ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"04" грудня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3438/24
Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.
при секретарі судового засідання Кастровій М.С.
розглянувши справу за позовом: Заступника керівника Подільської окружної прокуратури (66302, Одеська обл., м. Подільськ, пр-т. Шевченка, 10) в інтересах держави в особі Подільської міської ради Подільського району Одеської області (6630, Одеська обл., Подільський р-н, м. Подільськ, просп. Шевченка, буд. 2, код ЄДРПОУ 33909986), Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Подільської міської ради Подільського району Одеської області (66303, Одеська обл., Подільський р-н, м. Подільськ, вул. Бочковича, 4, код ЄДРПОУ 42239971) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, 17, код ЄДРПОУ 42759541), Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області (66300, Одеська обл., Подільський р-н, м. Подільськ, просп. Перемоги, 23, код ЄДРПОУ 01998803)
про визнання недійсною додаткової угоди до договору про закупівлю товару та повернення безпідставно сплачених коштів в розмірі 59 148,00 грн.
Представники:
Прокурор Коломійчук І.О.;
Від Подільської міської ради Подільського району Одеської області не з`явився;
Від Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Подільської міської ради Подільського району Одеської області не з`явився;
Від ТОВ «ТАТ ОЙЛ» - Чудновська О.М. (адвокат, довіреність від 22.08.2024)
Від КНП «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області не з`явився.
Суть спору. Рух справи та процесуальні дії в суді.
Заступник керівника Подільської окружної прокуратури звернувся в інтересах держави в особі Подільської міської ради Подільського району Одеської області (далі Позивач1, Подільська міська рада ) та Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Подільської міської ради Подільського району Одеської області (далі Позивач2, Департамент) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (далі Відповідач1, ТОВ «ТАТ ОЙЛ») та Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області (далі Відповідач 2, КНП «Подільська міська лікарня») з вимогами про:
- визнання недійсною додаткової угоди № 2 від 14.09.2023 до договору № ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023, укладеного між КНП «Подільська міська лікарня» та ТОВ ТАТ ОЙЛ;
- стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, 17, код ЄДРПОУ 42759541), на користь Подільської міської ради Подільського району Одеської області (6630, Одеська обл., Подільський р-н, м. Подільськ, просп. Шевченка, буд. 2, код ЄДРПОУ 33909986) безпідставно надмірно сплачених бюджетних коштів в сумі 59 148,00 (п`ятдесят дев`ять тисяч сто сорок вісім гривень 00 коп.).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.08.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати її за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 09.09.2024.
Протокольною ухвалою від 09.09.2024 відкладено підготовче засідання на 27.09.2024.
Протокольною ухвалою від 27.09.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10.10.2024.
Судове засідання призначене на 10.10.2024 не відбулося у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги, про що складено відповідну довідку.
Ухвалою суду від 21.10.2024 призначено судове засідання на 31.10.2024.
Протокольною ухвалою від 31.10.2024 оголошено перерву в судовому засіданні до 20.11.2024.
Засідання суду призначене на 20.11.2024 не відбулося у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги, про що складено відповідну довідку.
Ухвалою від 22.11.2024 призначено судове засідання на 04.12.2024.
Заяви по суті. Пояснення та аргументи учасників справи.
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.
Позовна вимога про визнання недійсною Додаткової угоди від 14.09.2023 № 2 до Договору від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23/46, із посиланням на статті 203, 215, 632, частину першу статті 638 Цивільного кодексу України, статті 42, 180 Господарського кодексу України, статті 3, 5, частину четверту, пункт 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, обґрунтовані невідповідністю її змісту нормам закону щодо збільшення ціни за одиницю товару, а саме, безпідставним підвищенням ціни на бензин А-95 з 48,88 грн. (з ПДВ) на 51,95 грн. (з ПДВ) та дизельного палива з 50,88 грн (з ПДВ) на 51,95 грн. (з ПДВ) зі зменшенням обсягу товару, товару що закуповується.
Прокурор зазначає, що внаслідок укладення Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 збільшено ціну за одиницю товару: Бензину А-95 з 48,88 грн. до 51,95 грн. за 1 л, тобто на 3,07 грн. (на 6,28 % більше від первинної ціни), та дизельного пального з 47,20 грн. до 50,58 грн. за 1 літр, тобто на 3,65 грн (8,54 % більше від первинної ціни). При цьому, кількість літрів палива зменшено. А саме, за даними видаткових накладних, із запланованого об`єму згідно з первинним договором та Додаткової угоди № 1 - бензину А-95 13 000 літрів поставлено лише 12 497,69 л, що на 502,31 л менше, а 13 400 л дизельного палива поставлено лише 12 75 8,482 л, що на 641,518 л менше.
Прокурор вказує на те, що підставою для укладення оспорюваної Додаткової угоди від 14.09.2023 № 2 була цінова довідка Одеської регіональної торгово-промислової палати від 01.09.2023 № СИО-е №000152.
Однак, за твердженням прокурора, ця довідка не містить відомостей щодо динаміки ціни на види палива, у ній відсутній аналіз вартості ціни палива за період з дати укладання договору у порівнянні з аналогічним наступним періодом, чи будь-які інші дані, які б підтверджували коливання ціни на ринку, у зв`язку з чим не містить належного обґрунтування для зміни істотних умов договору.
А відтак, неналежне підтвердження коливання ціни на ринку та безпідставне підвищення ціни на паливо, на думку прокурора та позивача є порушенням норм пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Позовна вимога про стягнення безпідставно надмірно сплачених бюджетних коштів в сумі 59 148,00 грн., із посиланням на статті 626, 632, 665, 669, частину першу статті 670, частину другу статті 712 Цивільного кодексу України, обґрунтована поставкою товару у меншій кількості ніж він був сплачений.
Прокурор зазначає, що за оспорюваною Додатковою угодою від 14.09.2023 № 2 відповідно до накладних від 12.09.2023 № 33197, від 22.12.2023 № 48901 поставлено 4500 л бензину за ціною 51,95 грн. за 1 л.
З урахуванням перевищення ціни за 1 літр бензину на 3,07 грн., у порівняні з ціною, визначеною у Додатковій угоді від 24.07.2023 № 1, надлишково сплачена сума становить 13 815,00 грн. (3,07 Х 4500 = 13 815,00).
Також, за оспорюваною Додатковою угодою від 14.09.2023 № 2 відповідно до накладних від 05.05.2023 № 14963, від 21.06.2023 № 21017, від 12.09.2023 № 33197, від 12.09.2023 № 33196, від 22.12.2023 № 48900, від 22.12.2023№ 48901 поставлено 12 420 л дизельного палива за ціною 50,58 грн. за 1 літр.
Тобто, з урахуванням перевищення ціни за 1 літр дизельного палива на 3,65 грн., у порівняні з ціною, визначеною у Додатковій угоді від 24.07.2023 № 1, надлишково сплачена сума становить 45 333,00 грн. (3,65 Х 12 420 = 45 333,00).
Отже, загальна сума переплати, за твердженням прокурора, складає 59 148,00 грн. (13 815,00 + 45 333,00 = 59 148,00).
У Відповіді на відзив від 09.09.2024 (вхід. від 23.09.2024 № 34646/24) прокурор наголошує на відсутності підтверджуючих документів щодо наявності об`єктивної обставини, зокрема, коливання ціни, для внесення змін до Договору від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23/46 в частині збільшення ціни за одиницю товару, який є предметом закупівлі.
Позивач Подільська міська рада не забезпечила явку свого повноважного представника до судового засідання, про місце, дату та час розгляду справи повідомлена належним чином.
Позивач Департамент соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Подільської міської ради Подільського району Одеської області не забезпечив явку свого повноважного представника до судового засідання. Подав Заяви про проведення засідання про відсутність особи, яка бере участь у справі від 03.10.2024 (вхід. № 36064/24), від 22.10.2024 (вхід. № 38474/24), від 12.11.2024 (вхід. № 40767/24) та від 25.11.2024 (вхід. № 42329/24).
У Поясненнях від 27.09.2024 Департамент зазначає, що за обсягом наданих прав, передбачених бюджетним законодавством він є головним розпорядником коштів.
Відповідно до рішення Подільської міської ради «Про бюджет Подільської міської територіальної громади на 2024 рік» від 22.12.2023 № 711-І, Комунальне некомерційне підприємство «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області є одержувачем бюджетних коштів.
Департамент наголошує, що КНП «Подільська міська лікарня» є самостійною юридичною особою з відповідною процесуальною дієздатністю щодо захисту прав та охоронюваних законом інтересів у судовому порядку. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Подільській міській територіальній громаді Подільського району Одеської області, в особі представницького органу місцевого самоврядування Подільської міської ради Подільського району Одеської області.
Це підприємство, як одержувач бюджетних коштів, самостійно визначає напрямки використання коштів та використовує їх відповідно до вимог бюджетного законодавства на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань (частина 6 статті 22 Бюджетного кодексу України).
Департамент просив суд врахувати факт того, що після внесення змін загальна сума Договору від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23/46 залишилась незмінною.
Представник відповідача ТОВ «ТАТ ОЙЛ» у судовому засіданні заперечувала проти позову, просила відмовити у його задоволенні.
У Відзиві на позовну заяву (вхід. від 28.08.2024 № 31449/24) ТОВ «ТАТ ОЙЛ» просило відмовити у задоволенні позовних вимог.
Відповідач1 зазначає про відсутність порушення норм пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
ТОВ «ТАТ ОЙЛ» зазначає, що при укладенні Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 сторонами дотримано вимоги чинного законодавства. Зокрема, пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
А саме: ціну збільшено, а згідно Специфікації обсяг закупівлі зменшено, що не призвело до збільшення суми в Договорі від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23/46; збільшення ціни відбулося за згодою сторін в порядку передбаченому розділом XIII договору.
Відповідач1 зазначає, що доказами зростання та коливання ціни є Висновок цінового моніторингу Одеської регіональної торгово-промислової палати № СИО-е № 000152 від 01.09.2023, де проаналізовано стан середніх роздрібних цін на внутрішньому ринку України.
При цьому наголошує, що коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару, зокрема в бік збільшення, за період з моменту укладення договору про закупівлю та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням.
Відповідач КНП «Подільська міська лікарня» не забезпечило явку свого повноважного представника до судового засідання. Подало Заяви від 07.10.2024 (вхід. № 36461/24), від 24.10.2024 (вхід. № 38726/24) та від 13.11.2024 (вхід. № 41107/24), в яких просило розглядати справу без участі представника лікарні.
У Відзиві на позовну заяву від 20.08.2024 (вхід. № 30774/24) КНП «Подільська міська лікарня» просила відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
КНП «Подільська міська лікарня» вказує, що 12.09.2023 нею було укладено Додаткову угоду № 2 до Договору ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023. При оприлюднені даної додаткової угоди було допущено формальну помилку, а саме некоректно зазначена дата укладання додаткової угоди, помилково вказана дата додаткової угоди - 14.09.2023. Однак, 15.09.2024 було внесено у програму Prozorro зміни та згідно Протоколу уповноваженої особи № 116 від 14.09.2023 було прийнято рішення вважати датою укладання Додаткової угоди № 2 від 12.09.2023 до Договору ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023. Дане рішення разом з Додатковою угодою № 2 від 12.09.2023 до Договору ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023 було належно оприлюднено на офіційному Веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro.
Відповідач2 зазначає, що Додатковою угодою від 12.09.2023 № 2 були внесені зміни до договору враховуючи коливання ціни товару на ринку на підставі листа від ТОВ «ТАТ ОЙЛ» від 01.09.2023 № 23/71-01 та довідки з Торгово-промислової палати України від 01.09.2023 № СИО-е №000152, де зазначена зміна середніх цін на внутрішньому ринку нафтопродуктів. При цьому сторони керувались підпунктом 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
КНП «Подільська міська лікарня» звертає увагу, що внаслідок укладення Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 збільшення ціни за одиницю товару не призвело до збільшення суми договору.
Відповідач2 посилається на висновок викладений у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18, згідно із яким, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено ані переліку органів, які уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни на товар на ринку, ані форму/вигляд інформації щодо такого коливання, внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку саме відповідного до зміни ціни в договорі факту коливання ціни такого товару на ринку та повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим.
Окрім того, Відповідач2 посилається на висновок, викладений у постанові Верховного Суду від 02.12.2020 у справі № 913/368/19, згідно із яким, у документі, який видає компетентна організація, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін, зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників коливання цін, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. Документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження, викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо.
КНП «Подільська міська лікарня» звертає увагу, що у Ціновій довідці від 01.09.2023 № СИО-е № 000152 Одеської регіональної торгово-промислової палати зазначені рівень середніх роздрібних цін на нафтопродукти на бензин А-95 станом на 03.08.2023 та 31.08.2023, зміна (коливання) ціни між вказаними датами становить + 6,299 %, на дизельне паливо станом на 03.08.2023 та 31.08.2023 та зміна (коливання) ціни між вказаними датами становить + 7,169 %. І ця довідка підлягає застосуванню, оскільки вона складена до укладання додаткової угоди, якою встановлено збільшення ціни на ринку на відсоток, який не перевищує відсоток вказаний в довідках.
Відповідач2 наголошує, що прокурором не доведено, що розмір збільшення ціни на паливо за оспорюваною додатковою угодою перевищує відсоток підняття чи коливання в сторону удорожчання на ринку, або ж обставини, що таке коливання взагалі не існувало.
А відтак, на думку КНП «Подільська міська лікарня», враховуючи те, що коливання ціни товару (бензину А-95, дизпаливо) на ринку підтверджується висновками у Ціновій довідці від 01.09.2023 № СИО-е № 000152, сторонами Договору від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23/46 правомірно та відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», за взаємною згодою збільшено ціну товару на допустимі відсотки, що вказує на відсутність підстав для задоволення позову.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши прокурора і представника Відповідача1, суд
в с т а н о в и в :
На сайті публічних закупівель «Prozorro» було опубліковано оголошення Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області про проведення відкритих торгів UA-2023-01-05-002216-а з предметом закупівлі «ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 нафта і дистиляти (бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент), паливо дизельне (Євро-5 або еквівалент) (для автомобілів), паливо дизельне для підігріву води на пральні), з очікуваною вартістю 1 452 400,00 грн. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) 982 000,00 грн.; місцевий бюджет 470 400,00 грн. Строк поставки 31.12.2023. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 13.01.2023.
КНП «Подільська міська лікарня» як замовником торгів зроблено Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТАТ ОЙЛ» за ціною тендерної пропозиції 1 317 232,00 грн. /т. І а.с. 35-42/.
26.01.2023 між КНП «Подільська міська лікарня» (Покупець) і ТОВ «ТАТ ОЙЛ» (Продавець) укладено Договір № ХБТ-14/01/23 (далі Договір від 26.01.2023). /т. І а.с. 48-50/.
Відповідно до пункту 1.1 Договору від 26.01.2023, Продавець зобов`язується передати у власність Покупця товар код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 нафта і дистиляти (бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент), паливо дизельне (Євро-5 або еквівалент) (для автомобілів), паливо дизельне для підігріву води на пральні), (надалі по тексту «товар»), в асортименті, кількості, які зазначені у Специфікації № 1 (Додаток № 1 до даного договору), яка є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його на умовах даного Договору та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Покупець має право зменшити обсяги поставки товару залежно від реального фінансування видатків на закупівлю товару, передбаченого цим договором (пункт 1.3 Договору від 26.01.2023).
Поставка товару Продавцем здійснюється на протязі однієї доби з моменту подання заявки Покупцем на постачання товару (пункт 2.1 Договору від 26.01.2023).
Товар (бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент), паливо дизельне (Євро-5 або еквівалент) (для автомобілів), паливо дизельне для підігріву води на пральні) повинен зберігатися в резервуарах АЗС Постачальника, в ціну товару повинно входити зберігання товару та заправка автотранспортного засобу (пункт 2.2 Договору від 26.01.2023).
Товар повинен передаватись Покупцю на АЗС (згідно наданих заявок), що знаходяться в межах міста Подільськ (учасник повинен в складі своєї тендерної пропозиції надати документальне підтвердження того, що постачання товару буде здійснюватися на АЗС, які розташовані в межах м. Подільськ Одеської області, з вказанням адреси АЗС). Місце поставки товарів: Одеська область, м. Подільськ, вул. Соборна будинок 2В АЗС з Магазином, Одеська область, м. Подільськ, вул. Соборна будинок 123, АЗС. Строк поставки товарів: січень-грудень 2023 року (пункт 2.4 Договору від 26.01.2023).
Згідно із пунктами 2.6, 2.8 Договору від 26.01.2023, право власності на товар переходить до Покупця з моменту підписання видаткових документів на товар матеріально відповідальною особою Продавця (що свідчить про видачу товару) і матеріально-відповідальною особою Покупця (що свідчить про одержання товару). Датою прийняття (одержання) товару Покупцем вважається дата підписання матеріально-відповідальною особою Покупця видаткових документів (накладної, видаткової накладної та ін.) та (або) отримання чека з АЗС.
У пункті 4.1 Договору від 26.01.2023 визначено, що його ціна з ПДВ складає 1 317 232,00 грн., у тому числі ПДВ 86 174,05 грн. В ціну товару повинно входити зберігання товару у резервуарах АЗС Постачальника та заправка автотранспортного засобу. Ціна даного договору складається з сукупної вартості всього товару, вказаного в Специфікації і остаточні розрахунки між сторонами здійснюються виходячи із сукупної вартості поставленого товару. Ціна за одиницю товару зазначається у видаткових накладних (накладних) та чеках АЗС.
Пунктом 7.1 Договору від 26.01.2023 встановлено, що він набирає сили з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2023 року. Дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі укладеному у попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено у встановленому порядку.
Зміни у цей договір набирають чинності з моменту належного оформлення Сторонами відповідної додаткової угоди до даного договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому договорі або чинному в Україні законодавстві (пункт 7.4 Договору від 26.01.2023).
Додаткові угоди до цього договору є його невід`ємною частиною і мають юридичну силу у разі якщо вони викладені у письмовій формі, підписані Сторонами та скріплені їх печатками (пункт 7.8 Договору від 26.01.2023).
Відповідно до пункту 7.10 Договору від 26.01.2023, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
У Додатку 1 «Специфікація № 1» до Договору від 26.01.2023 визначені наступні кількісні та цінові характеристики товару: 1) бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент) 13 000 л, за ціною 48,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 635 440,00 грн. з ПДВ; 2) паливо дизельне (Євро-5 або еквівалент) (для автомобілів) 5 000 л, за ціною 50,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 254 440,00 грн. з ПДВ; 3) паливо дизельне (для підігріву води на пральні) 8 400 л, за ціною 50,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 427 392,00 грн.
Загальна вартість з ПДВ: 1 317 232,00 грн., у тому числі ПДВ 86 174,05 грн.
24.07.2023 між КНП «Подільська міська лікарня» і ТОВ «ТАТ ОЙЛ» укладено Додаткову угоду № 1 до Договору від 26.01.2023 /т. І а.с. 51-52/.
Згідно із преамбулою та пунктом 1 Додаткової угоди 24.07.2023 № 1, сторони керуючись пунктом 7.10 Договору про закупівлю № ХБТ-14/01/23 від « 26» січня 2023 р. та враховуючи повернення ставки 20% податку на додану вартість на бензин моторний, важкі дистиляти, скраплений газ, біодизель. дизельне паливо, паливо моторне альтернативне, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД визначеними пунктом 41 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України, яким встановлено ставки акцизного податку на такі товари, а також на нафту або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00 з 01.07.2023 року, на підставі пункту 82 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, керуючись підпунктом 6 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями станом на момент підписання цієї додаткової угоди) дійшли згоди внести зміни до договору, а саме: змінити ставку ПДВ з 7 % на 20 % на товар, що не поставлений за договором поставки.
У пункті 2 Додаткової угоди 24.07.2023 № 1, сторони погодилися змінити ціну в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товару за Договором, що встановлена у специфікації (додаток 1 до договору), що є невід`ємною частиною договору, а саме: ціну на Дизельне паливо з 50,88 грн. (з ПДВ) на 47,20 грн. (з ПДВ) та викласти специфікацію у новій редакції.
Відповідно до пункту 3 Додаткової угоди 24.07.2023 № 1 внесено зміни у п. 4.1 Договору від 26.01.2023 та викладено його у новій редакції:
« 4.1. Ціна договору з ПДВ складає: 1 281 904,00 грн. (Один мільйон двісті вісімдесят одна тисяча дев`ятсот чотири грн. 00 коп.). у тому числі 7 % ПДВ 22 241,95 грн. (Двадцять дві тисячі двісті сорок одна гривня грн. 95 коп.) та 20% ПДВ 156 986,67 грн. (Сто п`ятдесят шість тисяч дев`ятсот вісімдесят шість грн. 67 коп.)
В ціну товару повинно входити зберігання товару в резервуарах АЗС Постачальника та заправка автотранспортного засобу.
Ціна даного договору складається з сукупної вартості всього товару, вказаного в Специфікації і остаточні розрахунки між сторонами здійснюються виходячи із сукупної вартості поставленого товару.
Ціна за одиницю товару зазначається у видаткових накладних (накладних) та чеках АЗС».
01.09.2023 на замовлення ТОВ «ТАТ ОЙЛ» Одеською регіональною торгово-промисловою палатою видано Цінову довідку № СИО-е № 000152, яку складено на підставі Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР та відповідно до вимог Положення про загальний порядок надання послуг з цінової інформації торгово-промисловими палатами в Україні, затвердженого рішенням Президії ТПП України від 28.11.2019 № 50 (5). Завданням цієї довідки є визначення середніх роздрібних цін на внутрішньому ринку України станом на 03.08.2013 та 31.08.2023 і зміна ціни у відсотковому відношенні.
Згідно із Ціновою довідкою 01.09.2023 № СИО-е № 000152 середні роздрібні ціни (АЗС) визначені в гривнях України за 1 літр та складають з урахуванням ПДВ на нафтопродукти: 1) Бензин А-95, станом на 03.08.2023 49,85 грн., станом на 31.08.2023 52,99 грн., зміна ціни + 6,299 %; 2) Дизпаливо станом на 03.08.2023 49,1 грн., станом на 31.08.2023 52,62 грн., зміна ціни + 7,169 %. Джерело інформації: Мінфін (minfin.com.ua). /т. І а.с. 55/.
12.09.2023 між КНП «Подільська міська лікарня» і ТОВ «ТАТ ОЙЛ» укладено Додаткову угоду № 2 до Договору від 26.01.2023 /т. І а.с. 53-54/.
При оприлюднені даної додаткової угоди було допущено помилку, а саме, некоректно зазначено дату укладання додаткової угоди, помилково вказана дата додаткової угоди - 14.09.2023. Однак, 15.09.2024 було внесено у програму Prozorro зміни та згідно Протоколу уповноваженої особи № 116 від 14.09.2023 було прийнято рішення вважати датою укладання Додаткової угоди № 2 від 12.09.2023 до Договору ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023. Дане рішення разом з Додатковою угодою № 2 від 12.09.2023 до Договору ХБТ-14/01/23/46 від 26.01.2023 було оприлюднено на офіційному Веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro.
Отже правильною датою Додаткової угоди № 2, про визнання недійсної якої просить прокурор, є 12.09.2023.
Згідно із підпунктом 1.1 пункту 1 Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2, сторони, враховуючи коливання ціни товару на ринку та керуючись підпунктом 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями станом на момент підписання цієї додаткової угоди), а також на підставі довідки з торгово-промислової палати України № СИО-е № 000152 від 01.09.2023 року де зазначена зміна середніх цін на внутрішньому ринку нафтопродуктів, дійшли згоди внести зміни до Договору, а саме: Змінити ціну на товар, що не поставлений за Договором у бік збільшення відповідно коливанню, а саме:
Бензин А95 з 48,88 на 51,95 грн. за один літр;
Дизельне паливо з 47,20 на 50,58 грн. за один літр;
Пункт 4.1. договору поставки від « 26» січня 2023 р. № ХБТ-14/01/23 залишається незмінним: « 4.1. Ціна договору з ПДВ складає: 1 281 904,00 грн. (Один мільйон двісті вісімдесят одна тисяча дев`ятсот чотири грн. 00 коп.). у тому числі 7 % ПДВ 22 241,95 грн. (Двадцять дві тисячі двісті сорок одна гривня грн. 95 коп.) та 20% ПДВ 156 986,67 грн. (Сто п`ятдесят шість тисяч дев`ятсот вісімдесят шість грн. 67 коп.)
В ціну товару повинно входити зберігання товару в резервуарах АЗС Постачальника та заправка автотранспортного засобу.
Ціна даного договору складається з сукупної вартості всього товару, вказаного в Специфікації і остаточні розрахунки між сторонами здійснюються виходячи із сукупної вартості поставленого товару.
Ціна за одиницю товару зазначається у видаткових накладних (накладних) та чеках АЗС».
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2, сторони, враховуючи обмежений фактичний обсяг видатків Покупця на закупівлю, керуючись підпунктом 1 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами та доповненнями станом на момент підписання цієї додаткової угоди) дійшли згоди внести зміни до Договору, а саме: зменшити обсяг предмета договору та викласти Специфікацію Додаток № 1 до договору в новій редакції.
У Додатку 1 «Специфікація № 1» до Договору від 26.01.2023 в редакції Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2, визначені наступні кількісні та цінові характеристики товару:
Ціна за товар з 26.01.2023 по 30.06.2023:
1) бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент) 3 000 л, за ціною 48,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 146 640,00 грн. з ПДВ;
2) паливо дизельне (для підігріву води на пральні) 3 800 л, за ціною 50,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 193 344,00 грн. з ПДВ.
Всього 339 984,00 грн. , в тому числі ПДВ (7 %) 22 241,95 грн.
Ціна за товар з 01.07.2023:
1) бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент) 1 500 л, за ціною 48,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 733 320,00 грн. з ПДВ;
2) бензин А-95 (Євро-5 або еквівалент) 7 997,690 л, за ціною 51,95 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 733 320,00 грн. з ПДВ;
3) паливо дизельне (Євро-5 або еквівалент) (для автомобілів) 4 665,876 л, за ціною 50,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 236 000,00 грн. з ПДВ;
4) паливо дизельне (для підігріву води на пральні) 4 292,606 л, за ціною 50,88 грн. за 1 л з ПДВ, загальна вартість 217 120,00 грн. з ПДВ.
Всього 941 920,00 грн., в тому числі ПДВ (20 %) 156 986,67 грн.
Загальна сума договору з ПДВ 1 281 904,00 грн. з ПДВ.
Судом встановлено, що ТОВ «ТАТ ОЙЛ» на виконання Договору від 26.01.2023 поставлено КНП «Подільська міська лікарня» товар на суму 1 083 078,60 грн., що підтверджується видатковими накладними, а саме:
73 320,00 грн. видаткова накладна від 03.02.2023 № 3541 (бензин А-95, 1 500 л, за ціною 48,88 грн. з ПДВ за 1 л);
55 968,00 грн. видаткова накладна від 05.05.2023 № 14963 (дизельне паливо, 1 100 л, за ціною 50,88 грн. з ПДВ за 1 л);
73 320,00 грн. видаткова накладна від 10.05.2023 № 155530 (бензин А-95, 1 500 л, за ціною 48,88 грн. з ПДВ за 1 л);
137 376,00 грн. видаткова накладна від 21.06.2023 № 21017 (дизельне паливо, 2 700 л, за ціною 50,88 грн. з ПДВ за 1 л);
73 320,00 грн. видаткова накладна від 24.07.2023 № 25196 (бензин А-95, 1 500 л, за ціною 48,88 грн. з ПДВ за 1 л);
101 160,00 грн. видаткова накладна від 12.09.2023 № 33196 (дизельне паливо 2 000 л, за ціною 50,58 грн.);
206 430,00 грн. видаткова накладна від 12.09.2023 № 33197 (бензин А-95 - 3 000 л, за ціною 51,95 грн. з ПДВ за 1 л, дизельне паливо 1 000 л, за ціною 50,58 грн.);
132 519,60 грн. видаткова накладна від 22.12.2023 № 48900 (дизельне паливо 2 020 л, за ціною 50,58 грн.);
229 665,00 грн. видаткова накладна від 22.12.2023 № 48901 (дизельне паливо 3 000 л, за ціною 50,58 грн., бензин А-95 - 1 500 л, за ціною 51,95 грн. з ПДВ за 1 л);
Судом встановлено, що КНП «Подільська міська лікарня» здійснено оплату ТОВ «ТАТ ОЙЛ» за товар за Договором від 26.01.2023 на загальну суму 1 083 078,60 грн., а саме:
73 320,00 грн. платіжна інструкція від 07.02.2023 № 152;
55 968,00 грн. платіжна інструкція від 08.05.2023 № 197;
73 320,00 грн. платіжна інструкція від 10.05.2023 № 730;
137 376,00 грн. платіжна інструкція від 26.06.2023 № 210;
73 320,00 грн. платіжна інструкція від 25.07.2023 № 1257;
206 430,00 грн. платіжна інструкція від 21.09.2023 № 1617;
101 160,00 грн. платіжна інструкція від 22.09.2023 № 231;
132 519,60 грн. платіжна інструкція від 25.12.2023 № 266;
229 665,00 грн. платіжна інструкція від 25.12.2023 № 2217.
На сайті публічних закупівель «Prozorro» в розділі «Виконання договору» щодо закупівлі UA-2023-01-05-002216-а вказано про здійснення платежів за Договором від 26.01.2023 № ХБТ-14/01/23 в сумі 1 083 078,60 грн. /т. І а.с. 40/.
Норми права які підлягають застосуванню та оцінка аргументів учасників справи.
Частиною першою, пунктом 1 частини другої статті 11 Цивільного кодексу України встановлено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, зокрема, з договорів та інших правочинів.
Відповідно до частини першої статті 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (частина перша статті 626 Цивільного кодексу України).
Частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (пункт 6 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII).
Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно із частиною першою статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно із пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у чинній редакції, яка діє з 26.06.2021, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю / внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.
Як вже зазначалось, наслідком укладення Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 є збільшення ціни за одиницю товару: Бензину А-95 з 48,88 грн. до 51,95 грн. за 1 л, тобто на 3,07 грн. (на 6,28 % більше від первинної ціни), та дизельного пального з 47,20 грн. до 50,58 грн. за 1 літр, тобто на 3,65 грн (8,54 % більше від первинної ціни).
Отже, вказана додаткова угода укладена без перевищення максимального ліміту щодо зміни ціни у розмірі 10 відсотків, встановленого нормами пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Позов заявлено прокурором з підстав неналежного підтвердження коливання ціни на ринку та необґрунтованого підвищення ціни на паливо.
Отже, між сторонами існує спір саме щодо вказаних обставин, які й входять до предмету доказування у цій справі.
У частині третій статті 2 Господарського процесуального кодексу України однією з основних засад (принципів) господарського судочинства визначено принцип змагальності сторін, сутність якого розкрита у статті 13 цього Кодексу.
Відповідно до частин першої, третьої, четвертої статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом; кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно із частинами першою, третьою статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (частини перша, друга статті 86 Господарського процесуального кодексу України).
Принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Цей принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони. Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний. Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 02.10.2018 у справі № 910/18036/17 та від 23.10.2019 у справі № 917/1307/18.
Отже, оскільки прокурором (стороною позивача) стверджується, що Додаткова угода від 12.09.2023 № 2 суперечить закону через необґрунтоване підвищення ціни на паливо за відсутності коливання ціни на ринку, саме на нього покладається тягар доказування цих обставин.
Суд на підставі частини четвертої статті 236 Господарського процесуального кодексу України враховує висновок викладений у постанові Верховного Суду від 23.01.2020 у справі № 907/788/18, згідно із яким, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено ані переліку органів, які уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни на товар на ринку, ані форму/вигляд інформації щодо такого коливання, внесення змін до договору про закупівлю можливе у випадку саме відповідного до зміни ціни в договорі факту коливання ціни такого товару на ринку та повинно бути обґрунтованим і документально підтвердженим.
Як вже зазначалось, підставою для укладення оспорюваної Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 сторони безпосередньо в ній вказали Цінову довідку 01.09.2023 № СИО-е № 000152
А відповідно до Цінової довідки 01.09.2023 № СИО-е № 000152 середні роздрібні ціни (АЗС) визначені в гривнях України за 1 літр та складають з урахуванням ПДВ на нафтопродукти: 1) Бензин А-95, станом на 03.08.2023 49,85 грн., станом на 31.08.2023 52,99 грн., зміна ціни + 6,299 %; 2) Дизпаливо станом на 03.08.2023 49,1 грн., станом на 31.08.2023 52,62 грн., зміна ціни + 7,169 %. Джерело інформації: Мінфін (minfin.com.ua).
Суд відхиляє довід прокурора про неможливість обґрунтування цією ціновою довідкою зміни істотних умов договору через відсутність в ній відомостей щодо динаміки ціни на види палива, зокрема, аналізу вартості ціни палива за період з дати укладання договору у порівнянні з аналогічним наступним періодом, чи будь-які інші дані, які б підтверджували коливання ціни на ринку.
При цьому, суд зазначає, що вказана довідка є документальним підтвердженням зміни (коливання) ціни товару, що є предметом закупівлі, у серпні 2023 року, тобто періоді після укладення Договору від 26.01.2023 та до підписання Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2. А сторони в праві та в змозі на підставі цієї інформації самостійно зробити аналіз та висновки щодо коливання ціни на товар (динаміки) з дати укладення договору, зокрема, й у періоді, що передував складанню цієї довідки.
Прокурором не спростовано жодними належними та допустимими доказами обставини коливання середніх роздрібних цін на внутрішньому ринку України, що підтверджується Ціновою довідкою 01.09.2023 № СИО-е № 000152, складеною Одеською регіональною торгово-промисловою палатою.
Отже, прокурором не доведено наявність підстав з якими закон пов`язує визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, а саме, невідповідність оспорюваної Додаткової угоди від 12.09.2023 № 2 нормам пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовної вимоги про визнання недійсною додаткової угоди № 2 від 14.09.2023 (від 12.09.2023).
Внаслідок відмови у задоволенні вимоги про визнання правочину недійсним, суд дійшов висновку й про відмову у задоволенні похідної від неї вимоги про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, 17, код ЄДРПОУ 42759541), на користь Подільської міської ради Подільського району Одеської області (6630, Одеська обл., Подільський р-н, м. Подільськ, просп. Шевченка, буд. 2, код ЄДРПОУ 33909986) безпідставно надмірно сплачених бюджетних коштів в сумі 59 148,00 (п`ятдесят дев`ять тисяч сто сорок вісім гривень 00 коп.).
На підставі викладеного суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову повністю.
При розподілі господарських витрат суд виходить з положень пункту 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України, згідно із якими судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Суд на підставі частини четвертої статті 236 Господарського процесуального кодексу України враховує висновок викладений у пункті 9.3 постанови Великої Палати Верховного Суду від 05.10.2022 № 923/199/21, згідно із яким звертаючись із позовом в інтересах держави, прокурор є суб`єктом сплати судового збору та самостійно здійснює права та виконує обов`язки, пов`язані з розподілом судових витрат.
З огляду на відмову в задоволенні позову сума судового збору покладається на прокурора.
Керуючись, частиною першою, пунктом 1 частини другої статті 11, частиною першою статті 202, частиною першою статті 203, частиною першою статті 215, частиною першою статті 626, частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, пунктом 6 частини першої статті 1, частиною першою статті 5, частиною першою, пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, статтями 73, 74, 75, 76-80, 86, 123, 124, 129, 130, 221, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 13 грудня 2024 р.
Суддя Ю.А. Шаратов
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123751734 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Шаратов Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні