СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/8598/24
ун. № 759/25591/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2024 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів,-
В С Т А Н О В И В :
04.12.2024 слідчому судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло вказане клопотання, в якому прокурор просить надати тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1 .
Клопотання обґрунтовано тим, що ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), перебуваючи у змові із суб`єктами підприємницької діяльності, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », КСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », Фермерське Господарство « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », зловживаючи своїм службовим становищем, здійснюють розтрату та привласнення майна, яке перебуває у їх віданні, шляхом незаконного використання державних земель та реалізації вирощеної сільськогосподарської продукції за заниженими цінами, чим спричиняють матеріальну шкоду державі, а саме засіюють землі державного підприємства власним посівним матеріалом, з метою подальшого привласнення урожаю.
У 2024 році ДП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » було засіяно земельні ділянки з кадастровими номерами 3221884400:07:034:6003 (40 га) та 3231884400:07:115:6004 (333, 1609 га), культурами проса, соняшника та сої.
Однак, у відповідності до розпорядження Кабінету Міністрів України №541-р від 13.06.2024 земельні ділянки ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » загальною площею 347, 1609 га, які засіяні культурами проса, соняшника та сої вилучені з постійного користування державного підприємства та передані у постійне користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », а тому ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює збір врожаю з вище зазначених земельних ділянок останній раз.
Для формування неофіційних прибутків, службовими особами зазначеного ДП під час надання відомостей до місцевих органів статистики, систематично здійснюється документальне заниження площ посівної та врожайності, різниця від фактичних вирощених обсягів реалізовується за готівку або завозиться на зберігання до елеваторів під документами підконтрольних підприємств таких, як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », КСП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », Фермерське Господарство « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », а документальні матеріали щодо походження вказаної продукції підроблюються.
Було отримано інформацію щодо протиправної схеми до якої причетні ряд приватних підприємств, які пов`язані з діючим в.о. директора державного підприємства ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_11 та бухгалтером вказаного державного підприємства ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_12 вказана протиправна схема полягає в наступному: між Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 та Фермерським господарством « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , де засновником та керівником значиться ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_13 (також значиться директором та співзасновником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яке разом з ОСОБА_4 створили з метою отримання незаконних прибутків від засіювання державних земель, які до 07.2024 перебували в постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »), протягом 2024 року було укладено низку договорів щодо постачання сої (загальний об`єм 120, 187 тон) врожаю 2023, які було розбито на декілька операцій на загальну суму 1 265 569 грн. без ПДВ (у період з 21.06.2024 по 24.06.2024), що складає вартість за 1 тону сої - 10 530 грн. без врахування ПДВ.
Згідно даних отриманих з ІНФОРМАЦІЯ_14 середня ціна реалізації бобів сої у період з січня по червень 2024 року становила 15 897 грн. 30 коп.
При цьому Фермерським господарством « ІНФОРМАЦІЯ_20 » було здійснено господарські операції щодо продажу сої об`єм 152, 54 тони на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ЄДРПОУ НОМЕР_3 , які було розбито на декілька операцій на загальну суму 2 408 525 грн. без ПДВ (у період 02.07.2024 по 03.07.2024), що складає вартість за 1 тону сої - 15 793 грн. без врахування ПДВ, що свідчить про заниження вартості сої державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яку було реалізовано Фермерському господарству « ІНФОРМАЦІЯ_20 » на суму 5 263, 61 грн. за оду тону без ПДВ (що становить загальну суму недоотриманого прибутку для підприємства - 632 617, 672 грн.).
Також Державним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у період з 14.05.2024 по 16.05.2024 здійснювався продаж соняшника врожаю 2023 на користь Фермерського господарства « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ЄДРПОУ НОМЕР_2 , які було розбито на декілька операцій на загальну суму 1 273 694 грн. без ПДВ, (загальний об`єм 96, 8 тон) що складає вартість за 1 тону соняшника - 13 158 грн. без врахування ПДВ.
Відповідно до інформації з ІНФОРМАЦІЯ_14 середня ціна реалізації соняшника у період з січня по травень 2024 року становила 13 827 грн. 2 коп.
При цьому у вказаний період Фермерським господарством « ІНФОРМАЦІЯ_20 » було здійснено господарські операції щодо продажу соняшника (об`ємом 87,98 тон) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ЄДРПОУ НОМЕР_3 , на загальну суму 1 450 898,42 грн. без ПДВ, що складає вартість за 1 тону соняшника - 16 491 грн, що свідчить про заниження вартості соняшника, який було реалізовано Фермерському господарству « ІНФОРМАЦІЯ_20 » на суму 3 333, 23 грн. за оду тону без ПДВ (що становить загальну суму недоотриманого прибутку для підприємства - 322 656, 669 грн.).
05.07.2024 Фермерське господарство « ІНФОРМАЦІЯ_20 » закуповує BMW X7 M60I XDRIVE, чорного кольору, держаний номерний знак НОМЕР_4 , що може свідчити про легалізацію коштів отриманих злочинним шляхом під час проведення операцій пов`язаних з посівом, вирошуванням та збором врожаю на земельних ділянках державної форми власності, які перебували у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в тому числі шляхом заниження врожайності та відображення врожаю за підприємствами, які підконтрольні ОСОБА_8 , а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФГ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». У березні-квітні закуповують 85564 тис. ременів у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_21 » ЄДРПОУ НОМЕР_5 (керівником значиться близький друг ОСОБА_4 - ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ) на загальну суму 2 500 000 грн.
Також встановлено, що у період з 24.04.2024 по 04.05.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 здійснювало оплатну передачу в оренду тракторів на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , а саме: 24.04.2024 по 30.04.2024 (7 діб) трактор Johne Deere вартістю 12 600 грн., 09.05.2024 по 10.05.2024 (2 доби) трактор Johne Deere 8300+ та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 2 640 грн., 16.05.2024 по 20.05.2024 (5 діб) трактор Johne Deere 8300 та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 6 600 грн., 04.05.2024 по 10.05.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8850 та плуг оборотний 8 корпусний вартістю 5 880 грн., при цьому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 в подальшому вказану техніку передавало в суборенду ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_8 , а саме: 24.04.2024 по 30.04.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та борони Amazone 8003-2TX вартістю 178 000 грн., 08.05.2024 по 10.05.2024 (3 доби) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 6 660 грн., 16.05.2024 по 20.05.2024 (5 діб) трактор Johne Deere 8300 з екіпажем та глибокорозпушувач GR 26 вартістю 11 100 грн., 04.05.2024 по 10.05.2024 (7 діб) трактор Johne Deere 8850 з екіпажем та плуг оборотний 8 корпусний вартістю 12 180 грн.
Після чого 20.05.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 закуповує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 «ІНФОРМАЦІЯ_22» паси привідні на загальну суму 240 тис. грн., що свідчить про виведення коштів отриманих злочинним шляхом після своєї незаконної діяльності.
03.06.2024 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 закуповує у ПП « ІНФОРМАЦІЯ_21 » ЄДРПОУ НОМЕР_5 «ІНФОРМАЦІЯ_22» паси привідні на загальну суму 435 тис. грн., що свідчить про виведення коштів отриманих злочинним шляхом після своєї незаконної діяльності.
З метою встановлення причетності вказаних осіб та встановлення кола протиправних фігурантів існує реальна потреба в тимчасовому доступі до речей і документів, а саме документів з 01.01.2024 по теперішній час щодо взаємодії (продав товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між:
1. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 );
2. Фермерське господарство " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_2 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 );
3. ПП " ІНФОРМАЦІЯ_23 " ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_3 (директор ОСОБА_7 );
4. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ЄДРПОУ НОМЕР_10 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_12 );
5. ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_4 );
6. ПП " ІНФОРМАЦІЯ_24 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 (директор ОСОБА_14 );
7. ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " ЄДРПОУ НОМЕР_3 , реєстрація АДРЕСА_5 (директор ОСОБА_15 );
8. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , реєстрація АДРЕСА_6 (директор ОСОБА_16 );
9. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ЄДРПОУ НОМЕР_11 , реєстрація АДРЕСА_7 (директор ОСОБА_17 ).
Таким чином, з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що отримання відомостей щодо реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень, виписок по рахункам, видаткових касових ордерів, договорів з додатками та додатковими угодами, специфікацій, рахунків-фактур, накладних, податкових накладних, видаткових накладних, валютно-митних декларацій, актів прийому-передачі товарів (робіт, послуг), товарно-транспортних накладних, договорів поставки, зберігання, а також перевезення від пункту навантаження до пункту вивантаження, видаткові накладні, платіжні доручення про сплату, інформацію щодо посадових осіб відповідальних за контроль виконання вказаних угод, довіреностей (доручень) відвантаження та отримання товарів, книг (реєстрів) обліку придбання та реалізації товарів (робіт, послуг), книг (реєстрів) реєстрації доручень, книг (реєстрів) складського обліку, журналів обліку в`їзду та виїзду автотранспортних засобів, сертифікатів відповідності (якості, стандартизації), технічних паспортів та інших документів, які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, документів, що підтверджують факти використання у господарській діяльності чи/або підтверджують факт подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), копій наказів про призначення на посаду головного бухгалтера/бухгалтера та директора, копії їх посадових інструкцій, з подальшим вилученням оригіналів вказаних документів, вказаних підприємств, матиме суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що інформація, що зберігається у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », щодо взаємодії (продаж товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між вище зазначеними підприємствами, що мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ та провести вилучення речей та документів, які підтверджують дану інформацію та містять відомості і перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1
В судове засідання прокурор не з`явився, надав до суду заяву в якій просить розглядати клопотання у його відсутність.
Слідчий суддя вважає можливим розглянути клопотання у відсутність прокурора та представника особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, про тимчасовий доступ до яких ставиться питання.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Враховуючи обставини вчинення ймовірного кримінального правопорушення так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке відповідає вимогам ст.ст. 93, 161, 162 КПК України, та враховуючи, що у доданих до клопотання матеріалах вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані в клопотанні документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає, що необхідно задовольнити клопотання прокурора та надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1.
Керуючись ст.ст. 159-166, 309 КПК України, слідчий суддя,-
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42024110000000307 від 05.09.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів - задовольнити.
Надати прокурору відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_18 та прокурорам у групі прокурорів тимчасовий доступ до документів, що містять охоронювану законом таємницю, зберігаються на електронних носіях та перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1 , а саме:
Документів з 01.01.2024 по день здійснення тимчасового доступу, щодо взаємодії (продажу товарів, надання послуг, поставки зернових, купівлі товарів, тощо) та взаєморозрахунків між: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ЄДРПОУ НОМЕР_6 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 ), Фермерське господарство " ІНФОРМАЦІЯ_20 " ЄДРПОУ НОМЕР_2 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_7 ), ПП " ІНФОРМАЦІЯ_23 " ЄДРПОУ НОМЕР_9 , АДРЕСА_3 (директор ОСОБА_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ЄДРПОУ НОМЕР_10 , реєстрація АДРЕСА_2 (директор ОСОБА_12 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 , реєстрація АДРЕСА_1 (директор ОСОБА_4 ), ПП " ІНФОРМАЦІЯ_24 " ЄДРПОУ НОМЕР_5 , реєстрація АДРЕСА_4 (директор ОСОБА_14 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_15 " ЄДРПОУ НОМЕР_3 , реєстрація АДРЕСА_5 (директор ОСОБА_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ЄДРПОУ НОМЕР_7 , реєстрація АДРЕСА_6 (директор ОСОБА_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ЄДРПОУ НОМЕР_11 , реєстрація АДРЕСА_7 (директор ОСОБА_17 ), а саме: реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, платіжних доручень, виписок по рахункам, видаткових касових ордерів, договорів з додатками та додатковими угодами, специфікацій, рахунків-фактур, накладних, податкових накладних, видаткових накладних, валютно-митних декларацій, актів прийому-передачі товарів (робіт, послуг), товарно-транспортних накладних, договорів поставки, зберігання, а також перевезення від пункту навантаження до пункту вивантаження, видаткові накладні, платіжні доручення про сплату, інформацію щодо посадових осіб відповідальних за контроль виконання вказаних угод, довіреностей (доручень) відвантаження та отримання товарів, книг (реєстрів) обліку придбання та реалізації товарів (робіт, послуг), книг (реєстрів) реєстрації доручень, книг (реєстрів) складського обліку, журналів обліку в`їзду та виїзду автотранспортних засобів, сертифікатів відповідності (якості, стандартизації), технічних паспортів та інших документів, які складалися під час виконання даних договірних зобов`язань, документів, що підтверджують факти використання у господарській діяльності чи/або підтверджують факт подальшої реалізації товарів (робіт, послуг), копій наказів про призначення на посаду головного бухгалтера/бухгалтера та директора, копії їх посадових інструкцій, з подальшим вилученням оригіналів вказаних документів.
Визначити строк дії ухвали тривалістю два місяці, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, з метою відшукання га вилучення зазначених речей і документів, відповідно до положень ст. 166 КПК України.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123744358 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Поплавська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні