Рішення
від 14.12.2024 по справі 320/59840/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2024 року Справа № 320/59840/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА»

до Державного підприємства Міністерства оборони України «ДЕРЖАВНИЙ ОПЕРАТОР ТИЛУ»,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю «Міт Пром»

про визнання протиправними та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» (далі - позивач, ТОВ «ГАРНА СТРАВА», товариство) до Державного підприємства Міністерства оборони України «ДЕРЖАВНИЙ ОПЕРАТОР ТИЛУ», у якому просить суд:

Визнати протиправним та скасувати рішення Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», оформлене протоколом №11.12.2024-4-1 від 11.12.2024 про відхилення цінової пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА».

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 27.11.2024 у зазначені спрощеній закупівлі ДК 021:2015:15890000-3 відбувся електронний аукціон, за результатами якого пропозиція товариства була визначена найбільш економічно вигідною, та протоколом Уповноваженої особи відповідача № 03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 прийнято рішення визначити товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної Закупівлі за лотом № 7 та прийняти рішення про намір укласти договір.

Однак, 11 грудня 2024р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua був опублікований протокол № 11.12.2024-4-1 відповідача про відхилення цінової пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА», який позивач вважає протиправним, наполягає на дотриманні вимог Оголошення Замовника, а саме: позивач вказує, що критерії щодо підтвердження наявності ІТ - спеціаліста у відповідності до вимог пункту 2 частини 2 статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» та пункту 2 Додатку № 4 Оголошення виконано в повному обсязі та належним чином; звертає увагу суду на те, що пунктом 2 Додатку № 4 Оголошення не передбачено, що працівники, які будуть залучені до виконання умов договору, мають бути закріплені саме за об`єктом, визначеним тендером як матеріально-технічна база, тобто, вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі відсутні вимоги, що працівники учасника, які зазначаються ним у довідці, мають бути працевлаштовані та закріплені саме на складах, що надаються учасником на підтвердження наявності матеріально-технічної бази, або ж вимога про будь-які згоди працівників Учасника, такий висновок відповідача є необґрунтованим та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства; на виконання вимог підпункту 1.2 пункту 1 Додатку № 4 Оголошення надано рішення про реєстрацію потужності від 16.05.2024 №r-UA-12-10-873: за адресою: вул. Сучкова, 115/14а, місто Новомосковськ, Дніпропетровська область, тому, висновок відповідача щодо порушень товариством вимог пп. 1.2 пункту 1 Додатку № 4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі стосовно ненадання у оголошенні про закупівлю експлуатаційного дозволу на склади, що зазначені у довідці, є безпідставним та необґрунтованим; у складі пропозиції завантажив Довідку про наявність складських приміщень №2 від 19.11.2024, додав Договір оренди нежитлового приміщення № 02/11-24 від 02.11.2024, укладеного із ПП «ШЕРІ ІМПЕКС», тобто вимоги пп. 1.2 пункту 1 Додатку № 4 Оголошення ТОВ «ГАРНА СТРАВА» виконано повністю. Не заперечуючи проти інформації зазначеної в інформаційній довідці №405929533 від 29.11.2024, зазначає, що орендований об`єкт за адресою: вул. Сучкова, 115/14а м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл., станом на дату проведення закупівлі переобладнаний під відповідні склади, згідно вимог оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, але зазначені переобладнання на сьогодні ще не зареєстровані в єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Додав до позову фото переобладнаного приміщення, із зазначенням на об`єкті позначки « 115/14а». Вказує, що довідкою та договором оренди підтверджено наявність складських приміщень, необхідною та заявленою площею - 2 735,1 кв., і, відповідно, підтверджено наявність матеріально-технічної бази, передбаченої умовами Оголошення. Відмітив, що учасник спрощеної процедури закупівлі, не зобов`язаний використовувати матеріально-технічну базу, яку показав у складі цінової пропозиції.

Позивач наполягає на протиправності прийнятого відповідачем рішення, оскільки останнє прийнято без дотримання процедури спрощеної закупівлі, не надання можливості усунути недоліки пропозиції, що беззаперечно свідчить про порушення оскаржуваним рішенням гарантованих законодавством прав та інтересів позивача на участь у публічних закупівлях, на виправлення виявлених невідповідностей, на належну аргументацію рішення Замовника про відхилення пропозиції на об`єктивний та неупереджений розгляд цінової пропозиції тощо. Неправомірне рішення відповідача про відхилення пропозиції позивача, позбавляє останнього можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору із Замовником, адже, сама пропозиція позивача є найбільш економічно вигідною за результатами аукціону.

Ухвалою суду від 13.12.2024 відкрито провадження у справі та призначено засідання на 14.12.2024 о 10:30 год.

Також, вказаною ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю «Міт Пром» (ЄДРПОУ 44189514) та витребувано від третьої особи пояснення, від відповідача відзив та додаткові докази по справі, із терміном надання до 17:00 год. 13.12.2024.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, у якому зазначено про те, що оскільки рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 було визнано протиправним та скасовано рішення Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», оформлене протоколом №03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної закупівлі ДК 021:2015:15890000-3 по лоту №7 та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА», відмови в задоволенні апеляційної скарги, поданої Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», залишення в силі постановою Шостого апеляційного адміністративного суду зазначене судове рішення, відповідачем було відповідно прийнято спірне рішення оформлене протоколом №11.12.2024-4-1 від 11.12.2024 про відхилення цінової пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА». Відповідно, за наслідками проведеного електронного аукціону, найбільш вигідною тендерною пропозицією було визначено пропозицію учасника ТОВ «Міт Пром», останнього визначено переможцем та 12.12.2024 прийнято рішення про намір укласти договір. Відповідач вважає спірне рішення правомірним, підстав для його скасування не вбачає. Просить суд відмовити в задоволенні позову.

Також, відповідачем подано до суду клопотання щодо закриття провадження у справі з посиланням на пункт 1 частини 1 статті 238 КАС України.

В наступному подано клопотання про залишення клопотання про закриття провадження без розгляду у зв`язку із його відкликанням.

Ухвалою суду від 14.12.2024 задоволено клопотання відповідача, клопотання про закриття провадження залишено без розгляду.

Третьою особою подано до суду пояснення, в яких ТОВ «Міт Пром» вважає правомірним рішення Замовника/відповідача про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» під час проведення спрощеної процедури закупівлі по лоту №7, враховуючи наявність рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2024. Також, третя особа зазначила, що згідно постанови Кабінету Міністрів України №1275 від 11.11.2022 на період дії правового режиму воєнного стану, державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції. Просить суд відмовити в задоволенні позову.

До суду 14.12.2024 о 10:30 год. прибули сторони, подали клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

За поданими клопотаннями від сторін, враховуючи ч. 3 ст. 194 КАС України, суд здійснює розгляд справи в порядку письмового провадження, на підставі наявних у суду матеріалів.

Розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив відповідача, врахувавши письмові пояснення третьої особи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

14.11.2024 Державним підприємством Міністерства оборони України Державний оператор тилу на веб-порталі електронної системи закупівель «Прозоро» було опубліковано Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-11-14-017496-a (далі - Оголошення).

Згідно пункту 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою КМУ «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» від 11 листопада 2022 р. № 1275.

Відповідно до пункту 2 Оголошення назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік). Лот 7: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік.

Згідно пункту 11 Оголошення, єдиним критерієм оцінки є ціна, питома вага 100%.

За даним Оголошенням визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій учасниками - 27.11.2024.

Розкриття тендерних пропозиції та дата проведення електронного аукціону визначена - 27.11.2024.

27.11.2024 у зазначені спрощеній закупівлі відбувся електронний аукціон, за результатами якого пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» була визначена найбільш економічно вигідною.

Відповідно до протоколу Уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України Державний оператор тилу № 03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 прийнято рішення визначити товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної Закупівлі за лотом № 7 та прийняти рішення про намір укласти договір.

Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» оприлюднено повідомлення про намір укласти з переможцем - товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» договір про закупівлю UA-2024-11-14-017496-a за предметом ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік), за ціною тендерної пропозиції - 1 099 619 016,00 UAH з ПДВ.

Надалі судом встановлено, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 визнано протиправним та скасовано рішення Державного підприємства Міністерства оборони України Державний оператор тилу, оформлене протоколом №03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю ГАРНА СТРАВА переможцем спрощеної закупівлі ДК 021:2015:15890000-3-Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування ( комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік) за лотом №7 та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА».

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2024, апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» залишено без задоволення, рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 - залишено без змін.

За спірною закупівлею за лотом №7 Уповноваженою особою Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», прийнято рішення, оформлене протоколом № 11.12.2024-4-1, яким скасовано рішення ДП «ДОТ», що оформлене протоколом від 03.12.2024 № 03.12.2024-4-8, про визначення ТОВ «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної Закупівлі за лотом № 7 та скасовано рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ГАРНА СТРАВА» за лотом № 7. Та, враховуючи рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 № 320/58171/24 відхилено пропозицію ТОВ "ГАРНА СТРАВА" за лотом № 7.

Враховуючи розкриття тендерних пропозицій 27.11.2024, під час проведення електронного аукціону, електронною системою визначено дату проведення електронного аукціону 12.12.2024, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено пропозицію учасника ТОВ «Міт Пром», відповідачем 12.12.2024 прийнято рішення про визначення ТОВ «Міт Пром» переможцем та про намір укласти договір.

На час розгляду справи 13.12.2024 року між відповідачем та ТОВ «Міт Пром» укладено державний контракт про закупівлю № 116/12-24-ХП, який було опубліковано в системі прозоро за посиланням на https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-14-017496-a?lot_id=0dd29dd9befa4aa0b14e3996b818edf4#lots.

Не погоджуючись із рішенням відповідача про відмову у прийнятті тендерної пропозиції, даний позов позивачем подано до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-ІХ.

Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Приписами статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» обумовлено, що оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Відповідно до приписів частин першої-третьої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням, таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;

2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.

За результатами здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в разі здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), зазначається інформація про: найменування державного замовника (службу державного замовника, військову частину); назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів); ціну за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), ціну робіт, послуг. У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо закупівлі послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин також зазначається інформація (у формі окремого додатка (файлу) щодо вартості усіх складових вказаних послуг (крім відомостей, що становлять державну таємницю), включаючи інформацію про: окремі найменування харчових продуктів (товарів) із зазначенням ціни за одиницю харчового продукту (товару) (із зазначенням одиниці виміру щодо продуктів (товарів) та вартості окремих послуг, загальної вартості та строків оплати за такі харчові продукти (товари).

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, щодо інформації, визначеної абзацом першим цієї частини, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює повідомлення про внесення змін до істотних умов такого договору (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) та інформацію, визначену абзацом першим цієї частини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України «Про оборонні закупівлі», «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.

Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України «Про оборонні закупівлі», здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування оборонних закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:

1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., N 51, ст. 2834);

2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", з урахуванням положень, визначених цими особливостями;

3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., №75, ст. 2407);

4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.

У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

Державний замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції.

Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Істотні умови державного контракту (договору), укладеного відповідно до абзацу першого цього пункту, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених пунктом 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання пункту 2 частини третьої статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі».

Під час здійснення оборонних закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708, з урахуванням цих особливостей.

Закупівлі, визначені пунктами 8 і 9 цих особливостей, не включаються до річного плану закупівель (п. 10 Особливостей).

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1275, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Тому враховуючи приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 3 пункту 8 Особливостей № 1275, процедура закупівлі, яка є предметом даного позову проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (далі Закон №922-VIII), яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону №922-VIII, закупівля здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно зі ст. 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів:

- своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;

- послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання;

- конкурентність;

- ефективність використання коштів, результативність;

- відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці);

- запобігання корупції, зловживанням та дискримінації;

- цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Статтею 12 Закону №922-VIII передбачено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.

Статтею 14 Закону №922-VIII визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

-оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

-уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

-подання пропозицій учасниками;

-проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

-розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

-визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

-розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

- пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

- учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

- учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

- якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:

1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;

2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;

3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг (ч. 17 ст. 14 Закону №922-VIII).

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:

1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті;

2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом) (ч. 18 ст. 14 Закону №922-VIII).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель:

- замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення;

- електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду (ч. ч. 19, 20 ст. 14 Закону №922-VIII).

Судом встановлено, що за спірною спрощеною закупівлею ДК 021:2015:15890000-3 за лотом №7, протоколом Уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» № 03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 було прийнято рішення, яким визначено переможцем ТОВ «ГАРНА СТРАВА», та відповідно прийнято рішення про намір укласти договір.

Але, 11 грудня 2024р. на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua був опублікований протокол № 11.12.2024-4-1 відповідача про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА», оскільки рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 визнано протиправним та скасовано рішення відповідача, оформлене протоколом №03.12.2024-4-8 від 03.12.2024 у процедурі закупівлі, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу Прозорро за номером UA-2024-11-14-017496-a, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» переможцем спрощеної закупівлі ДК 021:2015:15890000-3-Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік) за лотом №7 та про намір укласти договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА», в задоволенні апеляційної скарги відповідача було відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2024, апеляційну скаргу Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» залишено без задоволення, рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі № 320/58171/24 - залишено без змін.

Позивач в даній справі наполягає, що спірним рішенням відповідача, яким відхилено тендерну пропозицію товариства, порушено права та інтереси останнього на участь у спірній закупівлі, отримання прибутку, не забезпечено право на подання уточнень до тендерної пропозиції для забезпечення її відповідності вимогам Оголошення.

Зокрема, суд враховує, що в ході розгляду та перегляду судом апеляційної інстанції рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2024 у справі №320/58171/24, судами досліджено та надано оцінку поданої ТОВ «ГАРНА СТРАВА» тендерної пропозиції по спірній закупівлі по лоту №7 вимогам Оголошення пунктів 1.2, 2, 3, Додатку 4, п. 6 Додатку 9, а саме, щодо пунктів, на які позивач посилається в позовній заяві, апеляційною інстанцією встановлено відсутність підтвердження кваліфікаційного критерію працівника ОСОБА_1 ; відсутність наявності працівників складу, які будуть залучені до виконання вимог умов договору; відсутність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці; не відповідність кваліфікаційному критерію - наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме складських приміщень.

Таким чином, тендерна пропозиція позивача є такою, що не відповідає вказаним вимогам Оголошення.

Суд враховує та зазначає, що за ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно, оскільки у справі №320/58171/24 вже були досліджені та надано оцінку судами першої та апеляційної інстанції на відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» вимогам Оголошення Замовника по лоту №7, суд вважає відсутніми підстави для встановлення та надання судом оцінки відповідності чи не відповідності тендерної пропозиції позивача за спірною спрощеною закупівлею ДК 021:2015:15890000-3 лот №7 вимогам Оголошення виставлені Замовником, у зв`язку з чим, за даною справою суд вважає спростовані доводи позивача викладені в позовній заяві щодо відповідності його тендерної пропозиції вимогам Оголошення та законодавству вказаними вище судовими рішеннями.

Щодо твердження позивача про порушення відповідачем процедури проведення спрощеної закупівлі, а саме не надання товариству можливості усунути недоліки тендерної пропозиції для забезпечення його участі у спірній закупівлі, суд зазначає, що відповідно до ст. 14 Закону № 922-VІІІ, про що згадано судом вище, спрощена закупівля складається із послідовних етапів: 1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

Суд погоджується із позивачем, що за законодавством, а саме за пп. 1 п. 13 ст. 14 Закону № 922-VІІІ Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Як вбачається, спірна спрощена закупівля по лоту №7 яка проводилась через електронний аукціон не була завершена, відбувалось оскарження результатів проведеного електронного аукціону 27.11.2024.

Також суд зауважує, що Замовником за спірною спрощеною процедурою закупівлі за якою електронний аукціон було проведено спочатку 27.11.2024, надсилалось повідомлення про усунення невідповідностей позивача вимогам Оголошення в строк до 03.12.2024.

Тобто, на час розгляду даної справи, відповідачем після 27.11.2024 не направлялось іншого повідомлення про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» вимогам Оголошення, та враховуючи судове рішення у справі №320/58171/24, тендерна пропозиція позивача не переглядалась Замовником, а була відхилена спірним рішенням.

Враховуючи судове рішення у справі № 320/58171/24, яким встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» вимогам Оголошення, прийняття відповідачем рішення від 11.12.2024, електронною системою було визначено наступну дату аукціону 12.12.2024, складено протокол розкриття тендерних пропозицій та визначено переможцем ТОВ «Міт Пром», з яким на сьогодні укладено державний контракт (13.12.2024).

За обставинами даної справи не вбачається повернення Замовника до стадії перевірки тендерної пропозиції на відповідність її вимогам Оголошення та законодавству, оскільки подання тендерних пропозицій та їх розкриття тендерних пропозицій, зокрема позивача, відбулось ще 27.11.2024, та вказаною датою було проведено електронний аукціон, в судовому порядку у справі № 320/58171/24 встановлено обставини не відповідності пропозиції товариства вимогам Оголошення.

В котре суд зазначає, що за інформацією наявною в електронній системі закупівель «Прозоро» за ідентифікатором UA-2024-11-14-017496-a за ДК 021:2015:15890000-3 лот №7 вбачається, що позивачем було подано тендерну пропозицію в строк до 27.11.2024, по якій Замовником було надіслано повідомлення про усунення невідповідностей в строк до 03.12.2024, та дотримання ТОВ «ГАРНА СТРАВА» тендерної пропозиції вимогам Оголошення переглянуто у справі № 320/58171/24.

Суд також відмічає, що кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота), у визначений строк, та по якій Замовник може надіслати повідомлення та відповідно надати можливість учаснику усунути неточності/невідповідність лише одного разу.

Таким чином, суд зазначає про не встановлення обставин порушення відповідачем етапів спрощеної процедури закупівлі та щодо прийняття спірного рішення з підстав, зазначених в останньому.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

За ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування та питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України).

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення відповідача, оформленого протоколом №11.12.2024-4-1 від 11.12.2024 про відхилення пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» по лоту №7.

Відповідно до ч. ч. 1-4 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Суд зазначає, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Інші доводи не впливають на висновки суду.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Враховуючи наслідки вирішення справи судом у суду відсутні процесуальні підстави для вирішення питання щодо понесених сторонами витрат по справі згідно ст. 139, ст. 143 КАС України.

Керуючись статтями 72-78, 243-246, 250, 255, 282 КАС України, суд

в и р і ш и в:

В задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом двох днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Войтович І.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2024
Оприлюднено16.12.2024
Номер документу123758032
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —320/59840/24

Рішення від 14.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 14.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні