Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
13 грудня 2024 року справа №520/4027/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколаєвої Ольги Вікторівни, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовною заявою ОСОБА_1
доДепартаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради
провизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі по тексту позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (далі по тексту відповідач), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, оформлене листом від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31 №Я-10-40514/1-21.08-31, про відмову у задоволені заяви ОСОБА_1 №б/н від 22.07.2021 та № б/н від 05.08.2021 про упорядкування найменування місця розташування земельної ділянки площею 0,1500 га, кадастровий номер 6325183007:00:001:0189;
- зобов`язати відповідача внести на розгляд сесії Харківської міської ради питання щодо упорядкування найменування місця розташування земельної ділянки з кадастровим номером 6325183007:00:001:0189, площею 0,1500 га, що розташована: за адресою: АДРЕСА_1 .
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що на праві приватної власності йому належить земельна ділянка кадастровий номер 6325183007:00:001:0189 площею 0,1500 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Вказує, що зазначена територіальна одиниця включена до меж міста Харкова, відповідно до постанови Верховної Ради України «Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського районів Харківської області» від 06.09.2012 №5215-VI. Для впорядкування найменування місця розташування земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , що включена до меж міста Харкова позивач звернувся з заявою на ім`я секретаря Харківської міської ради від 22.07.2021. Листом Департаменту містобудування та архітектури від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31 позивача повідомлено про те, що подальший розгляд питання щодо упорядкування місця розташування земельної ділянки буде можливим тільки після вирішення питання щодо збереження об`єкту самочинного будівництва. На переконання позивача, рішення Департаменту містобудування та архітектури від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31, оформлене листом від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31 підлягає скасуванню, оскільки Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради не наділений повноваженнями приймати рішення про присвоєння поштової адреси.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Ніколаєвій Ользі Вікторівні.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 19.02.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи
Цією ж ухвалою запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову та надати до суду докази надіслання (подання) копії відзиву іншим учасникам справи.
Відповідачем 06.03.2024 за допомогою системи «Електронний суд» надіслано суду відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує проти задоволення позовних вимог, обґрунтовуючи свою правову позицію тим, що Порядком №325/11 визначений перелік документів, які подаються для розгляду питання щодо упорядкування місця розташування земельної ділянки. Вказує, що листом від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31 Департаментом не відмовлено позивачу у здійсненні упорядкування місця розташування земельної ділянки, а зазначено, що поданий пакет документів для упорядкування є неповним. Зазначає, що при підготовці проекту рішення міської ради, до прийняття його на розгляд сесії міської ради, відповідними виконавчими органами здійснюється перевірка наявних документів. На переконання позивача, Департаментом не порушено процедури розгляду документів щодо упорядкування місця розташування земельної ділянки.
У період з 15.07.2023 по 06.08.2023, 12.10.2023 та з 15.11.2023 по 03.12.2023, з 01.01.2024 по 13.01.2024, 05.04.2024 по 06.04.2024, з 08.04.2024 по 17.04.2024 та з 22.05.2024 по 25.06.2024, 28.06.2024 та з 23.11.2024 по 07.12.2024 суддя перебувала у відпустці.
Розглянувши документи надані сторонами, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Харківський окружний адміністративний суд встановив наступне.
Позивач, є громадянином України, про що свідчить паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Київським РВ ХМУ УМВС України в Харківській області 31.01.2001.
Позивачу на праві власності належить земельна ділянка, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , площею 0,1500 га, кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, цільове призначення для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯА №631332 від 30.12.2005, виданого на підставі договору купівлі-продажу від 08.08.2005 №1544, який наявний у матеріалах справи.
Постановою Верховної Ради України «Про зміну і встановлення меж міста Харків, Дергачівського і Харківського районів Харківської області» від 06.09.2012 №5215-VI село Павленки, Харківської області включено до меж міста Харкова.
Позивачем до Харківської міської ради подано заяву від 22.07.2021 про упорядкування місця розташування земельної ділянки кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, яка розташована за адресою (згідно правовстановлюючих документів): АДРЕСА_1 разом з відповідним пакетом документів.
Департамент містобудування та архітектури листами від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31 повідомив позивача про те, що останнім подано не повний пакет документів, передбачений Порядком №325/11 для упорядкування місця розташування вказаної земельної ділянки, а саме не надано документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна (самочинно побудований житловий будинок). Водночас повідомлено про те, що подальший розгляд питання щодо упорядкування місця розташування зазначеної земельної ділянки буде можливим тільки після вирішення питання щодо збереження об`єкту самочинного будівництва.
На переконання позивача, Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради не наділений повноваженнями приймати рішення про присвоєння поштової адреси, відтак рішення Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31, оформлене листом від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31, №Я-10-40514/1-21-08-31 підлягає скасуванню
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведені положення Основного Закону України знайшли відображення у статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі по тексту - Закон України №280/97-ВР у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), якою встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
У відповідності з положеннями підпункту 10 пункту «б» статті 30 Закону України №280/97-ВР до делегованих законом повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради в галузі житлово-комунального господарства віднесено облік та реєстрацію відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форми власності.
У свою чергу, згідно статті 40 Закону України №280/97-ВР виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.
Правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-IV, статтею 1 якого визначено, що державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності (далі - державна регуляторна політика) - напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб`єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України.
Системний аналіз наведених законодавчих положень дає підстави для висновку про те, що вирішення питання про зміну об`єкту нерухомого майна поштової адреси належить до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради. При цьому, діюче в Україні законодавство чітко не регламентує процедуру присвоєння такої адреси, незважаючи на те, що жодного правочину з нерухомим майном неможливо здійснити, якщо йому не присвоєно поштову адресу. У той же час, органи місцевого самоврядування не позбавлені можливості затверджувати такі процедури на місцях.
Аналогічну правову позицію викладено у Постанові Верховного Суду від 22.01.2019 у справі № 441/1625/15-а.
Рішенням 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова від 06.07.2011 №325/11 (далі по тексту - Порядок), за змістом пунктів якого, цей Порядок розроблений відповідно до Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України №280/97-ВР, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Положення про містобудівний кадастр, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559, ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова території», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці і дороги населених пунктів».
Рішенням 24 сесії Харківської міської ради 7 скликання «Про внесення змін до рішення 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.07.2011 №325/11 «Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова» від 19.12.2018 №1366/18 внесені зміни та доповнення до Порядку.
Наведений Порядок визначає умови і порядок присвоєння та реєстрації адрес об`єктам нерухомості міста Харкова.
Відповідно до пунктів 2.5., 2.5.1. Положення про Департамент містобудування, затвердженого рішення 1 сесії Харківської міської ради 8 скликання «Про затвердження положень виконавчих органів Харківської міської ради 8 скликання» від 09.12.2020 №7/20, зі змінами (далі Положення про Департамент містобудування), правове забезпечення Департаменту містобудування здійснює Департамент земельних відносин Харківської міської ради, який є правонаступником Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради.
Департамент земельних відносин Харківської міської ради візує проекти рішень Харківської міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, розпорядчі акти щодо присвоєння, зміни та впорядкування адрес об`єктів нерухомого майна, підготовлені Департаментом містобудування.
Відповідно до п. 4.1.18 Положення про Департамент містобудування, на Департамент містобудування, відповідно до його завдань покладаються повноваження щодо підготовки проектів рішень Харківської міської ради з містобудівних питань: щодо затвердження містобудівної документації; про збереження об`єктів самочинного будівництва; про упорядкування найменувань місць розташування земельних ділянок.
Відповідно до пункту 1.7. Порядку присвоєння та зміна адреси земельних ділянок здійснюється на підставі рішення Харківської міської ради.
Порядок діяльності, основні правила та процедури роботи міської ради, її органів і посадових осіб, у тому числі порядок скликання сесії міської ради, підготовки та розгляду нею питань, прийняття рішень міської ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії, порядок організації роботи постійних комісій та тимчасових контрольних комісій міської ради встановлено регламентом Харківської міської ради, затвердженим рішенням Харківської міської ради «Про затвердження Регламенту Харківської міської ради 8 скликання», від 30.12.2020 №16/20 зі змінами (далі - Регламент).
Регламент встановлює порядок діяльності, основні правила та процедури роботи міської ради, її органів і посадових осіб, у тому числі порядок скликання сесії міської ради, підготовки та розгляду нею питань, прийняття рішень міської ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії, порядок організації роботи постійних комісій та тимчасових контрольних комісій міської ради.
Відповідно до статті 31 Регламенту, проекти рішень міської ради готуються суб`єктами нормотворчої ініціативи, тимчасовими контрольними комісіями та робочими групами.
Згідно частини 10 статті 30 Регламенту, підготовлений секретарем перелік узгоджених і завізованих проектів рішень направляється не пізніше ніж за 20 днів до початку сесії міському голові для вирішення питання щодо включення до проекту порядку денного.
Відповідно до вимог статті 37 Регламенту, пропозиції з питань порядку денного сесії міської ради подаються шляхом надання особами, зазначеними в частині 1 цієї статті, підготовлених та погоджених у порядку, передбаченому статтею 31 цього Регламенту, проектів рішень не пізніше ніж за 22 дні до початку пленарного засідання сесії міської ради секретареві міської ради, який готує перелік питань, що пропонуються до розгляду міською радою. Підготовлені відповідними структурними підрозділами виконавчих органів міської ради проекти рішень не пізніше ніж за 20 днів до початку сесії передаються в друкованому вигляді разом із супровідним листом до Департаменту організаційної роботи Харківської міської ради для забезпечення розміщення цих проектів у системі «Електронне робоче місце депутата».
Постійні комісії та інші суб`єкти нормотворчості розглядають пропозиції, що надійшли, у встановлений міським головою термін із запрошенням виконавців проектів рішень, а також за необхідності із залученням фахівців, їх висновки і рекомендації обов`язково повинні містити обґрунтування щодо доцільності чи недоцільності розгляду цієї пропозиції на пленарному засіданні. Не пізніше ніж за 10 днів до початку пленарного засідання сесії міської ради інформація про результати розгляду питань в постійних комісіях направляється міському голові, секретареві міської ради та суб`єктам нормотворчої ініціативи. Пропозиції щодо проекту порядку денного сесії міської ради та проектів рішень порядку денного узагальнюються секретарем міської ради.
Згідно з пунктом 1.2 Порядку Порядок визначає єдині правила присвоєння адрес земельним ділянкам, а також об`єктам нерухомого майна, розташованим на них, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, встановлює єдині правила визначення адрес, їх склад і структуру.
Відповідно до пункту 1.16. Порядку, проект рішення про присвоєння або зміну адреси земельних ділянок готує та вносить на розгляд сесії Харківської міської ради Департамент містобудування за погодженням із керівником Департаменту земельних відносин Харківської міської ради, керівником відділу правового забезпечення Департаменту земельних відносин Харківської міської ради.
Пунктом 5.1. Порядку визначено, що для зміни адреси земельної ділянки подається заява на ім`я міського голови до якої додаються документи, передбачені цим розділом.
Згідно з пунктом 5.9. Порядку для зміни адреси земельної ділянки надаються такі документи:
- завірена копія документа, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою;
- завірена копія виконавчого знімання земельної ділянки, зареєстрованого в містобудівному кадастрі міста Харкова в масштабі 1:500, терміном не більше одного року з моменту реєстрації із зазначенням зовнішніх меж земельної ділянки або координат поворотних точок земельної ділянки;
- завірена копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна (у разі наявності на земельній ділянці такого об`єкта);
- завірена копія витягу із Державного земельного кадастру на земельну ділянку, утворену шляхом поділу.
У ході розгляду справи судом встановлено, що позивачем до Харківської міської ради подано заяву від 22.07.2021 про упорядкування місця розташування земельної ділянки кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, яка розташована за адресою (згідно правовстановлюючих документів): АДРЕСА_1 .
До вказаної заяви додано:
- державний акт на право власності на земельну ділянку від 30.12.2005, виданим ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу від 08.08.2005 земельної ділянки, площею 0,1500 га, кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, цільове призначення для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, що підтверджує право власності.
- копію виконавчої зйомки самовільно побудованого житлового будинку та території домоволодіння по АДРЕСА_1 ), яка виготовлена приватним підприємством «АРТ`ЛАММА» у 2021 році, зареєстрованої в Службі містобудівного кадастру міста Харкова від 28.04.2021 №247/21 (далі Виконавча зйомка).
Під час розгляду вказаної заяви та наданого пакету документів відповідачем встановлено, що згідно виконавчої зйомки, на земельній ділянці, з кадастровим номером 6325183007:00:001:0189 розташований двоповерховий житловий будинок « 2КЖ», правовстановлюючі документи на який відсутні.
Окрім цього, встановлено наявність огорожи, розташованої за межами земельної ділянки, визначеної державним актом на право власності на земельну ділянку від 30.12.2005.
Досліджуючи додані до заяви документи Департаментом встановлено те, що у доданих до заяви позивачем документах відсутні копії правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на розташований на даній земельній ділянці житловий будинок. Також, інформація щодо зареєстрованого права власності на об`єкт нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно відсутня.
Листом Департаменту містобудування від 29.01.2024 № Я-10-37548/1-21.08-31, Я-10- 40514/1-21.08-31 позивача повідомлено, що заявником не надано документи, що посвідчують право власності на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці. Водночас зазначено про те, що подальший розгляд питання щодо упорядкування місця розташування земельної ділянки можливий після вирішення питання щодо збереження самочинного будівництва.
Відповідно до частини 1 статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Згідно з частини 1 статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Відповідно до вимог статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва та майбутній об`єкт нерухомості у випадках, визначених законом; 4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об`єкт (його складову).
У реєстрі будівельної діяльності, розміщеному на офіційному вебсайті Портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (e-construction.gov.ua), який містить відомості про документи, що дають право на виконання будівельних робіт, з травня 2011 року, відсутня інформація стосовно декларативно-дозвільних документів щодо об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до статті 375 Цивільного кодексу України власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам. Власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно. Право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням. Правові наслідки самочинної забудови, здійсненої власником на його земельній ділянці, встановлюються статтею 376 цього Кодексу.
Відповідно до частини 1 статті 376 Цивільного кодексу України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
З огляду на викладене, у разі наявності на земельній ділянці об`єкту нерухомого майна, до заяви про зміну адреси земельної ділянки необхідно долучати копію документа, що посвідчує право власності на такий об`єкт.
Відповідно до п. 5.11. Порядку неподання заяви на ім`я міського голови та директора Департаменту містобудування за формами згідно з додатками 1, 2 до Порядку та (або) передбачених цим Порядком документів є підставою для залишення такої заяви без розгляду, про що Департамент містобудування в місячний строк повідомляє заявника листом із зазначенням документів, необхідних для присвоєння, зміни або анулювання адреси. У разі невиконання заявником зазначених у листі вимог у місячний строк із дня його відправлення така заява залишається без розгляду.
Відтак, для упорядкування місця розташування зазначеної земельної ділянки позивачу необхідно було надати документ, що посвідчує право власності позивача на житловий будинок, з метою зокрема, недопущення порушення прав третіх осіб.
Варто зазначити, що Порядком визначено вичерпний перелік документів, які подаються для розгляду питання щодо упорядкування місця розташування земельної ділянки.
Таким чином, при підготовці проекту рішення міської ради, до винесення його на розгляд сесії міської ради, відповідними виконавчими органами здійснюється перевірка наявних документів.
У ході розгляду справи суд встановив, що позивачем надано не повний пакет документів, передбачений Порядком №325/11, а саме не надано документ, що посвідчує право власності позивача на житловий будинок.
Враховуючи викладене та вимоги Регламенту, позивач надав Департаменту обмежений пакет документів, на підставі яких є неможливим розгляд проекту рішення у відповідності до вимог Регламенту Харківської міської ради, оскільки відсутній саме - документ, що посвідчує право власності позивача на житловий будинок
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Водночас суд звертає увагу на те, що позивач не позбавлений права повторно звернутися з заявою до Харківської міської ради про упорядкування місця розташування земельної ділянки кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, яка розташована за адресою (згідно правовстановлюючих документів): вулиця Жукова, 13, село Павленки, Харківська область, Харківський район, надавши повний пакет документів передбачений Порядком №325/11.
Крім того, позивачем при зверненні до суду заявлені позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради, яке оформлено листом від 29.01.2024 №Я-10-37548/1-21.08-31 №Я-10-40514/1-21.08-31 про відмову у задоволені заяви позив від 22.07.2021 та №б/н від 05.08.2021 про упорядкування найменування місця розташування земельної ділянки площею 0,1500 га, кадастровий номер 6325183007:00:001:0189, разом з цим, вказані відповіді по суті не є рішенням уповноваженого органу.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, що оскільки позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 2, 77, 90, 139, 242-246, 250, 272, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволені позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 ) до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (вулиця Квітки-Основ`яненка, будинок 7, місто Харків, 61003, код ЄДРПОУ: 06716538) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили у порядку, передбаченому статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає оскарженню у порядку та у строки, визначені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 13.12.2024.
СуддяОльга НІКОЛАЄВА
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2024 |
Оприлюднено | 16.12.2024 |
Номер документу | 123755335 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ніколаєва О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні