановлено вище, Київською міською радою земельна ділянка по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва в установленому порядку відповідачу у власність чи користування, в тому числі для будівництва не передавалась, правовстановлюючі документи на неї не отримувались, відповідне речове право на зазначену земельну ділянку за товариством або іншими фізичними та юридичними особами не зареєстровано.

Крім того, враховуючи відсутність об`єкта нерухомого майна на земельній ділянці по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, а також те що попередні власники не набули права власності на об`єкт нерухомого майна, у відповідача відсутні правові підстави для користування земельною ділянкою вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва для забудови.

Враховуючи викладене, позов в частині вимог про визнання відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" права користування земельною ділянкою площею 0,13 га, яка розташована по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва відповідно до ст.ст. 15, 16 Цивільного кодексу України також підлягає задоволенню.

За таких обставин, позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Всупереч вказаним вимогам відповідач письмового відзиву на позов не надав, стверджувань прокурора не спростував.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 86, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Усунути перешкоди власнику - територіальній громаді міста Києва в особі Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, шляхом скасування рішення державного реєстратора приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Кондра Л.В. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 25.12.2021 індексний номер 62592105 та здійсненої на його підставі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності за Товариством з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" (01014, м. Київ, вул. Соловцова, 2, оф. 38/1, код 44435259) на нерухоме майно - житловий будинок загальною площею 12,9 кв.м по вул. Райніса Яна, 4а у Солом`янському районі міста Києва, із закриттям розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи об`єкта нерухомого майна 2437654980000.

3. Визнати відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" (01014, м. Київ, вул. Соловцова, 2, оф. 38/1, код 44435259) права користування земельною ділянкою площею 0,13 га, яка розташована по АДРЕСА_1 .

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Отрада-1" (01014, м. Київ, вул. Соловцова, 2, оф. 38/1, код 44435259) на користь Київської міської прокуратури (03150, м. Київ, вул. Предславинська, 45/9, код 02910019) 6 056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. судового збору.

5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 241 ГПК України та може бути оскаржене до апеляційної інстанції в строки та порядку передбаченому розділом ІV ГПК України.

Повне рішення складено 10.12.2024.

Суддя О.М.Ярмак

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено13.12.2024
Номер документу123711420
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —910/10864/24

Рішення від 26.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 09.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні