Справа №521/9359/24
Провадження №2-а/521/104/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Тополевої Ю.В.,
за участю секретаря Онуфрієнко К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної митної служби України про скасування постанови у справі про порушення митних правил,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернуся до Малиновського районного суду міста Одеси з позовом до Одеської митниці Державної митної служби України про скасування постанови у справі про порушення митних правил, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0330/50000/24 від 29.05.2024 р. Одеської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 469 Митного кодексу України.
Позов обґрунтований наступними обставинами.
29.05.2024 року Одеською митницею Державної митної служби України в особі заступника начальника Одеської митниці - Забавського Дмитра Олександровича було винесено Постанову в справі про порушення митних правил №0330/50000/24, згідно якої, ОСОБА_1 директора ТОВ «ТЇАРОВО ВАЙНЕРІ» було визнано винним у вчиненні порушень митних правил за ознаками ч. 2. ст. 469 Митного Кодексу України і накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі п?ятсот неоподаткованих мінімум доходів громадян, що на день вчинення порушення становить 8 500,00 гривень.
Постанова в справі про порушення митних правил № 0330/50000/24 від 29.05.2024 р. мотивована тим, що директором ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» ОСОБА_1 нібито порушено процедуру завершення режиму тимчасового ввезення щодо товару «Обліково-контрольні марки» (акцизні марки) Республіка Білорусь. Призначенні для маркування алкогольних напоїв, серії ААА № 111910001 - № 1119240000 у кількості 14 000,00 шт., № 111676369 - 111677728 - 1360,00 шт. Країна виробництва: Республіка Білорусь, а саме знищено без дозволу митного органу.
Позивач зазначає, що з оскаржуваною постановою повністю незгодний, та вважає вказану постанову необґрунтованою та незаконною.
Вказує, що за митною декларацією від 17.01.2022 р. №UA500150/2022/000962 ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» було отримано обліково-контрольні марки (акцизні марки) Республіка Беларусь серія ААА № 111910001 по №1119240000 у кількості 14000,00 шт. та серії ААА №111676369 - №111677728 у кількості 1360,00 шт. від ТОВ «Сила Бренда» (місцезнаходження за адресою: Республіки Білорусь, м. Мінськ, вул. Тимирязєва 67, прим. 274, офіс 1), що призначені для наклеювання (маркування) акцизної марки на пляшку алкогольної продукції, та подальший продаж алкогольної продукції на адресу ТОВ «СИЛА БРЕНДА» (Республіка Беларусь) на виконання Контракту №24/2020В від 24.01.2020 р., укладеного між ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» та ТОВ «СИЛА БРЕНДА».
Декларантом Товару відповідно до договору про надання послуг з декларування товарів №1TV від 26.02.2021 р. виступало ФОП ОСОБА_2 (м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, буд. 148, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).
24 лютого 2022 року у зв?язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 року, який триває по теперішній час.
Торгово-промислова палата України своїм Листом від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 засвідчила форс-мажорні обставини - військову агресію Російської Федерації проти України, та підтвердила, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб за договорами, окремим податковим та/або іншим зобов`язанням.
Вказує, що відповідальною особою за зовнішньоекономічну діяльність на ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» є начальник відділу зовнішньоекономічної діяльності Середа Сергій Васильович, який з 23 лютого 2023 року по теперішній час увільнений у зв?язку з мобілізацією. Однак, при увільненні Середа С.В. про ввезені акцизні марки нове керівництво не повідомив.
З 29 серпня 2022 року на посаду директора ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» був призначений ОСОБА_1 .
Позивач стверджує, що 30 січня 2024 року до представників ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» звернувся державний інспектор Одеської митниці Матвієнко С.М. стосовно акцизних марок за митною декларацією від 17.01.2022 р. №UA500150/2022/000962, що надійшли 21.01.2022 р. з Республіки Білорусь від ТОВ «Сила Бренда», та запропонував ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» знищити вказані акцизні марки у зв`язку з воєнним станом в Україні, військовою агресією Російської Федерації, та закінченням терміну ввезення товару на митну територію України товарів. Стверджує, що у ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» наявні відповідні докази, що підтверджують переписку між представником ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» та Державним інспектором Одеської митниці Матвієнко С.М. Під керівництвом інспектора Одеської митниці Матвієнко С.М., представником ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» разом з залученими представниками Одеської регіональної торгово-промислової палати були проведенні дії, з відповідною фотофіксацію, відносно приведення акцизних марок на слабоалкогольні напої серія ААА № 111910001 по № 1119240000 у кількості 14 000,00 шт., та серії AAA № 111676369 - № 111677728 у кількості 1360,00 шт. у стан, що унеможливлюють використання їх за призначенням, тобто знищення. За результатами зазначених дій був складений Експертний висновок №УTE-35 від 12.02.2024 р.
Враховуючи вище викладене, представник позивача вважає, що акцизні марки було приведено у стан, який виключає можливість їх використання у відповідності до вимог ст. 175 Митного кодексу України, тому підстав вважати, що були порушені митні правила не має.
02 липня 2024 року представником Одеської митниці Державної митної служби України було подано відзив із запереченнями щодо позову. Обґрунтовуючи свої заперечення сторона відповідача зазначила наступне.
В зоні діяльності митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці під час здійснення контрольних заходів щодо перевірки додержання суб`єктами ЗЕД термінів зворотнього вивезення тимчасово ввезених на митну територію України товарів, було встановлено, що з республіки Білорусь, відправник: «SILA BRENDA» (MENKOVSKI TRACT 14-205A220113 MINSK BELARUS) до України на адресу ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (код ЄДРПОУ 40837596, 65496, Одеська область, смт Таїрове ,вул.40-річчя Перемоги,буд.1) було ввезено товар: «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь, код УКТЗЕД 4907001000».
Вказаний товар 26.01.2022 було оформлено в Одеській митниці за митною декларацією типу «ІМ31АА» №UA500150/2022/000962 та документами (інвойс Б/н від 17.01.2022, зобов`язання про тимчасове ввезення від 26.01.2022, контракт 24/2020В від 24.01.2020 та іншими документами) в митному режимі «тимчасового ввезення».
Згідно митної декларації №UA500150/2022/000962, особа відповідальна за фінансове врегулювання: ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (вул.40-річчя Перемоги, буд.1, 65496 смт. Таїрове, Овідіопольський р-н, Одеська область, UA, код ЄДРПОУ 40837596). Строк тимчасового ввезення товару, відповідно до митної декларації №UA500150/2022/000962, встановлено до 31.12.2022 р.
Відповідно до інформації, наявної у базі даних Одеської митниці, інформація щодо продовження терміну тимчасового ввезення за митною декларацією відсутня. Звернень від одержувача товару ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (код ЄДРПОУ 40837596) або уповноваженої особи щодо продовження строку тимчасового ввезення на адресу Одеської митниці не надходило.
Станом на 31.12.2022 року одержувачем товару або уповноваженою особою не вжито заходів, передбачених ч. 3 ст. 108, ч. 2-5 ст. 106 або ч. 1 ст. 112 МК України, щодо товарів, строк тимчасового ввезення яких закінчився.
Тобто, ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» перевищено встановлений відповідно Митного кодексу України строк тимчасового ввезення товару більше ніж на двадцять діб.
Щодо введення воєнного стану в Україні представник відповідача зазначив, що саме по собі включення введення воєнного стану в Україні до переліку форс мажорних обставин не свідчить, що особа через дію воєнного стану автоматично звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання про зворотне вивезення. Особа має довести в кожному конкретному випадку наявність причинно наслідкового зв`язку між воєнним станом та невиконанням нею зобов`язання.
Щодо завершення режиму тимчасового ввезення представник відповідача зазначив, що до Одеської митниці ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» було надано Акт від 08.02.2024 про знищення товару «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь» ввезеного у митному режимі тимчасового ввезення який підписаний посадовими особами ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ», а саме директором Кісельовим С.І., головним бухгалтером Кучменко О.І., менеджером відділу ЗЕД Хіміч В.Л. Разом із цим, директором ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» в особі Кісельова С.І. порушено процедуру завершення режиму тимчасового ввезення, а саме знищено без дозволу митного органу.
Кісельов Сергій Іванович та його представник у відкрите судове засідання не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, заперечень щодо розгляду справи за їх відсутності не подавали.
Представник Одеської митниці Державної митної служби України в ході розгляду справи заперечував щодо задоволення позову з підстав зазначених у відзиві.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши думку представника позивача, дослідивши письмові докази по справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, зважаючи на такі обставини.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи наступні обставини.
В зоні діяльності митного поста «Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеської митниці під час здійснення контрольних заходів щодо перевірки додержання суб`єктами ЗЕД термінів зворотнього вивезення тимчасово ввезених на митну територію України товарів, було встановлено, що з республіки Білорусь, відправник: «SILA BRENDA» (MENKOVSKI TRACT 14-205A220113 MINSK BELARUS) до України на адресу ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (код ЄДРПОУ 40837596, 65496, Одеська область, смт Таїрове ,вул.40-річчя Перемоги,буд.1) було ввезено товар: «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь, код УКТЗЕД 4907001000».
Вказаний товар 26.01.2022 було оформлено в Одеській митниці за митною декларацією типу «ІМ31АА» №UA500150/2022/000962 та документами (інвойс Б/н від 17.01.2022, зобов`язання про тимчасове ввезення від 26.01.2022, контракт 24/2020В від 24.01.2020 та іншими документами) в митному режимі «тимчасового ввезення».
Декларантом товару відповідно до договору про надання послуг з декларування товарів №1 TV від 26.02.2021 виступало ФОП ОСОБА_2 (Одеса, вул. Люстдорфська дорога, буд. 148, код НОМЕР_1 ).
Згідно митної декларації №UA500150/2022/000962, особа відповідальна за фінансове врегулювання: ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (вул.40-річчя Перемоги, буд.1, 65496 смт. Таїрове, Овідіопольський р-н, Одеська область, UA, код ЄДРПОУ 40837596).
Строк тимчасового ввезення товару, відповідно до митної декларації №UA500150/2022/000962, встановлено до 31.12.2022.
Згідно зі ст.103 Митного кодексу України (далі МК України) тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.
Частиною 3 ст. 108 МК України встановлено, що з урахуванням мети ввезення товарів та/або транспортних засобів комерційного призначення, особливостей транспортних операцій та інших обставин попередньо встановлений строк тимчасового ввезення товарів відповідно до ч.1 цієї статті та/або транспортних засобів, комерційного призначення відповідно до ч.2 цієї статті за письмовою заявою власника цих товарів, транспортних засобів комерційного призначення або уповноваженої ним особи може бути продовжений відповідним митним органом.
У разі відмови у продовженні строку тимчасового ввезення митний орган зобов`язаний невідкладно письмово або в електронній формі повідомити особі, яка звернулася із заявою про продовження строку тимчасового ввезення, про причини та підстави такої відмови.
Частинами 2-5 ст. 106 МК України встановлено, що в разі тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами за кожний повний або неповний календарний місяць заявленого строку перебування на митній території України сплачується 3% суми митних платежів, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у митний режим тимчасового ввезення.
Сума митних платежів сплачується при поміщенні товарів у митний режим тимчасового ввезення та розраховується за встановлений митним органом строк дії цього митного режиму. У такому порядку сплачуються митні платежі у разі продовження строку тимчасового ввезення зазначених товарів відповідно до ст. 108 Кодексу з поданням додаткової митної декларації.
Згідно ч. 1 ст. 112 Кодексу митний режим тимчасового ввезення завершується шляхом реекспорту товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, або шляхом поміщення їх в інший митний режим, що допускається цим Кодексом, а також у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті.
Позивач зазначає, що він ОСОБА_1 , був призначений на посаду директора ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» з 29 серпня 2022 року.
Як встановлено судом, відповідно до інформації, наявної у базі даних Одеської митниці, інформація щодо продовження терміну тимчасового ввезення за митною декларацією відсутня. Звернень від одержувача товару ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (код ЄДРПОУ 40837596) або уповноваженої особи щодо продовження строку тимчасового ввезення на адресу Одеської митниці не надходило.
Вказані відомості також не заперечувались стороною позивача.
Станом на 31.12.2022 одержувачем товару або уповноваженою особою не вжито заходів, передбачених ч. 3 ст. 108, ч. 2-5 ст. 106 або ч. 1 ст. 112 МК України, щодо товарів, строк тимчасового ввезення яких закінчився.
Тобто, судом встановлено, що директором ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» (ЄДРПОУ 40837596) гр. України ОСОБА_1 перевищено встановлений відповідно Митного кодексу України строк тимчасового ввезення товару більше ніж на двадцять діб.
Разом із цим, з матеріалів справи вбачається, що до Одеської митниці ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» було надано Акт від 08.02.2024 про знищення товару «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь» ввезеного у митному режимі тимчасового ввезення який підписаний посадовими особами ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ», а саме директором ОСОБА_1 , головним бухгалтером ОСОБА_3 , менеджером відділу ЗЕД Хіміч В.Л.
Так, згідно ч. 1 ст. 112 МК України митний режим тимчасового ввезення завершується шляхом реекспорту товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, або шляхом поміщення їх в інший митний режим, що допускається цим Кодексом, а також у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті.
Відповідно до ст. 175 МК України митний режим знищення або руйнування - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари під митним контролем знищуються або приводяться у стан, який виключає можливість їх використання, з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами, установленими на імпорт цих товарів, та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно до ст. 176 МК України умови поміщення товарів у митний режим знищення або руйнування: 1. Знищення або руйнування товарів допускається з письмового дозволу митного органу за заявою власника товарів чи уповноваженої ним особи. 2. Дозвіл на поміщення товарів у митний режим знищення або руйнування видається митним органом, якщо власником чи уповноваженою ним особою:1) укладено договір на знищення (руйнування) товарів з підприємством, уповноваженим відповідно до законодавства України на знищення (руйнування) відповідних категорій товарів; 2) отримано дозволи на знищення (руйнування) товарів від державних органів, до повноважень яких належить контроль за переміщенням таких товарів.
Відомості про те, що посадовими особами ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» було дотримано вимог ст. 176 МК України при поміщення товару «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь» у митний режим знищення матеріали справи не містять.
Отже, на підставі вищевикладеного директором ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» в особі Кісельова С.І. порушено процедуру завершення режиму тимчасового ввезення щодо товару «Обліково-контрольні марки (акцизні марки) республіки Білорусь. Призначені для маркування алкогольних напоїв, серії ААА: 111910001-111924000-14000 шт., 111676369-111677728-1360 шт., вагою- 1,5 кг. Країна виробництва: республіка Білорусь», а саме знищено без дозволу митного органу.
Доводи сторони позивача про те, що 30 січня 2024 року до представників ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» звернувся державний інспектор Одеської митниці Матвієнко С.М. та запропонував ТОВ «ТАЇРОВО ВАЙНЕРІ» знищити вказані акцизні марки у зв`язку з воєнним станом в Україні, військовою агресією Російської Федерації, та закінченням терміну ввезення товару на митну територію України товарів, не підтверджені жодними належними та допустимими доказами.
Матеріли справи також не містять Експертного висновку №УTE-35 від 12.02.2024 р., на який посилається позивач.
Суд погоджується з доводами сторін про те, що Торгово промислова палата України (далі - ТПП України) від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, на підставі ст.ст. 14, 14? Закону України «Про торгово промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП, засвідчує форс мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Разом із тим, згідно положень ст. 1.1. Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), який затверджений Рішенням президії ТПП України від 15 липня 2014 року N 40, Регламент засвідчення Торгово-промисловою палатою України (ТПП України) форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) (далі «РЕГЛАМЕНТ») встановлює єдиний порядок засвідчення форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили) в системі ТПП України.
Згідно ст. 3.1.1. Регламенту, форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (Force Majeure) - це надзвичайні та невідворотні обставини, які об`єктивно впливають на виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків за законодавчими і іншими нормативними актами, дію яких неможливо було передбачити та дія яких унеможливлює їх виконання протягом певного періоду часу.
Статтею 6.1. Регламенту встановлено, що підставою для засвідчення форс-мажорних обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених у ст. 3.1 Регламенту, визначених як непереборний вплив на виконання відповідного зобов`язання таким чином, що унеможливлює його виконання у термін, що настав (наявність причинно-наслідкового зв`язку між обставиною та неможливістю виконання зобов`язання в термін, передбачений відповідно законодавством, відомчими нормативними актами, договором, контрактом, угодою, типовим договором тощо).
Разом з тим, статтею 6.2. Регламенту визначено, що форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за заявою зацікавленої особи по кожному окремому договору, контракту, угоді тощо, а також по податкових та інших зобов`язаннях/обов`язках, виконання яких настало згідно з законодавчим чи іншим нормативним актом або може настати найближчим часом і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин.
З огляду на вищевказане, саме по собі включення введення воєнного стану в Україні до переліку форс мажорних обставин не свідчить, що особа через дію воєнного стану автоматично звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання про зворотне вивезення. Особа має довести в кожному конкретному випадку наявність причинно наслідкового зв`язку між воєнним станом та невиконанням нею зобов`язання.
Також, згідно з ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Враховуючи викладене, суд вважає, що постанова у справі про порушення митних правил №0330/50000/24 від 29.05.2024 р. винесена законно з повним та об`єктивним з`ясуванням всіх обставин справи.
Згідно зі ст. 498 Митного кодексу України особи, що притягуються до відповідальності зобов`язані добросовісно користуватися наданими їм процесуальними правами.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 486 Митного кодексу України визначено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до ст. 487 Митного кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно до ч. 2ст. 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на наведене, суд приходить до висновку про те, що відповідачем доведено факт вчинення позивачем порушення митних правил, доводи позивача не знайшли свого підтвердження в процесі розгляду справи.
Відповідно до ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу в межах позовних вимог.
Таким чином, шляхом співставлення зібраних по справі доказів, з врахуванням встановленого КАС України обов`язку доведення, суд прийшов до висновку про доведеність вини позивача у вчиненні адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 77, 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної митної служби України про скасування постанови у справі про порушення митних правил відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Ю.В. Тополева
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 13.12.2024 |
Номер документу | 123716236 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Малиновський районний суд м.Одеси
Тополева Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні