Рішення
від 10.12.2024 по справі 160/20954/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 рокуСправа №160/20954/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Голобутовського Р.З.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

02.08.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, у якій просить:

-визнати протиправним та скасувати Рішення про відмову в проведені реєстраційних дій №73448120 від 03.06.2024, яким державним реєстратором прав на нерухоме майно Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради відмовлено в проведенні реєстраційних дій за заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362;

- зобов`язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради провести державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, НЕЖИТЛОВЕ ПРИМІЩЕННЯ -ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2 на підставі заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішенням про відмову в проведенні реєстраційних дій за № 73448120 від 03 червня 2024 року державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради відмовлено в проведенні реєстраційних дій за заявою позивача від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362, поданої для проведення державної реєстрації набуття права власності на нежитлове приміщення - ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2. Факт передачі від Криворізького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на баланс Головному управлінню даного приміщення зафіксований в Реєстрі матеріальних цінностей, додаток до Передавального акту від 31.01.2018, затвердженого Головою правління Пенсійного фонду України. Помилка приватного нотаріуса, яка допущена при реєстрації права власності на нерухоме майно, про яку йдеться в рішенні, не впливає на встановлення права власності і проведення державної реєстрації набуття права власності на нежитлове приміщення. Жодних суперечностей в документах, поданих позивачем для проведення державної реєстрації набуття права власності, юридичних обставин на які посилається в рішенні про відмову державний реєстратор, які не дають можливостей провести державну реєстрацію, немає. За правовими позиціями Верховного Суду державна реєстрація прав не є підставою для набуття права власності, а вважається лише засвідченням державою вже набутого особою права власності. Позивач вважає протиправним рішення відповідача, у зв`язку з чим просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.08.2024 відкрито провадження в адміністративній справі № 160/20954/24 та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

Ухвалою суду від 08.08.2024 відповідачу надано строк для подання відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

Адміністративний позов та копія ухвали від 08.08.2024 отримані відповідачем в системі «Електронний суд» 02.08.2024 та 08.08.2024 відповідно, що підтверджується долученими до матеріалів справи довідками про доставку електронного листа.

Відповідно до ч. 7 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

З аналізу наведених норм законодавства встановлено, що у випадку реєстрації учасника судового процесу в системі «Електронний суд», суд повідомляє вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі.

Суд вважає відповідача належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки та належним чином повідомленим про судовий розгляд справи.

Відповідачем, на виконання ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надіслано до суду відзиву на адміністративний позов та не повідомлено про поважність причин ненадання відзиву.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з частинами 5, 8статті 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області звернулось до державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради із заявою від 28.05.2024про державну реєстрацію прав на нежитлове приміщення - ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2.

03.06.2024 державним реєстраторомприйнято рішення про відмову в проведенні реєстраційних дій за № 73448120.

В обґрунтування вказаного рішення відповідачем зазначено наступне:

«За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію прав з реєстраційним номером 61236362 від 28.05.2024, поданої для проведення державної реєстрації набуття права власності на нежитлове приміщення - ліве крило другого поверху, розташоване за адресою: Дніпропетровська обл., Криворізький р., смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2, та наданих разом із нею документів слід зазначити наступне. По-перше, згідно «Реєстру матеріальних, цінностей, які передаються з балансу Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській, області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області по приміщенню за адресою: смт. Софіївка, вул. Меліоративна, 3», який, додається до передавального акту, затвердженого Головою Правління Пенсійного фонду України О.Б. Зарудним 31.01.2018, вбачається, що об`єктом вказаної передачі з балансу на баланс є приміщення б/н, розташоване в адмінбудівлі (260,4) по вулиці Меліоративній, 3 в смт. Софіївці, натомість розділ Державного реєстру прав з реєстраційним номером 1205300412252 був відкритий на нежитлову будівлю, ліве крило другого поверху, розташоване за адресою: Дніпропетровська обл.. Криворізький р., смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2. З урахуванням наведеного, державним реєстратором було встановлено невідповідність заявлених прав поданим документам та відомостям Державного реєстру прав. По-друге, абзацом 2 частини 6 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що перевірка цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи, зареєстрованої відповідно до законодавства України, здійснюється шляхом отримання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про таку особу, у тому числі про її установчі документи, та перевірки відповідності реєстраційної дії, яка вчиняється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності. Отже, за результатом інформації щодо Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40382964), отриманої державним реєстратором з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, встановлено, що відомості найменування вказаної юридичної особи, які містяться в записі про право власності з номером 19611851 розділу Державного реєстру прав з реєстраційним номером 1205300412252, та в Реєстрі матеріальних цінностей, який додається до передавального акту, є такими, що не відповідають відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. По-третє, за результатом розгляду договору купівлі-продажу, посвідченого 06.09.2005 року за реєстровим № 1478 приватним нотаріусом Софіївського районного нотаріального округу Кот Л.І., сканкопія якого міститься в реєстраційній справі Державного реєстру прав з номером 1205300412252, державним реєстратором було встановлено, що покупцем (власником) 1/4 частки адміністративної будівлі Софіївського управління зрошувальних систем, яка знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, Софіївський район, смт. Софіївка, вул. Меліоративна, буд. 3, прим. 2, було Управління Пенсійного фонду України в Софіївському районі Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 2.1928947). У додаткових відомостях запису про право власності, з номером: 19611851 розділу Державного реєстру прав з реєстраційним номером 1205300412252 вказано інформацію про зміну найменування власника вказаного об`єкта нерухомого майна з «управління Пенсійного фонду України в Софіївському районі Дніпропетровської області» на «Криворізьке південне об`єднане управління Пенсійного фонду України» у зв`язку з реорганізацією шляхом злиття відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 року № 988. Зазначена інформація щодо зміни найменування є такою, що суперечить змісту Додатку № 2 до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» від 21.12.2016 № 988, згідно якого Криворізьке південне об`єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області було утворено внаслідок реорганізації шляхом приєднання управління Пенсійного фонду України в Апостолівському районі та управління Пенсійного фонду України в Софіївському районі та відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Таким чином, державним реєстратором було встановлено, що державну реєстрацію права власності на 1/4 частку нежитлової будівлі, ліве крило другого поверху, розташоване за адресою: Дніпропетровська обл., Криворізький р., смт. Софїївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2, за Криворізьким південним об`єднанням управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (Код ЄДРПОУ 40382964) на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого 06.09.2005 року за реєстровим № 1478 приватним нотаріусом Кот Л.І., було проведено з порушенням вимог, закріплених пунктом 49 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.201.5р. № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (у редакції від 04.02.2017, що була чинною на час проведення державної реєстрації права власності з номером 19611851), за відсутності передавального акта, затвердженого засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про злиття, приєднання або перетворення юридичної особи (у разі злиття, приєднання або перетворення юридичної особи). Таким чином, вказані юридичні обставини позбавляють державного реєстратора можливості вчинити дії, спрямовані на проведення державної реєстрації права власності на зазначене вище нерухоме майно».

Не погоджуючись з рішенням про відмову в проведені реєстраційних дій, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV

Дія цьогоЗаконупоширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав (ч. 1 ст. 1 Закону 1952-IV).

За визначенням у п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Положеннями ч. 2 ст. 3Закону 1952-IV встановлено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відповідно до ч. 5 ст. 3 Закону 1952-IVдержавна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням нерухомого майна.

На підставі рішення Міністерства юстиції України державна реєстрація права власності та інших речових прав у визначених випадках може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць, визначених абзацом першим цієї частини, або незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

Положеннями ч. 1, ч. 3ст. 5 Закону 1952-IVвстановлено, щоу Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.

Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини, в яких вони розташовані.

У статті 9 Закону 1952-IVнаведений перелік повноваження суб`єктів державної реєстрації прав, до якого входить:

1. До повноважень суб`єктів державної реєстрації прав належить:

1) забезпечення:

проведення державної реєстрації прав;

ведення Державного реєстру прав;

взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;

формування та зберігання реєстраційних справ.

Зберігання реєстраційних справ у паперовій формі здійснюється виключно виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями за місцезнаходженням відповідного майна;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно із ч. 3 ст. 10 Закону 1952-IVдержавний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

виконання вимог, визначених статтею 27-2 цього Закону, - у разі державної реєстрації спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості (крім випадків автоматичної реєстрації такого права згідно із законом);

наявність факту застосування санкцій відповідно до Закону України "Про санкції", які унеможливлюють проведення державної реєстрації прав;

наявність дозволу органу опіки та піклування на відмову від права власності на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості, власником якого є малолітня дитина або неповнолітня особа, або на внесення такого майна до статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) юридичної особи чи як вступного, членського та/або цільового внеску члена кооперативу;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Підстави для відмови в державній реєстрації прав наведені у ст. 24 Закону1952-IV. Такими підставами є:

1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цьогоЗакону;

2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості, крім випадків, визначених цим Законом;

6-1) встановлення факту застосування санкцій відповідно до Закону України "Про санкції", які унеможливлюють проведення державної реєстрації прав;

7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9) документи подано до неналежного суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріуса;

10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав;

12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, у тому числі за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці;

13) відсутність згоди заставодержателя (іпотекодержателя) на дострокове припинення дії договору емфітевзису, суперфіцію, оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення щодо державної реєстрації припинення таких прав, що перебувають у заставі (іпотеці);

14) у Державному реєстрі прав відсутня державна реєстрація спеціального майнового права на подільний об`єкт незавершеного будівництва, крім випадків, визначених законом, - у разі державної реєстрації спеціального майнового права на майбутні об`єкти нерухомості;

15) у Державному реєстрі прав відсутня державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості - у разі державної реєстрації переходу спеціального майнового права, іншого речового права, обтяження на об`єкт незавершеного будівництва (крім об`єктів незавершеного будівництва, на які зареєстровано право власності), майбутній об`єкт нерухомості;

16) заява про первинну державну реєстрацію спеціального майнового права на майбутні об`єкти нерухомості містить відомості не про всі майбутні об`єкти нерухомості у складі подільного об`єкта незавершеного будівництва;

17) не визначено чи визначено не в повному обсязі майбутні об`єкти нерухомості, включені до гарантійної частки, - у разі первинної державної реєстрації спеціального майнового права на майбутні об`єкти нерухомості, які є частинами подільного об`єкта незавершеного будівництва;

18) наявні зареєстровані спеціальні майнові права на майбутні об`єкти нерухомості, що є складовою частиною подільного об`єкта незавершеного будівництва, - у разі державної реєстрації речового права або обтяження на подільний об`єкт незавершеного будівництва, крім зміни замовника будівництва відповідно до закону, обтяження майна іпотекою відповідно до Закону України" Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю";

19) у Державному реєстрі прав відсутні відомості про право власності/право користування земельною ділянкою замовника будівництва (крім випадків, якщо відповідно до закону виконання будівельних робіт може здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою) у разі:

державної реєстрації спеціального майнового права на неподільний/подільний об`єкт незавершеного будівництва;

первинної державної реєстрації спеціального майнового права на майбутні об`єкти нерухомості;

державної реєстрації спеціального майнового права на майбутній об`єкт нерухомості у зв`язку з його першим відчуженням;

20) не дотримано вимоги, визначені статтею 27-2 цього Закону.

Частиною 1 статті 24 Закону №1952-IV визначені підстави для відмови в державній реєстрації прав.

Згідно ізч. 2 ст. 24 Закону №1952-IV занаявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав. Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття. Згідно з частиною 5 статті 24 Закону №1952-IVвідмова в державній реєстрації прав з підстав, не передбачених частиною першою цієї статті, заборонена.

З матеріалів справи встановлено, що із заявоюпро державну реєстрацію прав позивачем були надані наступні документи:

- передавальний акт: серія та номер документа: б/н, дата документа: 31.01.2018, видавник: Комісія з припинення Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області;

- акт приймання-передачі: серія та номер документа: б/н, дата документа: 31.01.2018, видавник: Голова комісії з припинення Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області;

- документ, що підтверджує наявність факту виконання умов правочину: доповнення до типу: Постанова Кабінету міністрів України, серія та номер документа: 821, дата документа: 08.11.2017, видавник: Кабінет міністрів України;

- документ, що підтверджує наявність факту виконання умов правочину: доповнення до типу: реєстр матеріальних цінностей, які передаються з балансу, серія та номер документа: б/н, видавник: Комісія з припинення Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської, області та Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області;

- документ, що підтверджує наявність факту виконання умов правочину: доповнення до типу: Технічний паспорт, серія та номер документа: б/н, видавник; Обласне комунальне підприємство Софіївське бюро технічної інвентаризації;

- довіреність: серія та номер документа: 0400-011202-8/21862, видавник: Головне управління пенсійного фонду України в Дніпропетровської області;

- договір купівлі-продажу: серія та номер документа: 1478, дата документа: 06.09.2005, видавник: Приватний нотаріус Софіївського районного нотаріального округу Кот Л.І.

За затвердженим Головним управлінням Пенсійного фонду України 31.01.2018 передавальним актом відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-ІV Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань, Закону України від 17.03.2011 №3166- ІV Про центральні органи виконавчої влади, Закону України від 21.09.200 №185-V Про управління об`єктами державної власності, постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 №821 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України, наказу Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області від 23.11.2017 №472 Про внесення змін до наказу від 17.11.2017 № 469 "Про утворення комісії з припинення здійснено заходи щодо припинення діяльності Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (код 40382964, що розташоване за адресою: 50086, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Ярослава Мудрого, 85-А) шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області та проведено передачу окремо визначеного майна, що обліковується на балансі Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (код 40382964, що розташоване за адресою: 50086, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Ярослава Мудрого, 85-А) до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

До передавального акту додано акт приймання-передачі нефінансових активів та позабалансованих рахунків, реєстр матеріальних цінностей, які передаються з балансу Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області. Вказаний Реєстр під порядковим номером 1 містить адмінбудівлю (260,4) смт Софіївка, державну реєстрацію якої просив провести позивач.

Слід зазначити, що за правовою позицією, викладеною у постановах Великої Палати Верховного Суду від 12.03.2019 у справі № 911/3594/17, від 05.06.2019 у справі № 392/1829/17, Об`єднаної Палати КГС Верховного Суду від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18 , у постановах КГС Верховного Суду від 29.08.2019 у справі № 910/10984/18 Державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а вважається лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності з фактом його державної реєстрації. Досліджуючи обставини існування в особи права власності, суд має передусім встановлювати підставу, на якій особа набула таке право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності.

Стосовно твердження відповідача у спірному рішенні щодо невідповідності об`єкта реєстрації права власності суд зазначає, що відповідно до реєстру матеріальних цінностей, додаток до Передавального акту від 31.01.2018, затвердженого Головою правління Пенсійного фонду України, за порядковим номером 1 (номер субрахунку 1023) за адресою Дніпропетровська область, Криворізький район, смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, буд. 3, з балансу Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, передана Адмінбудівля (260,4) смт. Софіївка, адреса реєстрації вказаного нерухомого майна відповідає відомостям вказаним в заяві Головного управління про проведення реєстрації набуття права власності від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362.

Щодо невідповідності відомостей про юридичну особу, суд вказує, що згідно з Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер 84324899, дата формування 05.04.2017), в записі про право власності: 19611851 за реєстраційним номером нерухомого майна 1205300412252, власником є Держава в особі Криворізького південного об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 40382964.

Згідно з Інформацією в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань під ідентифікаційним кодом 40382964 зареєстрована юридична особа - Криворізьке південне об`єднане управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області, реєстрацію якої припинено 31.01.2018.

Стосовно зміни найменування власника, то у додаткових відомостях запису про право власності з номером 19611851 (Витяг індексний номер 84324899 дата формування 05.04.2017) назва "управління Пенсійного фонду України в Софіївському районі Дніпропетровській області" змінена на "Криворізьке південне об`єднане управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області" на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 988.

Відповідно до частин 1, 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Таким чином, відповідно до Постанови № 988 Управління Пенсійного фонду України в Софіївському районі Дніпропетровської області приєднане до Криворізького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, до якого як до правонаступника перейшли всі права та обов`язки.

Факт передачі від Криворізького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на баланс Головному управлінню нежитлового приміщення - ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт Софіївка, вулиця Меліоративна, буд. 3 зафіксований в Реєстрі матеріальних цінностей, який є додатком до передавального акту від 31.01.2018, затвердженого Головою правління Пенсійного фонду України, який доданий до позовної заяви.

При цьому, помилка приватного нотаріуса, яка була допущена при реєстрації права власності на нерухоме майно, про яку йдеться в спірному рішенні, не впливає на встановлення права власності і проведення державної реєстрації набуття права власності на нежитлове приміщення - ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2 за Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Враховуючи наведене, суд вважає належними та достатніми подані позивачем документи для здійснення державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна.

Відтак, спірне рішення є протиправним ті підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок про те, що позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, не здійснювались, підстави для розподілу таких витрат відсутні.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) до Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (пр-т Дмитра Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40392181) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради про відмову в проведені реєстраційних дій №73448120 від 03.06.2024, яким відмовлено в проведенні реєстраційних дій за заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362.

Зобов`язати Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради провести державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - нежитлове приміщення - ліве крило другого поверху, розташованого за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, смт. Софіївка, вулиця Меліоративна, будинок 3, приміщення 2 на підставі заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 28.05.2024 за реєстраційним номером 61236362.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено17.12.2024
Номер документу123759124
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —160/20954/24

Рішення від 10.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні