Рішення
від 11.12.2024 по справі 638/23230/24
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/23230/24

Провадження № 2-а/638/207/24

РІШЕННЯ

Іменем України

11 грудня 2024 року м. Харків

Дзержинський районний суд міста Харкова у складі:

головуючого судді Тимченка А.М.

за участю секретаря Кондратюк І.В

представника позивача Коваленко Л.І.

представника відповідача Вишневського А.А.

відповідача ОСОБА_1 ,

перекладача Ріжнікова З.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Харкові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної міграційної служби України в Харківській області до ОСОБА_1 про продовження строку затримання з метою ідентифікації громадянина Грузії, поміщеного до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні,-

встановив:

Головне управління Державної міграційної служби України в Харківській області звернулось до Дзержинського районного суду м. Харкова з адміністративним позовом до ОСОБА_1 , в якому просить: продовжити строк затримання громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України на шість місяців.

В обґрунтування позовної заяви представник позивача зазначив, що 14.12.2023 працівниками Немишлянського відділу у місті Харкові Головного управління Державної міграційної служби України в Харківській області було виявлено громадянина Грузії ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - Відповідач), який порушив Закон України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», а саме: проживав без документів, які б надавали йому право законного перебування на території України на визначений строк. У ході опитування Відповідача було встановлено, що він перебуває на території України нелегально, чим порушив законодавство України та по теперішній час ухиляється від виїзду. Дозволу на імміграцію в Україну не оформляв, для отримання статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту в Україні до компетентних органів не звертався. Будь-яких інших дій для легалізації факту свого перебування на території Україні не вживав, до органів міграційної служби не звертався. Будь-яких інших дій для легалізації факту свого перебування на території Україні не вживав, до органів міграційної служби не звертався. За порушення правил перебування іноземних громадян на території України Немишлянським відділом ДМС у Харківській області стосовно Відповідача 14.12.2023 було складено протокол про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 203 КУпАП та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн.

20 грудня 2023 року ГУ ДМС у Харківській області було прийнято рішення про примусове видворення гр. Грузії ОСОБА_2 . Представник позивача зазначає, що у гр. Грузії ОСОБА_3 є паспортний документ, строк дії якого закінчився 16.03.2006 року, що унеможливлює здійснення процедури примусового видворення вищезазначеного Відповідача з території України до країни походження або третьої країни. Відповідач досяг 18-річного віку, статус біженця йому не надано, в процедурі отримання статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту в Україні не перебуває, тобто відсутні підстави, за яких примусове видворення не застосовується (частина 8 статті 26 та частина 8 статті 30 Закону «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства. Рішенням Дзержинського районного суду м. Харкова від 14.06.2024 у справі № 638/10905/24 задоволено позов Головного управління Державної міграційної служби в Харківській області до громадянина Грузії ОСОБА_2 щодо продовження строку затримання з метою ідентифікації та видворення громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , поміщеного до Державної установи «миколаївський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні», строком на 6 (шість) місяців. Строк затримання відповідача закінчується 14.12.2024.

Таким чином, як зазначає представник позивача, відповідач порушив законодавство України про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, є нелегальним мігрантом, строк його затримання в ПТПІ закінчується 20.06.2024 року, існує ризик його втечі, вказане, на думку позивача, є підставою для його продовження строку утримання відповідача в ПТПІ.

Ухвалою Дзержинського районного суду м. Харкова від 04 грудня 2024 року провадження по справі відкрито.

09.12.2024 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову у зв`язку з відсутністю передбачених законом підстав для продовження затримання ОСОБА_3 , оскільки останній є ідентифікованим, його особа встановлена, а матеріали справи не містять доказів, що відповідач ухилявся від проведення процедури ідентифікації.

11.12.2024 представником позивача через канцелярію суду надано відповідь на відзив, відповідно до якого зазначає, що позивач не погоджується з посиланням у відозві на позов представником відповідача, що позивачем не доведено наявності підстав для звернення до суду з даним позовом з огляду на те, що у частині 11 статті 289 КАС України встановлено, що строк затримання іноземців та осіб без громадянства у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або

прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства, такий строк може бути продовжено, але не більш як на вісімнадцять місяців.

З урахуванням умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи (відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його (її) ідентифікації; неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи),- відмова гр. Грузії ОСОБА_1 від співпраці стосовно процедури його ідентифікації чергу позбавляє орган міграційної служби можливості документувати відповідача за допомогою Посольства Грузії тимчасовим посвідченням для виїзду за кордон. Представник позивача у відповіді на відзив посилається на той факт, що відповідач неодноразово відмовлявся від надання згоди на обробку персональних даних, а також відмовлявся від заповнення анкети, необхідної для оформлення вказаного вище документа для виїзду. Оскільки вказані вище обставини унеможливлюють як саму ідентифікацію відповідача, документування його тимчасовим посвідченням та власне забезпечення виконання рішення про примусове видворення іноземця, представник позивача просить позов зажовльнити.

В судовому засіданні представник позивача Коваленко Л.І. позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив звільнити його з місця утримання.

Представник відповідача Вишневський А.А. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, проти задоволення позову заперечував надав пояснення, аналогічні викладеним у відзиві на позов.

Судом встановлено, що 14 грудня 2023 року працівниками ГУ ДМС України в Харківській області було виявлено громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який знаходиться на території України з порушенням ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» № 3773-VI від 22 вересня 2011 (надалі Закон).

Стосовно ОСОБА_1 Головного управління ДМС в Харківській області 20.12.2023 складено рішення про примусове видворення з України, однак виконати це рішення не вбачається можливим, оскільки у останнього відсутні оригінали документів, які встановлюють особу.

Рішенням Дзержинського районного суду м. Харкова від 20 грудня 2023 року адміністративний позов Головного управління Державної міграційної служби України в Харківській області до громадянина Грузії ОСОБА_1 про затримання з метою ідентифікації з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні задоволено. Затримано громадянина Грузії ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою ідентифікації з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, строком на 6 (шість) місяців, тобто до 20 червня 2024 року.

Відповідно до копії акту приймання-передачі іноземця або особи без громадянства від 21.12.2023 громадянин Грузії ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , переданий до Державної установи «Миколаївський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України».

Рішенням Дзержинського районного суду м. Харкова від 14.06.2024 у справі № 638/10905/24 задоволено позов Головного управління Державної міграційної служби в Харківській області до громадянина Грузії ОСОБА_2 щодо продовження строку затримання з метою ідентифікації та видворення громадянина Грузії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , поміщеного до Державної установи «Миколаївський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні», строком на 6 (шість) місяців.

Відповідно до частини 4 статті 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш, як на 18 місяців.

У відповідності до ч. 1, ч. 3 та 4 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, або орган охорони державного кордону на підставі відповідного рішення суду має право розміщувати іноземців та осіб без громадянства, зазначених у частині першій цієї статті, у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.

Іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Як визначено в розділі І п. 3 Інструкції «Про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства», затвердженої наказом МВС України, СБ України, від 22.01.2018 року № 38/77, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 24.04.2018 року № 482/31934, примусове повернення та примусове видворення означають систему адміністративно правових заходів, спрямованих на примушування іноземців, які незаконно перебувають в Україні, покинути територію України всупереч їх волі і бажанню.

Відповідно до ч.11 ст.289 КАС України, строк затримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства цей строк може бути продовжений, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Згідно ч.12 вищевказаної статті, про продовження строку затримання не пізніш як за п`ять днів до його закінчення орган (підрозділ), за клопотанням якого затримано іноземця або особу без громадянства, кожні шість місяців подає відповідний адміністративний позов. У такому позові зазначаються дії або заходи, що вживалися органом (підрозділом) для ідентифікації іноземця або особи без громадянства, забезпечення виконання рішення про примусове видворення (реадмісію) або для розгляду заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Відповідно до ч.13 вказаної статті, умовами, за яких неможливо ідентифікувати іноземця чи особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи, є: відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його ідентифікації; неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи.

Разом з тим встановлено, що на час подання адміністративного позову у відповідача відсутній паспортний документ, обов`язкова наявність якого визначена в ст.ст. 9,15 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»,

Згідно п.16 ч.1 ч 1 ст.1 ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» паспортний документ іноземця - документ, виданий уповноваженим органом іноземної держави або статутною організацією ООН, що підтверджує громадянство іноземця, посвідчує особу іноземця або особу без громадянства, надає право на в`їзд або виїзд з держави і визнається Україною.

Згідно з Інструкцією про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 353/271/150 від 23 квітня 2012 року, контроль за дотриманням іноземцями та особами без громадянства вимог законодавства здійснюють в межах своєї компетенції територіальні підрозділи Державної міграційної служби України, до повноважень яких віднесено прийняття рішень про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, їх документування та здійснення заходів з безпосереднього примусового повернення та примусового видворення за межі України.

Встановлено, що строк затримання відповідача у Миколаївському пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства згідно рішення суду спливає 14 грудня 2024 року, однак у відповідача відсутні документи, що дають право перетину державного кордону України.

Враховуючи викладене, оскільки, на даний час неможливо забезпечити примусове видворення відповідача, у зв`язку з тим, що Головним управлінням Державної міграційної служби України в Харківській області не отримано інформації з ДМС України, а також відсутні документи, що дозволяють завершити процедуру ідентифікації, що в свою чергу не дає можливості виконати рішення про його примусове видворення за межі України, що за сукупності вказаних умов є підставою для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.77, 243-246, 250, 286, КАС України, ст.ст. 251, 288 КУпАП, суд,-

ухвалив:

Адміністративний позов Головного управління Державної міграційної служби України в Харківській області до ОСОБА_1 про продовження строку затримання з метою ідентифікації громадянина Грузії, поміщеного до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні - задовольнити.

Продовжити строк затримання з метою ідентифікації громадянина ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України, на 6 (шість) місяців, тобто до 11 червня 2025 року.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст складено 11.12.2024

Позивач: Головне Управління Державної міграційної служби в Харківській області, ЄДРПОУ 37764460, м.Харків, вул.Римарська буд.24.

Відповідач: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Грузії, без місця реєстрації, перебуває за адресою: АДРЕСА_1 ).

Головуючий суддя А.М. Тимченко

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення11.12.2024
Оприлюднено17.12.2024
Номер документу123760259
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання

Судовий реєстр по справі —638/23230/24

Постанова від 28.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 11.12.2024

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Тимченко А. М.

Рішення від 11.12.2024

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Тимченко А. М.

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Тимченко А. М.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Тимченко А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні