ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2024 рокуСправа №160/13071/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого Бондар М.В. розглянув в порядку спрощеного (письмового) провадження у м. Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАД І К» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі відділення Фонду, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАД І К» (далі ТОВ «ЛАД І К», відповідач), у якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАД І К» на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік у розмірі 94 532,99 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідач перебуває на обліку у відділенні Фонду. Відповідно до розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, надісланого відповідачу, середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали у відповідача, за рік склала 9 осіб, таким чином, середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» відповідача повинна складати 1 особа. Середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлена інвалідність, у роботодавця склала 0 осіб, що є менше ніж встановлено нормативом. Відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. Враховуючи інформацію за розрахунком сум адміністративно-господарських санкцій, який був надісланий у формі електронного документа через електронний кабінет відповідача на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України вбачається невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році. Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особами з інвалідністю у 2023 році, відповідач до 15.04.2024 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 95 432,99 грн. Оскільки зазначена сума, у визначений законодавством строк, відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість у розмірі 94 532,99 грн.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.05.2024, справу №160/13071/24 розподілено судді Юхно І.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
06.06.2024 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що при вирішенні спірних правовідносин слід враховувати положення Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 №286, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 (далі - Інструкція №286). Згідно з підпунктом 2.6.1. пункту 2.6. Інструкції №285 не включаються до облікової кількості штатних працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств. При поданні звітів «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за 2, 3 та 4 квартали 2023, ТОВ «ЛАД І К» допустило помилку у рядку 101 «Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, осіб», оскільки було враховано також працівників, які працюють на умовах сумісництва (Матвійчук, Геймур, Куляба, Локтєв), які згідно з підпунктом 2.6.1. пункту 2.6. Інструкції №285 не беруться до розрахунку. В результаті виявлених помилок 27.05.2024 ТОВ «ЛАД І К» подано уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за 2, 3 та 4 квартали 2023, де у рядку 101 «Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, осіб» відповідачем було зазначено нові (достовірні) дані, а саме: у розрахунку за 2 квартал 2023 вказано вірні дані « 7, 7, 7» замість « 11, 12, 11»; у розрахунку за 3 квартал 2023 вказано вірні дані « 7, 7, 7» замість « 12, 11, 11»; у розрахунку за 4 квартал 2023 вказано вірні дані « 7, 7, 7» замість « 10, 10, 10». Таким чином, відповідно до виправлених даних, середньооблікова кількість працівників ТОВ «ЛАД І К» за 2023 становить (5+5+5 + 7+7+7 + 7+7+7 + 7+7+7) / 12 = 64/12 = 5,33 = 5 осіб. В той же час, норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю діє, якщо в організації працює від 8 осіб (частина 1 статті 19 Закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»). Згідно із звітними податковими розрахунками сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за I-IV квартали 2023 ТОВ «ЛАД І К», в графі №101 зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників за вказані періоди становить: за І квартал 2023: 5+5+5 осіб, за ІІ квартал 2023: 7+7+7, за III квартал 2023: 7+7+7 осіб; за IV квартал 2023: 7+7+7 осіб, з урахуванням уточнень від 27.05.2024. Таким чином, середньооблікова кількість штатних працівників за 2023 рік становила 5 осіб, що, в свою чергу, не передбачає виникнення у відповідача обов`язку створити робоче місце для працевлаштування особи з інвалідністю.
Відповідно до розпорядження Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.09.2024 №570д «Щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справи» у зв`язку зі звільненням ОСОБА_1 з посади судді за її заявою про відставку, призначено повторний автоматизований розподіл справи №160/13071/24 за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, за допомогою автоматизованої системи документообігу.
Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.09.2024, справу №160/13071/24 розподілено судді Бондар М.В.
Ухвалою суду від 17.09.2024 прийнято до провадження адміністративну справу №160/13071/24 та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що ТОВ «ЛАД І К» перебуває на обліку у Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Відповідно до розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, складеного позивачем та надісланого відповідачу у формі електронного документа:
- середньооблікова чисельність штатних працівників особового складу за рік 9 осіб;
- середньооблікова численність штатних працівників, яким встановлена інвалідність - 0 осіб;
- норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 1 особа;
- фонд оплати праці штатних працівників 1 717 793,86 грн;
- середня річна заробітна плата штатного працівника 190 865,98 грн;
- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю 0 осіб;
- сума адміністративно-господарських санкцій 95 432,99 грн.
Вважаючи наявними порушення з боку відповідача, що призвели до застосування до нього адміністративно-господарських санкцій, позивач звернувся до суду із позовом про стягнення належної до сплати суми 95 432,99 грн.
Станом на день звернення до суду відповідачем не сплачено вищезазначену суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 3 статті 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні (далі Закон №875-XІI) підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 19 Закону №875-XІI встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.
Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію:
про працевлаштованих осіб з інвалідністю;
про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті.
Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону.
Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.
Згідно зі статтею 20 Закону №875-XІI підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов`язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Разом з тим, законом передбачено випадки, у яких суб`єкт господарювання звільняється від відповідальності за вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Зокрема, норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю згідно з частиною першою статті 19 Закону встановлено для тих підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу яких за рік становить не менше 8 осіб.
Відповідно до складеного позивачем розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік, надісланого відповідачу у формі електронного документа середньооблікова чисельність штатних працівників особового складу за рік 9 осіб.
Відповідно до пункту 2.1. Інструкції №286, в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві.
Згідно з пунктом 2.2. Інструкції №286, облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.
В обліковій кількості штатних працівників за кожний календарний день враховуються особи, які фактично працювали, а також відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які перебувають у трудових відносинах, незалежно від виду трудового договору (пункт 2.3. Інструкції №286).
На підставі підпункту 2.6.1 пункту 2.6. Інструкції №286 не включаються до облікової кількості штатних працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств.
На підставі пункту 3.1. Інструкції №286 середня кількість працівників підприємства за період (місяць, квартал, з початку року, рік) визначається як сума таких показників:
середньооблікової кількості штатних працівників;
середньої кількості зовнішніх сумісників;
середньої кількості працюючих за цивільно-правовими договорами.
Згідно з пунктом 3.2. Інструкції №286 середньооблікова кількість штатних працівників розраховується на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників, які повинні уточнюватись відповідно до наказів про прийом, переведення працівника на іншу роботу та припинення трудового договору.
Облікова кількість штатних працівників за кожен день має відповідати даним табельного обліку використання робочого часу працівників, на підставі якого визначається кількість працівників, які з`явились або не з`явились на роботу.
Відповідно до підпунктів 3.2.1., 3.2.2. пункту 3.2. Інструкції №286 середньооблікова кількість штатних працівників за місяць обчислюється шляхом підсумовування кількості штатних працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.
Кількість штатних працівників облікового складу за вихідний, святковий і неробочий день приймається на рівні облікової кількості працівників за попередній робочий день. У випадку двох або більше вихідних чи святкових і неробочих днів підряд кількість штатних працівників облікового складу за кожний з цих днів приймається на рівні кількості працівників облікового складу за робочий день, що їм передував.
При обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу враховуються всі категорії працівників облікового складу, зазначені у пунктах 2.4, 2.5 цієї Інструкції, крім працівників, які перебувають у відпустках у зв`язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею віку, передбаченого чинним законодавством або колективним договором підприємства, включаючи тих, які усиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку (підпункти 2.5.8 - 2.5.9 Інструкції). Облік цих категорій працівників ведеться окремо.
Згідно з долученими до відзиву копіями даними звітних податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, поданих ТОВ «ЛАД І К» за 1, 2, 3 і 4 квартали 2023 вбачається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік на підприємстві (рядок 101):
за 1 квартал 2023: січень 5 осіб, лютий 5 осіб, березень 5 осіб (а.с. 64);
за 2 квартал 2023: квітень 11 осіб, травень 12 осіб, червень 11 осіб (а.с. 44);
за 3 квартал 2023: липень 12 осіб, серпень 11 осіб, вересень 11 осіб (а.с. 82);
за 4 квартал 2023: жовтень 10 осіб, листопад 10 осіб, грудень 10 осіб (а.с. 107).
З відзиву випливає, що при поданні звітів «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за 2, 3 та 4 квартали 2023, ТОВ «ЛАД І К» допущено помилку у рядку 101 «Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, осіб», оскільки було враховано також працівників, які працюють на умовах сумісництва (Матвійчук, Геймур, Куляба, Локтєв), які згідно з підпунктом 2.6.1. пункту 2.6. Інструкції №285 не беруться до розрахунку.
27.05.2024 ТОВ «ЛАД І К» подано уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за 2, 3 та 4 квартали 2023, з яких випливає середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік на підприємстві (рядок 101):
за 2 квартал 2023: квітень 7 осіб, травень 7 осіб, червень 7 осіб (а.с. 38);
за 3 квартал 2023: липень 7 осіб, серпень 7 осіб, вересень 7 осіб (а.с. 26);
за 4 квартал 2023: жовтень 7 осіб, листопад 7 осіб, грудень 7 осіб (а.с. 32).
Уточнюючі декларації, подані 27.05.2024 ТОВ «ЛАД І К» за 2, 3 та 4 квартали 2023 прийняті контролюючим органом, що підтверджується відповідними квитанціями (а.с. 24, а.с. 30, а.с. 36).
Також, відповідач зазначає, що працівники ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 працюють на умовах сумісництва.
На підтвердження роботи за сумісництвом працівника ОСОБА_4 на ТОВ «ЛАД І К» до відзиву надано в копіях:
-протокол установчих зборів учасників ТОВ «ЛАД І К» від 25.10.2004, яким вирішено обрати ОСОБА_4 директором підприємства за сумісництвом;
-довідку від 27.05.2024 №01/19, видану ТОВ «ЕЛЕВАТОРАГРОКОМПЛЕКТ» ОСОБА_4 в тому, що він з 27.07.2021 по день видачі цієї довідки працює на вказаному підприємстві на умовах повного робочого часу;
-трудову книжку на ім`я ОСОБА_4 .
На підтвердження роботи за сумісництвом працівника ОСОБА_2 на ТОВ «ЛАД І К» до відзиву надано в копіях:
-довідку від 27.05.2024 №01/20, видану ТОВ «ЕЛЕВАТОРАГРОКОМПЛЕКТ» ОСОБА_2 в тому, що він з 02.06.2008 по день видачі цієї довідки працює на вказаному підприємстві на умовах повного робочого часу;
-трудову книжку на ім`я ОСОБА_2 .
На підтвердження роботи за сумісництвом працівника ОСОБА_5 на ТОВ «ЛАД І К» до відзиву надано в копіях:
-довідку від 27.05.2024 №01/22, видану ТОВ «ЕЛЕВАТОРАГРОКОМПЛЕКТ» ОСОБА_5 в тому, що він з 10.10.2007 по день видачі цієї довідки працює на вказаному підприємстві на умовах повного робочого часу;
-трудову книжку на ім`я ОСОБА_5 .
На підтвердження роботи за сумісництвом працівника ОСОБА_3 на ТОВ «ЛАД І К» до відзиву надано в копіях:
-довідку від 27.05.2024 №01/21, видану ТОВ «ЕЛЕВАТОРАГРОКОМПЛЕКТ» ОСОБА_3 в тому, що він з 04.03.2016 по день видачі цієї довідки працює на вказаному підприємстві на умовах повного робочого часу;
-трудову книжку на ім`я ОСОБА_3 .
Суд зауважує, що згідно з підпунктом 2.6.1 пункту 2.6. Інструкції №286 не включаються до облікової кількості штатних працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств.
Отже, враховуючи подання ТОВ «ЛАД І К» уточнюючих податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за 2, 3 та 4 квартали 2023, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу ТОВ «ЛАД І К» за рік складає: (5+5+5 + 7+7+7 + 7+7+7 + 7+7+7) / 12 = 64/12 = 5,33 = 5 осіб.
Виходячи з встановлених під час розгляду справи обставин та викладених вище норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що відповідач у 2023 році не мав обов`язку щодо виконання нормативу щодо працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативів, встановлених Законом, а отже, підстави для виконання обов`язку у відповідача зі сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу - відсутні.
За положеннями частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Враховуючи відмову в задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (адреса: вул. Старокозацька, 52; м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 25005978) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАД І К» (адреса: с. Партизанське, Дніпропетровська обл., 52012; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 23021648) про стягнення адміністративно-господарських санкцій - відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123752946 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні