Справа № 521/18692/24
Провадження № 2-а/521/181/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд м. Одеси
у складі: головуючого судді Ганошенка С.А.,
при секретарі судового засідання - Довгань Ж.А.,
за участі представника позивача - адвоката Пошали К.С.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправними дій та скасування постанови № АВ 21350 від 30.10.2024 року,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною та скасування постанови № АВ 21350 від 30.10.2024 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП.
Позов обґрунтовує тим, що оскаржуваною постановою позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн. за несвоєчасне оновлення військово-облікових даних станом на 26.10.2024 року. Вважає постанову такою, що підлягає скасуванню, посилаючись на своєчасність оновлення своїх військово-облікових даних у застосунку «Резерв +», зареєстрований та проживає на території Хаджибейського району м. Одеси, а томму вважає, що розшук його ІНФОРМАЦІЯ_2 є безпідставним. Зазначену постанову ОСОБА_1 отримав в ІНФОРМАЦІЯ_3 01.11.2024 року під особистий підпис та звернувся до суду 14.11.2024 року, про що свідчать дані реєстрації канцелярії Малиновського районного суду м. Одеси.
Ухвалою судді Малиновського районного суду м. Одеси від 20 листопада 2024 року було відкрито провадження у справі.
Позивач та його представник - адвокат Пошали К.С. в судове засідання з`явилися, на задоволенні адміністративного позову наполягають з підстав, зазначених у позові.
Представник відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_4 в судове засідання повторно не з`явились, про час, місце та дату судового засідання повідомлені належним чином через підсистему «Електронний суд».
Відповідно до ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України здійснювалася технічна фіксація судового процесу за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua.
Дослідивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, суд доходить висновку про задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
В силу ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Судом встановлено, що 30 жовтня 2024 року оскаржуваною постановою № АВ 21350 начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 12-14) позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн. за те, що позивача 26 жовтня 2024 року об 11-00, в умовах особливого періоду, було доставлено з мобільного блок-посту на Італійському бульварі до ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , в порушення вимог абз. 5 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та пп. 1 п. 1 додатку 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1487 від 30.12.2022 року, а саме станом на 26.10.2024 року не оновив військово-облікові дані (а.с. 11).
Ухвалою про відкриття провадження у справі було витребувано від відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 - для огляду в судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, відповідачем відповідні матеріали не були надані.
Згідно зі ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 251 КУпАП передбачає, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Отже, висновки про наявність чи відсутність в діях особи адміністративного правопорушення мають бути зроблені на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин та доказів.
Вина особи, яка притягається до відповідальності, має бути доведена належними доказами, а не ґрунтуватись на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (ст. 62 Конституції України).
Відповідно до ч. 2, ч. 5 ст. 77 КАС України передбачає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В позовній заяві позивач зазначає, що проживає у Хаджибейському районі м. Одеси за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується відповіддю № 913293 від 19.11.2024 року з Єдиного державного демографічного реєстру (а.с. 23). На військовому обліку перебував у ІНФОРМАЦІЯ_5 , втратив військовий квиток разом з іншими документами, звертався з цього приводу до правоохоронних органів (а.с. 15-16). У додатку «Резерв+» оновив свої дані 27.08.2024 року, що підтверджується копією витягу з додатку «Резерв +» (а.с. 17-18).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 210 КУпАП, порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» військовий обов`язок включає:
-підготовку громадян до військової служби;
-взяття громадян на військовий облік;
-прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;
-проходження військової служби;
-виконання військового обов`язку в запасі;
-проходження служби у військовому резерві;
-дотримання правил військового обліку.
Згідно ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:
-уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки;
-прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;
-проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно;
-проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі;
-виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
Резервісти зобов`язані прибувати до військової частини, в якій вони проходять службу у військовому резерві, за викликом командира цієї військової частини.
Разом з тим, суд зауважує, що статтю 10 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», на яку посилається, як на підставу порушення в оскаржуваній постанові начальник ІНФОРМАЦІЯ_6 , виключено на підставі Закону № 2995-IX від 21.03.2023 року.
Відповідно до п.п. 1 п. 1 додатку 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1487 від 30.12.2022 року, призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов`язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов`язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад. Як вбачається з наданих суду документів, останній раз позивач уточнював свої військово-облікові дані 27.08.2024 року (а.с. 17, 18).
Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення та оскаржуваної постанови вбачається, що позивач 26 жовтня 2024 року об 11-00, під час особливого періоду, був доставлений з мобільного блокпосту на Італійському бульварі у м. Одесі за адресою розташування ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме, за адресою: АДРЕСА_1 , надав витяг з додатку «Резерв +», з якого вбачається своєчасне оновлення ним своїх військово-облікових даних, на спростування цього твердження доказів відповідачем не надано.
Враховуючи, що відповідачем по справі не надано доказів на спростування тверджень позивача, суд доходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в частині визнання протиправною та скасування оскаржуваної постанови.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 20, 46, 241, 243, 245, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправними дій та скасування постанови № АВ 21350 від 30.10.2024 року - задовольнити.
Скасувати постанову начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про адміністративне правопорушення № АВ 21350 від 30.10.2024 року, якою до адміністративної відповідальності притягнуто ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_7 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП.
Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_8 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ) судові витрати у сумі 605, 60 грн.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду апеляційної скарги.
Повний текст рішення виготовлено 16.12.2024 року.
Суддя Сергій ГАНОШЕНКО
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 17.12.2024 |
Номер документу | 123762714 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші справи |
Адміністративне
Малиновський районний суд м.Одеси
Ганошенко С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні