Ухвала
від 12.12.2024 по справі 386/1372/24
ГОЛОВАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 386/1372/24

Провадження № 1-кп/386/95/24

УХВАЛА

Іменем України

12 грудня 2024 року

Голованівський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря судового ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

обвинуваченого ОСОБА_4 ,

захисника обвинуваченого - адвоката ОСОБА_5 , представника потерпілого ОСОБА_6

розглянувши у підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження № 12024121110000281за клопотаннямпро звільненнявід кримінальноївідповідальності узв`язку іззакінченням строківдавності притягнення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Шевченково Гурєвської області, Республіка Казахстан, громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до ст. 89 КК України такий, що не має судимості,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України,

встановив:

ОСОБА_4 підозрюється органом досудового розслідування у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Так, згідно Положення про управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №285-р від 08.07.2016 року, УКБ є структурним підрозділом Кіровоградської обласної державної адміністрації, виконує функції замовника будівництва об`єктів житлово-комунального і соціального призначення на території Кіровоградської області.

Управління відповідно до покладених на нього завдань, в тому числі забезпечує реалізацію державної політики у галузі будівництва, розвитку соціальної інфраструктури, інженерного захисту територій, будіндустрії та промисловості будівельних матеріалів, підвищення енергоефективності у будівництві на території області; виконує відповідно до чинного законодавства функції замовника будівництва об`єктів житлово-комунального і соціального призначення на території Кіровоградської області, завдань з будівництва житлових будинків, об`єктів освіти, охорони здоров`я, зв`язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, комунального господарства, культурно-побутового й іншого призначення та забезпечує цільове й ефективне використання бюджетних коштів та коштів інших не заборонених чинним законодавством джерел, що спрямовуються на цю мету; сприяє впровадженню у будівництво прогресивних проектних рішень, нових технологій, будівельних матеріалів, конструкцій та виробів.

Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

Згідно з пунктами 5, 6, 7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури», особи, що здійснюють технічний нагляд, в тому числі: проводять перевірку наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; оформляють акти робіт, виконаних з недоліками; беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устаткування і механізмів технічним умовам.

Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів; проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Відповідно до наказу начальника управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації № 31-К від 07.10.2011, на підставі розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації за № 878-р від 07.10.2011, ОСОБА_4 призначений на посаду заступника начальника управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації.

В подальшому, наказом начальника управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації №36-К від 16.05.2016 назву посади ОСОБА_4 змінено на заступник начальника управління начальник відділу планування, аналізу програм та інвестицій управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації. Крім того, наказом начальника управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації № 115-ОД від 02.08.2018 року, ОСОБА_4 , заступник начальника управління начальник відділу планування, аналізу програм та інвестицій управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації закріплений за об`єктом «Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: вул. Центральна, 1А, с. Новосілка, Голованівського району Кіровоградської області». В якому зазначено, прийняття об`єкта та здійснення технічного нагляду.

Відповідно до Посадової інструкції заступника начальника управління начальника відділу планування, аналізу, програм та інвестицій управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації, затвердженої начальником УКБ Кіровоградської ОДА 04.05.2016, ОСОБА_4 повинен керуватися діючим в Україні законодавством, Положенням про управління, посадовою інструкцією. До завдань, обов`язків та повноважень ОСОБА_4 віднесено, контроль за формуванням планів роботи управління та звітів про їх виконання; контролює підготовку пропозицій до програм соціально-економічного розвитку області, обласного бюджету щодо видатків на капітальне будівництво і подає їх на розгляд керівництву облдержадміністрації; бере участь у реалізації державних і регіональних бюджетних програм з питань будівництва; Бере участь у межах та порядку, визначених Регламентом обласної державної адміністрації, у підготовці і проведенні організаційних заходів й формуванні, виконанні планів обласної державної адміністрації, а також у підготовці звітів про їх виконання у галузі будівництва; здійснює контроль за розміщенням відповідно до чинного законодавства замовлень на проектно-вишукувальні роботи, укладанням з проектними організаціями договорів на розробку проектно-кошторисної документації та здійсненням ними авторського нагляду за будівництвом; здійснює контроль за розміщенням замовлень на капітальне будівництво, укладанням будівельними організаціями відповідних договорів; разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об`єктів відповідно до чинних нормативних актів, а саме: проведення відповідно до чинного законодавства процедур закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти.

Окрім цього, ОСОБА_4 має право на підписання - договори з виконання робіт, а саме з технічного нагляду; виготовлення проектно-кошторисної документації для будівництва та виготовлення документів страхового фонду документації; з приєднання до електромереж; з розроблення технічних умов; з авторського нагляду та інші. Також підписання документів, що стосуються затвердження проектно-кошторисної документації (форма №1 зведений кошторисний розрахунок форма №2 - зведення витрат); документи по затвердженню титулів будов, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 1997 року № 995 «Про порядок затвердження титулів будов (об`єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної власності»; документи по розрахункам витрат на утримання управління; статистичні звіти по незавершеному будівництву та освоєнню коштів; акти приймання виконаних робіт (форма КБ-2в), акти приймання-передачі устаткування (форма № М-15а), довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3), дефектні акти та акти стосовно проектно - вишукувальних робіт; декларації про початок виконання будівельних (підготовчих) робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації; інші документи, за відсутності начальника управління. Окрім цього, має право візувати календарні графіки, договірні ціни по договорам підряду.

Таким чином, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду, пов`язану з виконанням адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих обов`язків, пов`язаних зі здійсненням технічного нагляду за будівництвом та контролю за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам, являвся службовою особою згідно з примітки 1 до ст. 364 КК України.

Так, 17.08.2018 року за результатами проведення процедури закупівлі між УКБ Кіровоградської ОДА, юридична адреса: м. Кропивницький вул. Дворцова буд.32/29 - в особі начальника управління ОСОБА_7 , який діє на підставі Положення (далі Замовник) та Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «ВКФ Софіт», код 39295910 - в особі директора ОСОБА_8 , який діє на підставі Статуту ( далі Підрядник), укладено договір підряду №71/18 по виконанню робіт «Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: вул. Центральна 1А, с. Новосілка, Голованівського району, Кіровоградської області» та «Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: вул. Центральна 1А, с. Новосілка, Голованівського району, Кіровоградської області. Коригування», терміном виконання 2018-2019 роки. Ціна договору складає : 5760000,00 гривень в т.ч. ПДВ.

У відповідності до розділу ІV, V та VІ Договору:

підрядник повинен виконати передбачені цим договором роботи, якість яких відповідає діючим нормативним вимогам Державним будівельним нормам та Державним стандартам України (п.4.1.);

відповідальність за якість виконаних робіт, матеріалів, виробів, конструкцій, устаткування несе підрядник. Підрядник, у визначеному нормативними документами порядку, здійснює поточні перевірки та випробування виконаних робіт, матеріалів та устаткування. Повідомлення про перевірки та випробування підрядник не пізніш як за 7 днів до їх проведення надсилає замовнику із запрошенням взяти участь у їх проведенні. За результатами перевірок і випробувань складають відповідні акти (п.4.2.);

загальна вартість робіт погоджена за договірними цінами, відповідно до пропозиції учасника переговорної процедури публічних торгів, на момент укладання договору складала: 5760000,00 грн. в т.ч. ПДВ (п.5.1. Договору 71/18).

договірна ціна є динамічною (зміна вартості матеріальних ресурсів), яка не впливає на загальну вартість договору (п.5.2.);

договірна ціна може бути зменшена за взаємною згодою Сторін (п.5.3.);

замовник зобов`язаний забезпечувати фінансування робіт в обсязі, передбаченому відповідними переліками на поточний рік (додатками до рішення сесії або розпоряджень голів ОДА, РДА). Оплата за виконані роботи (форма КБ-2в, КБ-3) проводиться шляхом перерахування коштів на рахунок Підрядника протягом бюджетного року по мірі надходження відповідних цільових коштів з бюджету (п.6.1.);

відповідно до ч. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України платіжні зобов`язання Замовника виникають у разі наявності відповідного бюджетного призначення та в межах бюджетних асигнувань (п.6.2.);

підставою для здійснення розрахунків з підрядником є підписані сторонами Акт прийняття виконаних підрядних робіт (типова форма № КБ-2в) та Довідка про вартість виконаних підрядних робіт (типова форма № КБ-3), які складаються підрядником. З метою забезпечення виконання вимог, передбачених порядком обслуговування державного бюджету за видатками, зазначені форми подаються Замовнику не пізніше 25 числа звітного місяця. Замовник за участю підрядника чи самостійно перевіряє обґрунтованість поданих йому документів, підписує та передає їх підряднику впродовж 5 календарних днів, якщо платежі за виконані роботи є проміжними, і впродовж 28 днів, якщо платежі за виконані роботи є кінцевими. (п.6.5).

У відповідності до розділу VІІ, ХІV, ХХІІ та ХХІV Договору №71/18: загальний термін виконання робіт, передбачених договором, відповідно до тендерної пропозиції публічних торгів, складає 273 календарних днів. Загальне виконання робіт передбачено 2018 2019 роки. Виконання робіт в 2018 році згідно з календарним графіком. Якщо водночас діє кілька різних обставин, кожна з яких може бути підставою для продовження терміні завершення робіт, таке рішення ухвалюється з урахуванням дії всіх обставин. Невід`ємною частиною Договору №71/18 була договірна ціна та календарний план робіт.

Під час виконання робіт за вказаним договором підряду, на виконання злочинного плану, директор ТОВ «ВКФ Софіт», код ЄРДПОУ 39295910 ОСОБА_8 , будучи відповідальним за якісне виконання будівельно-монтажних робіт, створив умови для заволодіння бюджетними коштами. Безпосередньо ОСОБА_8 не здійснив закупівлю основних будівельних матеріалів в необхідній кількості, тим самим мінімізував витратну частину підприємства на їх оплату та на оплату витрат труда робітників, а також на роботу спеціальної будівельної техніки та забезпечив складання звітної документації, а саме актів виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, до якої вніс неправдиві відомості щодо фактичних обсягів виконаних будівельних робіт та використаних будівельних матеріалів, а саме:

-акт № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 10.12.2018:

пункти акту 68, 69 роботи та матеріали Установлення агрегатів

та Вартість припливної-витяжної установки ВЕНТС П 400x200 виконання

та застосування яких в припливній системі П-1 не підтверджено під час натурного огляду. Згідно робочого проекту «Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: вул. Центральна 1А, с. Новосілка, Голованівського району, Кіровоградської області» Том № 2, Альбом № 4 Внутрішні інженерні мережі (ЕО, ОВ, ВК) Амбулаторія ПМД з житлом на 1-2 лікаря в системі вентиляції П-1 передбачено встановлення припливної установки Вентс L=760 м3/год, N=0,296 кВт, Q=9.0 кВт, 3Ф в комплекті з повітропідігрівачем електричним, фільтром G4, автоматикою LCD та повітропроводами. В досліджуваному акті приймання виконаних будівельних робіт № б/н за грудень 2018 від 10.12.2018, в пункті 69 зазначено встановлення припливно-витяжної установки ВЕНТС П 400x200, що не підтверджується натурним оглядом. Вартість не виконаних робіт та не застосованих матеріалів становить 28481,94 грн.

пункт акту 73 матеріали Регулятор витрати повітря РРв 400х200 встановлення даного матеріалу передбачено проектною документацією

в системі вентиляції П-1. Застосування регулятора повітря РРв 400х200

в системі вентиляції П-1 не підтверджено під час натурного огляду. Вартість

не застосованих матеріалів становить 950,0 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 10.12.2018, за прямими витратами, становить 29431,94 грн.

-акт № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 20.12.2018:

пункт 34 акту № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 20.12.2018, враховується 1,572 м2 заповнення віконних прорізів блоками з металопластику, що на 16,698 м2 менше ніж зазначено в акті (30,28+19,688+0,96+1,572=52,5м2). Вартість не виконаних робіт становить 938,69 грн.

пункти акту 44, 45, 83 матеріали Блоки віконні металопластикові в пунктах 41-45 цього ж акту вказується застосування 68,24 м2 блоків віконних загальною вартістю 106687,0 грн. без ПДВ. В пункті 82 цього ж акту віднімається застосування 0,96 м2 віконних блоків вартістю 2751,55 грн., а в пункті 83 додається застосування 0,96 м2 віконних блоків вартістю 1018,79 грн. Відповідно до площі фактично встановлених віконних блоків, яка становить 52,5 м2, в акті № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 20.12.2018, на суму 0,0 грн. враховується застосування 6,72 м2 (пункт 41), 1,04м2 (пункт 42), 6,72 м2 (пункт 43) та 38,02м2 з зазначених 46,08м2 (пункт 44) вікон: 6,72+1,04+6,72+38,02=52,5. Пункти 45 та 83 даного акту не враховуються. Вартість не застосованих матеріалів становить 27402,15 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 20.12.2018, за прямими витратами, становить 28340,84 грн.

-акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2019 від 19.02.2019:

пункт акту 9 роботи Влаштування 201,8 м2 перегородок

з гіпсокартону вартістю 33094,01 грн. враховано згідно акту № 11 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 14.12.2018, на суму 528868,75 грн. пункт 1. Відповідно роботи по влаштуванню перегородок на металевому однорядному каркасі з обшивкою гіпсокартонними листами зазначені в пункті 9 акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2019 від 19.02.2019 не враховуються. Вартість завищення становить 28699,73 грн.

пункт акту 34 роботи Поліпшене фарбування стін полівінілацетатними водоемульсійними сумішами по збірних конструкціях, підготовлених

під фарбування роботи, виконання яких під час натурного огляду підтверджено в загальній кількості 463,0м2, що менше ніж зазначено в пункті 34 акту № 1 за лютий 2019 від 19.02.2019, на 106,41 м2. Вартість не виконаних робіт становить 7016,4 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2019 від 19.02.2019, за прямими витратами, становить 35716,13 грн.

-акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 05.03.2019:

пункт акту 36 матеріали акту № 2 за березень 2019 від 05.03.2019,

на суму 330714,46 грн. враховується застосування 20 шт. шлангів, що на 9 штук менше ніж зазначено в акті. Вартість не застосованих матеріалів становить 872,1 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 05.03.2019, за прямими витратами, становить 872,1 грн.

-акт № 5 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019:

пункти акту 2-4 матеріали Блоки дверні металопластикові відповідно за пунктом 2 акту № 5 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019, приймається 3,904 м2 металопластикових дверних блоків (60,8-56,896=3,904), що на 33,615 м2 менше ніж зазначено в даному пункті, пункти 3 та 4 не враховуються. Вартість не застосованих матеріалів становить 175699,05 грн.

пункт акту 17 роботи Улаштування плінтусів полівінілхлоридних

на шурупах виконання яких підтверджено в загальній кількості 282,0 м, що

на 20,5 м менше ніж зазначено в акті. Вартість не виконаних робіт становить 503,64 грн.

пункт акту 23 роботи відповідно за пунктом 23 акту № 5 (2)

за березень 2019 від 15.03.2019, враховується 20,57м2 покриття, що на 27,04 м2 менше ніж зазначено в акті. Вартість не виконаних робіт становить 2070,82 грн.

пункт акту 38 матеріал Ринва 3м, діам. 150 мм застосування якого під час натурного огляду підтверджено в кількості 15 шт., що на 2 шт. менше ніж зазначено в акті. Вартість не застосованих матеріалів становить 949,06 грн.

пункт акту 43 матеріал - Заглушки ринви застосування якого підтверджено в кількості 6 шт., що на 3 шт. менше ніж зазначено в акті. Вартість не застосованих матеріалів становить 160,2 грн.

пункти акту 59, 60 роботи та матеріали Монтаж світильників для ламп розжарювання - бра та Світильник Бра виконання та застосування яких під час натурного огляду не підтверджено. Вартість не виконаних робіт та не застосованих матеріалів становить 256,33 грн.

пункти акту 61, 62 роботи та матеріали Монтаж сигнальних ліхтарів

з надписом "вхід", "вихід", "в`їзд", "під`їзд" і т.п. - За пунктами 61, 62 акту № 5 (2) за березень 2019 від 15.03.2019, враховується монтаж 1 шт. світильника «Вихід», що 2 шт. менше ніж зазначено в акті. Вартість не виконаних робіт та не застосованих матеріалів становить 619,41 грн.

пункти акту 87, 100 роботи та матеріали - Сповіщувач ПС автоматичний димовий фотоелектричний, радіоізотопний, світловий у нормальному виконанні та Сповіщувач пожежний димовий СПД-3 виконання та застосування яких під час натурного огляду підтверджено в кількості 22 шт., що на 3 шт. менше ніж зазначено в акті. Вартість не виконаних робіт та не застосованих матеріалів становить 939,36 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № 5 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019, за прямими витратами, становить 181197,87 грн.

-акт № 7 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019:

пункти акту 3-6 роботи по штукатуренню, шпаклюванню та фарбуванню стін в приміщенні гаража підтверджені в кількості 42,6 м2, що на 6,9 м2 менше ніж зазначено в акті. Вартість не виконаних робіт становить 1558,3 грн.

Вартість невідповідностей, згідно акту № 7 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019, за прямими витратами, становить 1558,30 грн.

Загальна вартість невідповідностей переліку та обсягів фактично виконаних робіт, переліку та обсягам робіт, передбачених згідно первинної звітної документації по об`єкту «Будівництво сільської лікарської амбулаторії за адресою: вул. Центральна, 1а, с Новосілка, Голованівського району, Кіровоградської області» за договором підряду № 71/18 від 17.08.2018, за прямими витратами становить 277117,18 грн. (двісті сімдесят сім тисяч сто сімнадцять грн. 18 коп.)

Вказані акти приймання виконаних будівельних робіт, згідно яких підрядник ТОВ «ВКФ Софіт», код 39295910 - в особі директора ОСОБА_8 передав, а замовник Департамент капітального будівництва Кіровоградської обласної військової адміністрації (правонаступник Управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації), в особі ОСОБА_4 прийняв вище зазначені роботи, які були взяті на облік та зареєстровані зобов`язання щодо проведення оплати Головним управлінням державної казначейської служби України в Кіровоградській області, що стало підставою сплати коштів держаного бюджету за виконання будівельних робіт, шляхом перерахування на розрахунковий рахунок ТОВ «ВКФ Софіт». Вищезазначені акти було підписано з УКБ Кіровоградської ОДА та направлено для оплати до ГУ Державної казначейської служби України у Кіровоградській області.

Відповідно до даних бухгалтерської звітності ТОВ «ВКФ Софіт» УКБ Кіровоградської ОДА з розрахункового рахунку 35420158002208 через ГУ Державної казначейської служби України у Кіровоградській області на розрахунковий рахунок 37126117702904 ТОВ «ВКФ Софіт» перераховано 04.10.2019 638 309,17 грн, 23.10.2018 218834,40 грн., 19.11.2018 1 683 954,00 грн., 10.12.2018 -584 723,39 грн., 14.12.2018 574 869,88 грн., 19.02.2019 751 886,83 грн., 05.03.2019- 654042,11 грн., 15.03.2019 652380,22 грн.

Однак, на час підписання актів приймання виконаних будівельних робіт та проведення відповідних розрахунків - форма № КБ-2 за окремими позиціями не виконувались: а саме акту № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 10.12.2018,акту № б/н приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 від 20.12.2018,акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2019 від 19.02.2019, акту № 2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 05.03.2019, акту № 5 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019, акту № 7 (2) приймання виконаних будівельних робіт за березень 2019 від 15.03.2019, чим спричинено Департаменту капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації (правонаступник Управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації) збитки на загальну суму 277 117,18 грн. (двісті сімдесят сім тисяч сто сімнадцять грн. 18 коп.), що підтверджено висновком судової будівельно-технічної експертизи від 28.05.2024 №СЕ-19/112-23/10925-БТ.

Вказані акти приймання виконаних робіт ОСОБА_4 посвідчив власним підписом та печаткою.

Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді заступника начальника управління начальника відділу планування, аналізу, програм та інвестицій управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації, являючись службовою особо, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що втілилось у прийнятті виконаних будівельних робіт від імені замовника УКБ Кіровоградської ОДА згідно актів приймання виконаних будівельних робіт, на час підписання акту та проведення розрахунків фактично частково не виконані, обладнання не поставлено та не установлено, в порушення вимог Положення про управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №285-р від 08.07.2016 року, пунктів 5, 6, 7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури», вимог посадової інструкції, перевірку виконання цих будівельних робіт не здійснив, відповідність робіт проектно-кошторисній документації не перевірив; будь-яких заходів щодо зупинення робіт у разі застосування підрядником матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів чи усунення відхилень від проектних рішень, усунення недоліків не вжив; контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам не забезпечив, чим завдав істотної шкоди державним інтересам, в особі замовника робіт Департаменту капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації (правонаступник Управління капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації), у вигляді матеріальних збитків на загальну суму 277 117,18 грн. (двісті сімдесят сім тисяч сто сімнадцять грн. 18 коп.).

Враховуючи, що кримінальне правопорушення за правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 367 КК України на момент його вчинення - 15.03.2019 року, вважалось кримінальним правопорушенням невеликої тяжкості, з моменту його вчинення минуло більше п`яти років, а відтак строки давності притягнення до кримінальної відповідальності закінчились, наявні підстави для звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності.

Прокурор в підготовчому засіданні підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.

Представник потерпілого ОСОБА_6 в підготовчому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання прокурора про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та закриття у зв`язку із цим кримінального провадження.

В підготовчому засіданні обвинувачений ОСОБА_4 не заперечував проти задоволення клопотання прокурора про звільнення його від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та закриття у зв`язку із цим кримінального провадження.

В підготовчому засіданні захисник ОСОБА_5 не заперечувала проти задоволення клопотання прокурора про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності та закриття у зв`язку із цим кримінального провадження.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши наявні матеріали кримінального провадження, суд дійшов наступних висновків.

Так, санкція ч. 2 ст. 367 КК України (в редакції Закону № 3207-VI від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2617-VIII від 22.11.2018) передбачала покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Тобто, відповідно до ч. 4 ст. 12 КК України (в редакції Закону № 2617-VIII від 22.11.2018) вказане кримінальне правопорушення є нетяжким злочином.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідноположень ст.288КПК Українирозгляд клопотанняпрокурора здійснюєтьсяу присутностісторін кримінальногопровадження тапотерпілого взагальному порядку,передбаченому цимКодексом,із особливостями,встановленими цієюстаттею. Судзобов`язаний з`ясуватидумку потерпілогощодо можливостізвільнення підозрюваного,обвинуваченого відкримінальної відповідальності. Суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Враховуючи, що кримінальне правопорушення за правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 367 КК України є нетяжким злочином, з моменту його вчинення минуло більше п`яти років, і відомостей про те, що обвинувачений ухилялася від досудового розслідування або суду, вчинив нове кримінальне правопорушення, немає, а відтак строки давності притягнення до кримінальної відповідальності закінчились, згоду представника потерпілого та згоду підозрюваного на звільнення від кримінальної відповідальності, суд вважає за необхідне звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження закрити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 284, 314, 372, 395 КПК України,

п о с т а н о в и в:

Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за ч. 2 ст.367 КК України у зв`язку із закінчення строків давності, передбачених п. 3 ч. 1 ст. 49 КК України.

Кримінальне провадження №12024121110000281 від 26.06.2024 року за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, - закрити на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Кропивницького апеляційного суду через Голованівський районний суд Кіровоградської області протягом семи днів з дня її оголошення. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення судового рішення судом апеляційної інстанції.

Суддя: ОСОБА_1

СудГолованівський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення12.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123742109
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —386/1372/24

Ухвала від 12.12.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Червоненко Д. В.

Ухвала від 11.12.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Червоненко Д. В.

Ухвала від 03.12.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Червоненко Д. В.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Червоненко Д. В.

Ухвала від 20.11.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Червоненко Д. В.

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Гут Ю. О.

Ухвала від 24.10.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Гут Ю. О.

Ухвала від 21.10.2024

Кримінальне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Гут Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні