Рішення
від 13.12.2024 по справі 160/27790/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2024 року Справа № 160/27790/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до

ІНФОРМАЦІЯ_1

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

17.10.2024 року через систему «Електронний суд» до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому позивач просить:

- визнати бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка полягає у не постановці на військовий облік ОСОБА_1 , не видачі військово-облікового документу та не внесенні відомостей до електронного кабінету призовників, військовозобов`язаних та резервістів стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 поставити на військовий облік ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 внести відомості до електронного кабінету призовників, військовозобов`язаних та резервістів стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 видати військово-обліковий документ ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в березні 2012 року ОСОБА_1 по досягненню 17-річного був приписаний до призовної дільниці ІНФОРМАЦІЯ_4 та отримав військово-обліковий документ встановленого зразку, який станом на дату подачі позову втрачений. Враховуючи, що з 2011 року адреса реєстрації та місця проживання позивача залишилась незмінною, використовуючи застосунок «Резерв+» ОСОБА_1 зареєструвався в електронному кабінеті призовника, військовозобов`язаного та резервіста, однак згідно даних було встановлено, що останній знятий з військового обліку ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі ІНФОРМАЦІЯ_5 ) та на обліку в будь-якому іншому центрі комплектування та соціальної підтримки не перебуває. 16.09.2024 року позивач прибув до ІНФОРМАЦІЯ_6 , яким був спрямований для проходження військово-лікарської комісії військовозов`язаних осіб, за наслідком проведення якої в той же день було винесено постанову, яка позивачу видана не була. При цьому, ОСОБА_1 16.09.2024 повторно прибув до ІНФОРМАЦІЯ_6 , однак йому було відмовлено у написані та прийнятті заяв для постановки на військовий облік військовозобов`язаних осіб та видачі (заміні) військово-облікового документу з посиланням на завершення робочого часу уповноваженої особи щодо вказаного обліку. Враховуючи, що відповідачем не було прийнято вказані заяви та відсутність вільних слотів для реєстрації через електронну чергу до ТЦК та СП 17.09.2024 року позивач направив їх засобами поштового зв`язку, які були вручені адресату 18.09.2024 року. З огляду на те, що позивачу не видано військово-обліковий документ та не внесені відомості до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів, позивач вважає, що в діях ІНФОРМАЦІЯ_6 вбачається бездіяльність та порушення законодавства про військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

23.10.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без виклику (повідомлення) сторін.

04.12.2024 року від ІНФОРМАЦІЯ_1 надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказано, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів позивача 10.01.2012 року як призовника взято на військовий облік в ІНФОРМАЦІЯ_7 , а 17.12.2021 року знято. З 10.01.2012 року позивач до районного військового комісаріату (потім РТЦК та СП) не з`являвся, свої персональні дані не оновлював, відомості про проходження ВЛК та придатність до військової служби за станом здоров`я відсутні. При цьому, зазначено, що для отримання копії довідки ВЛК, постановки на військовий облік і отримання військово-облікового документа, позивачу необхідно було особисто з`явитися до ІНФОРМАЦІЯ_1 , що здійснено не було, а тому протиправна бездіяльність з боку відповідача відсутня.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 17.09.2024 року ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку було направлено до ІНФОРМАЦІЯ_1 заяви про взяття на військовий облік та видачу військово-облікового документу.

18.09.2024 року вказані документи доставлені адресату.

З огляду на те, що позивача не поставлено на військовий облік, не видано військово-облікового документу та не внесено відомості до електронного кабінету призовників, військовозобов`язаних та резервістів, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни здійснюєЗакон України від 25 березня 1992 року №2232-XII "Про військовий обов`язок і військову службу"(далі - Закон№ 2232-XII в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно із частиною дев`ятоюстатті 1 Закону № 2232-XIIщодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.

Призовникам, військовозобов`язаним, резервістам та військовослужбовцям оформлюється та видається військово-обліковий документ, який є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов`язку. Форма, порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов`язаних та резервістів визначаються Кабінетом Міністрів України, а для військовослужбовців - відповідно Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, розвідувальними органами України, Управлінням державної охорони України та Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України.

Відповідно до частини десятоїстатті 1 Закону №2232-XIIгромадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:

-прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень призовника, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;

-проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України;

-проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі;

-виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться згідно з Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (Додаток 2 до Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1487).

Відповідно до пункту 20 вищевказаного Порядку, військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів.

Військово-обліковими документами є: для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці; для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного; для резервістів - військовий квиток.

Згідно з пунктом 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 №154(даліПоложення №154) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

За пунктом 9 Положення № 154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, зокрема: оформлюють та видають військово-облікові документи призовникам, військовозобов`язаним та резервістам; здійснюють контроль за проведенням на підприємствах, у закладах освіти роботи з ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час.

Відповідно до пункту 79 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1487(даліПорядок №1487), районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки: організовують та ведуть військовий облік на території адміністративно-територіальної одиниці; здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у випадках, передбачених законодавством; виявляють призовників, військовозобов`язаних та резервістів, які проживають на території адміністративно-територіальної одиниці, проте не перебувають на військовому обліку; організовують оповіщення призовників, військовозобов`язаних та резервістів про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, приписки до призовної дільниці, взяття на військовий облік, призначення на особливий період, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів і забезпечують здійснення контролю за їх прибуттям; організовують та забезпечують зберігання облікової документації призовників, військовозобов`язаних та резервістів, персональних даних, які містяться в них тощо.

Пунктами 80-81 Порядку №1487 встановлено, що районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до затверджених розпорядженнями голів відповідних районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, міських голів планів щороку (у тому числі позапланово) перевіряють стан військового обліку в державних органах, органах місцевого самоврядування, а також на підприємствах, в установах та організаціях, в яких працюють військовозобов`язані, які заброньовані за цими органами, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час, а також військовозобов`язані, яким видані мобілізаційні розпорядження. Решта державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій перевіряються один раз на чотири роки.

Взяття на військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених упунктах 15,15-1цього Порядку тапідпункті 10-1пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

Таким чином, суд зазначає, що взяття військовозобов`язаного на військовий облік (за виключенням окремих випадків) вимагає його особистої присутності.

З огляду на зазначене, оскільки заява про взяття на військовий облік позивачем була направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, ІНФОРМАЦІЯ_3 не було допущено протиправної бездіяльності щодо не постановки на військовий облік ОСОБА_1 та не внесенні відомостей до електронного кабінету призовників, військовозобов`язаних та резервістів стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з огляду на що відповідні позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженопостановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559(даліПорядок 559).

Пунктом 14 Порядку 559 визначено, що військово-обліковий документ на бланку видається (замінюється) за письмовою заявою громадянина України районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (відповідним органом СБУ, підрозділом розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку у випадках:

-взяття громадянина на військовий облік як призовника, військовозобов`язаного або резервіста;

-якщо призовник, який перебував на військовому обліку до набрання чинностіпостановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, не отримував посвідчення призовника, а військовозобов`язаний та резервіст - військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу, військового квитка офіцера запасу або тимчасового посвідчення військовозобов`язаного;

-зміни категорії щодо військового обов`язку;

-відсутності місця для внесення змін;

-невідповідності відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, зазначеним упункті 3цього Порядку;

-втрати (зіпсування);

-виявлення бажання змінити військово-обліковий документ, який був виданий до набрання чинностіпостановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

Призовникам військово-обліковий документ на бланку оформляється та видається районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом.

Відповідно до пунктів 17, 18 Порядку 559 для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов`язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.

Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п`яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).

Згідно з пунктом 20 Порядку 559 військово-обліковий документ на бланку видається особі під особистий підпис, крім випадків, визначених вабзаці другомупункту 17 цього Порядку, увідомості видачі військово-облікових документів на бланкуза формою згідно з додатком 2 з одночасним доведенням правил військового обліку.

Таким чином, відповідно до пунктів 17, 18 Порядку 559 для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов`язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу, а згідно з пунктом 20 Порядку 559 військово-обліковий документ на бланку видається особі під особистий підпис.

З огляду на зазначене, оскільки заява про видачу військово-облікового документу позивачем була направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, ІНФОРМАЦІЯ_3 не було допущено протиправної бездіяльності щодо не видачі військово-облікового документу ОСОБА_1 , з огляду на що відповідні позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 243-246,257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123752887
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —160/27790/24

Рішення від 13.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні