Єд. унік. № 243/9817/24
Провадження № 3/243/5193/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року м. Слов`янськ
Суддя Слов`янськогоміськрайонного судуДонецької областіСоловйова О.О.,розглянувши матеріали,які надійшлиз Департаментуформування доброчесностіполітичних фінансів,як уповноваженоїособи Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції,про притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , громадянку України, місце роботи: керівник політичної партії «Партія Вадима Ляха», яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 ,
-за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
02 грудня 2024 р. до суду з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів, як уповноваженої особи Національного агентства з питань запобігання корупції надійшли матеріали відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП, (протоколи про адміністративні правопорушення від 06.11.2024 №50-33/430 - №243/9819/24 (провадження №3/243/5195/2024), від 08.11.2024 №50-33/436 - №243/9817/24 (провадження №3/243/ 5193/2024) ).
Постановою судді від 11 грудня 2024 р. вказані справи на підставі ч.2 ст. 36 КУпАП об`єднані в одне провадження під №243/9817/24 (провадження №3/243/5193/2024).
Під час розгляду зазначеної справи встановлено, що ОСОБА_1 вчинила адміністративні правопорушення, відповідальність за які встановлена ст. 212-21 КУпАП, при наступних обставинах.
06.11.2024 р. ОСОБА_1 будучи керівником політичної партії «Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі Національне агентство) до звіту через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2022 рік (квартальні або річні) відомостей про 9 місцевих організацій, які набули статусу юридичної особи, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП (протокол про адміністративне правопорушення №50-33/430 від 06.11.2024р.).
08.11.2024 ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік (квартальні або річні), чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП (протокол про адміністративне правопорушення №50-33/436 від 08.11.2024р.).
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, але надала заяву про розгляд справи про порушення подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, без її участі за наявними матеріалами справи та відповідно до вимог чинного законодавства.
Стаття 268 КУпАПне містить заборони розглядати справу про адміністративне правопорушення заст. 212-21 КУпАПбез обов`язкової присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
За таких обставин суддя приходить до переконання про можливість розгляду справи про адміністративне правопорушення за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суддею встановлені наступні обставини.
Частиною 1 ст. 2 КУпАП встановлено, що законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Згідно зі ч. 2, 3 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно достатті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 245 КУпАПвстановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Стаття 280 КУпАПзакріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.
Диспозиція статті 212-21 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
З матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що протоколи про адміністративне правопорушення від 06.11.2024 №50-33/430, від 08.11.2024 №50-33/436 складені відносно ОСОБА_1 за порушення нею вимогст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», за що передбачена адміністративна відповідальність заст. 212-21 КУпАП.
Відповідно довимог ст.17Закону України«Про політичніпартії вУкраїні»зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Відповідно до вимог п. 6 розділу 6 «Заключні положення» Закону України «Про політичні партії в Україні» звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичних партій, передбачені статтею 17 цього Закону, не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції: протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій"- якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності; протягом 90 днів з дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій" - якщо політична партія має право на державне фінансування своєї статутної діяльності.
Політичні партії можуть подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт за IV квартал 2023 року протягом 90 днів з дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій" окремо або звіт за 2023 рік.
Судом було досліджено наступні документи:
- протокол про адміністративне правопорушення №50-33/436 від 08.11.2024, зі змісту якого вбачається, що ОСОБА_1 будучи керівником політичної партії «Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подала до Національного агентства звіт через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік (квартальні або річні), чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП;
- протокол про адміністративне правопорушення №50-33/430 від 06.11.2024, зі змісту якого вбачається, що ОСОБА_1 будучи керівником політичної партії «Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подала до Національного агентства до звіту через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2022 рік (квартальні або річні) відомостей про 9 місцевих організацій, які набули статусу юридичної особи, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП;
- звіт про майно, доходи і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Партія Вадима Ляха» за 2023 рік, який подано до Національного агентства через Реєстр 29.03.2024 року о 13:57 годині, та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису ОСОБА_1 ;
- звіт про майно, доходи і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Партія Вадима Ляха» за 2022 рік, який подано до Національного агентства через Реєстр 26.03.2024 року о 14:56 годині, та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису ОСОБА_1 ;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 21.06.2024 року за кодом 146755175423, згідно із яким політичною партією зареєстровано «Партія Вадима Ляха», яка набула статусу юридичної особи в установленому порядку, (код ЄДРПОУ 36263963), місцем реєстрації якої є: Україна, 84116, Донецька обл., Краматорський р-н, м. Слов`янськ, вул. Сніжна, буд. 5;
- висновок про результати перевірки Звіту Партії за 2023 рік від 24.06.2024 №805, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 24 червня 2024 №165/24, відповідно до якого виявлене порушення було зафіксовано;
- висновок про результати перевірки Звіту Партії за 2022 рік від 21.06.2024 №745, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21 червня 2024 №162/24, відповідно до якого виявлені порушення було зафіксовано;
- лист-звернення політичної партії «Партія Вадима Ляха» від 19.03.2024 (вх. №35995/0/07-24 від 21.03.2024) відповідно до якого Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника партії, а також копію статуту політичної партії «Партія Вадима Ляха»;
- наказ Національного агентства від 04.10.2024 №320/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 №24/24;
- лист Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу №50-20/81560-24 від 29.10.2024;
- копія листа Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу №50-20/81036-24 від 28.10.2024;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- витяги (безкоштовні запити) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо реєстрації місцевих (регіональних) організацій політичної партії «Партія Вадима Ляха» як юридичних осіб;
- роздруківка з веб-сайту Національного агентства щодо повідомлення про дату, на яку гр. ОСОБА_1 запрошена для надання пояснень та складання протоколу про адміністративне правопорушення;
- пояснення ОСОБА_1 наданих керівнику Департаменту формування доброчесності політичних фінансів НАЗК Чорнуцькій Г., згідно яких вбачається, що ОСОБА_1 повідомила що перебуває у декретній відпустці по догляду за дитиною до 3-х років та не може з`явитися до НАЗК, просить врахувати її пояснення та скласти протокол без її участі, а також зазначає, що звіт за 2023 рік поданий з недотриманням строку, встановленого Законом на 3 дні;
- лист Національного агентства щодо ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення №50-20/85200-24 від 11.11.2024 року;
- копія листа Національного агентства щодо ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення №50-20/84114-24 від 07.11.2024 року;
- копія Списку від 13.11.2024 №6557 згуртованих поштових відправлень по Україні, фіскального чеку та опису;
- копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення від 13.11.2024 №0110315359163.
Висновок судді про доведеність вини ОСОБА_1 у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП ґрунтується на наступному.
26.12.2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансуваннятаконтролюза діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 №3337-IX. Відповідно до Закону встановлено обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.
Відповідно до п.3 розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 року №102/21 - політична партія подає до Національного агентства Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2023 року до 25березня 2024року включно наступного за звітнім періодом року.
Таким чином, законодавством встановлено обов`язок щодо подачі політичними партіями Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІV квартал 2023 року (річного або квартального) до 25.03.2024 року включно.
Списки політичних партій, які не подали свої звіти у зазначений законом строк, розміщенні на офіційному веб-сайті Національного агентства за посиланнями: https://nazk.gou.ua/uk/82651/, https://nazk.gou.ua/uk/82563/,https://nazk.gou.ua/uk/82675/.
Статтею 3 Закону України «Про політичні партії в Україні», політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до п.4.3 ст.4 Статуту Політичної партії, затвердженого протоколом Позачергового з`їзду партії «Влада народу!» від 13.12.2021 № 1, передбачено, що голова Партії зокрема представляє Партію у відносинах в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами незалежно від форми власності та підпорядкування, як в Україні так і за її межами, а також з фізичними особами; має право підпису будь-яких інших документів фінансово-господарської діяльності Партії.
Повноваження Вишневською-Лях К.О. також підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , як керівником політичної партії «Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), несвоєчасно подано до Національного агентства Звіт за 2023 рік (квартальні або річні) через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюдненні на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства віл 19.02.2021 № 102/1 тa зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021, за №507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіту місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту файл звіту)
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів налається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.
Проте, як вбачається зі Звіту за 2022 рік, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , як керівником політичної партії ««Партія Вадима Ляха» (код ЄДРПОУ 36263963), не подано відомостей за 2022 рік про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 9 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.
Отже, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії згідно із Статутом, порушила порядок подання Звіту та не подала інформацію про місцеві організації політичної партії.
Належних і допустимих доказів у розумінні ст. 251 КУпАП щодо своєчасної подачі ОСОБА_1 звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік, а також відомостей за 2022 рік про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 9 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, суду не надано.
Адміністративним правопорушенням відповідно до ст. 212-21 КУпАП визнається порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
За таких обставин та оцінивши наведені докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, вважаю докази, що містяться в матеріалах справи, належними і допустимим та такими, що доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212-21 КУпАП, за фактом подій від 26березня 2024р.та 29березня 2024р., про що складені відповідні протоколи від 06 листопада 2024 р., від 08 листопада 2024р.
Відповідно до ч. 2 ст. 33 КУпАПпри накладенні стягнення за адміністративне правопорушення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Відповідно до ч. 2 ст.33, ч.1 ст. 34 КУпАП обставин, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Відповідно до ч. 2 ст.33, ч. 1 ст. 35 КУпАПобставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Правила, встановленіст. 36 КУпАП допускають розгляд одним і тим же органом справ про адміністративні правопорушення відносно особи, яка вчинила кілька адміністративних правопорушень.
Відповідно до ч. 2ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Враховуючи викладене та приймаючи до уваги майновий і сімейний стан особи, яка притягається до відповідальності, а також той факт, що вона має на утриманні неповнолітню дитину, вважаю за необхідне призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП з урахуванням приписів ст. 36 КУпАП на рівні мінімальної межі санкції статті 212-21 КУпАП у виді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100,00 грн. Таке стягнення буде справедливим, необхідним та достатнім для його виправлення та попередження нових правопорушень.
Крім того, в порядкуст. 40-1 КУпАПз ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню сума судового збору в розмірі 605,60 грн.
На підставі вищенаведеного, керуючись статтями212-21,283-284,287 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,винною увчиненні правопорушеннь,передбаченихст.212-21КУпАПта накласти адміністративне стягнення у виді штрафу на користь держави у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. на рахунок отримувача: (IBAN) UA488999980313020106000005658, отримувач Донецьке ГУК/Слов`янська МТГ/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37967785, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код класифікації доходів бюджету: 21081100; найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , судовий збір на користь держави в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 копійок, рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Відповідно достатті 307 КУпАПштраф має бути сплачений порушником не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України.
Відповідно дост. 308 КУпАП, у разі несплати штрафу у строк, встановлений ч. 1ст. 307КУпАП, у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу.
Скаргу на постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до Дніпровського апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання3 (три) місяці.
Суддя О.О. Соловйова
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123735226 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Соловйова О. О.
Адмінправопорушення
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Соловйова О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні