РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року справа № 580/5493/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Петров Енерджи» про стягнення коштів з рахунків боржника та за рахунок готівки,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Черкаській області з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Петров Енерджи», в якій просить стягнути з ТОВ «Петров Енерджи» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та за рахунок готівки кошти на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області в сумі 906 386,42 грн.
Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач перебуває на обліку як платник податків та має непогашений податковий борг на загальну суму 906 386,42 грн. Позивач направив відповідачу податкову вимогу від 05.04.2023 № 0004519-1303-2615. У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся до суду.
Ухвалою від 04.06.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.
Рекомендоване поштове відправлення № 0600271264175 із копією ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 04.06.2024 направлено за податковою адресою відповідача, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вулиця Сінна, будинок 1, місто Черкаси, 18006. Копію ухвали відповідач отримав 28.06.2024, що підтверджується трекінгом Укрпошти. Однак, відзив на позовну заяву не подав.
З`ясувавши доводи позивача, викладені у позовній заяві, дослідивши подані письмові докази, суд встановив таке.
Відповідач ТОВ «Петров Енерджи» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 44584466), перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «Петров Енерджи» 03.04.2023 проведена державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, зокрема, зміна місцезнаходження юридичної особи та зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого).
Відповідач має непогашений податковий борг перед бюджетом у сумі 906 386,42 грн по таким податкам:
- податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 906 046,42 грн, що виник на підставі таких документів:
податкового повідомлення-рішення від 10.10.2022 № 258860413 у сумі 400 450,00 грн, з урахуванням сплати в сумі 37 287,00 грн;
податкової декларації від 20.11.2022 № 9246715791 по строку сплати 30.11.2022 у сумі 11 414,00 грн;
податкового повідомлення-рішення від 17.11.2022 № 32777 0413 у сумі 147 891,42 грн;
податкової декларації від 16.12.2022 № 9272069563 по строку сплати 30.12.2022 у сумі 14 265,00 грн;
податкового повідомлення-рішення від 10.01.2023 № 2297 0413 у сумі 357 705,00 грн;
податкової декларації від 20.01.2023 № 9300805987 по строку сплати 30.01.2023 у сумі 11 608,00 грн;
- податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 340,00 грн, що виник згідно податкового повідомлення-рішення від 22.06.2023 № 433720415.
Станом на день звернення до суду вказана заборгованість є непогашеною.
Позивач 05.04.2023 сформував податкову вимогу форми «Ю» № 0004519-1303-2615 на суму 906 046,42 грн, яка була надіслана відповідачу на юридичну адресу рекомендованим листом (№ 01033 3273661 6), однак повернулась до податкового органу у зв`язку з тим, що адресат відсутній за вказаною адресою.
Згідно інтегрованих карток платника податків та розрахунку податкового боргу загальна сума заборгованості відповідача складає 906 386,42 грн.
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України).
Згідно підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Згідно підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Згідно з пунктом 56.1 статті 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до пункту 56.2 вказаної статті у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.
Згідно з пунктом 56.3 вказаної статті скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв`язку (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Відповідно до пункту 56.10 вказаної статті рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Згідно пункту 56.17 вказаної статті процедура адміністративного оскарження закінчується:
56.17.1. днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у строк, передбачений абзацом першим пункту 56.3 цієї статті;
56.17.2. днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги;
56.17.3. днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику;
56.17.3-1. днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику;
56.17.5. днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, що оскаржувались.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків, крім випадку, передбаченого підпунктом 108-1.2.2 пункту 108-1.2 статті 108-1 цього Кодексу.
Згідно пункту 56.18 вказаної статті з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.
Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Судом встановлено, що у зв`язку із порушенням п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до заниження позитивних нарахувань, які підлягають сплаті до бюджету в декларації з ПДВ за травень 2022 року на суму ПДВ 364 045 грн та завищення відмінного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду 124 555 грн, відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 10.10.2022 № 258860413 на суму 400 450,00 грн, яке було надіслано позивачу рекомендованим листом (№ 04107 1905598 6) та повернулося у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою (а. с. 17, 21 зворотній бік).
У зв`язку із порушенням граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України, відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 17.11.2022 № 32777 0413 на суму 147 891,42 грн, яке було надіслано позивачу рекомендованим листом (№ 04107 19063504) та повернулося у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою (а. с. 23, 24).
У зв`язку із порушенням п. 198.6 ст. 198 ПК України, що призвело до заниження позитивних нарахувань, які підлягають сплаті до бюджету на суму ПДВ 286 164 грн, відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 10.01.2023 № 2297 0413 на суму 357 705,00 грн, яке було надіслано позивачу рекомендованим листом (№ 04107 1905598 6) та повернулося у зв`язку із відсутністю адресата за вказаною адресою (а. с. 28, 29).
У зв`язку із неподанням/несвоєчасним поданням відповідачем податкових декларацій з податку на прибуток підприємства відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 22.06.2023 № 433720415 на суму 340,00 грн, яке було надіслано позивачу рекомендованим листом (№ 04107 2019660 7) та повернулося у зв`язку із закінченням терміну зберігання (а. с. 35, 36 зворотній бік).
Пунктом 58.3 статті 58 ПК України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
У матеріалах справи відсутні докази оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи судовому порядку.
Отже, згідно приписів статті 56 ПК України грошові зобов`язання, визначені відповідачу зазначеним вище податковим повідомленням-рішенням, вважаються узгодженими.
Також відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідач не сплатив податкові зобов`язання, визначені у поданих ним податкових деклараціях від 20.11.2022 № 9246715791, від 16.12.2022 № 9272069563 від 20.01.2023 № 9300805987 та у податкових повідомленнях-рішеннях від 10.10.2022 № 258860413, від 17.11.2022 № 32777 0413, від 10.01.2023 № 2297 0413 та від 22.06.2023 № 433720415.
Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з абзацом 1 пункту 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 ПК України).
Як встановив суд, позивач сформував податкову вимогу форми «Ю» від 05.04.2023 № 0004519-1303-2615 на суму 906 046,42 грн. Податкова вимога була надіслана відповідачу на юридичну адресу рекомендованим листом (№ 01033 3273661 6), однак повернулась до податкового органу у зв`язку з тим, що адресат відсутній за вказаною адресою.
Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Зазначена податкова вимога була надіслала відповідачу рекомендованим листом з повідомленням та повернулася з незалежних від позивача підстав, а тому вважається належним чином врученою.
П. 59.5. ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пунктів 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 цієї статті передбачено, що стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
П. 95.4. ст. 95 ПК України передбачає, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 28.05.2019 у справі № 808/2916/16, встановлення наявності готівки та її вилучення відбувається на підставі судового рішення працівниками податкового органу за місцем діяльності платника податків.
Враховуючи викладене, Головне управління ДПС у Черкаській області у разі наявності податкового боргу набуває права відповідно до п. 95.3, 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України звернутися до суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з розрахункових рахунків у банках, що обслуговує такого платника податків, та за рахунок готівки.
З огляду на зазначене, враховуючи, що податковий борг у сумі 906 386,42 грн є узгодженим, проте відповідач його не сплатив, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Згідно з частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб?єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб?єкта владних повноважень, пов?язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки вказані судові витрати у справі відсутні, вони не підлягають стягненню.
Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Петров Енерджи» (вул. Сінна, буд. 1, м. Черкаси, 18016, код ЄДРПОУ 44584466) на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) податковий борг у сумі 906 386 (дев`ятсот шість тисяч триста вісімдесят шість) гривень 42 копійки за рахунок коштів, які знаходяться на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «Петров Енерджи» в обслуговуючих банках та за рахунок готівки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123729946 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні