Справа № 191/5665/24
Провадження № 2-а/191/24/24
У Х В А Л А
іменем України
13 грудня 2024 року м. Синельникове
Суддя Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області Форощук С.А., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Наконечна Тетяна Миколаївна до Синельниківського відділу державної виконавчої служби Синельниківського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження, -
ВСТАНОВИВ:
До Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області звернувся ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Наконечна Тетяна Миколаївна до Синельниківського відділу державної виконавчої служби Синельниківського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження.
Дослідивши матеріали справи суддя приходить до висновку, що у відкритті провадження слід відмовити виходячи з наступного.
Згідно з пунктом 1 частини першоїстатті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до частини 1статті 287 КАС Україниучасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Інший порядок оскарження встановлено спеціальним в цьому випадку законом -Законом України «Про виконавче провадження».
Відповідно до частини першоїстатті 447 ЦПК України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду зі скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу, порушено їхні права чи свободи.
У свою чергу порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби визначено устатті 74 Закону України "Про виконавче провадження".
Відповідно достатті 1 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження»(далі - Закон № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цимЗаконом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.
У пункті 1 частини першоїстатті 3 цього Законупередбачено, що рішення підлягають примусовому виконанню, зокрема, на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбаченихзакономвипадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначенихзакономабо міжнародним договором України.
Частиною першоюстатті 5 Закону № 1404-VIIIвстановлено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців).
Згідно із частиною першою статті14, частинами першою, другою статті15цьогоЗаконуучасниками виконавчого провадження є виконавець, сторони, представники сторін, прокурор, експерт, спеціаліст, перекладач, суб`єкт оціночної діяльності - суб`єкт господарювання, особи, права інтелектуальної власності яких порушені, - за виконавчими документами про конфіскацію та знищення майна на підставі статей176,177і229 Кримінального кодексу України,статті 512 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Відповідно до частини першої, пункту 1 частини другої, пунктів 6, 8 частини третьоїстатті 18 цього Законувиконавець зобов`язаний вживати передбачених цимЗакономзаходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом. Під час здійснення виконавчого провадження виконавець має право накладати арешт на майно боржника; здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням.
Частинами першою та другоюстатті 74 цього Закону № 1404-VIIIвстановлено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.
Як зазначалось вище, сторонами виконавчого провадження, в силу приписів частини першої та другоїстатті 15 Закону № 1404-VIIIє стягував і боржник.
Отже, рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими особами до суду, який видав виконавчий документ.
Як вбачається з матеріалів, доданих до позовної заяви, на виконанні у державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби Синельниківського району Дніпропетровської області Ілінзеєр Н.В. перебуває виконавче провадження № 76227344 з примусового виконання постанови Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області №191/2667/24 від 16.08.2024 року, щодо стягнення з ОСОБА_1 на користь держави штрафу в розмірі 34000 грн. При цьому, позивач є боржником у вказаному виконавчому провадженні, тобто, згідно положень статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", - є стороною виконавчого провадження. З урахуванням вище наведеного, суд зазначає, що у даному випадку порядок судового оскарження вказаних дій та рішень державного виконавця встановлений Цивільним процесуальним кодексом України. Зокрема, відповідно до статті 447 Цивільного процесуального кодексу України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи. Згідно зі частиною першої статті 448 Цивільного процесуального кодексу України, скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини першоїстатті 170 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо, позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи вищенаведене, а також, виходячи зі змісту заявлених вимог, адміністративний позов ОСОБА_1 не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Разом, з тим, суддя вважає за необхідне роз`яснити заявнику, що останній має право звернутися до суду, який видав виконавчий документ зі скаргою на дії або бездіяльність державного виконавця та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження.
На підставі викладеного та керуючисьст. 170 КАС України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у відкритті провадження за позовом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Наконечна Тетяна Миколаївна до Синельниківського відділу державної виконавчої служби Синельниківського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження.
Ухвала можебути оскарженадоТретьогоапеляційного адміністративногосуду шляхомподання апеляційноїскарги доСинельниківського міськрайонногосуду Дніпропетровськоїобласті протягом15днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя С. А. Форощук
Суд | Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123741064 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Форощук С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні