Справа № 725/10988/24
Номер провадження 3/725/3355/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.12.2024 року м. Чернівці
Суддя Першотравневого районного суду м. Чернівці Нестеренко Є.В., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла від Чернівецької митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «Північ Ресурс Логістик», адреса місця роботи: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , за ч. 1 cт. 483 Митного Кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0886/40800/24 від 23.10.2024 року, 20.10.2024 року о 20 год.26 хв. в зону митного контролю МАПП «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці в`їхав вантажний автомобіль марки «DAF» державний номер НОМЕР_2 з напівпричепом марки «SCHWARZMUELLER» д. н. з. НОМЕР_3 під керуванням водія фірми перевізника ФОП ОСОБА_2 громадянина України ОСОБА_3 .
Згідно поданих водієм до митного контролю товаросупровідних документів, а саме: інвойсу № 60 від 16.10.2024; специфікацію №60 від 16.10.2024, сертифікату походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 16.10.2024 року №20241016-000381 та електронної митної декларації №24UA204060007671U9 від 16.10.2024 року (далі ЕМД) у вказаному транспортному засобі переміщується товар «Пиломатеріали обрізні соснові 3 сорт-дошка обрізна (сосна звичайна) вологість 10-12%, розмірами: 15х96х3000-4000мм.- 38,333 м. куб. ТУ У 16.1-00994207-001-2018. Виробник: ТОВ "Північ Ресурс Логістик", країна походження товарів - Україна. Відправник товарів: ТОВ "Північ Ресурс Логістик", Україна, Рівненська обл., Сарненський район, м. Сарни, вул. Петлюри Симона, буд. 5, одержувач товарів - фірма NORD WALL S.R.L. 131 A, Stefan eel Mare Street, 1 st Floor, Unit 6, Radauti City -725400, Suceava County, Romania.
Відповідно до п.2 Сертифікату походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 16.10.2024 №20241016-000381 лісокористувачем - продавцем лісоматеріалів являється філія «Рокитнівське Лісове Господарство" Державного Спеціалізованого Господарського Підприємства «Ліси України».
В ході здійснення аналітично-пошукових заходів, виникли сумніви щодо достовірності відомостей про партію товару та відомостей про пиломатеріали, зазначених в товаросупровідних документах та Сертифікаті від 16.10.2024 №20241016-000381.
За результатами застосування системи управління ризиками, митним органом прийнято рішення про здійснення додаткових митних формальностей стосовно даного переміщення товарів, а саме проведення митного огляду товарів.
Під час проведення митного огляду встановлено, що кількість пачок та штук лісоматеріалів відповідає ТСД. Проведено вибіркові заміри фізичних розмірів товару, в результаті чого встановлено, що розміри відповідають даним, заявленим у товаросупровідних документах.
Також, за результатами митного огляду встановлено, що на частині лісоматеріалів, які знаходяться в транспортному засобі CE5278EI/CE2745XF та вивозяться за межі України на підставі Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 16.10.2024 №20241016-000381 наявні маркувальні бирки з номерами: 380061988, 380080537, 380061854, 380061853, 380062080, 380066020, 380051573, 380051629, 380080507, 380051629, 618688868, 618688455, 617956601, 617956632, 617956615, 617956617, які було перевірено за допомогою відкритого реєстру Державного Агенства лісових ресурсів України (https://open.ukrforest.com)встановлено,що биркиз номерами380061988,380080537,380061854,380061853,380062080,380066020,380051573,380051629,380080507,380051629належать постійномулісокористувачу філіїКлесівське лісовегосподарство,а бирки618688868,618688455,617956601,617956632,617956615,617956617належать постійномулісокористувачу філіїОлевське лісовегосподарство,що невідповідає графі2сертифіката пропоходження лісоматеріалівта виготовленихз нихпиломатеріалів від16.10.2024№ 20241016-000381,де лісокористувачемзазначено філія«Рокитнівське ЛісовеГосподарство» ДержавногоСпеціалізованого ГосподарськогоПідприємства «Ліси України», Україна, 34200, Рівненська обл., Сарненський р-н, смт Рокитне, вул. Незалежності, буд. 42, ЄДКПОУ 44911971.
В ході митного огляду також встановлено наявність багатьох порізаних бирок, в яких наявна перша частина номеру бирки, а саме: 38006, 3800, 38005, 3800517, 3800699, 3800699 що за логічним порівнянням та співставленням цифр бирок свідчить, що вони належать до філії Клесівського лісового господарство, а також було виявлено перша частина номеру бирки, а саме: 618688, 6186889, 617956 що за логічним порівнянням та співставленням цифр бирок свідчить, що вони належать до філії Олевського лісового господарства.
Отже, дане не відповідає графі 2 сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 16.10.2024 №20241016-000381, де лісокористувачами зазначено філія "Рокитнівське Лісове Господарство" Державного Спеціалізованого Господарського Підприємства "Ліси України".
ТОВ "Північ Ресурс Логістик" в особі керівника ОСОБА_1 в листі від 23.10.2024 зазначив що основною причиною наявності в т.з. д.н. НОМЕР_4 /CE2745XF пиломатеріалів з маркувальними бирками з номерами, які належать постійному лісокористувачу філії Клесівське лісове господарство та постійному лісокористувачу філії Олевське лісове господарство є те, що завантаження продукції у вантажний автотранспорт відбулось у темну пору доби, що значно ускладнило, та унеможливило ідентифікацію продукції.
Таким чином, на думку митного органу, громадянином ОСОБА_1 - в особі директора ТОВ «Північ Ресурс Логістик», вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підставу для митного оформлення документів, а саме сертифікату походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів від 16.10.2024 №20241016-000381, що містить неправдиві відомості та який виданий на іншу партію товару.
Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 до початку судового засідання подав заяву про розгляд справи без його участі.
Від представника ТОВ «Північ Ресурс Логістик» надійшла заява про закриття адміністративного провадження у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 . В обґрунтування зазначив, що сертифікат пр походження лісоматеріалів отриманий підприємством законним шляхом, відомості щодо найменування товару, його кількості зазначені вірно, між ними та Олевським лісовим господарством та Клесівським лісовим господарством існують договірні стосунки. У листі від 23.10.2024 року ТОВ "Північ Ресурс Логістик" вказало про виниклу помилку під час завантаження пиломатеріалів на їх складі, що свідчить про відсутність умислу на переміщення інших пиломатеріалів, замість задекларованих.
Дослідивши матеріали вищевказаної справи про адміністративне правопорушення, приходжу до наступного висновку:
Відповідно до ч.2ст.7КпАП Українипровадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно ізст.486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно дост.489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного його вирішення.
Так, відповідно дост. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Згідно з ч. 1ст. 483 МК Українивідповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченогост. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Відповідно до п. 6Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
На експортований товар було подано сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 16.10.2024 №20241016-000381.
Так, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року №1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій»
Сертифікат є обов`язковим документом під час здійснення експорту лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів і він видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом 60 днів з дати його видачі.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідно до Митного кодексу України.
Експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Сертифікат видається у день подання документів. У разі наведення неповної або недостовірної інформації у документах, передбачених пунктом 5 цього Порядку, експортерам в одноденний строк письмово повідомляється про відмову у видачі сертифіката з обґрунтуванням причин.
Відмова у видачі сертифіката може бути оскаржена в установленому законодавством порядку.
Із наданих матеріалів справи вбачається, що Сертифікат від 16.10.2024 №20241016-000381 було видано Центральним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства (м. Житомир) Головним спеціалістом відділу використання лісових ресурсів.
У даному документі зазначалась характеристика купленої продукції.
Підставою видачі вказаного Сертифіката були товаро-транспортні накладні (ЮЛК №910325 від 29.04.2024, ЮЛК №910389 від 11.05.2024, ЮЛА №412374 від 12.04.2024, ЮЛА №412589 від 27.05.2024, ЮЛЖ №540840 від 13.05.2024, ЮЛА №412680 від 12.06.2024)
Крім цього, відповідно до вищезгаданої постанови КМУ, вразі наведення неповної або недостовірної інформації у документах, експортерам в одноденний строк письмово повідомляється про відмову у видачі сертифіката з обґрунтуванням причин.
Суб`єктивна сторона ст. 483 МК України передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Матеріали справи не містять доказів про наявність у діях ОСОБА_1 умислу на порушення митних правил, оскільки основною причиною наявності у транспортному засобі д. н. з. НОМЕР_2 / НОМЕР_5 пиломатеріалів з маркувальними бирками, які належать лісокористувачам філій Олевського лісового господарства та Клесівського лісового господарства, факт цього підтверджується наявними у матеріалах справи договорами купівлі продажу необробленої деревини, є те, що завантаження продукції в автотранспорт відбувалося в темну пору доби, що значно ускладнювало та унеможливлювало ідентифікацію продукції. Через недостатнє освітлення виникли труднощі з перевіркою відповідності продукції із супровідними документами. У свою чергу митний орган не заперечує факт того, що кількість та якість переміщуваних матеріалів відповідають фактично задекларованим товарам, що є підтвердженням неможливості заявдання шкоди економічним інтересам України..
Як спосіб приховування від митного контролю ч. 1ст. 483 МК Українивизначає подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно вимог, встановлених ч.1ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Згідно положеньст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З протоколу про порушення митних правил №0886/40800/24 вбачається, що ОСОБА_1 було отримано законним шляхом сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, а також було забезпечено кількість та якість переміщуваних матеріалів, які відповідають фактично задекларованим товарам.
Митний кодекс Українинормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
Враховуючи викладене, у суду відсутні належні та достатні докази, які б слугували підставою для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК України.
Відповідно до ч. 3ст. 62 Конституції Україниусі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідност. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи вищенаведені положення законодавства та встановлені фактичні обставини, суд вважає, що у діях гр. України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.483 МК України.
Керуючись ч. 1ст. 483 МК України, п.1ст.247КпАП України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про порушення митних правил відносногромадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч. 1ст.483МК України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.
Вилученийзгідно протоколу про ПМП № 0886/40800/24 від 23.10.2024 року товар, а саме: «Пиломатеріали обрізні соснові 3 сорт-дошка обрізна (сосна звичайна) вологість 10-12%, розмірами: 15х96х3000-4000мм.- 38,333 м. куб.повернути власнику або уповноваженій ним особі.
Постанова може бути оскаржена до Чернівецького апеляційного суду через Першотравневий районний суд м. Чернівці протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці Нестеренко Є. В.
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123716909 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Нестеренко Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні