Рішення
від 25.11.2024 по справі 160/25198/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2024 рокуСправа №160/25198/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Врони О. В.

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» до 1-Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, 2-Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, до Державної податкової служби України, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722312/38187493.

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 06.09.2024 року №11739009/38187493.

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722315/38187493.

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722311/38187493.

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «САТУРН АГРО» №18 від 24.05.2024 року в єдиному реєстрі податкових накладних.

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «САТУРН АГРО» №19 від 27.05.2024 року в єдиному реєстрі податкових накладних.

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «САТУРН АГРО» №20 від 28.05.2024 року в єдиному реєстрі податкових накладних.

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «САТУРН АГРО» №21 від 29.05.2024 року в єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обгрунтовані посиланням на те, що Товариством направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні, але їх реєстрацію було зупинено із посиланням на п.8 Критеріїв ризиковості та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. ТОВ «Комфі Трейд» до контролюючого органу були направлені письмові пояснення з підтверджуючими документами, натомість Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/25198/24 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч.6 ст. 12, ч.1 ч. 2 ст. 257, ч.1 ст. 260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.

Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

07.10.2024 через систему «Електронний суд» від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області і Державної податкової служби України до суду надійшли відзиви на позовну заяву.

Відповідач-1 вказує на необхідність підтвердження Товариством господарських операцій первинними документами відповідно до п.п.1.2 п. 1, пп.2.1 п. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995. Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції дії або події, що спричинили реальні зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, тобто майновому стані платника податків.

Відповідач зазначає, що зі змісту квитанції вбачається, що платника податку повідомлено про факт зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, а також зазначено причини такого зупинення. Податковий орган при направленні квитанції дотримався абзацу 10 п. 201.10 ст. 201 ПК Українита Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою КМУ від 29.12.2010 №1246.

На думку відповідача податковий орган не зобов`язаний у квитанції вказувати перелік документів, який необхідно подати для підтвердження реальності господарської операції, оскільки таке прямо не передбачено нормативно-правовими актами.

Відповідач-2 заперечуючи проти задоволення позовних вимог зазначає, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДПС щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Суд є правозастосовуючим органом та не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість нього рішення яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.

Судне може зобов`язати податковий орган зареєструвати ПН, оскільки в такому разіфактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого, у даному випадку, віднесено вирішення питання реєстрації ПН в ЄРПН.

24.10.2024 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійщли додаткові пояснення у справі

Відповідач-1 просить звернути увагу на те, що надана позивачем товарно-транспортна накладна містить недоліки щодо форми і змісту, які не дають можливості встановити фактичний рух товару. Так, товарно-транспортні накладні № Р31 від 12.01.2022 року, № Р34 від 13.01.2022 року, № Р50 від 21.01.2022 року, № Р53 від 24.01.2022 року, № Р36 від 14.01.2022 року, № Р170 від 01.03.2022 року, № Р1; 1-1; 1-2; 1-3 від 01.05.2022 року, надані ТОВ «САТУРН АГРО» не відповідають вимогам наказу Мінтрансу України від 14.10.1997 №363, а саме: не зазначено час прибуття та час вибуття автомобіля для завантаження і розвантаження; не зазначено повну назву пункту навантаження.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень, ТОВ «САТУРН АГРО» (код ЄДРПОУ 38187493) фігурує у декількох досудових провадження щодо вчинення кримінальних правопорушень, зокрема щодо ухилення від сплати податків.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро»» (код ЄДРПОУ 38187493) перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Соборна ДПІ і є платником податків.

Видами діяльності підприємства за кодом КВЕД є:

01.50 Змішане сільське господарство (основний);

01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

01.30 Відтворення рослин;

01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід;

01.42 Розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів;

01.46 Розведення свиней;

01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

01.05.2024 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (Постачальник) і Товариством з обмеженою відповідальністю «Агроцентр ЗАХІД» (Покупець) укладено договір купівлі-продажу №01/05-2024, за яким Постачальник зобов`язався передати Покупцеві мінеральні добрива по Специфікаціям, які є невід`ємною частиною даного договору в обумовлені даним Договором строки визначені договором та графіком поставки, а Покупець зобов`язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього встановлену грошову суму в розмірі та строки, встановлені цим договором та додатками до нього.

На виконання умов договору №01/05-2024 від 01.05.2024 р. щодо постачання товарів, ТОВ «САТУРН АГРО» проведено відвантаження (реалізацію) в адресу ТОВ «Агроцентр ЗАХІД (добриво мінеральне гранульоване POTAFOSKA 12NPK Ca (S0 4:12:12 (16-30) (мішки 50 кг) в кількості 92,4 т; селітра аміачна в біг-бегах в кількості 7 т; Сульфат амонію Siarczan AS 21 marco біг бег; в кількості 2 т Сульфат амонію Siarkorol 21-36 гр в мішках по 25 кг РОЗДРІБ в кількості 0,2 т) на загальну суму 2 812 414,32 грн. ) на підставі специфікації № 13 , Специфікації № 18, до договору № 01/05- 2024 від 01.05.2024 року, видаткової накладної №18 від 24.05.2024 р., ТТН № 18 від 24.05.2024 року, № 18-1 від 24.05.2024 року, № 18-2 від 24.05.2024 року, № 18-3 від 24.05.2024 року, № 18-4 від 24.05.2024 року.

На виконання вимог п. 201.10 с т. 201 Податкового кодексу України позивачем на суму вартості відвантаженого 24 травня 2024 року товару було складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 24.05.2024.

Вказана податкова накладна була прийнята податковим органом, проте як вбачається з квитанції №9144722387 від 29.05.2024 її реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України було зупинено з посиланням на те, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критерії ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також на виконання вищевказаного договору купівлі-продажу ТОВ «Сатурн Агро» проведено відвантаження (реалізацію) в адресу ТОВ «АГРОЦЕНТР ЗАХІД (Мінеральні добрива Tarnogran 21NPK.EC Fertilizer(CaMgS)3-10- 21-(6-3-18) в кількості 20,0 т; Аміачна селітра фасована (біг-бег) в кількості 40 т; аміачна селітра фасована (50 кг) в кількості 40,5 т) на загальну суму 3 624 264,00 грн. ) на підставі специфікації № 19 , Специфікації № 14, Специфікації № 15 до договору № 01/05-2024 від 01.05.2024 року, видаткової накладної №19 від 27.05.2024 р., ТТН № 19 від 27.05.2024 року, № 19-1 від 27.05.2024 року, № 19-2 від 27.05.2024 року, № 19-3 від 27.05.2024 року, № 19-4 від 27.05.2024 року.

На виконання вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем було складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 27.05.2024.

Вказана податкова накладна була прийнята податковим органом, проте як вбачається з квитанції №9144729491 від 29.05.2024 її реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України було зупинено з посиланням на те, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критерії ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «Сатурн Агро» проведено відвантаження (реалізацію) в адресу ТОВ «АГРОЦЕНТР ЗАХІД (Аміачна селітра фасована (50 кг) в кількості 8 т; амоній сульфат гранюльований в біг-бегах в кількості 10 т; Добриво азотно-фосфорно-калійне к 9 :15: 28: 6 (S)біг-бег в кількості 12 т ; комбіновані добрива "Агролайф" марка 5:5:5 в мішках по 25 кг в кількості 22 т на загальну суму 1 403 165,04 грн. ) на підставі специфікації № 12 , Специфікації № 20, до договору № 01/05-2024 від 01.05.2024 року, видаткової накладної № 20 від 28.05.2024 р., ТТН № 20 від 28.05.2024 року, № 20-1 від 28.05.2024 року, № 20-2 від 28.05.2024.

За фактом реалізації 28 травня 2024 року аміачної селітри на загальну суму 1 403 165,04 грн. позивачем було складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №20 від 28.05.2024 р .

Податкова накладна була прийнята податковим органом, проте як вбачається з квитанції №9144720067 від 29.05.2024 її реєстрацію відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України було зупинено з посиланням на те, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критерії ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В межах положень договору №01/05-2024 від 01.05.2024 р. щодо постачання товарів, ТОВ «Сатурн Агро» проведено відвантаження (реалізацію) в адресу ТОВ «АГРОЦЕНТР ЗАХІД (Добриво Потрійний суперфосфат (TSP) в кількості 60 т) на загальну суму 1 620 000,00 грн. ) на підставі специфікації № 21 , до договору, видаткової накладної № 21 від 29.05.2024 р., ТТН № 21 від 29.05.2024 року, № 21-1 від 29.05.2024 року, № 21-2 від 29.05.2024 р.

Позивачем на суму 1 620 000,00 грн було складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 від 28.05.2024.

Податкова накладна була прийнята податковим органом, проте як вбачається з квитанції №9144719904 від 29.05.2024 її реєстрацію, відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України було зупинено з посиланням на те, що ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критерії ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було направлено на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області пояснення у вигляді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по перелічених вище податкових накладних ТОВ «Сатурн Агро».

Отримання пояснень і документів не заперечується відповідачем-1.

Повідомленням №10607023/36962487 від 22.04.2024 податковим органом позивачу було запропоновано надати додаткові пояснення і документи для розгляду питання реєстрації податкової накладної.

Натомість після отримання додаткових документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податковових накладних ДПС у Дніпропетровській області були прийнятті рішення:

від 03.09.2024 року №11722312/38187493 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 24.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

від 06.09.2024 року №11739009/38187493 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 27.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

від 03.09.2024 року №11722315/38187493 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 28.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

від 03.09.2024 року №11722311/38187493 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 29.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних вказано надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В додатковій інформації також зазначено, що встановлено постачання послуг платнику податку з ознаками ризиковості.

Не погоджуючись із рішеннями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, позивач з відповідним позовом звернувся до суду.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (ПК України).

Пунктом 44.1 ПК України на платників податків покладено обов`язок вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, рігістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачене законодавством. Крім того, платникам податків забороняється формувати показники податкової звітності, митних декларацій з даних, не підтверджених первинними документами.

Пунктом 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування визначено операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання, яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст. 186 цього кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

За п. 188.1 ст. 188 ПК, база опадаткування операції з постачання товарів/послуг визначається виходячи із договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно п. 201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 ПК України).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р. затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (Порядок № 1246).

За визначенням, наведеним у п. 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимогПодаткового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

За змістом п. 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку №1246).

Аналогічні приписи наведені у пункті201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначається Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (Порядок № 1165).

Згідно п. 5, п.6 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до вимог пп. 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

В свою чергу, додатком 1 до Порядку № 1165 установлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

У направлених позивачу квитанціях підставою зупинення реєстрації РК вказано, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Згідно вказаного критерію у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Таким чином, на підставі цього пункту Критеріїв відповідач може прийняти рішення про віднесення платника ПДВ критеріям ризиковості у разі наявності податкової інформації, ця інформація визначає про ризиковість здійснення господарської операції і в поданій для реєстрації податковій накладній зазначена ця ризикова господарська операція.

В той же час податковий орган, зупиняючи реєстрацію ПН/РК з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації ПН/РК, має обґрунтувати суду, на підставі якої інформації відповідач дійшов такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Проте, зазначаючи у спірному рішені про наявність ризикових операцій, відповідачем-1 не наведено будь-яких доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій позивача цілям і завданням його і його контрагентів, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б свідчили про непов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників цих операцій, фіктивність операцій.

Судом встановлено, що для проведення власної господарської діяльності ТОВ «Сатурн Агро» використовуює: нежитлове офісне приміщення, яке розташоване за адресою: Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул. Ливарна, будинок 9, офіс 79-23, складські приміщення з механізованою зерноплощадкою, що розташовані за адресою: Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, місто Кам`янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 56, механізовану майстерню, що розташована за адресою: Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, місто Кам`янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 56 - лабораторію, що розташована за адресою: Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, місто Кам`янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 56; побутове приміщення, що розташоване за адресою: Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, місто Кам`янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 56; будівлю трансформаторної підстанції, розташовану за адресою: Львівська обл., Кам`янка-Бузький р-н, місто Кам`янка-Бузька, вул. Ярослава Мудрого, 56; сушку для с/г продуктів Fratelli Pedrotti (2 одиниці); жатку кукурудзозбиральна (3 одиниці); автомобіль Renault Duster, 1461 (2 одиниці); трактор МТЗ-80; вантажний сідловий тягач марки MAN, модель TGX 18.440 BLS, 2011 року; випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_1 ; спеціалізований напівпричіп самоскид ZASLAW, модель D-651, 2010 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_2 ; вантажний сідловий тягач марки MAN, модель NUTZFAHRZEUGE 26.410, 2001 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3 ; спеціалізований напівпричіп самоскид VAN HOOL, модель S 308, реєстраційний номер НОМЕР_4 ; вантажний сідловий тягач марки DAF, модель XF 105.460, 2012 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_5 ; спеціалізований напівпричіп самоскид PACTON, модель TXL 339, 1996 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_6 ; вантажний сідловий тягач марки DAF, модель FT CF 85.460, 2013 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_7 ; спеціалізований напівпричіп самоскид BODEX, модель KIS 3WA, 2006 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_8 ; вантажний сідловий тягач марки MAN, модель TGX 18.480, 2007 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_9 ; спеціалізований напівпричіп самоскид - KOGEL, модель S 24, 2010 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_10 ; вантажний сідловий тягач марки DAF, модель XF 105.460, 2008 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_11 ; спеціалізований напівпричіп самоскид BODEX, модель KIS 33, 2004 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_12 ; вантажний сідловий тягач марки DAF, модель XF 105.460, 2013 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_13 ; спеціалізований напівпричіп самоскид KRONE, модель SDP 24 ELD, 1997 року випуску, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_14 .

Товар, який реалізовано на адресу ТОВ «АГРОЦЕНТР ЗАХІД», свого часу був придбаний у ПП "Агролеон-Захід"(код ЄДРПОУ 35988525 ), ТОВ "ВВМ ТРЕЙДІНГ" (код ЄДРПОУ 36550783), ПАТ "ЕКО-АЗОТ" (код ЄДРПОУ 31489809 ), ТОВ «ФОРЕЛЬ КАПІТАЛ» (код ЄДРПОУ 44107321) та ПрАТ "Галнафтохім" (код ЄДРПОУ 23958622).

Придбання товару та здійснення оплати за нього підтверджується документами: договір ДГ № 5280 від 04.01.2022 року з ПП "Агролеон-Захід", Додаток № 12 від 29.03.2022 року до договору ДГ № 5280 від 04.01.2022 року, - додаток № 14 від 14.01.2022 року договору ДГ №5280 від 04.01.2022 року, рахунок № 515 від 29.03.2022 року, рахунок № 540 від 01.04.2022 року, видаткова накладна № 1063 від 02.05.2022 року, видаткова накладна №1074 від 03.05.2022 року, видаткова накладна №1542 від 17.08.2022 року, видаткова накладна №1485 від 04.08.2022 року, видаткова накладна №1763 від 28.09.2022 року, видаткова накладна №1675 від 13.09.2022 року, видаткова накладна №933 від 11.04.2022 року, видаткова накладна №932 від 11.04.2022 року, видаткова накладна №941 від 12.04.2022 року, ТТН №1074 від 03.05.2022 року, ТТН №1542 від 17.08.2022 року, ТТН №1485 від 04.08.2022 року, ТТН №1763 від 28.09.2022 року, ТТН №1675 від 13.09.2022 року, ТТН №933 від 11.04.2022 року, ТТН №932 від 11.04.2022 року, ТТН №941 від 12.04.2022 року, податкова накладна №209 від 29.03.2022 року, податкова накладна № 1 від 01.04.2022 року, договір ОЖД 01/01-72406 від 14.01.2022 року з ПрАТ "Галнафтохім", видаткова накладна №104 від 09.02.2022 року, видаткова накладна № №ОЖД 00000037 від 17.02.2022 року, видаткова накладна №ЛЦ 100000078 від 03.02.2022 року - ТТН №104 від 09.02.2022 року, ТТН № №ОЖД 00000037 від 17.02.2022 року, ТТН № ЛЦ 100000078 від 03.02.2022 року, податкова накладна № 105 від 08.02.2022 року, податкова накладна № 1400049 від 02.02.2022 року, податкова накладна №2400041 від 16.02.2022 року, виписка банку АТ "АЙБОКС БАНК" за період від 21.01.2022 року та 12.04.2022 року та картка рахунку 631 з ПАТ " ПП "Агролеон-Захід" та ПрАТ "Галнафтохім" за період з 01.12.2021 року по 31 грудня 2022 року; договір поставки №1012/2021/Б від 10.12.2021 року з ТОВ "ВВМ ТРЕЙДІНГ", Додаток № 2 від 07.02.2022 року до договору поставки № 1012/2021/Б від 10.12.2021 року, рахунок на оплату № 221 від 07.02.2022 року, видаткова накладна № 518 від 15.03.2022 року ,ТТН № 518 від 15.03.2022 року, податкова накладна № 91 від 08.02.2022 року, договір ДГ № 5280 від 04.01.2022 року з ПП "Агролеон-Захід", рахунок на оплату № 28 від 10.01.2022 року, рахунок на оплату № 44 від 13.01.2022 року, рахунок на оплату № 26 від 10.01.2022 року, -видаткова №43 від 12.01.2022, видаткова №371 від 15.02.2022 року, видаткова №450 від 21.02.2022 року, видаткова №831 від 21.03.2022 року, видаткова №926 від 11.04.2022 року, видаткова №425 від 18.02.2022 року, видаткова №913 від 08.04.2022 року, видаткова №164 від 26.03.2022 року, видаткова № 51 від 13.01.2022 року, податкова накладна № 50 від 11.01.2022 року, податкова накладна № 34 від 11.01.2022 року, податкова накладна № 65 від 13.01.2022 року, ТТН №43 від 12.01.2022, ТТН №371 від 15.02.2022 року, ТТН №450 від 21.02.2022 року, ТТН №831 від 21.03.2022 року, ТТН №926 від 11.04.2022 року, ТТН №425 від 18.02.2022 року, ТТН №913 від 08.04.2022 року, ТТН №164 від 26.03.2022 року, ТТН № 51 від 13.01.2022 року, договір ДГ № 5251 від 01.12.2021 року з ПП "Агролеон-Захід", рахунок №1399 від 01.12.2021 року, видаткова накладна №1953 від 03.12.2021 року, видаткова накладна №1973 від 06.12.2021 року, видаткова накладна №2029 від 16.12.2021 року, видаткова накладна №2030 від 16.12.2021 року, видаткова накладна №91 від 17.01.2021 року, видаткова накладна №141 від 24.01.2022 року, ТТН №1953 від 03.12.2021 року, ТТН №1973 від 06.12.2021 року, ТТН №2029 від 16.12.2021 року, ТТН №2030 від 16.12.2021 року, ТТН №91 від 17.01.2021 року, ТТН №141 від 24.01.2022 року, податкова накладна № 16 від 01.12.2021 року, виписка банку АТ "АЙБОКС БАНК" за період від 21.01.2022 року та 12.04.2022 року та картка рахунку 631 з ТОВ "ВВМ ТРЕЙДІНГ" та ПП "Агролеон-Захід"за період з 01.12.2021 року по 31 грудня 2022 року, договір ДГ № 5280 від 04.01.2022 року з ПП "Агролеон-Захід", Додаток № 5 до договору ДГ № 5280 від 04.01.2022 року, рахунок № 28 від 10.01.2022 року,видаткова накладна № 52 від 14.01.2022 року - ТТН № 52 від 14.01.2022 року, податкова накладна № 50 від 11.01.2022 року, договір поставки № 012-2022 від 15.02.2022 року з ПАТ "ЕКО-АЗОТ", Додаток № 1 до договору поставки № 012-2022 від 15.02.2022 року , рахунок № 0215ЄА від 15.02.2022 року , Сертифікат якості № 308 від 17.02.2022 року, видаткова накладна № РН-0000049 від 17.02.2022 року, ТТН № РН-0000049 від 17.02.2022 року, податкова накладна № 32 від 15.02.2022 року , договір ОЖД 01/01-72406 від 14.01.2022 року з ПрАТ "Галнафтохім", видаткова накладна №104 від 09.02.2022 року, видаткова накладна № ОЖД 00000040 від 18.02.2022 року, ТТН № 104 від 09.02.2022 року, ТТН № ОЖД 00000040 від 18.02.2022 року, податкова накладна № 2400033 від 09.02.2022 року, податкова накладна № 2400042 від 16.02.2022 року, -виписка банку АТ "АЙБОКС БАНК" за період від 21.12.2021 року та 01.04.2022 року та картка рахунку 631 з ПП "Агролеон-Захід" , ПАТ "ЕКО-АЗОТ", ПрАТ "Галнафтохім" за період з 01.12.2021 року по 31 грудня 2022 року, договір купівлі-продажу №10/11-2021 від 10.11.2021 року - Специфікація № 1 від 10.11.2021 року, видаткова накладна № 101 від 17.11.2021 року, податкова накладна № 314 від 17.11.2021 року, картка рахунку 631 з ТОВ «ФОРЕЛЬ КАПІТАЛ» за період з 01.12.2021 року по 31 грудня 2022 року.

За домовленістю сторін транспортування (перевезення) товару на склад Покупця від Постачальника здійснювалось силами та за рахунок Покупця (ТОВ «САТУРН АГРО»), для цього ТОВ «САТУРН АГРО (Замовник) і ТОВ «АГРОІНВЕСТТЕХНОЛОДЖІ» (Перевізник) було укладено договір перевезення №02/01-2022 від 02.01.2022 р. і з ФОП ОСОБА_1 договір № 2901 від 29.01.2021р.

Отже, встановлені обставини справи свідчать про належне документальне підтвердження господарських операцій .

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку №520 встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (п. 3 Порядку №520).

Відповідно до п. 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

У п. 5 Порядку № 520 визначений орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Такий перелік може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9 Порядку №520).

Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно допункту 5цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем надавались до контролюючого органу документи в підтвердження обставин здійснення господарських операцій, які є первинними, відповідають вимогам встановленним Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» і Положенню про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995.

Надані Товариством податковому органу документи повністю розкривають зміст господарських операцій між позивачем і контрагенами, підтверджують реальність їх здійснення.

У постанові Верховного Суду від 16.03.2021 у справі №580/2490/19 викладена правова позиція, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновку про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміна у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Відповідачем-1 не надано пояснень з приводу неможливості прийняти надані підприємством документи на підтвердження здійснення господарської операції, не наведені мотиви відхилення таких документів.

Податковим органом у квитанції не конкретизовано, які саме документи позивач мав надати, а після отримання наданих позивачем документів, податковим органом не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, в чому полягають такі порушення та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Внаслідок вказаних обставин платник податків не мав можливості належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.

За правовою позицією Верховного Суду у постановах від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а. від 03.11.2021, у справі №360/2460/20 можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

При цьому, Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 року у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.

Отже, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення податкового органу не містять чітких підстав для відмови в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідач-1 не мав правових підстав для відмови позивачу у їх реєстрації.

За вимогами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Відповідачем - 1, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірність прийнятих ним рішень, рішення є необгрунтованими і такими, що прийняті всупереч вимогам чинного законодавства, у зв`язку із чим підлягають скасуванню.

Стосовно вимог зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

За пунктами 2, 4, 10 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналізуючи наведені положення, суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

Враховуючи встановлені обставини справи суд вважає, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні датою їх подання на реєстрацію.

Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду був сплачений судовий збір у сумі 12112,00 грн., що підтверджується копіями квитанцій №64, №65, №66, №67 від 09.09.2024.

Разом з тим позовна заява подана через систему «Електронний суд».

Частиною 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Таким чином, позивач за подання позовної заяви повинен був сплатити судовий збір у сумі 9689,60 грн.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

У випадках, установленихпунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми (ч. 2 ст. 7 Закону України «Про судовий збір»).

Сплачений позивачем судовий збір у сумі 9689,60 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 139, 243-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) до 1-Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658), 2- Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722312/38187493.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 06.09.2024 року №11739009/38187493.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722315/38187493.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2024 року №11722311/38187493.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну ТОВ «САТУРН АГРО» №18 від 24.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) №19 від 27.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) №21 від 29.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) судовий збір у розмірі 4844 (чотири тисячі вісімсот сорок чотири) грн. 80 грн.

Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сатурн Агро» (вул. Ливарна, буд. 9, офіс 79-23, м. Дніпро, 49100, код ЄДРПОУ 38187493) судовий збір у розмірі 4844 (чотири тисячі вісімсот сорок чотири) грн. 80 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Врона

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123726187
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/25198/24

Ухвала від 03.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 25.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні