Рішення
від 13.12.2024 по справі 420/22057/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22057/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2024 року м. Одеса

Зала судових засідань №22

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

За участю секретаря Поліщука О.В.

За участю сторін:

Від позивача: Станков С.С.

Від відповідача: Басан Д.С.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 32223787; адреса:вул.Гастелло, буд.52/1,м.Одеса, 65033) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44082145; адреса: вул.Кошиця, буд.3,м.Київ, 02068) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

12 липня 2024 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСТАНДАРТ» (сформована в системі «Електронний суд» 12.07.2024 року) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, у якій представник позивача просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р.

судові витрати в розмірі 30 280,00 грн., що складаються з витрат зі сплати судового збору стягнути з відповідача по справі.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі; постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін; призначено підготовче засідання у справі на 08.08.2024 року; витребувано у відповідача належним чином завірену копію податкового повідомлення-рішення форми «Н» №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків 29.03.2024р. було проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ». За результатами зазначеної перевірки, відповідачем 29.03.2024р. було складено акт камеральної перевірки №887/Ж5/31-00-04-04-03/32223787, якою встановлені порушення граничних термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН наведених в Таблиці №1 Акта камеральної перевірки. На думку відповідача, дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, за що відповідальність платника передбачена абз. 1 пункту 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України, а саме порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної. Позивач не погодився з такими висновками Акту камеральної перевірки та 17.04.2024р. подав свої заперечення №16/04-6 від 16.04.2024р. 28.06.2024р. позивачу стало відомо про те, що відповідачем за результатами здійснення камеральної перевірки було винесено відповідне податкове повідомлення рішення №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р. так як було отримано відповідну податкову вимогу від 12.06.2024р. №0000147-1301-3100. В свою чергу, позивачем не було отримано ані відповіді на своє заперечення до Акту камеральної перевірки, а ні саме податкове повідомлення рішення1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р., якою було застосовано до позивача штраф у розмірі 2 628 154,81 грн. Позивачем терміни реєстрації РК: №5774 від 01.03.2022 року, №7819 від 25.04.2022 року, №7824 від 25.04.2022 року та №38 від 29.12.2022 року не порушені та повністю відповідають умовам передбачених абзацом 4 пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу, відповідно до якого у Платника на реєстрацію в ЄРПН РК до ПК є 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної від постачальника. Нарахування розміру штрафу також неправильно застосовано відповідачем. На думку позивача, відповідач у разі наявності порушення в діях позивача, при нарахуванні штрафу повинен був застосувати норму Закону України «Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» від 12.01.2023 № 2876-IX, а саме п. 89 та 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення ПКУ, а не пункт 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів». Законом №2876 збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Закон №2876 набрав чинності 08 лютого 2023 року. Тобто, як на час проведення камеральної перевірки (29.03.2024р.), так і на час прийняття податкового повідомлення-рішення від 03.05.2024р. чинним був Закон №2876, яким змінено розміри штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкових накладних (тобто пом`якшено відповідальність платника на період дії воєнного стану за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних). Позивач звертає увагу суду на те, що усі розрахунки коригування, які зазначені відповідачем в Акті камеральної перевірки були позивачем своєчасно зареєстровані, а саме у строки передбачені Податковим кодексом України з моменту отримання даних РК від постачальника. Позивач не погоджується з податковим повідомленням рішенням №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р. та вважає дане рішення необґрунтованим та неправомірним, у зв`язку з чим звертається до суду з даним позовом.

01.08.2024 року відповідач подав суду відзив на позовну заяву та копію податкового повідомлення-рішення форми «Н» №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р. Відповідно до змісту відзиву представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечує в повному обсязі та просить відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог з огляду на наступне. Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з ВПП, в порядку ст. 76 ПК України, проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), за результатами якої складено акт перевірки від 29.03.2024 № 887/Ж5/31-00-04-04-03/32223787. Перевіркою встановлено порушення ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 32223787) статтею 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а саме порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. На підставі висновків акту перевірки ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.05.2024 року № 1134/Ж10/31-00-04-04-03-25, яким до позивача за порушення вимог підпункту п. 201.10. ст. 201 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 2 628 154,81 грн. ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» до заперечення від 16.04.2024 №16/04-6 (вх. від 23.04.2024 №5171/6/) надано додатки для підтвердження дати та часу отримання розрахунків коригування до податкових накладних на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, а саме розрахунки коригування №5774 від 01.03.2022 року, №7819 від 25.04.2022 року, №7824 від 25.04.2022 року та №38 від 29.12.2022 року. За результатами аналізу наданих ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» по розрахункам коригування №7819 від 25.04.2022 року, №7824 від 25.04.2022 року та №38 від 29.12.2022 року встановлено реєстрацію ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів з дня отримання таких розрахунків коригування до податкових накладних відповідно до абз. 14 п. 201.10 ст. 201 ПКУ. ЦМУ ДПС по роботі з ВПП враховано надану інформацію стосовно дати та часу отримання розрахунків коригування для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, під час розгляду заперечення 16.04.2024 №16/04-6 (вх. від 23.04.2024 №5171/6/). Однак, щодо розрахунку коригування до податкової накладної на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг №5774 від 01.03.2022 року згідно Єдиного реєстру податкових накладних датою отримання 30.04.2023 рік, отже розрахунок коригування до податкової накладної зареєстровано з порушенням термінів реєстрації. З 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (опублікований у газеті "Голос України" від 07.02.2023 N 26). Законом № 2876-IX підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120 1.1 статті 120 1 Кодексу. Визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876-IX (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року. Відтак за порушення позивачем платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону № 2876-ІХ, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 ст. 120-1 ПКУ. Таким чином, за результатами проведеної перевірки контролюючим органом вірно встановлено порушення Позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, тому враховуючи зазначене та відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України до ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» на підставі наведених вище норм, за порушення податкового законодавства (несвоєчасно зареєстровано податкові накладні та розрахунки коригувань в ЄРПН) правомірно застосовано штрафні санкції.

05.08.2024 року до суду надійшло клопотання представника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (сформоване в системі «Електронний суд» 02.08.2024 року) - Басана Дмитра Степановича, у якій представник просив призначити судове засідання за участю представників Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06.08.2024 року клопотання представника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків - задоволено. Вирішено провести підготовче засідання, призначене на 08.08.2024р., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку.

08.08.2024 року у підготовчому засіданні за клопотанням представника позивача оголошено перерву до 20.08.2024 року у зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів відповідачем.

15.08.2024 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі, які представник відповідача просив залучити до матеріалів справи та врахувати під час розгляду у судовому засіданні.

У підготовчому засіданні 20.08.2024 року оголошено перерву до 27.08.2024 року.

21.08.2024 року від представника позивача надійшло клопотання про долучення доказів у справі, у якому представник позивача просив залучити до матеріалів справи копію листа запиту ТОВ «Євростандарт» вих №12/08-5 від 12.08.2024р. та відповідь ПАТ «Укртатнафта» вих № 13-2668 від 19.08.2024р.

27.08.2024 року підготовче засідання перенесено на 03.09.2024 року у зв`язку із відсутністю електропостачання у приміщенні суду, а потім на 17.09.2024 року у зв`язку із оголошенням на території міста Одеси повітряної тривоги.

У підготовчому засіданні 17.09.2024 року оголошено перерву до 01.10.2024 року за клопотанням представника позивача.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 01.10.2024 року підготовче провадження закрито та призначено розгляд справи по суті на 15.10.2024 року.

03.10.2024 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення у справі, які представник відповідача просив залучити до матеріалів справи та врахувати під час розгляду у судовому засіданні.

У судовому засіданні 15.10.2024 року у вступному слові представник позивача наполягала на задоволенні позовних вимог та просила їх задовольнити з урахуванням наданих пояснень. Представник відповідача у вступному слові заперечував проти заявлених позовних вимог з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Після заслуховування вступного слова представника позивача та відповідача оголошено перерву до 05.11.2024 року для ознайомлення з матеріалами справи.

05.11.2024 року продовжено судове засідання. Протокольною ухвалою суду залучено до матеріалів справи додаткові пояснення. Після дослідження письмових доказів оголошено перерву в судовому засіданні до 26.11.2024 року для підготовки сторін до судових дебатів.

У судовому засіданні 26.11.2024 року після судових дебатів та видалення суду до нарадчої кімнати проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши вступне слово представника позивача та відповідача, виступи представників у судових дебатах, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСТАНДАРТ» зареєстровано з 10.10.2002 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області (а.с.39-40).

Основний вид діяльності 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

29.03.2024 року головним державним інспектором відділу податкового адміністрування підприємств обігу пального та подібними продуктами управління податкового адміністрування підприємств у галузі оптової, роздрібної торгівлі та обігу пального Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Фещук Марією Юріївною, на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 розділу І, п.75.1 ст. 75 розділу II Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку реєстрації податкових і накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у тому числі (а.с.14-15):

- податкова накладна №5774 дата виписки 01.03.2022 року, дата реєстрації 11.07.2023р., кількість днів затримки 362;

- податкова накладна №7819 дата виписки 25.04.2022 року, дата реєстрації 12.07.2023р., кількість днів затримки 363;

- податкова накладна №7824 дата виписки 25.04.2022 року, дата реєстрації 13.07.2023р., кількість днів затримки 364;

- податкова накладна №38 дата виписки 29.12.2022 року, дата реєстрації 16.01.2023р., кількість днів затримки 1.

Висновок: дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН; сума ПДВ 10671078,95грн., у тому числі 6570387,02грн. за розрахунком коригування №5774, дата виписки 01.03.2022 року, дата реєстрації РК в ЄРПН 11.07.2023 року (а.с.15).

Абзац 1 пункту 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України. Порушення платниками податку на додану Вартість граничного строку, передбаченого, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної.

За результатами перевірки складено Акт камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в ЄРПН від 29.03.2024 № 887/Ж5/31-00-04-04-03-20/32223787 (а.с.14-15), який направлено засобами поштового зв`язку в порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, отримано платником 08.04.2024р. (а.с. 14-15).

16.04.2024 року ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» направило заперечення до Акту камеральної перевірки (а.с.25-27).

03.05.2024 року на підставі даного Акту камеральної перевірки та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітні періоди 01.02.2022-30.12.2023 року прийнято податкове повідомлення - рішення №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 (форма «Н»), яким за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових, визначених ст. 201 Податкового Кодексу України, пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ та згідно з пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 2 628 154 грн 81 коп. (а.с.69), що стосується виключно розрахунку коригування №5774 датою виписки 01.03.2022 року.

Згідно розрахунку штрафу за порушення терміну реєстрації РК в ЄРПН (а.с.71) за 363 дні порушення цього терміну до ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ» застосовано штраф у розмірі 40% від суми ПДВ 6570387,02грн., вказаного у РК №5774.

Не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 3.1. ст. 3 Податкового кодексу України, податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв`язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755 (надалі - ПК України), який передбачає, зокрема,

- контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. ( пункт 75.1 ст.75 ПК України);

- камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах. ( абзаци 1-2 підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України);

- камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. ( пункт 76.1 статті 76 ПК України);

- порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. ( пункт 76.2 ст. 76 ПК України);

- за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. ( пункт 86.2 ст. 86 ПК України);

- податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті. ( пункт 86.8 ст. 86 ПК України);

- на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. ( пункт 201.1 статті 201 ПК України);

- при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший пункту 201.10 статті 201 ПК України);

- реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. (абзац п`ятнадцятий- шістнадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України);

- у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. (абзац дев`ятнадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України);

- порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім окремо визначених видів податкових накладних) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів. ( пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України)

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні був введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та триває досі.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада України прийняла Закон України від 03 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Цим Законом підрозділ 10 розділу XX ПК України був доповнений пунктом 69, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

На підставі підпунктів 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX ПК України в разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, встановленої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, - то в такому випадку платники податків звільняються від визначеної цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для платників та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» було внесено зміни до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме: слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».

27 травня 2022 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX). У цьому Законі підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:

«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений, зокрема

- пунктом 89 в наступній редакції « тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

- пунктом 90 в наступній редакції «тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З системного аналізу наведених вище правових норм вбачається, що у період спірних правовідносин ПК України закріплював обов`язок платників податку на додану вартість забезпечувати своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, 27 травня 2022 року з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних. Також з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

В подальшому, Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Спір у даній справі полягає у правомірності застосування податковим органом штрафу, передбаченого абз. 1 пункту 120-1.1 ст. 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України, за недотримання граничних строків, визначених пунктом 201.10 ст. 201 ПКУ, реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та РК, складених у березні-грудні 2022 року.

Позиція позивача щодо даного спірного питання полягає в тому, що на момент прийняття спірного податкового повідомлення-рішення діяли значно менші розміри відсоткової ставки штрафів за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування, передбачені пунктом 90 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" в редакції Закону № 2876-ІХ від 12.01.2023, який набрав чинності 08.02.2023, а тому відповідно до імперативних приписів пункту 11 підрозділу 10 розділу ХІХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються в розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Відповідач наголошує на правильному застосуванні штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку реєстрації розрахунку коригування, який діяв до 08.02.2023, а саме за загальними нормами, встановленими пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Вирішуючи справу з огляду на те, які норми чинного податкового законодавства підлягають застосуванню при вирішення питання щодо відповідальності позивача у зв`язку з порушенням граничних терміну реєстрації розрахунку коригування, суд враховує наступне.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

При цьому, Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року), яким підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності.

Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних або розрахунків коригування.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації РК в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Тобто, пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України продовжений строк реєстрації РК порівняно із положенням статті 201 ПК України. Проте не можна продовжити (збільшити) строк, який сплинув.

Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX набрав чинності з 08 лютого 2023 року. Відтак він збільшив строк реєстрації податкових накладних із датою виписки з 15 січня 2023 року. Раніше складені накладні (з 01 січня 2023 року по 15 січня 2023 року) мали б бути зареєстровані до 30 січня 2023 року.

Вказаний Закон не може в силу прямих вказівок у останньому продовжити строк, який сплинув.

При цьому такий строк реєстрації встановлений статтею 201 ПК України. У разі несвоєчасної реєстрації таких накладних має місце порушення строку їх реєстрації, передбаченого статтею 201, а не пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України.

А відтак пункт 90 ПК України не застосовується до розрахунків коригування, складених до 15 січня 2023 року.

Отже, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Таким чином, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Що стосується правозастосування пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, то після введення воєнного стану в Україні (24 лютого 2022 року) законодавець не вносив змін до загальних норм, що регулювали як строки реєстрації податкових накладних, так і умови притягнення до відповідальності за їх порушення. Дія цих норм (зокрема, статей 120-1 і 201 ПК України) не зупинялася, особливості їх застосування не встановлювалися.

Варто зауважити, що станом на день прийняття оспорюваного у цій справі податкового повідомлення-рішення чинними були як пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України, так і пункт 89 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України.

Разом з тим відсутні підстави вважати, що станом на час виникнення спірних правовідносин існувала колізія між загальними нормами (статті 120-1 і 201 ПК України) і тимчасовими (пункти 89 і 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України), з огляду на таке.

Верховний Суд у постанові від 26 листопада 2020 року у справі № 500/2486/19 зазначав, що під юридичною колізією потрібно розуміти певний конфлікт, суперечку в правовій сфері, в основі яких суперечності між правовими актами й нормами, прийнятими з одного й того ж питання. Ці норми й акти можуть бути прийняті одним або різними суб`єктами правотворчості, але спрямовані на регулювання одних суспільних правовідносин, і їх застосування дає різний, зокрема можливий протилежний результат.

Податковий кодекс України в пункті 56.21 статті 56 установлює шляхи подолання колізій у податкових правовідносинах таким чином: у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Тобто виключно у випадку, якщо одне і те саме питання є предметом регулювання різними нормами чи нормативно-правовими актами, це вважається юридичною колізією, яка підлягає вирішенню відповідно до наявних у правовій сфері способів.

Системний аналіз загальних норм (статті 120-1 і 201 ПК України) і тимчасових (пункти 89 і 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України) дає підстави для висновку, що станом на час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення ПК України, фактично, розділив розмір фінансової відповідальності за податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації розрахунків коригування на дві категорії в залежності від норми, якою такий строк був встановлений, а саме:

1) у випадку, якщо до конкретної податкової накладної застосовним є строк її граничної реєстрації, встановлений статтею 201 ПК України, реєстрація податкової накладної поза таким строком утворює склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України;

2) у випадку, якщо до конкретної податкової накладної застосовним є строк її граничної реєстрації, встановлений пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, реєстрація податкової накладної поза таким строком утворює склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Отже, розмір штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію розрахунків коригування залежить від складу правопорушення, допущеного платником податків. Це свідчить про відсутність підстав вважати, що одне і те саме питання станом на час виникнення спірних правовідносин врегульовувалося різними нормами права по-різному.

Такий правовий висновок викладений у постановах Верховного Суду від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/22, від 06 лютого 2024 року у справі № 160/10740/23, від . 24 вересня 2024 року у справі №560/9886/23, від 24 вересня 2024 року у справі № 500/261/24, від 26 вересня 2024 року у справі №160/30031/23

Підсумовуючи вищевказане та враховуючи встановлені обставини справи, суд вважає правомірним притягнення позивача до відповідальності за податкове правопорушення, яке виникло внаслідок порушення позивачем строку реєстрації розрахунків коригування, встановленого статтею 201 ПК України, на підставі і в розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, який був чинним на час прийняття податкового повідомлення-рішення, відносно податкових накладних, які були складені у березні-грудні 2022 року та зареєстровані у січні, липні 2023 року, оскільки на день набрання чинності Законом №2876-IX. (08 лютого 2023 року) строк реєстрації їх вже скінчився.

При цьому, суд вважає правомірним притягнення позивача до відповідальності за податкове правопорушення, яке виникло внаслідок порушення позивачем строку реєстрації розрахунків коригування, встановленого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, на підставі і в розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Оскільки під час розгляду справи доводи позивача, покладені в основу позовних вимог, не знайшли свого підтвердження та не є достатніми для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення форми «Н» Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №1134/Ж10/31-00-04-04-03-25 від 03.05.2024р., підстави для задоволення позову відсутні.

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. ( ч. 2 ст. 77 КАС України).

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку щодо відсутності правових підстав для задоволення позовних вимог.

Підстави для покладення на відповідача витрат зі сплати судового збору відповідно до ст.139 КАС України у даній справі відсутні.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСТАНДАРТ» до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повне рішення складено та підписано 13.12.2024 року у зв`язку із перебуванням судді М.М. Аракелян з 02.12.2024 року по 12.12.2024 року включно у відпустці.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123754411
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/22057/24

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 13.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 04.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні