Справа № 521/15325/24
Провадження № 2-а/521/145/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд м. Одеси
у складі: головуючого судді Ганошенка С.А.,
при секретарі судового засідання - Довгань Ж.А.,
за участі представника позивача - адвоката Климовича Ф.С.
представника відповідача - Присяжнюка О.М.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови № 6284 від 11.09.2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови № 6284 від 11.09.2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.
Позов обґрунтовує тим, що оскаржуваною постановою позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн. за те, що він переміщався територією України і не мав при собі оригіналу військово-облікового документу. Вважає постанову такою, що підлягає скасуванню, посилаючись на те, що він надав працівникам ТЦК єдиний військово-обліковий документ, який він отримував - обліково-послужну картку, був затриманий працівниками ТЦК, знаходився у казармі на території ТЦК, на розляд справи стосовно складеного відносно нього протоколу про адміністративне правопорушення запрошений не був, його законні вимоги щодо участі у розгляді справи ігнорувалися. За межі ІНФОРМАЦІЯ_2 його випустили 12.09.2024 року, примірник постанови про притягнення до адміністративної відповідальності він не отримував, ознайомився з ним лише під час розгляду адміністративного позову судом.
Ухвалою судді Малиновського районного суду м. Одеси від 24 вересня 2024 року було відкрито провадження у справі.
Представник позивача - адвокат Климович Ф.С.. в судове засідання з`явився, на задоволенні адміністративного позову наполягав з підстав, зазначених у позові.
Представник відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_3 21.11.2024 року надав суду відзив на адміністративний позов, в судове засідання з`явився, наполягав на відмові у задоволенні позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України здійснювалася технічна фіксація судового процесу за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua.
Дослідивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, суд доходить висновку про задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
В силу ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Судом встановлено, що 11 вересня 2024 року оскаржуваною постановою № 6284 начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 66) позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн. за те, що позивач 11 вересня 2024 року о 13-30 переміщався територією України, не маючи при собі оригіналу військово-облікового документу, чим порушив п. 25 Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 року. (а.с. 67).
Ухвалою про відкриття провадження у справі було витребувано від відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 - для огляду в судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, відповідачем відповідні матеріали були надані та досліджені судом у судовому засіданні.
Згідно зі ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 251 КУпАП передбачає, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Отже, висновки про наявність чи відсутність в діях особи адміністративного правопорушення мають бути зроблені на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин та доказів.
Вина особи, яка притягається до відповідальності, має бути доведена належними доказами, а не ґрунтуватись на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь (ст. 62 Конституції України).
Відповідно до ч. 2, ч. 5 ст. 77 КАС України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В позовній заяві позивач зазначає, що перебуває на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_4 , що підтверджується також копією його обліково-послужної картки (а.с. 13-14), витягу з додатку «Резерв +». (а.с. 17).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію під час особливого періоду тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військовий обов`язок включає:
-підготовку громадян до військової служби;
-взяття громадян на військовий облік;
-прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;
-проходження військової служби;
-виконання військового обов`язку в запасі;
-проходження служби у військовому резерві;
-дотримання правил військового обліку.
Згідно ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:
-уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки;
-прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;
-проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно;
-проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі;
-виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
Резервісти зобов`язані прибувати до військової частини, в якій вони проходять службу у військовому резерві, за викликом командира цієї військової частини.
Відповідно до п. 25 Постанови КМУ № 560 від 24.05.2024 року (в редакції, що діяла стном на 11.09.2024 року) «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період» передбачає, що громадяни чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов`язані мати при собі військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) та пред`являти його за вимогою уповноваженого представника територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Держприкордонслужби у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.
Разом з тим, зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення (а.с. 67-68) вбачається, що він не відповідає ст. 256 КУпАП, оскільки не містить основної кваліфікуючої ознаки ч. 3 ст. 210-1 КУпАП, а саме, що він складений під час дії особливого стану.
Оскаржувана постанова № 6284 від 11.09.2024 року (а.с. 66) також не вбачається, що причиною є саме притягнення до відповідальності під час дії особливого стану, що ставить під сумнів належну констатацію факту порушення п. 25 Постанови КМУ № 560 від 24.05.2024 року, а отже виключає можливість притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП. Оскаржувана постанова не містить підпису особи, яка притягувалася до адміністративної відповідальності, як відповідачем не надано доказів направлення її позивачу.
Протокол адміністративного затримання № 018685 від 11.09.2024 року (а.с. 69-70) надано суду у формі, яка не підлягає прочитанню, іншої копії надано не було, лише можливим є прочитати, що позивач був не згодним з такими діями працівників відповідача та відмовився від підпису.
Враховуючи, що відповідачем по справі не надано доказів на спростування тверджень позивача, суд доходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в частині визнання протиправною та скасування оскаржуваної постанови.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 20, 46, 241, 243, 245, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови № 6284 від 11.09.2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210-1 КУпАП - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову ТВО начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про адміністративне правопорушення № 6284 від 11.09.2024 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210-1 КУпАП.
Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_6 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ) судові витрати у сумі 605, 60 грн.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду апеляційної скарги.
Повний текст рішення виготовлено 16.12.2024 року.
Суддя Сергій ГАНОШЕНКО
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 17.12.2024 |
Номер документу | 123762711 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші справи |
Адміністративне
Малиновський районний суд м.Одеси
Ганошенко С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні