Рішення
від 12.12.2024 по справі 500/5355/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5355/24

12 грудня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баб`юка П.М., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" до Тернопільської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська комунальна міська лікарня №2" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Тернопільської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська комунальна міська лікарня №2", в якому просить:

визнати бездіяльність Тернопільської міської ради щодо неналежного розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" від 8 серпня 2024 року протиправною;

зобов`язати Тернопільську міську раду повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" від 8 серпня 2024 року про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га за адресою вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль Тернопільська область.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 08 серпня 2024 року ТОВ "Будграндсіті" звернулося до Тернопільської міської ради з заявою, в якій просило надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га для обслуговування вищевказаних об`єктів нерухомого майна за адресою вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль.

У відповідь на вказане звернення виконавчим комітетом Тернопільської міської ради надіслано повідомлення від 19 серпня 2024 року, в якому орган місцевого самоврядування зазначив, що для належного розгляду даного питання необхідно надати нотаріально засвідчену письмову згоду землекористувача КНП "Тернопільська міська комунальна лікарня №2", стосовно вилучення земельної ділянки, уточнити наміри та визначитись з послідовністю дій із врахуванням порядку формування земельної ділянки для обслуговування будівлі, та наявне посилання на положення ст.ст. 79-1, 123 Земельного кодексу України.

Поряд із цим, вважаючи бездіяльність Тернопільської міської ради, що виразилась у неналежному розгляді звернення, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою судді від 04.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

17.09.2024 до суду від Тернопільської міської ради надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просить відмовити в задоволенні позовних вимог та вказує, що згідно даних Державного земельного кадастру земельна ділянка, за рахунок якої запроектовано до відведення частину земельної ділянки площею 0,0265га, яку позивач просить надати в оренду, перебуває в постійному користуванні комунального некомерційного підприємства "Тернопільська міська комунальна лікарня №2". Проте, у наданих ним документах відсутня письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки.

Зазначає, що враховуючи наведене, задля належного розгляду заяви позивача, йому необхідно конкретизувати наміри формування земельної ділянки для обслуговування будівлі, яка перебуває у його власності, та подати відповідне клопотання з повним пакетом документів передбачених чинним законодавством.

У зв`язку з цим, на переконання представника, відповідь міської ради від 19.08.2024 №21743/2024 є обґрунтованою та зрозумілою щодо неможливості задоволення заяви позивача від 08.08.2024.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрації права власності Товариство з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" є власником нежитлового приміщення: медичного закладу (лікувально-діагностичного відділення з аптекою), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 770272761101, загальною площею 207,5 кв.м., за адресою Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Романа Купчинського, 14в, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 6110100000:06:003:0005 (арк. справи 6).

Також, ТОВ "Будграндсіті" є власником нежитлового приміщення: медичного закладу (лікувально-діагностичного відділення з аптекою), реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 770264361101, загальною площею 101,7 кв.м., за адресою Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Романа Купчинського, 14в, приміщення 1, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 6110100000:06:003:0005 (арк. справи 6 зворот).

08 серпня 2024 року представник ТОВ "Будграндсіті" звернувся до Тернопільської міської ради із заявою про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га за адресою: вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль.

У відповідь на вказане звернення виконавчий комітет Тернопільської міської ради листом від 19 серпня 2024 року №21743/2024 повідомив позивачу наступне:

"Згідно даних Державного земельного кадастру земельна ділянка, за рахунок якої запроектовано до відведення частину земельної ділянки площею 0,0265га, яку просите надати в оренду, перебуває в постійному користуванні комунального некомерційного підприємства "Тернопільська міська комунальна лікарня №2". Проте, у наданих Вами документах відсутня письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки.

Згідно ст. 123 Земельного кодексу України до заяви про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, серед іншого, замовником надається письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки, засвідчена нотаріально.

Також, відповідно до вимог ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. В частині шостій даної статті зазначено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. Поділ, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у користуванні, здійснюється за згодою землекористувача, заставодержателя. Справжність підпису на такій згоді засвідчується нотаріально.

На підставі наведеного Вам необхідно уточнити наміри та визначитись із послідовністю дій із врахуванням порядку формування земельної ділянки для обслуговування будівлі, яка перебуває у Вашій власності, та подати відповідне клопотання з повним пакетом документів передбачених в інформаційній картці адміністративної послуги." (арк. справи 4 зворот).

Не погоджуючись із бездіяльністю відповідача, що виразилась у неналежному розгляді заяви, вважаючи її протиправною, позивач звернувся до суду із відповідним позовом.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Насамперед суд зауважує, що оскільки позивачем вказується, що його права порушенні протиправною бездіяльністю відповідача, яка полягає саме в не прийнятті будь-якого рішення, за результатами розгляду його заяви, про надання дозволу на складання проекту землеустрою, то суд акцентуватиме увагу виключно на обов`язку органу місцевого самоврядування прийняти рішення. При цьому, суд не надає оцінку тому, яким повинно бути рішення органу місцевого самоврядування, і дане питання позивачем в позовній заяві не ставиться перед судом.

Відповідно до частини другої статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовані Земельним кодексом України.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Так, згідно з частинами другою та третьою статті 78 Земельного кодексу України право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.

Відповідно до ч.2 ст.1 Земельного кодексу України, право власності на землю гарантується.

Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади (ч.2 ст.2 Земельного кодексу України).

Згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є: а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на землю.

Згідно із статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Вимогами частини другої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

З огляду на викладене, згідно діючого правового регулювання, за результатами розгляду заяви заінтересованої особи у вирішенні питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки чи відмови у його наданні органом місцевого самоврядування повинно прийматися відповідне рішення.

Однак за результатами розгляду заяви позивача Тернопільська міська рада жодного рішення не прийняла, а тому на переконання суду така бездіяльність відповідача є протиправною.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Тому, з метою належного та ефективного захисту прав позивача, слід зобов`язати Тернопільську міську раду розглянути заяву ТОВ "Будграндсіті" від 08.08.2024 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га за адресою: вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль та прийняти відповідне рішення за результатом такого розгляду.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Частиною першою ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Тернопільської міської ради щодо не розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" від 08.08.2024 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га за адресою: вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль.

Зобов`язати Тернопільську міську раду розглянути заяву ТОВ "Будграндсіті" від 08.08.2024 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0265 га за адресою: вул. Купчинського, 14в, м. Тернопіль та прийняти відповідне рішення за результатом такого розгляду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 12 грудня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Будграндсіті" (місцезнаходження: вул. Купчинського, 1/146, м. Тернопіль, Тернопільський р-н, Тернопільська обл., 46023, код ЄДРПОУ 44289516);

відповідач:

- Тернопільська міська рада (місцезнаходження: вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46001, код ЄДРПОУ 34334305);

третя особа:

- Комунальне некомерційне підприємство "Тернопільська комунальна міська лікарня №2" (місцезнаходження: вул. Купчинського, 14, м. Тернопіль, Тернопільський р-н, Тернопільська обл., 46023, код ЄДРПОУ 05497361) .

Головуючий суддяБаб`юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123729322
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —500/5355/24

Рішення від 12.12.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні